Strajk nauczycieli

Strajk w najlepsze trwa ludziska,

Twórczość kwitnie, nienawiść tryska.

 

Dzieci w domach bez opieki,

oczka zwróciły na tablety.

Rodzić biedny ciężko wzdycha

cóż za czasy, cóż za kicha.

 

Aż przychodzi drugi maja

a na kontach pustka cała.

Gdzie pieniądze, gdzie wypłata?

Strach i wściekłość wszystkich brata.

 

Już dyrektor się tłumaczy

Ja nie mogę jej wypłacić.

RIO straszne powiedziało,

że prawo płacić zakazało.

A księgowa przytakuje

i złość nauczycieli potęguje.

 

Toż to skandal, hejka rety!

Panie Broniarz, broń nas tedy.

A on uśmiech ma wesoły

i powiada zadowolony.

Ja dostałem, o co chodzi?

Wypłata?

Jak się do pracy nie chodzi?

 

Ty do strajku namówiłeś,

każde porozumienie odrzuciłeś.

I sielanka się skończyła,

nauczycielom krzywda się zrobiła.

 

Ludzie, z byka na nich patrzą,

wściekłość tłumią i krzywo patrzą.

Nauczyciel oszukany,

do pracy wróci załamany.

 

RIO - Regionalna Izba Obrachunkowa nadzorująca prawidłowość wydatkowania środków w jednostkach samorządowych

 

Nie piszę wierszy, więc jedynki w tym przypadku będą pewnie uzasadnione.

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (20)

  • Bogumił 18.04.2019
    No niestety. Po tych piosenkach widać że to banda debili.
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Nie można uogulniać. Po prostu wielu zostało zmanipulowanych. A jak w każdym środowisku znajdą się także mniej lotni ludzie.
  • Angela 18.04.2019
    "Ludzie, z byka na nich patrzą,

    wściekłość tłumią i krzywo patrzą" -to powtórzenie bardzo rzuca się w oczy, przydało by się jakoś zmienić.
    Nie Piszesz wierszy, to widać, więc może lepiej było to zrobi prozą?
    Co do treści, nie wypowiem się.
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Dzięki za rady. Niżej napiszę o co mi chodziło.
    pozdrawiam
  • Pan Buczybór 18.04.2019
    Już pomijając treść, bo jako uczniak nie chce mi się wypowiadać... Strasznie kulawy ten wiersz. Przekaz, przekazem, ale mogłeś się chociaż postarać o rytm, prawda?
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Wiem, że jest lichy. Dzięki pozdrawiam
  • betti 18.04.2019
    Ten ''utwór'' w zasadzie nie odbiega od ''arcydzieł''w wykonaniu ciała pedagogicznego. Moim zdaniem ktoś dał ciała... i tu , i tam.
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    dzięki za opinię.
  • sensol 18.04.2019
    kretyński gniot
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Co do techniki to się z tobą zgadzam. Szkoda tylko, że dla ciebie "gniotem" jest wszystko co nie jest zgodne z twoim światopoglądem.
    pozdrawiam
  • Bogumił 18.04.2019
    Strajk w najlepsze trwa ludziska,
    Twórczość belfrów w górę tryska
    Miauczą, buczą, rżą, chrumkają
    Tylko pracę w tyłku mają.

    Dzieci w domach bez opieki,
    Więc chwyciły za tablety
    I w ekrany się wpatrują
    Na matury oczekują.

    W dzień wypłaty olaboga
    Puste konto, w szkole trwoga
    Gdzie pieniądze podziały
    I gdzie wódz jest nasz wspaniały?

    Już tłumaczy się księgowa
    Waszą kasę zjadła krowa
    A resztę przeżarły konie
    Co hulają po zagonie.

    Kawałek przerobiłem;)
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Dobre.
  • Józef Kemilk 18.04.2019
    Dzięki za opinie. Może wyjaśnię o co chodzi.

    Napisałem pseudowierszyk i przyznałem się w komentarzu, że wierszy nie piszę (pisanie zajęło mi kilka minut). Dlatego też, spodziewałem się jedynek i przyjmuję je z uśmiechem, gdyż są jak najbardziej zasadne.

    Jednak gdybym napisał to samo prozą, a tutaj jestem zdecydowanie lepszy, pewnie oceny by się nie zmieniły, a to troszkę frustruje, jak napisze się coś dobrego, a ocena podła.

    Niestety na tym portalu, często komentarz i ocena nie dotyczy techniki, sposobu przekazu, jakości przekazu, zaskakiwania czytelnika, a użytkownika (jaskrawym tego przykładem jest Bogumił) i światopoglądu. Jak go nie wyrazimy w utworze, to jest okej i można się spodziewać, że oceny będą obiektywne. Gorzej jest, gdy próbujemy przemycić swoje zdanie, które jest krańcowo odmienne od zdania większości. Wtedy zaczynają się wulgaryzmy, nieadekwatne oceny itp.

    Wracając do utworu, chciałem przekazać, że rzeczywistość jest manipulowana i dajemy się na to nabierać. W tym przypadku nie ma znaczenia wykształcenie, status społeczny. W tym przypadku nauczyciele zostali poddani manipulacji przez Pana Broniarza i tym sposobem cierpią przede wszystkim uczniowie. W dalszej części oberwie się nauczycielom, gdyż nie otrzymają wypłaty (nie wypłaca się wynagrodzenia za strajk - opinia RIO z Krakowa). Dodatkowo została zszargana opinia nauczycieli, a rodzić wprost nie powie tego nauczycielowi, bo będzie się bał szykan z ich strony.

    Krajobraz po zakończeniu nie będzie dobry i trzeba sobie jakoś z tym poradzić. Tym sposobem dobrze by było, by dyskusja stała się merytoryczna i by powstrzymać się od agresywnych zachowań i opinii, co niestety szkodzi nam wszystkim.

    Co gorsza ten strajk, może wywołać kolejne żądania i możemy tego nie udźwignąć.
    Ciepłownicy wyłączą nam ciepło jak będzie -30 stopni, lekarze odejdą od stołów operacyjnych i ksiądz będzie miał więcej pracy, strażacy nie ugaszą ognia itp. Strajk jest złem i "okrada" całe społeczeństwo.
    pozdrawiam serdecznie.
  • sarah_bandette 19.04.2019
    Pozwolę sobie na komentarz, bo, chociaż dużo racji w tym wierszu jest, głównie jeśli chodzi o manipulowanie społeczeństwem (chociaż dodałabym, że manipulacje jest obustronna, także ze strony rządu), ale po raz kolejny widzę opinię, że opinia nauczycieli została zszargana. Uczyłam w szkole trzy lata i trzeba w końcu zacząć głośno o tym mówić, opinia nauczyciela w społeczeństwie, czy tez tak zwany szacunek umarł kilka lat temu. Ostatnie lata to bardzo szybka degradacja pozycji nauczyciela i dlatego odeszłam, nie chcąc dłużej brać udziału w tym cyrku. Tylko może przestaniemy udawać, że tak nie było. I teraz będzie niepopularna opinia, ale pierwszy raz nauczyciele potraktowali społeczeństwo tak jak społeczeństwo traktowało ich przez ostatnie lata, czyli zwyczajnie bez szacunku. Nie martwiłabym się też o to, że rodzice będą się bali powiedzieć o swoich przekonaniach nauczycielom, ba, jestem przekonana, że nie będą z tym mieli najmniejszych problemów, bo to oni trzęsą szkołami, nie dyrektorzy. Coraz częściej myślę, że w tym strajku nie chodzi wcale o kasę , tylko właśnie o pokazanie, że nauczyciel też potrafi się wypiąć. Czy to jest dobre? Oczywiście, że nie. Zwłaszcza w czasie matur, które powinny się odbyć, chociaż przyznam się, że uśmiecham pod nosem się, czytając o "biednych dzieciach". Ale matury to matury, a życie samo nauczy młodych rozumu, gdy jako ludzie pełnoletni będą musieli się zmierzyć z konsekwencjami swojego braku wyobraźni i umiejętności przewidywania konsekwencji swoim działań. Tylko mamy obecnie naprawdę kuriozalną sytuację, bo sfrustrowani nauczyciele nie ustąpią dla zasady, a rząd nie ustąpi, bo musiałby zabrać kasę komuś, komu wcześniej obiecał. Ale największy problem pojawi się za kilka lat, bo rząd strzelił społeczeństwu samobója. Przez otwarte piętnowanie nauczycieli zraził do zawodu wszystkich młodych, a młodszych nauczycieli w szkołach i tak jest niewielu. I oni już właściwie od dwóch lat odchodzą, bo są na tyle młodzi, by się przekwalifikować, a ta garstka, która została i strajkuje raczej też spakuje manatki. W szkołach zostaną starsi nauczyciele, którzy w końcu przejdą na emerytury, a po tym cyrku jaki obecnie mamy w kraju, wątpię by ktokolwiek wybrał na studiach kierunek nauczycielski. To co się dzieje teraz to pikuś, dopiero za 10-15 lat będziemy mieć w kraju prawdziwy kryzys edukacyjny. I należałoby się zastanowić co z tym zrobić, bo zostaniemy bez nauczycieli. Tylko żeby odwrócić to wszystko co się nawyprawiało w szkołach przez ostatnie lata wszyscy, rząd, nauczyciele i rodzice musieliby zejść z tonu i zacząć działać razem a nie przeciwko sobie. A to jest niestety missiom impossible...
  • Bogumił 19.04.2019
    sarah_bandette Jak mają być tacy nauczyciele o zabarwieniu lewackim, to lepiej żeby żadnych nie było. To hańba, żeby w Polsce polski nauczyciel nie uczył polskich dzieci, tak jak robili to ich protoplaści w dziewiętnastym i pierwszej połowie dwudziestego wieku, patriotyzmu, umiłowania ojczyzny, tradycji, zasad Dekalogu. A dziś kogo wypuszczają, zapatrzonych w siebie, egoistycznych kosmopolitów bez korzeni, gotowych natychmiast porzucić ojczyznę dla błyskotek i czmychnąć na zachód, bądź gdziekolwiek indziej.
  • Józef Kemilk 19.04.2019
    sarah_bandette Dzięki za merytoryczny komentarz. Wydaje mi się, iż masz rację, co do przyszłości szkolnictwa. Niestety może się okazać, że nie będzie to najważniejszy problem. Ja obawiam się o służbę zdrowia. Ci co wyszkolili się w PRL zaczną masowo odchodzić na emerytury, a nowych jak na lekarstwo. Biorąc pod uwagę coraz więcej starszych osób, służba zdrowia może przejść "zawał"
    pozdrawiam
  • Miron 19.04.2019
    Masz słuszną pretęsje do nauczycieli. To widać po wierszu. A musicie wiedzieć że nauczyciele podczas egzaminów mają wolne a im płacą. Tylko 1/3 siedzi w komisjach. Ale wszyscy mają dni płatne. Natomiast ci co strajkowali , siedzieli w szkole i nie dostaną wypłaty.
  • Bogumił 19.04.2019
    Miron, jak tu czuć sympatię do nauczycieli, gdy postanowili rozwalić państwo, a wszystkie dotychczasowe rządy, które wyprzedały obcym lub zniszczyły polski przemysł tolerowali, a nawet im kibicowali. Za Tusk byli gotowi zapierniczać za miskę ryżu, a tu dostali podwyżki i ciągle im mało.
  • Józef Kemilk 19.04.2019
    Miron dzięki za komentarz. Tak jak i ja lubisz absurdalny humor i to zawsze należy docenić. Dodam tylko, że mam żal do nauczycieli, że wuefista nie nauczył mnie skoku o tyczce, a fizyk nie uczył fizyki kwantowej. Chociaż jak się zastanowić, to wina jest kolejnych ministrów edukacji narodowej, którzy nie wprowadzili tych elementów do podstawy programowej.
    pozdrawiam
  • Komes 21.05.2019
    Jestem synem nauczycielki. Mama od kilku lat jest na emeryturze. Powiem tak:
    Po co rządowi edukacja? wystarczy im dzieciorób, który całuje w dupę klechów, umie prowadzić auto, murować czy tam jest dobry na taśmie w fabryce i popiera jedynie słuszny system. System który produkuje tępaków, debili i bezmózgów, a szykanuje każdego wartościowego człowieka.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania