Poprzednie częściReżyser Alfred Hitchcock

Reżyser Quentin Tarantino

Quentin Jerome Tarantino (ur. 27 marca 1963 w Knoxville) – amerykański, scenarzysta i aktor filmowy,reżyser sporadycznie także producent, jeden z głównych przedstawicieli postmodernizmu filmowego (obok Davida Lyncha oraz braci Coen). Jest członkiem Amerykańskiej Akademii Sztuk i Nauk.

 

Karierę rozpoczął jako twórca scenariuszy do filmów ”Urodzeni mordercy” i „Prawdziwy romans” Sławę jako reżyser zdobył pastiszami dramatów gangsterskich („Wściekłe psy”, „Pulp Fiction”– nagrodzony ”Złotą Palmą” i „Oscarem”), charakterystycznymi ze względu na brutalność, rozbudowane dialogi i nawiązania do kultury masowej. Dalszy etap jego twórczości stanowią między innymi dramat „Jackie Brown”, dwuczęściowy film sensacyjny „Kill Bill”, komediodramat wojenny „Bękarty wojny” i western „Django”. W swoich filmach Tarantino eksponuje swą fascynację kinem, tworząc kolaże różnych stylów i gatunków.

 

Źródło; Wikipedia

 

Oglądałam już chyba wszystkie filmy Tarantino.

 

Najchętniej wracam do „Grindhouse; Death Proof „ i „Prawdziwego romansu” Do którego Tarantino napisał scenariusz. Lubię również „Pewnego razu w… Hollywood” który odbiega od standardowej twórczości reżysera. Czy „Sin City” jedynkę i dwójkę.

 

Za co kocham Tarantino? Za nietuzinkowość, pokazanie zbrodni najczęściej w przerysowany sposób, co w wielu momentach śmieszy, nie przeraża. Oczywiście nie każdego.

 

Za co jeszcze?

 

Ponieważ potrafi zbudować swoich bohaterów w interesujący sposób. Jak np. powódki którymi kierowała się Jackie Brown?! (Swoją drogą film zainspirowany innym filmem z lat 70 „Foxy Brown”. Jackie zagrała nawet ta sama aktorka Pam Grier).

 

Nie można również zapomnieć o współpracy Tarantino z Robertem Rodriguezem. Dzięki której powstały takie majstersztyki jak „Od zmierzchu do świtu” czy „Desperado”. Oraz mój ulubiony film „Cztery pokoje”. Panowie mają podobną estetykę i podejście do twórczości. Ich duet to mój „dream team”

 

Nie pamiętam ile razy oglądałam obie części „Maczety” z Danny Trejo. Czy „Desperado 2: Pewnego razu w Meksyku” z Johnnny Deppem. Tarantino i Rodrigez zdecydowanie potrafią dobrać wspaniałą obsadę. Aby zachęcić swoich fanów do obejżenia kolejnego ich projekt. Sam Quentin zarzekał się że nakręci 10 filmów i kończy karierę. Osobiście będę nosiła w sobie nadzieję że zmieni zdanie!!!

 

Źródła ; Wikipedia, filmweb.

Następne częściReżyser Tim Burton

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • fanthomas dwa lata temu
    Jest też najbardziej znanym fetyszystą stóp. Ogólnie żaden jego film nie przypadł mi do gustu
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    Wiem.
    Co kto lubi. :)
  • Poncki dwa lata temu
    Jackie Brown też nie?
  • Katarzyna LadyFree A dwa lata temu
    Poncki ?
  • Poncki dwa lata temu
    Dodałbym jeszcze, że smierć u Taranrino często bywa zaskakująca.
    Odobiście uważam, że nie byłoby kina bez Tarantina.
    (O "Jackie Brown" zapytałem z czapki)
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Ogólnie lubię gościa i filmy jego. Tarantino podniósł kicz do rangi sztuki. W tekście nie wspomniano o tym że, przyłożył łapę do "Urodzonych Morderców" a to to ważna pozycja (choć nie był zadowolono, jak to i owo zostało zrobione).

    "Urodzeni mordercy”
    Reżyseria: Oliver Stone
    Scenariusz: Oliver Stone, Quentin Tarantino, David Veloz, Richard Rutowski"

    "Tarantino pisze także scenariusze dla innych reżyserów („Urodzeni mordercy” 1994 Olivera Stone’a) i występuje w filmach – własnych i swoich przyjaciół."
    Pominięto "Nienawistną Ósemkę". Warto zaznaczyć by na marginesie, że pierwszego filmu nigdy nie skończył. Epizodycznie otarł się jakieś tam masowe seriale, ale tego w rzeczy nie warto może może przytaczać, niemniej fakt. Jakby pogrzebać, to znalazł by go tu ówdzie, bo a to scenkę napisał, a to się w kadrze przewinął.

    Tekst, to ot tyle, co wyznanie fanki podparte wiedzą powszechną i deklaracja lubienia (bo przecież nie poszerzenia wiedzy na temat twórcy), zwraca uwagę poprzez postać w tytule.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    wtłukłem parę literówek niechcący
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    A sorry, o "Urodzonych Mordercach" było, chyba że uzupełniono.
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Hostel 2, też ma przybity odcisk jego łapy w jakimś stopniu. Może zostawić kooperacje i policzyć jego własne filmy, wydaje mi się, że zapowiadał jeszcze jeden, wcześniej też zapowiadał, ale pomiędzy "Bękartami Wojny" a "Nienawistną Ósemką", to co zapowiadał po cichu, nie zaistniało. Nawijka odn. zarysu scenariusza była taka, że na ziemię ponownie ponownie schodzi Jezus, ponownie zostaje adekwatnie potraktowany, ale tym razem chwyta za giwerę i naprawia gatunek trochę inaczej. Szkoda, że nie zrealizowany - a może? Tylko leży i czeka, aż ludzkość do niego dojrzeje?
  • yanko wojownik 997 dwa lata temu
    Znazy zrobił Django, ale miało być to z walczącym Jezusem. Po temu w moim opku (starsze od publikacji dość) uczyniłem nawiązanie:
    https://www.portal-pisarski.pl/czytaj/66531/urzadzenie-wskazujace
  • Piotrek P. 1988 dwa lata temu
    Tarantino potrafi umiejętnie, jak to napisała autorka komentowanego tu utworu, "tworzyć kolaże różnych stylów i gatunków".

    5, pozdrawiam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania