Oko w oko z robotem

Zimą tego roku wybrałem się na niedługi spacer z Dobrzykowic do Kamieńca Wrocławskiego. Tuż przed Kamieńcem skręca się w polną dróżkę, która wiedzie nie wiadomo dokąd. Intuicja podpowiadała mi, że jeśli będę nią szedł przez dziesięć, piętnaście minut, to dojdę do jej końca i w ten sposób zaliczę nową, nieznaną mi trasę. Pokusa więc była. A choć pora zrobiła się późna, przedwieczorna i na dodatek padał śnieg z deszczem oraz wiał zimny wiatr, humor chodziarza mnie nie opuszczał. Na szczęście miałem rację: dziesięć minut wystarczyło, by dojść do kresu ślepej – jak podejrzewałem – szutrówki, na której końcu – i tu niespodzianka – znajdowała się tajemnicza rezydencja nowobogackich (nazwiemy ją tu: domem na uboczu).

Zastanawiałem się, kto wznosi takie okazałe budowle z dala od cywilizacji i czy może ma ten ktoś coś do ukrycia. Oczami wyobraźni widziałem automatyka albo ekscentrycznego robotyka, który ma podejrzane sprawy w swoich czterech ścianach i nie potrzebuje świadków ani intruzów. Muszę wyznać, że budynku dokładnie nie widziałem, a bardziej wyczuwałem, gdyż zdążyło się już zrobić ciemno. Posiadłość ogrodzona była siatką, zza której w pewnym momencie usłyszałem dziwne głosy.

Ujrzałem też lekko rozmazane kontury czegoś, co wyglądało na roboto-strażnika. To coś zdawało się składać w całości z lekko pulsującego światła i przywodziło na myśl laser lub hologram. I właśnie musiało mnie zwęszyć, bo zaczęło kierować się w moją stronę. Ten obrót sprawy bardzo, ale to bardzo mi się nie spodobał i zacząłem pocić się ze strachu. Nie chciałem wiedzieć, jaką broń tutaj testują ani jakie skarby trzymają za grubymi murami. Pragnąłem jak najszybciej wrócić do swoich Dobrzykowic. Najgorsze było jednak to, że świetlisty cerber zbliżał się coraz szybciej, zaś głosy, o których wspominałem wcześniej, nasilały się z każdą jedną chwilą. Te głosy interpretowałem jako zdalne połączenie z domem właścicieli, którzy przecież mogli być w tym momencie gdzieś daleko, na przykład poza granicami kraju. Zakładałem, że ich sposobem na strzeżenie posesji stały się wirtualne odwiedziny za pomocą specjalnego hełmu, który odpowiadał zarysowi głowy zautomatyzowanego strażnika, jak i te właśnie audiokonferencje, za pomocą których przesyłali oni dźwięk, strasząc tym samym złodziei albo zwykłych ciekawskich.

Wiedziałem, że jest źle. I nikomu nie życzę znalezienia się w podobnej sytuacji niepewności i niejasności. A gdy tak biegłem, spanikowany, blady, zagubiony, w pewnej chwili zauważyłem kątem oka, jak pies ze swoim właścicielem wchodzą w strefę światła bijącego z pobliskiej latarenki. Pies ma na sobie świecącą obróżkę, a pan nieprzerwanie do niego mówi. A więc to, co brałem pierwotnie za ultranowoczesny dziwotwór było tak naprawdę małym pieskiem? Parsknąłem śmiechem i zwolniłem kroku, bo i tak wszystkie drogi prędzej czy później doprowadzą mnie do moich kochanych Dobrzykowic.

Dopiero po jakimś czasie dowiedziałem się, że to, co błędnie brałem za dom na uboczu, było tak naprawdę kaplicą, zaś to, co znajdowało się za ogrodzeniem stanowiło cmentarz.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • Bettina rok temu
    Ich sposobem na szczerzenie domostwa?
    Strzeżenie

    gdy tak biegłem, spanikowany i blady, w pewnej chwili
    Blady, mokry, zimny pot

    Coś tu gra i coś nie gra. Rozumiem, że autor posługuje się temperaturą?
    Zaciekawienia? Ubrany w biel

    gdy tak biegłem, spanikowany i blady, w pewnej i te właśnie audio-konferencje, za pomocą których przesyłali oni dźwięk,
  • Bettina rok temu
    Proszę mi wytłumaczyć celowość niekonsekwencji w budowie zdań?
  • Bettina rok temu
    Mimo wszystko zaliczam:)
  • MartynaM rok temu
    A gdzie ty masz tutaj niekonsekwencję w budowie zdań?
    Chcesz zabłysnąć, rób to z sensem chociaż, bo żenada.
  • Aleks99 rok temu
    Takie kloce są mało czytelne, może lepiej jakieś akapity dać, chociaż ze dwa dodatkowe?
  • MartynaM rok temu
    Akapity można, nie zaszkodzą.
  • Bettina rok temu
    Za Alkiem99
  • Bettina rok temu
    Sem
    Sorry
  • Dzięki za wasze komentarze, poprawiłem co tylko się dało poprawić, pozdrawiam.
  • Technicznie nie będę się wypowiadał, bo sam nie jestem za bystry w te klocki, ale pomysł i ogólnie całość opowiadania ma ręce i nogi. Podejrzewam, że prawie każe miał takie „bliskie spotkanie” z czymś co ostatecznie okazywało się ubarwioną przez wyobraźnię szarą rzeczywistością.
    Dla mnie opko całkiem spoko
  • Dzięki, Maurycy. Cieszę się, że ma ręce i nogi. Starałem się, choć to tylko szort.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania