Wkurw

Schowani za purpurą w pałacach biskupich;

chroniony przez goryli (choć wcześniej lud kupił) –

żyli w swoich warowniach niczym pączki w maśle.

Kościoła sojusz z tronem? Tradycja… no właśnie.

 

„Damy po pięćset. Mordy zamkniemy zdradzieckie.

W domu niech siedzą baby, zajmują się dzieckiem.

My przecież od rządzenia, rząd dusz w naszych rękach.

Kobiety będą cierpieć? Nie nasza to męka”.

 

I uradzili władczo pogardę dla ludzi…

Pękła czara goryczy, naród się obudził.

I usłyszeli naród, jak on dzisiaj krzyczy.

Usłyszeli wkurw kobiet, wkurw prosto z ulicy.

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 26

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (87)

  • Shogun 28.10.2020
    Świetne! I w punkt! :D
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Pozdrawiam, Shogunie, chociaż czas niewesoły.
  • Shogun 28.10.2020
    Zdzisław B. Dziękuję. Ano, niewesoły, choć uprzejmość i kultura, na każde czasy dobra, dlatego też, odpowiadam i również pozdrawiam :D
  • Puchacz 28.10.2020
    Nawet poetycko dobre :)
    A wkurw niech trwa.
    Dość władzy purpurantów z czasów średniowiecza w sojuszu z kawalerem od kotów.
    Sami specjaliści od dzieci.
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Nie muszę nic dodawać, Puchaczu.
    Co do poezji - sam subiektywnie uważam "Wkurw" za jeden z moich lepszych tekstów. Tak czasem się dzieje, gdy tekst jest emocjonalny.
  • Pan Buczybór 28.10.2020
    Przede wszystkim bardzo porządne technicznie
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Dzięki, Buczyborze, za ocenę.
  • Florian Konrad 28.10.2020
    za Przedmówcami - że dobre!
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Dzięki.
  • Pasja 28.10.2020
    Trzeba było nas nie wkurw..ć. Mleko się rozlało i teraz koty nie wypiją wszystkiego.
    Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Kotów bym nie mieszał. One nie są winne. Z resztą się zgadzam.
    Pozdrawiam również.
  • Targówek 28.10.2020
    Autor wolałby dyktaturę kobiet
    Tekst słaby.
  • Targówek 28.10.2020
    Polecam film Seksmisja
  • SwanSong 28.10.2020
    Targówek
    Znaczy fajna komedia i co?
  • SwanSong 28.10.2020
    Masz problem z kobietami u władzy? Historia twierdzi, ze to nic złego
  • Targówek 28.10.2020
    SwanSong tylko że wasze podejście jest mocno wybiórcze

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.gosc.pl/doc/6592753.Kaja-Godek-W-zwiazku-z-fala-agresji-nie-przebywam-w-swoim&ved=2ahUKEwi12J3K-dfsAhUCxYsKHWEbD8EQFjABegQIBhAB&usg=AOvVaw1d1GwQjPrFpH8sb9_m-x-o&cshid=1603910868098
  • Shogun 28.10.2020
    Targówek Ech, zaczyna się spam...
  • Targówek 28.10.2020
    Shogun nie potrzeba spamu pod tekstem który sam nim jest
  • Szpilka 28.10.2020
    A Ty się nie znasz, tekst dobry, a kartofel wynocha!
  • Targówek 28.10.2020
    Szpilka Kolejny paszkwilancki gniot.
  • Akwadar 28.10.2020
    Targówek siusiumajtek, idź spać.
  • Shogun 28.10.2020
    Targówek uprasza się o niespamowanie pod kolejnym tekstem. Nie potrzeba nam kolejnego "chwalebnego" "rekordu."
  • Szpilka 28.10.2020
    Targówek

    A potrafisz napisać lepszy? Nie potrafisz ?
  • Targówek 28.10.2020
    Szpilka oczywiście że tak.
  • Akwadar 28.10.2020
    Targówek idź bronić łóżeczka i nocniczka.
  • Szpilka 28.10.2020
    Targówek

    To napisz, rymowany oczywiście, chętnie przeczytam i się odniosę ?
  • Akwadar 28.10.2020
    Szpilka napisze: zgwałcili, pobili, zastrzelili się i uciekli.
  • SwanSong 28.10.2020
    Targówek
    Kto sieje wiatr zbiera burzę
  • Targówek 28.10.2020
    Szpilka kto mnie zna ten wie że liryka to nie moja specjalność
  • Targówek 28.10.2020
    SwanSong idź posłuchać pana Japy czy jak mu tam
  • Akwadar 28.10.2020
    Targówek idź spać!
  • Shogun 28.10.2020
    Akwadar a mówiłem, że się zacznie... Zostawcie chłopczyka i chodźcie na forum ;)
  • Akwadar 28.10.2020
    Shogun no to idźmy ;)
  • Shogun 28.10.2020
    Akwadar ;)
  • Szpilka 28.10.2020
    Akwadar

    Hahahahha, zabili go i uciekł i kiwa palcem w bucie, ale Bednarski już był ?
  • Szpilka 28.10.2020
    Targówek

    No to co się chwalisz? Wiersz dobry i już!
  • Shogun 28.10.2020
    Szpilka nie ma co tu biadolić z dzieciaczkiem, śpieszaj na forum, wypijesz z nami za Wasze (Pań) zdrowie! ;)
  • Targówek 28.10.2020
    Szpilka faktycznie dobry. Towarzysz Gierek doceniłby.
  • Szpilka 28.10.2020
    Targówek

    Nom, Gierek wstrzymał słońce, ruszył serek, a Kartofel poruszył lawinę i dobrze mu tak!
  • Szpilka 28.10.2020
    Shogun

    O! Pośpieszam zatem ?
  • Shogun 28.10.2020
    Szpilka ;)
  • SwanSong 28.10.2020
    Targówek
    Idź szerz kulturkę faszysto :)
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Taa... Targówek się nie zna na poezji (jak sam napisał), ale wie, że wiersz jest słaby. Gdybym napisał nawet najsłabszy, ale hagiograficzny o niejakim prezesie J.K. to oceniłby na godny Nobla. No tak...
    Targówek, już ci napisali inni - nie spamuj. Raz napisałeś i wystarczy. Chyba że lubisz się wystawiać na pośmiewisko, to proszę bardzo.
  • Targówek 29.10.2020
    Zdzisław B. Podczas gdy ja nawet nie jestem za PiS (chyba że w ostateczności)
  • Puchacz 29.10.2020
    Targówek Ty jesteś ewenement.
    Durny bez przydziału.
  • Zdzisław B. 29.10.2020
    Targówek
    Mało mnie interesuje, za czym jesteś. Oceniłem "poziom" twoich komentarzy i obeznanie w poezji. Nie masz żadnych kwalifikacji (sam tak napisałeś), a oceniłeś jak bardzo słaby mój wiersz li tylko ze względu na treść, z którą się nie zgadzasz.
    Ktoś, kto się zna, ocenia oddzielnie - warsztat i poziom poetycki wiersza oraz ew. meritum; są to oddzielne rzeczy. Może się nie zgadzać z treścią "poezji zaangażowanej", ale uczciwie doceni poziom utworu. To jest ta różnica.
  • Targówek 29.10.2020
    Zdzisław B. Technicznie to też nie jest jakieś idealne.
  • Targówek 29.10.2020
    Problem w tym że każdy tego typu tekst jest tutaj przyjmowany z entuzjazmem, a ja za bronienie Kai Godek w swoim dostałem z kilkanaście pał.
  • Zdzisław B. 29.10.2020
    Targówek Wiesz co? Jak napisałem na początku - raz wpisałeś i wystarczy. Reszta to twój spam. Ja zaś nie przepadam za biciem rekordów w ilości komentarzy pod moimi tekstami,. Wolę merytorykę, a nie jałowe przerzucanie się.
  • Zdzisław B. 29.10.2020
    Targówek Jeszcze jedno - nie płacz, że dostałeś ileś tam pał. Nie wiem - zasłużenie czy nie. To już można poznać po średniej ocen, a zwłaszcza merytorycznych komentarzach.

    Ja natomiast w większości wiem, kiedy "pały" ktoś mi wstawia bez oceny (w sensie" bez przeczytania i merytorycznego rozbioru utworu). Wtedy nie zwracam na to uwagi, gdyż świadczy to o "komentującym", a nie o moim utworze.

    Podam ci jeden przykład z Opowi: kilka lat temu wstawiłem tu opowiadanie, co najmniej na dziesięć minut szybkiego czytania. Ledwie się ukazał, a zauważyłem (kilka/naście sekund później) literówkę na początku. Poprawiłem ją (następne kilka sekund), i co widzę? Pięć "1" (słownie pięć jedynek). Od razu odświeżyłem stronę i już było osiem "1". Jeszcze raz - dziesięć "1". W tym czasie nie minęła nawet minuta (a tekst na minimum 10 minut czytania). Proza dobra, oceniana wysoko przez tych, którzy zaczęli komentować (później stała się fragmentem jednej z moich książek). Średnia się podniosła. I co?
    Mało więc mnie interesowało, że ktoś miał dziesięć fałszywych kont i w minutę zdążył wrzucić mi dziesięć "1". Ale wiedziałem, że to nie ocena, tylko zwykła zawiść lub zawziętość do mnie, a nie do utworu.

    Jakiej jakości są więc twoje utwory, Targówku? Nie wiem, ale patrz po merytorycznych komentarzach. Ja też popełniam błędy i przy uzasadnionej uwadze dziękuję i poprawiam. Uczę się przez to lepszego pisania..

    Czasem u kogoś komentuję i wtedy rozgraniczam - mogę się nie zgadzać z przekazem, ale odróżniam to od oceny warsztatowej utworu.
  • SwanSong 28.10.2020
    Oczywiście piąteczka.
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Swan Song, miło, że się wiersz spodobał, chociaż o dramatycznych sprawach traktuje.
    Pozdrawiam.
  • Wrotycz 28.10.2020
    Chyba to najlepszy Twój wiersz, Hardy, zarówno pod względem warsztatu, jak i sprawności w budowaniu warstwy emocjonalnej.
    Co do treści.
    Rozpanoszyła się pogarda po obu stronach sceny politycznej. Trudno dociec, kiedy dokładnie. Sądzę, że na rok, dwa, przed ustaleniami Okrągłego Stołu zaczęło się przeciąganie liny. Walka o dominację w obozie solidarnościowym.
    A kiedy już nie było oficjalnego, jednego wroga po pierwszych, częściowo wolnych wyborach, kiedy Wałęsa, za radą Kaczyńskich, wzmocnił lewą nogę... zaczęło się na dobre. I trwa.

    A w tej chwili? Jestem pewna, że to nie tak jest, jak piszesz. Tzn. nie chodziło o pokazanie pogardy kobietom, ale o uzyskanie usprawiedliwienia. Od początku października rośnie epidemiczna krzywa. Opozycja na każdym kroku zarzucała brak przygotowania do jesiennej, wzmożonej fali zachorowań, przewidywanej przez wszystkich epidemiologów.
    Kaczyński nie jest, wbrew zarzutom, odklejony od rzeczywistości.
    To stary lis, poza najbliższymi współpracownikami, podejrzewam, że nikt nie wiedział o jego planie, planie przerzucania winy za zbliżający się krach służby zdrowia na opozycję.
    Trybunał nie musiał ponad tydzień temu wydawać wyroku, ba odrzucił inne rozpatrzenia, a na tapetę wziął wniosek części prawicy. Dlaczego? KK się nie upominał, ostatnio przywalony aferami pedofilskimi.
    Kaczyński próbuje dać mata opozycji.
    Mamy 18 tys. z dużym hakiem zachorowań, a będzie na pewno więcej. I zgonów też. Sytuacja może ciut mniej dramatyczna, ale dalej koszmarna byłaby bez aktualnego 'wkurwu' kobiet. Ale bez tych demonstracji, protestów itd., a przy podobnym jak wiosną izolacyjnych zachowaniach Polaków.... na kogo by przerzucili odpowiedzialność za efekt pandemii?
    Stąd ten werdykt, Hardy.
    Kaczyński doskonale zapamiętał lekcję, którą 4 lata temu dostał od demonstrujących w tej samej sprawie polskich kobiet. Absolutnie mógł liczyć na identyczną ich reakcję. I na wsparcie protestu ze strony opozycji.
    Od października co rusz słyszy się, że przez epidemię rząd upadnie. Tak mówi nawet ulica. Której prezes mocno słuchał i słucha.
    Był tylko jeden realny i mocny w skutkach sposób, aby upadła (prędzej czy później w oczach zwykłych ludzi) wiarygodność opozycji, a wzrosło zaufanie do władzy.
    Przerzuć winę za skutki epidemii na opozycję. Jak? Wywołać, pomimo zakazu zbierania się w miejscach publicznych więcej niż pięciu osób, wyjście setek tysięcy ludzi na ulicę. To już się stało.
    Koalicja rządząca ma asa w rękawie, sama go chyłkiem, cynicznie pod stołem włożyła. Do tego rękawa politycznego.
    Makiawelizm wyjątkowo podły, bo narażający na chorobę i utratę życia wiele tysięcy ich rodaków.
    Kaczyński and company - rzeźnicy.
    Brak miejsc w szpitalach ----> demonstracje=opozycja.
    Brak miejsc w chłodniach ----> demonstracje=opozycja.
    Brak respiratorów, nadmiar zainfekowanych lekarzy, ratowników, pielęgniarek ----> demonstracje=opozycja.

    Ludzie uwierzą, kiedy coraz częściej dotknie ich rodziny, ich samych dotyk covidu.
    Przecież bezpośrednią przyczyną jest ten tłum na ulicach całej Polski.
    A kto ludzi wyciągnął z domów? Prawica będzie mówić jednym, silnym głosem: opozycja!

    Geniusz, normalnie geniusz z tego wicepremiera od bezpieczeństwa narodowego.
    A kto będzie pamiętał o jego roli na politycznej, cynicznej szachownicy? Ja na pewno nie zapomnę tego panu, panie Kaczyński!

    Wybacz Hardy, ten mój przydługi wywód pod Twoim wierszem.
    Pozdrawiam, obyśmy zdrowi byli.
  • Shogun 28.10.2020
    Samą prawdę napisałaś, jednak myślę, iż pomimo tego "genialnego" posunięcia "przywutcy" i przerzucenia "ciężaru" winy, ludzie nie zapomną, kto tak naprawdę pociągał i pociąga za sznurki, gdyż "wkurw" jest już zbyt duży, aby społeczeństwo, a zwłaszcza ci co wyszli zapomnieli to wszystko Panu wicepremierowi od bezpieczeństwa narodowego.
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Wrotycz, dziękuję za dobrą ocenę wiersza. Widocznie emocje czasem pomagają w pisaniu.

    Co do oceny warstwy merytorycznej - w większości się zgadzam , włącznie że Kaczyński mógł to zrobić świadomie, aby zrzucić odpowiedzialność za kompletne nieprzygotowanie przez pół roku do jesiennej fali pandemii.

    Mam jednak inne zdanie (podobnie jak Shogun) co do uwierzenia przez ludzi, że to masowe demonstracje będą odpowiadały za gwałtowny wzrost zachorowań. To już nie ten etap, Rubikon został przekroczony. Nawet gdyby wprowadził "stan kościelny" (eufemistycznie rzecz nazywając), to już nie uspokoi większości Polaków, tylko przesunie w czasie upadek rządów pisu, ale z dużo gorszymi konsekwencjami.

    Pozdrawiam.
  • Castor 30.10.2020
    Ciekawa analiza politologiczna acz nie ze wszystkimi jej elementami się zgadzam. Nie bierzesz kompletnie pod uwagę czynników zewnętrznych i dramatycznej sytuacji ekonomicznej w całej wspólnocie europejskie a wszystko to jednak naczynia połączone. Skupiasz sie na Kaczyńskim jako genialnym strategu który gra społeczeństwem zapominając że w tej grze uczestniczą inne podmioty, których celem jest maksymalne osłabienie gospodarcze i polityczne Polski. Co do respiratorów - mamy ich teraz nadmiar okazało się że ich wykorzystanie w leczeniu covid nie jest tak potrzebne brakuje do nich obsługi . Wiersz jak wiersz: dynamiczny, w niektórych momentach naiwny ( "przebudzenie narodu").
  • Castor 30.10.2020
    O i jeszcze drobiazg w postaci znudzonych covidową bezczynnością piętnastolatek dla których największym przeżyciem jest "d.........ć" komukolwiek, oraz środowisk lgtq dla których moment jest idealny by pokazać swoje "ideały"(dzisiaj akurat symbol faszystowskiej strzały ma mieć kolor tęczy) no i wszystkich którzy by chcieli wywindować się wyżej na plecach rozszalałych femenistek
  • Shogun 30.10.2020
    Castor dobra Bogumił nie mąć nie mąć, bo Cię jeszcze toń głębin wciągnie haha :)
  • Castor 30.10.2020
    Shogun Nie masz przypadkiem obsesji na tle bogimiła? :D
  • Shogun 30.10.2020
    Castor Bogumił, nie masz przypadkiem obsesji na punkcie "lewaków"? :D
    Poza tym każdy tutaj wie, że "Castor", to jeden z Twoich kilkudziesięciu nicków, więc kogo Ty chcesz oszukać? :D
  • Castor 30.10.2020
    Shogun Że lewak jesteś to podejrzewałem bo wszędzie gdzie tylko ktoś ma inne inne niż lewackie poglądy reagujesz agresją ale nie myślałem że jesteś paranoikiem ("każdy" hahaha)
  • Shogun 30.10.2020
    Castor tutaj nie ma co się śmiać, bo to straszne, w pierś się uderz Bogumił, a nie brniesz w to dalej :)
    No i pojawiła się obsesja do "lewaków". Nie ma to jak nazywać lewakiem każdego, kto nie jest za obecną władzą :) I to jest prawdziwa paranoja ;) Choć tak naprawdę nie jestem za żadną władzą, bo żadnej godnej uwagi władzy nie ma. Tyle.
  • Castor 30.10.2020
    Shogun To czemu reagujesz jak nożyce? Odczep sie ode mnie z tym "bogumilizmem". Nie zamierzam udowadniac ze jestem wielbłądem.Nie lubisz jak Cię ktoś wsadza w schematy ale sam obsesjami jesteś napakowany jak kaloryfer wodą. Zajmij się lepiej poezją - czasami Ci nawet wychodzi.
  • Shogun 30.10.2020
    Castor Dobra dobra, nie udawaj Greka i się nie nadymaj bo Ci żyłka pęknie. Sam żeś stworzył schemat, to w nim teraz siedzisz. Proste.
    I dobrze wiesz, że poezji nie piszę, więc nie gadaj głupot.
  • Castor 30.10.2020
    Te schematy to siedzą w Twojej głowie. :) Faktycznie wierszy nie piszesz ale opki czasem Ci wychodza niezłe.
  • Shogun 30.10.2020
    Castor Czyżby? No, coś mi się nie wydaję ;) Jakie wychodzą takie wychodzą, nie mnie oceniać.
    Ale kończę już dyskusję, bo ważniejsze rzeczy do roboty mam.
  • Zdzisław B. 31.10.2020
    Castor Widzę, że jesteś specjalistą od polityki i gospodarki. Wykoncypowałeś, że inne kraje chcą Polskę osłabić? No tak... wystarczy.
    Ale i tak powitam ciebie jako kolegę po fachu. Pewnie też kończyłeś politologię na uniwerku i siedzisz w tym latami ze względu na pracę. Może razem studiowaliśmy? Gdzie robiłeś magisterkę z politologii... kolego? ;)
  • Castor 31.10.2020
    Zdzisław B. Nie, nie jestem politologiem acz politologię studiowałem i na sto procent się nie znamy.
  • Zdzisław B. 31.10.2020
    Castor Studiowałeś? I wierzysz/propagujesz teorie spiskowe, że wszystkie kraje sprzysięgły się przeciwko Polsce i chcą ją osłabić, a może i zniszczyć?
    To dziękuję. Jest jednak różnica między studiowaniem a "studiowaniem".
  • Castor 31.10.2020
    Zdzisław B. A gdzież ja napisałem że " wszystkie kraje sprzysięgły się przeciwko Polsce"?. :D Jeśli politolog nie rozumie mechanizmów polityki międzynarodowej to ...
  • Zdzisław B. 01.11.2020
    Castor Pokiwam tylko głową, z politowaniem.
  • Akwadar 28.10.2020
    Tekst bardzo dobry. Tyle napiszę, bom w słowach oszczędny.
  • Szpilka 28.10.2020
    Akwadar i dobrze, niech się inni rozgadują ?
  • Akwadar 28.10.2020
    Szpilka też tak pomyślałem :)
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Dzięki za ocenę, Akwadar. Czasem lubię oszczędność, czasem się rozpisuję. Ale... nie, wystarczy. Też będę oszczędny ;)

    Szpilka ma rację, ja już swoje napisałem, teraz niech inni się rozpisują ;)
  • JamCi 28.10.2020
    Perfekcyjna równowaga pomiędzy treścią i formą. Dobre.
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Dziękuję za ocenę meritum i warsztatu.
  • laura123 28.10.2020
    Patrząc na stronę techniczną, to chyba Twój najlepszy wiersz i rym dobry. Aż szkoda, że wszystkie nie takie, ale może wkurw pomaga.
  • Zdzisław B. 28.10.2020
    Dużo w tym racji, że czasem wkurw pomaga. Emocje to silny bodziec, również w tworzeniu.
  • łoizok 29.10.2020
    Mega! Oddaje wszystko ^^
  • Zdzisław B. 31.10.2020
    Dzięki.
    Będziemy trzymać i już nie popuścimy.
  • Karawan 29.10.2020
    Czy mię zwrok (!) zawodzi czy brak Waści w drugim wierszu i pierwszym jego wyrazie "ch" ? Co do reszty to w pełni zgodnym z nadzwyczaj łagodnym zdaniem Wrotycza (ukłon z uśmiechem dla Niej ;) ). Cynizm łotra znany. Efekty... Może ta fala opadnie, może wrzawa ucichnie, ale następna zmiecie wszelkie Czarnki, Sasiny i inne "radosne" i jakże cuchnące słusznie minioną epoką elementy. Mam nadzieję, że na prawdziwą salę sądową. Dzięki za utwór na czasie :)
  • Zdzisław B. 29.10.2020
    Asanie, a po co dodatkowo wstawiać? Minimum słów, maksimum treści... Przecież i tak wiesz, jakiego wyrazu tam brakuje.
    Czara się przechyliła.Zaleje rządzących albo teraz, albo przy najbliższych wyborach,. Młodzi się ruszyli, gdyż dotyczy ich całego życia. To już nie ACTA, po których znowu nie było ich przy urnach. Teraz będą.
  • Karawan 30.10.2020
    Zdzisław B. Amen !! :)
  • Zdzisław B. 30.10.2020
    Karawan PS. Jak przyjdzie na to czas a zabraknie taczek, mam nadzieję, że użyczysz dla "wiadomych" swojego nicku... ;)
  • Wrotycz 30.10.2020
    Hardy, nie podburzaj nickiem juzera. Zresztą, jestem niemal pewna, że semantycznie rzecz ujmując ówże juzer używa go w innym, pierwotnym znaczeniu:
    "pol. karawan swoje obecne znaczenie (‘powóz do przewożenia trumny’) uzyskało najwcześniej w połowie XVIII albo raczej na prze-łomie XVIII i XIX w ,18 podczas gdy w XVII w , kiedy się pojawiło w polszczyźnie, oznaczało ‘wóz ładowny z amunicją, żywnością itp ’, czego śladem jest współczesne dialektalne znaczenie ‘długi wóz ciężarowy’ .
    https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/47317/stachowski_polskie_karawana_i_karawan_na_tle_innych_jezykow_2017.pdf?sequence=1&isAllowed=y

    Karawanie, dziękuję za odniesienie i serdecznie Cię pozdrawiam:)
  • Zdzisław B. 30.10.2020
    Wrotycz Przecież o tym jako "długim pojeździe" piszę ;) Potrzeba wiele miejsca, aby się zmieścili...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania