Róże życia

Krwisto czerwone róże,

Róże miłości,

Róże śmierci.

Róże które zabijają,

Pochłaniają twoją zbłąkaną duszę.

Róże są niebezpieczne,

Róże mają kolce,

Uważaj na róże.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • laura123 08.01.2021
    W jaki sposób róże zabijają? No i też jestem ciekawa, w jaki sposób pochłaniają duszę? Płatkami czy kolcami?
  • Narrator 09.01.2021
    Widokiem — nie można od nich oderwać oczu.
  • obcarozalia 10.01.2021
    Róże są odpowiednikiem losu, który jest nieprzewalany. Może on nas ściągnąć na dno ale także uskrzydlić. Mogą zabijać na wiele sposobów, tak ja wspomniał narrator widokiem i to jest główny zamysł. Pochłaniają duszę po przez wygląd, czyli aksamitne płatki. Zapytała również czym zabijają, ludzie widząc kwiat zapominają o kolcach które śmiertelnie ranią ich dłonie. Mam nadzieję moja odpowiedź Cię nasyciła.
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia ''nasyciła'' odpowiedź? Jakim Ty językiem się posługujesz?

    Często dostaję róże, ale zapewniam Cię, one nie zabijają. Nie wiem jakie musiałyby mieć kolce, żeby to uczynić. Zresztą nie wyobrażam sobie, żeby kwiatek rzucił się na człowieka, w dodatku ścięty... Nie posiadają też mocy, żeby ściągnąć na dno, bo w jaki sposób? Płatki pochłaniają duszę... ja pitolę. Co to za dusza, którą płatki róży mogą pochłonąć?

    Śmiechowe to wszystko.
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 Językiem literackim. W rzeczywistości tak jak mówisz róża nie posiada mocy ani nie zabije lecz chyba nie wzięłaś pod uwagę metafory tego utworu.
  • laura123 10.01.2021
    Oglądałam kiedyś taki horror, w którym roślinki zabijały. Fajne to było, ale taką roślinkę wyprodukowano na potrzeby filmu, czyli sztuczne to było od korzenia po kwiat. Niemniej ktoś mógłby uwierzyć, że faktycznie mogą uśmiercić, połknąć w całości... są kwiaty, które jakieś toksyny uwalniają, ponoć nie kwitną, tylko liście czasami pokrywają się rosą i wtedy najwięcej ''jadu'' wypuszczają, Nie można ich trzymać w pomieszczeniu, w którym się śpi.

    Na te uważaj...
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia a gdzie tu metafora?
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 Będę uważać
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 metafora róży jako losu.
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia a jak się tworzy metaforę?
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 Metafora, czyli inaczej przenośnia, jak sama nazwa wskazuje, służy do przeniesienia znaczenia z jednego słowa na inne. Owo „przeniesienie” polega na niezwykłym użyciu wyrazów, ich oryginalnym zestawieniu.
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia no i gdzie w Twoim tekście owe przeniesienie, bo domyślałam się, że wiesz, iż nie ma czegoś takiego jak metafora, która odnosi się do całego tekstu, gdyż metaforę wplata się w wersy poetyckie, dzięki czemu wiersz nabiera kunsztu.
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 zdaję sobie z tego sprawę ale ja akurat w tym wierszu użyłam jej bez przeniesienia gdyż uważam że tak wiersz brzmiał lepiej.
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia jak użyłaś bez przeniesienia, jak metafora jest przenośnią?
  • laura123 10.01.2021
    Po prostu tu nie ma żadnej metafory.
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 jak uważasz jak dla mnie metaforą jest cały wiersz i tyle. Nie będę cię przekonywać do mojej racji więc dziękuję za przeczytanie mojego wiersza i za ciekawą dyskusję.
  • laura123 10.01.2021
    obcarozalia nie ma czegoś takiego, jak metafora całego wiersza. Powtarzam, metaforę wplata się w wersy, im bardziej oryginalna, tym lepiej dla wiersza. Tutaj w żadnym wersie nie ma zastosowania metafory.
    Poczytaj o przykładach stosowania metafory, żeby następnym razem wiedzieć w jaki sposób zastosować w wierszu. W necie wszystko jest podane na tacy,

    Pozdrawiam.
  • obcarozalia 10.01.2021
    laura123 Dziękuję za radę. Również pozdrawiam.
  • Zapraszamy do wzięcia udziału w Bitwie na Rymy.
    Tematy to: Rozpęd i Bezdech.
    Można ująć dwa lub jeden. Piszemy jeden wiersz.
    Wszystko o Konkursie dowiesz się tutaj:
    https://www.opowi.pl/forum/lbnr-i-kocwiaczek-zapraszaja-do-82-bitwy-w1358/
    https://www.opowi.pl/konkursy/
    Piszemy do !8 stycznia!!!
    Liczymy na Ciebie!!!
    Literkowa
  • obcarozalia 10.01.2021
    Z miłą chęcią wezmę udział w konkursie. Dziękuję za zaproszenie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania