***

***

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (35)

  • :)))
    Tylko tu bym przestawiła szyk: "Tam sobie na pewno by poradził."
  • miętus 12.02.2022
    Błękitnypłomień
    Zrobione ?
  • pansowa 12.02.2022
    :)))
    Masz łapkę do prozy.
    I technicznie i ten niedefiniowalny błysk robiący z morza słów, literaturę.
  • miętus 12.02.2022
    pansowa
    To dzięki Tobie. Zainspirowałeś i poszły konie po betonie?
  • pansowa 12.02.2022
    miętus na co byłyby potrzebne inspiracje prozatorskiemu kołkowi?
  • Ciekawe co by wyszło, gdybym ja się Kolegami powyżej zainspirowała...? Nie, nie, lepiej nie.
  • miętus 12.02.2022
    Błękitnypłomień
    Ależ tak, lepiej tak ?
  • Cicho_sza 12.02.2022
    Dobry tekst. Też kiedyś znałam takiego zbieracza, ale on akurat skończył marnie. Dziadek złota rączka to skarb, a zazdrość zawsze dobrze działa na męski poziom starania się ? nawet zazdrość o własnego dziadka ?
  • miętus 12.02.2022
    Cicho_sza
    Ze zbieraczami różnie bywa. Rzeczywiście nie wszystkim to wychodzi na dobre.
    Zdrowa zazdrość jest na pewno motywująca. Dzięki za uśmiech ?
  • rozwiazanie 12.02.2022
    Taki dziadek to poważna konkurencja, aż chciałoby się go poznać.?
  • rozwiazanie 13.02.2022
    ,dla ekonomii gllabalnej:))
  • miętus 14.02.2022
    rozwiazanie
    Dzięki za dobre słowo o dziadku ?
    Poznać? Dlaczego nie? ?
    Przepraszam za późny odzew. Nie wiem, jak to się mogło stać. ?
  • miętus 14.02.2022
    rozwiazanie
    Oczywiście ?
  • Trzy Cztery 12.02.2022
    Wesoła opowiastka. A bohater - marzyciel i kombinator. Jeszcze się nie ubrał po udanym seksie, a już myśli o młodszych dziewczynach, na starość. Zaraz pewnie popędzi na śmietnik...
  • miętus 12.02.2022
    Trzy Cztery
    A pewnie ?
    Dziś na wesoło. Dzięki ?
  • Paweł Beer 12.02.2022
    Błyskotliwe! to niewątpliwie przyjdzie z czasem, ha ha ;D
  • miętus 14.02.2022
    Paweł Beer
    Dzięki ?
  • Trzy Cztery 12.02.2022
    Super:)

    No to jeszcze walnę uwagę. W j. polskim rzeczowniki w l. mnogiej dzielą się na dwa rodzaje: r. męskoosobowy i r. niemęskoosobowy. Parasol w l. poj. ma rodzaj męski, ale w l. mnogiej - niemęskoosobowy. Dlatego mówimy te parasole. Podobnie - te psy. Chociaż - ten pies (w l.poj.).

    W zw. z tym mógłbyś poprawić "tych wszystkich połamańców czekających na swoją kolej" na "te wszystkie połamańce, czekające na swoją kolej".

    Zresztą, sam napisałeś "Zbierał JE", a nie ICH (JE - TE połamańce):

    Zbierał je po prostu jak grzyby. Zrobił nawet pokaźnych rozmiarów skrzynię, aby zmieścić tych wszystkich połamańców czekających na swoją kolej do uzdrowienia.

    Mnie się podoba jak jest z błędem, bo wtedy czuję, że parasole są jakby ludźmi. Połamanymi chłopakami, mężczyznami (r. męski). Ale to tylko takie empatyczne mignięcie, to podobanie. Po chwili trochę przeszkadza.

    Tak więc - pomyśl: poprawiać, nie poprawiać? :)
    W obu przypadkach będzie jakiś pożytek dla tekstu:)
  • miętus 12.02.2022
    Trzy Cztery
    Bo to tych* dopasowało się do połamańców*
    Te połamańce* jakoś mi nie pasowało, ale po kolejnym spojrzeniu na tekst uważam, że tak będzie poprawnie i lepiej. Choć narracja pierwszosobowa może wiele tłumaczyć i po prostu bohater gada niepoprawnie. ?A może zmienić na te ofiary burzliwej pogody?
  • Dekaos Dondi 12.02.2022
    Miętus↔Lubię czytać – także pokręcone teksty. A ten raczej taki:)
    To świadczy o Autorze, że nie siedzi "w ramce"↔to taki skrót myślowy jakby:)
    Nie umniejszając Innym człekom, w żadnym stopniu. Nie śmiałbym nawet:)) ?:)
  • miętus 12.02.2022
    Dekaos Dondi
    Dzięki za czytanie i lubienie. Fajnie jest pisać, gdy inni czytają. ?
  • Trzy Cztery 12.02.2022
    miętus, napisałam taki długi komentarz na temat małej rzeczy tylko dlatego, że dla mnie ta historyjka o rodzajach liczby mnogiej rzeczownika jest taka ładna, jak jakaś egzotyczna i lekko pokręcona baśń - nie baśń. Można się nią zachwycać, tak samo jak jakimś opowiadaniem, czy wierszem:)
  • miętus 12.02.2022
    Trzy Cztery
    Zachwycam się razem z Tobą ?

    Mam bzika na punkcie poprawności, co mi bardzo przeszkadza w pisaniu. Bzik jednakże nie powoduje, że nie zdarzają się wpadki. Że tak powiem, jedno nie przeszkadza drugiemu. ?
    Poza tym lubię się zastanawiać. Dzięki za tę pokręconą bajkę.
  • A słuchaj, jak się zapatrujesz na - w związku z "połamańcami" - na słowo "połamańcy" - tak się zastanawiam tylko, bo mi przyszło do głowy, a lubię lingwistyczne "połamańce" :)
  • miętus 12.02.2022
    błękitnypłomień
    Czyli wtedy trzeba by napisać tak: aby zmieścili się wszyscy połamańcy? Czyli ci połamańcy.
    Myślę i myślę... ?
  • miętus 12.02.2022
    Jeśli niczego nie wymyślę, napiszę ofiary kapryśnej pogody ?
  • miętus No właśnie tak też dumam nad tym. Bo faktycznie jakby tych parasoli w ten sposób uczłowieczyć... A jak Trzy Cztery by się do tego odniosła?
  • miętus 12.02.2022
    błękitnypłomień
    Na razie poprawione na ofiary, a ofiarowywał na rozdawał, żeby nie było powtórki. Nie mówię, że to ostatecznie. Możemy się zastanawiać. ? Trzy Cztery na pewno zajrzy. ?
  • Trzy Cztery 12.02.2022
    Ja to myślę tak:

    Jak są tańce - połamańce, to i parasole można tak nazwać.
    Te połamańce - ofiary kapryśnej pogody.
    Parasole - te połamańce, te ofiary kapryśnej pogody.
    Tańce - też "te". Te tańce -połamańce. Jak parasole.
    Te parasole. Te połamańce.

    Gdyby parasole to byli "oni" (haha), to byliby to "ci połamańcy, jak np. ludzie z nogami w gipsie:

    ci połamańcy - pacjenci ortopedii.

    Ale parasole to nie "ci panowie parasolowie", tylko "te śmieszne istoty z głowami z drutu i wodoodpornej szmaty":)

    Czasem to istoty - ofiary.
  • miętus 12.02.2022
    No właśnie ? A zatem te ofiary albo te połamańce i okej.
    Dzięki dziewczyny. ?
  • To jeszcze na sekundkę - no faktycznie w dwóch formach jest rodzajowych - tak jak przykłady dałaś - i połamańce, i połamańcy. No i dlatego lubię ten język - jest po prostu bezkonkurencyjny w skali Galaktyki. :)
  • Angela 12.02.2022
    Technicznie bardzo dobry i lekki w czytaniu tekst, który kilkukrotnie wywołał uśmiech.
    Pozdrawiam☺
  • miętus 12.02.2022
    Angela
    Super, że wywołał uśmiech. Tak jak teraz Twój komentarz u mnie ? Dziękuję ? i też pozdrawiam.
  • Narrator 13.02.2022
    „Ona woli starszych. Mówi, że są lepsi w łóżku i... ” — pomarzyć dobra rzecz :)

    Gdyby wszyscy postępowali jak dziadek, globalny system ekonomii dawno by szlag trafił. Zdrowie dziadka!
  • miętus 14.02.2022
    Dzięki ?
    Marzenia nic nie kosztują, a do toastu się dołączam ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania