Pokaż listęUkryj listę

Świąt Wielkanocnych już nie ma, za to są "święta zająca"!

Świąt Wielkanocnych już nie ma, za to są święta zająca! Dziś byłem w kilku supermarketach i zauważyłem wielką świąteczną kampanię handlową. Tylko zające i to różnego rodzaju, bo papierowe, kolorowe i z plastiku oraz przeróżne jajka. Wszędzie napisy "Wesołych Świąt"! O jakie święta im chodzi? - oto pytanie.

Zlikwidowano sakralną sferę świąt chrześcijańskich na rzecz neutralnych świąt konsumpcyjnych.

To objaw rewolucji kulturowej, że zaciera się sferę sakralną na rzecz konsumpcyjnej lub przywłaszcza się sobie sferę sakralną na rzecz biznesu.

Wiadomo, że supermarket nie jest miejscem kultu religijnego, tylko dlaczego wciska się ludziom brednie typu: kup sobie zająca z papieru lub plastiku na te chrześcijańskie święta, to tak jak plucie w twarz!

Już nie czcimy Zmartwychwstanie Jezusa, lecz jakiegoś neutralnego konsumpcyjnego zająca.

Zniewolić człowieka, to znaczy zlikwidować własność, zdeprawować i zdemoralizować rodzinę i zniekształcić tradycję, a to się stało już faktem. Już nie Jezus, tylko "zając wielkanocny"!

Pamiętajmy, że takie działania przewidział Fryderyk Engels, pisał o tym w swojej pracy pt. "Rozwoju socjalizmu od utopii do nauki". Neomarksizm ma się dobrze!

................

Komentarzy nie piszę etc.

Średnia ocena: 2.8  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Ant 25.03.2021
    Czy ktoś ci broni obchodzić święta zgodnie ze swoją wizją?
    Gdybyś poszedł do marketu i na półkach widział czekoladowych ukrzyżowanych Jezusów to czułbyś się lepiej?
  • Celina 25.03.2021
    Jeżeli jest napis wesołych Świąt, to powinno być napisane jakich, bo nieuczciwe. A jeśli to nie ich święta, to czemu życzą komuś czegoś w co nie wierzą. Zakłamanie.
  • madmike 25.03.2021
    Zgadzam się z Tobą
  • Celina 25.03.2021
    Ze mną, czy z Matem?
  • madmike 25.03.2021
    Z Tobą
  • madmike 25.03.2021
    (Autorką wpisu)
  • madmike 25.03.2021
    Matem, sorry za pomyłkę
  • Ja bym to raczej nazwał wolny rynek. A w jakich marketach mówią "Kup sobie zająca na te chrześcijańskie święta? Sam tego nigdy nie słyszałem ani nie widziałem? A skąd w ogóle się wziął ten zając w tym wszystkim? Jaka jest geneza historii wielkanocnego zajączka?

    Pozdro:)
  • Nie wiem, po co wstawiłem znak zapytania w trzecim zdaniu komentarza. LOL
  • Narrator 26.03.2021
    Na Zachodzie nie ma świąt. Ani Bożego Narodzenia, ani Wielkanocnych. Na Zachodzie każdy modli się do Potężnego Dolara. A Polacy nie chcieli mieć socjalizmu; chcieli mieć Zachód. No to teraz mają Św. Zająca i Mikołaja. Jezusa wywieźli sankami, razem z tradycją. Dziwi mnie tylko, że tak późno to spostrzegłeś. Ale jak mówi powiedzenie: mądry Polak...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania