Rocznica

Zabiło coś w piersi, kiedy z wielką nieśmiałością wyszeptałeś, że lubisz spokój w moich oczach. Tłumaczyłeś, że każdy buja się w błękitach, z ciekawością zagląda do piekieł, a tylko nieliczni wybierają tajemne, dziewicze lasy.

Jak urzeczona spijałam komplementy z twoich ust, karmiłam duszę i pisałam wiersze o miłości, która codziennie przynosiła mi kwiaty, ciągle z tą radością obdarowywania, bo łatwiej dawać niż brać. Właściwie, to nic nie chciałeś, wystarczyło, że dłoń chowała się w dłoni.

Spieszyłam się na wykłady, padał deszcz, a ty na swoim ukochanym motorze chciałeś zadbać bym niczego nie straciła...

 

Obudziłam się w szpitalu, sama, bo ciebie już nie było. Ktoś powiedział, że wybrańcy Boga zawsze szybko odchodzą. To nieprawda. Odchodzą po kawałku, każdego dnia zabierając resztki wspomnień, aż zostaje tylko żal, że jesteśmy w innych grobach.

Najbardziej bolało, że na wszystko chcieliśmy czekać. Mówiliśmy, że nie ma sensu poganiać czasu, wszak to uczucie po wieczność. Dlatego pożółkła suknia ślubna, a obrączki włożyłam ci do kieszeni. Nigdy nie lubiłam złota.

 

Kiedy padał deszcz snułam się po ulicach, nie musiałam wycierać łez, bezwstydnie płynęły po policzkach, niezauważone. Tylko pisać już nie umiałam, tak mnie ten ból zgasił jak świeczkę.

 

Teraz już mogę do ciebie zaglądać, nie razi nawet uśmiechnięta twarz. Bywa też, że jesteś w wierszach i płoniesz jak te znicze stawiane w imię pamięci.

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (46)

  • kalaallisut 20.11.2018
    "Ktoś powiedział, że wybrańcy Boga zawsze szybko odchodzą. To nieprawda. Odchodzą po kawałku, każdego dnia zabierając resztki wspomnień, aż zostaje tylko żal, że leżymy w innych grobach, oddzieleni kamienną płytą"Tylko pisać już nie umiałam, tak mnie ten ból zgasił jak świeczkę.""Bywa też, że jesteś w wierszach i płoniesz jak te znicze stawiane w imię pamięci." - prawdziwe pełne tlącego się po cichu bólu tęsknoty i żalu, gdzie czas powoli leczy rany. Nie ma już krzyku jest cichy ból.
  • betti 20.11.2018
    Dziękuję, Kala.
  • Pan Buczybór 20.11.2018
    Ładne. Może niezbyt oryginalne, ale nadal ładne.
  • betti 20.11.2018
    Latami nie mogłam poruszać tego tematu, za każdym razem przerywałam... oryginalnie już raczej nie napiszę, dobrze, że w ogóle...

    Dzięki za wizytę Panie B.
  • betti 20.11.2018
    Ja się nie użalam, Gregor. To tylko dzisiejsza data.

    Pisz, chętnie ocenię, co masz do powiedzenia, jeżeli w ogóle coś masz...
  • Smok 20.11.2018
    Oceniam na śmigłowiec
  • betti 20.11.2018
    A oceniaj jak chcesz, jakoś niewiele mnie to obchodzi...
  • Gregor 20.11.2018
    betti jaka ty jesteś ugodowa odmienili cie czy cus
  • betti 20.11.2018
    Gregor ty mnie odmieniłeś... tak sobie pomyślałam, że musiałam mocno ciebie skrzywdzić, skoro cały czas tak bardzo to ciebie boli, że tak się produkujesz pod każdą moją publikacją i komentarzem. I jakoś żal mi się ciebie zrobiło... tak zwyczajnie, po ludzku.
  • Gregor 20.11.2018
    betti pewnie ty wiesz skoro tak mówisz a mnie ciebie żal ze tak się żalisz nad swoim życiem wszyscy jesteśmy tylko ludźmi bidulko moja i bóg wie co robi
  • betti 20.11.2018
    Gregor toteż ja nad niesprawiedliwością Boga tak rozpaczam, że jednym daje talent, a innym nic, chociaż tak bardzo by chcieli, że nawet są w stanie dla tego mordować...
  • brjwsk 20.11.2018
    A mnie się spodobał pierwszy akapit szczególnie.
  • sensol 20.11.2018
    betti co to jest "ósme"?
  • betti 20.11.2018
    sensol ÓSME PIĘTRO portal dla ambitnych, zdolnych, chcących się uczyć. Kiedyś najlepsze w sieci, dzisiaj trochę po różnych zawirowaniach odradza się... ale nadal są tam prawdziwi poeci.
  • refluks 20.11.2018
    betti I prozaicy. Mnie aktualnie tam nie ma, nie wiadomo jak długo, ale bettowina poświadczy, że twórczość ma rozrzut fatalny ma i przecudnej urody. Sęsol by się we mła na zabój zamiłował. Nie jest tak, bettinowata?
  • betti 20.11.2018
    refluks niejedna się w Tobie kochała na zabój, później niejeden... poświadczam. Fajnie było, kiedy żeśmy tam trochę mieszali... prawda?
    Patka jest nadal czy odeszła definitywnie? Zaskoczyła mnie, źle ją oceniłam.
  • refluks 20.11.2018
    betti siostra Diesel zasłużoną dla portalu jest. już nie dyrektorka sanatorium. A mnie bosko skarany wyjebał na pysk. po raz kolejny. w czasie pracy mojej nad kolejnym aktem forumowego dramat. wziął mnie i zabił.
  • betti 20.11.2018
    refluks przejdzie mu, jak zawsze. Poza tym, kto go będzie denerwował? Zapleśnieje...
  • refluks 20.11.2018
    betti no ba. A i ja mam swoje nerwy. i tobie i mirosławowi wpierdolę. pokochałam dwie lebiegi, dobrze dla nich chcę, to mi focha szczelają. nakopię do chudych dupinek.
  • betti 20.11.2018
    refluks a Mirek w czym Ci zawinił, ostatnio nie mam z nim kontaktu?
  • refluks 20.11.2018
    betti a nie bede tu nawijać. pod refluksję zajrzyj.
  • betti 20.11.2018
    Ok. Uciekam do łóżka, bo głowa mi pęka. Jakiś wirus mnie dopadł. Dobrej nocy wszystkim życzę.
  • sensol 21.11.2018
    sensol dzięki. muszę zajrzeć
  • Neurotyk 20.11.2018
    betti, jeśli on Cię nęka tutaj, można do zgłosić, najpierw do właściciela portalu – da się sprawdzić kim jest i gdzie loguje się do Opowi. Zależy, co chcesz z nim zrobić. Notoryczne nękanie w internacie jest karalne.
  • betti 20.11.2018
    Neurotyk zgłosiłam do Admina. Niech coś z tym robi, jeżeli nic nie zrobi, zgłoszę na policję.
  • Neurotyk 20.11.2018
    betti, z Adminem jest kłopot - bo jest anonimowy, ale tylko tu. Jednak znamy właściciela domeny opowi.pl. To właśnie admin, znamy adres jego firmy oraz imię i nazwisko. Również numer telefonu.
  • betti 20.11.2018
    Neurotyk wyślij mi, mam dość codziennego użerania się z tym typem. Miarka się przebrała.
  • Neurotyk 20.11.2018
    betti okej, wyślę mejla.
  • betti 20.11.2018
    Dzięki
  • Gregor 20.11.2018
    Neurotyk i mnie tez
  • Neurotyk 20.11.2018
    betti już masz.
  • betti 20.11.2018
    Neurotyk przeczytałam. Wielkie dzięki.
  • Neurotyk 20.11.2018
    betti co do pytania z mejla: nie wiem. Chyba nie, aczkolwiek nie znamy w pełni ludzkich ambicji....
  • Neurotyk 20.11.2018
    Będę spał. Zobaczymy, co będzie dalej.
  • betti 20.11.2018
    Neurotyk ja bym tak obstawiała, ale dowiem się...
  • refluks 20.11.2018
    betti Elka, dwa piździelce uaktywniają się na prawie każdy twój wpis. jest jeszcze jedna piździelica, ale tę tak bardzo pizda nie swędzi, jak ci dwaj szukają pręta do dupy. To się nikomu nie podoba. Każdy tutaj potwierdzi, bez względu na sympatię czy antypatię do twojego avatar, że to jest prześladowanie ciebie. Admin powinien ich stąd wypierdolić z blokadą ajpi.
  • Canulas 20.11.2018
    angielskiego nie znam, ale to szło jakoś: egzakly
  • Ritha 20.11.2018
    Taa, potwierdzam.
  • betti 20.11.2018
    refluks załatwię to. Już kiedyś obiecałam, ale dałam szansę, teraz żałuję, bo mogłam już dawno mieć to za sobą. Dzisiaj wyprowadził mnie z równowagi, ostatni raz.
  • refluks 20.11.2018
    betti te dwa osobniki to jak pluskwy. nie ma się co litować, tylko parownicą potraktować.
  • betti 20.11.2018
    Can, Ritha - dzięki.
  • Adelajda 20.11.2018
    " Słońce smutku wypali Ziemię. Mróz w lód przemieni nocy łzy. Księżyc roziskrzy śniegowy puch, w końcu wiosna wróci, ale nie ty." (tak mi się skojarzyło)
    Piękny, smutny i prawdziwy tekst. Podoba mi się.
    Pozdrawiam.
  • betti 20.11.2018
    Dzięki, Adelajda. Piękny cytat.
  • Zaciekawiony 21.11.2018
    Bardzo smutno i chłodno. Jak zwykle.
  • Joker 21.11.2018
    Czwarty akapit ładny, najlepiej do mnie przemówił. Wiem, że jesteś bardziej do wierszy, jednak ja z wielką chęcią przeczytałbym jakąś prozę spod Twojego pióra ;)
  • Justyska 21.11.2018
    Znajomy ból, napisane szczerze i od serca. Przynajmniej tak to czuję. Bez przesadnych metafor, bo chyba niepotrzebne... gdy tyle smutku.
    Podoba mi się, o ile może się podobać.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania