XXX

XXX

Średnia ocena: 1.6  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (410)

  • Bogumił 05.09.2019
    I jeszcze jedno, podczas objawień Mikołajowi Sikatce Matka Boska zapowiedziała, że Licheń będzie największym polskim sanktuarium Maryjnym powstałym w podzięce za odzyskanie przez nasz kraj niepodległości. Księża marianie tylko zrealizowali te zapowiedzi, prośby Matki Bożej. Rzeczywiście jest największym obecnie. Ta historia była znana już ponad 150 lat temu.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    O Nie!
    Magicznie pojawiający się obraz żydowskiej dziewicy, w głębi lasu!
    O! Wielka świątynia warta miliony! Oh!
    Ah! Pomniki!
    Jakiż wspaniały dowód świętości, a nie skradzionego bogactwa!

    Same dowody i fakty jak widzę, tym razem. Żadnych przewidzeń, uczuć i przekonań.

    A nie - mój błąd - nadal magia - czyli się przewidziałem.
    Trudno...
  • F4bi 05.09.2019
    Zdecydowanie łatwiej jest być ateistą, można na to patrzeć z przymrużeniem oka.
  • krajew34 05.09.2019
    Kapeluszniku tylko o jedno cie proszę, nie obrażaj, ja rozumiem, że traktujesz Bogumiła, jako fanatyka, ale żydowskiej dziewicy, w głębi lasu! to już przesada. Jak nie wierzysz to chociaż nie kieruj złośliwych słów w stosunku do wartości bliskich mojemu sercu.
  • krajew34 05.09.2019
    Szacunek na szacunek, ja nie traktuje cię jako człowieka "chorego" , jak wspomniałeś kiedyś to ty również. Co dla ciebie jest magią dla mnie, jest religią. Prowadź sobie dyskusje, jak chcesz, ale nie obrażaj. Tylko o jedno proszę.
  • Bogumił 05.09.2019
    Tomasz Kłossowski walczyl w Legionach Polskich u boku Napoleona. Jego celem było wyzwolenie Ojczyzny, okupowanej i tłamszonej przez Rosjan. Podczas bitwy pod Lipskiem został ciężko ranny. W tamtych czasach po takich ranach z bitwy na ogół nie wychodziło się żywym. Leżąc wśród setek trupów i rannych modlił się do Maryi i cudowne ocalenie. Ona spełniła jego prośby, uzdrawiając go i umożliwiając powrót do Ojczyzny, za którą tęsknił.

    W podzięce odbył pielgrzymkę do Częstochowy i na jakimś straganie z dewocjonaliami kupił obraz i umieścił go w kapliczce wewnątrz puszczy.

    Dlaczego pogardzasz tym żołnierzem, co on złego Tobie uczynił?
  • Kapelusznik 05.09.2019
    krajew34
    Czy Maryja nie była żydówką i dziewicą?
    Nie mówię nic co nie pokrywa się z biblią
    A mam trudności z patrzeniem na smświątynie wartą ponad 100 milionów (budowa) i się nie żachnąć
  • Kapelusznik 05.09.2019
    krajew34
    No i wiesz - jeśli ktoś próbuje się ze mnie śmiać pod moimi tekstami
    Powinien być gotowy że odpowiem tym samym pod jego
    Nie ma litości czy taryfy ulgowej
  • Kapelusznik 05.09.2019
    F4bi
    Można na wszystko patrzeć z przymrużeniem oka.
    To jeden z moich największych przywilejów.
  • Bogumił 05.09.2019
    Kapelusznik Sanktuarium i świątynia służą w całości polskiemu narodowi, wszystkim Polakom, nawet tym niewierzącym, którzy kochają swoja ojczyznę. Marianie mają tam jedynie dom mieszkalny. Możesz tam pojechać o każdej porze i wejść praktycznie prawie wszędzie gdzie zechcesz. Tam przyjeżdżają rocznie miliony ludzi, nie tylko pielgrzymów. To nie tylko miejsce religijne, ale wielkie muzeum historii Polski. Na takie miejsce nie jest żal ani złotówki. Sam się dorzuciłem.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    Bogumił
    On?
    Nic

    Kościół który wydał miliony na świątynie zamiast na pomoc potrzebującym?
    ...
    No - sam sobie odpowiedz
  • Bogumił 05.09.2019
    Daj sobie spokój z potrzebującymi, Kościół prowadzi ogromne akcje charytatywne poprzez Caritas ale także wiele innych akcji głośnych i cichych. A tym potrzebującym jesteś pewnie Ty, bo ci zabrakło na kolejną butelkę wina? Zazdrościmy?
  • F4bi 05.09.2019
    Bogumił z tymi akcjami to bym się nie rozpędzał, znaczy to prawda, ale w porównaniu do budżetu jakie państwo przeznacza na te instytucję, to jak kropla w morzu.
  • krajew34 05.09.2019
    Kapelusznik sam wiesz, że nie chodzi mi o to, tylko o wybrzmienie i kontekst tych słów. Jeśli ktoś wyśmiewa cie, to wyśmiewaj jego, a nie wyznawane wartości. Nie obchodzą mnie materialne sprawy, krytykuj kościół, księży i kogo chcesz, ale to co najświętsze dla katolików zostaw w spokoju. Ani pan Bóg, ani Matka Boża, czy Pan Jezus nic ci nie zrobili. Tyle ode mnie. Jeśli jednak chcesz "jechać" na to, co mi drogie, będę musiał odciąć się od ciebie, pewnie dla ciebie to niewiele, ale nie mogę czytać tekstów takiej osoby. Materialne rzeczy i ludzie zupełnie mnie nie obchodzą, ale obrażanie wartości to już przegięcie. Życzę miłego dnia.
  • Bogumił 05.09.2019
    F4bi chyba żartujesz, nie ma w Polsce większej instytucji charytatywnej niż Kościół, nie wspominam o dziesiątkach hospicjów, gdzie zapierdzielają zakonnice, za Bóg zapłać, a nawet szpitalach.
  • F4bi 05.09.2019
    Bogumił tylko w samym 2017 roku na instytucję kościoła z kieszenią podatników wpłynęło blisko 159 mln złotych... To jest kwota którą można by było sporzytkować na mnóstwo innych sposobów, począwszy od remontu infrastruktury, na wsparciu głodujących kończąc. Ale to temat rzeka i ja szanuję Twoje zdanie, jednak się z nim nie identyfikuje. Pozdrawiam
  • Bogumił 05.09.2019
    F4bi większość to chyba na katechetów, nie tylko zresztą osób duchownych, bo z połowa to nauczyciele świeccy, jak matematycy, fizycy, poloniści. Duża część też idzie na remonty zabytkowych świątyń, pamiątek narodowych. Kwota w sumie niewielka. Poza tym katolicy składają się na to w podatkach, i nie mają nic przeciw temu. Kasa idzie też na lewackie wydawnictwa, lewackie redakcje prasowe, prywatne teatry, prywatne filmy i inne paskudne cele. Jakbyś sobie to podliczył to wyszłoby ci tego dużo więcej.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    krajew34
    A szkoda
    Świat materialny jest więcej warty niż wyobrażenia
    Ponieważ go doświadczasz a o zaświatach można tylko pomażyć
  • krajew34 05.09.2019
    Kapelusznik ułudne chwile, krótko trwającej przyjemności ;) Dwie drogi,w tym względzie się nigdy nie dogadamy.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    krajew34
    Pewnie masz rację
    ... ale jak sam to ująłeś
    Czy to źle że mam nadzieję, że się wyzwolisz?
  • yanko wojownik 07.09.2019
    krajew34 "żydowskiej dziewicy, w głębi lasu!'
    Ta, każdy wie, że Matka Boska była polką.
    A ja mówię - pierdolenie.
  • puszczyk 05.09.2019
    Nawet szkoda argumentować.
    214 milionów z budżetu Państwa (czyli mojego budżetu) na Rydzyka w cztery lata, czyli na pomoc dla najuboższych?
    Faktycznie ubogi redemptorysta...
    Ciekawe ile obiadów by za te pieniądze było dla głodnych dzieciaków?
  • Bogumił 05.09.2019
    A kiedy Ty te podatki odłożysz, skoro 24 godziny jesteś na opowi i dziesiątkach innych portali. Puszczyk, nie żartuj, ty to wpłacasz do budźetu tyle co kot napłakał. Pewnie jeszcze wyłudzasz jakąś rentę.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił To nieudolna i śmieszna próba odwrócenia uwagi od problemu.
    Na pity nie będę z tobą się bawił.
    Zbyt dużo widziałem w szkole biedy w zestawieniu z bogactwem kościoła zdobytego bynajmniej nie z tacy wiernych, tylko zwykłego skoku na państwową kasę.
    Żałosny jesteś.
  • Bogumił 05.09.2019
    Jeśli ktoś na coś skoczył to państwo komunistyczne odbierając Kościołowi majątek, z którego się utrzymywał i z którego prowadził akcje charytatywne. To komuniści utworzyli Fundusz Kościelny, wypłacając Kościołowi co roku spore kwoty za utracony majątek. No cóż Kościół na ziemi jest instytucją, to nie jest erem i pustelnicze chaty. I też musi z czegoś żyć. Poza tym katolików jest większość i to oni się zrzucają, więc sobie nie krzywduj. Na lewackie bzdety też idzie bardzo dużo i co ja mam powiedzieć? Powtarzam, katolicy się zrzucają, to nie z Twoich pieniędzy.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił Poczytaj sobie o ostatnim skoku na dom - pałacyk dla upośledzonych w Kotlinie Kłodzkiej.
    Zabrano przez jakiś zakon bezprawnie budynek i wyrzucono pensjonariuszy.
    Na lewo zrobiła to komisja złożona z geszefciarzy pisowskich od rydzykowych i nawet władze starostwa były w szoku.
    Żadne dokumenty nie wskazywały na własność zakonu, ale już się decyzji nie da cofnąć, bo katole w komisji mieli uprawnienia do zwrotu mienia.
    Tysiące jest takich przypadków w tym, chorym kraju i oby się ta pazerna instytucja w końcu rozleciała w cholerę
  • Bogumił 05.09.2019
    gdzie to czytałeś w Nie?
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił Straszny jest twój ślepy fanatyzm.
    Nic mi do twojej wiary, podobnie jak do nie-wiary kapelusznika, ale największe tragedie w historii wynikały z istnienia fanatyków.
    Jesteś klasycznym przykładem takiej skrzywionej psychiki.
  • Bogumił 05.09.2019
    puchacz, fanatycy obojętnie w jakiej dziedzinie niosą postęp i zmiany, a niefanatycy to takie ciepłe kluchy, wiecznie gderające. Piszę o pięknym sanktuarium religijnym i narodowym. Jeśli Cie apekt religijny nie interesuje, może narodowym sie zajmiesz. Nie rusza to Ciebie jako Polaka? Jedź tam i sobie obejrzyj. Masz rzut kamieniem.
  • Misiu M 06.09.2019
    a ile ty dałeś na biedne dzieciaki ze swojej kieszeni ?
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiu M Rusza pasienie darmozjadów, kiedy widzę głodnych.
    I tylko baranina może mnie kierować na "rzut kamieniem" z Kielc do tego badziewia.
    A ty misiuniu (piękny nick dla faceta!) nakarm swoje chore ego, bo ja trochę dzieciaków nakarmiłem nie budując tej porażki i nie sponsorując biednego redemptorystę.
  • Misiek 06.09.2019
    puszczyk no to ci chwała i poprzestańmy na tym a co do nicku
    twój też nie jest taki bardzo męski - kondor albo jastrząb o , to byłoby to
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Jasne misiuniu M... :)))
    Podpisał - puszczuń :)))
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk pewnie czytałeś o tym w Faktach i mitach
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiu M Zdiagnozował i odkrył mnie moher...
    Same kłamstwa... :)))
  • Bogumił 05.09.2019
    He, he, wczoraj pisałeś: "twoje słowa są dla mnie niczym brzęczenie much"

    A dziś: "No i wiesz - jeśli ktoś próbuje się ze mnie śmiać pod moimi tekstami
    Powinien być gotowy że odpowiem tym samym pod jego
    Nie ma litości czy taryfy ulgowej"

    To zdecyduje się, czy moje słowa są jak brzęczenie muchy, czy słowa prawdy prowokują do zemsty?
  • Kapelusznik 05.09.2019
    Irytujące brzęczenie much
    A muchę trzeba zgnieść, albo machnąć ręką i cholerstwo przegonić
    "Słowa prawdy"?
    Ha ha!
    Nie - to poziom ignorancji w której szerzysz iluzje sprawia że ma krew się gotuje

    Jak mnie obrażasz - się z ciebie śmieję
    Jeśli rozgłaszasz fałsz - wyśmiewam się i wskazuję hipokryzję

    Jest różnica ;)
  • puszczyk 05.09.2019
    Kapelusznik To biedny dinozaur.
    Na szczęście to okazy wymierające.
    Kolejne pokolenia już nie pozwolą się tak bezmyślnie i fanatycznie strzyc.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    puszczyk
    Oj obawiam się że pozwolą
    Znasz takie powiedzenie?
    "Bóg kocha idiotów, właśnie dlatego tylu ich stworzył"
    Ha!
  • Bogumił 05.09.2019
    Kapelusznik Przedstawiam fakty, nie umiesz czytać. Tomasz Kłossowski porzucony po bitwie pod Lipskiem na polu walki, wskutek próśb do Maryi wyleczył się ze śmiertelnych ran i wrócił do Ojczyzny. W podzięce za ratunek umieścił obraz Maryi z orłem na sercu w małej kapliczce w lesie.

    Ludzie wierzyli też w objawienia Mikołaja Sikatki, ponieważ musiał być wiarygodny w tym, o czym mówił. Badały go dwie komisje kościelna, tej możesz nie wierzyć, ale także urzędnicy carscy, którzy byli wrogo nastawieni do katolicyzmu. Maryja zapowiedziała "prostemu chłopu, pasterzowi" wyzwolenie Polski i dźwignięcie narodu z kolan. Warunkiem było odrodzenie moralne, porzucenie grzechów.

    W Wielkopolsce była też zaraza cholery, na skutek modlitw do Królowej Polski zaraza ominęła tę okolicę zamieszkałą przez ludzi, którzy się modlili.
  • puszczyk 05.09.2019
    Kapelusznik Mylisz się.
    Tylko sobie i własnej pysze i wstecznictwu kościół zawdzięcza swoją pozycję na zachodzie.
    W Polsce będzie tak samo.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił O rany...
    Tragedia.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    puszczyk
    Tell me abot it
  • Misiek 06.09.2019
    Kapelusznik bo bez idiotów byłoby straszliwie nudno
  • Bogumił 05.09.2019
    Krajew, dziękuję za reakcję i mądre słowa. Kapelusznika tak Bóg i Maryja obchodzą, że żyć bez nich nie może. Być może jest najbardziej religijną osobą pośród nas, tylko nie zdaje sobie jeszcze z tego sprawy.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    Ha!
    Dobre sobie
    Tyle tekstów o kościele napisałeś w tonie absolitnej ignorancji i słowami fanatyka
    Że może sztucznie ludzi odpychasz od wiary i tak naprawdę jesteś ateistą?
  • F4bi 05.09.2019
    Co by nie powiedzieć, na pewno twoje teksty dają życie tutaj, nie jest nudno :)
  • puszczyk 05.09.2019
    Kapelusznik Oczywiście że takie postawy odpychają, ale to za mały rozumek żeby załapać.
    Nie rozróżnia takich pojęć jak: wiara, religia, kościół, instytucja i stosuje wymiennie. :)
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk Oczywiście tak odpychają, że do Lichenia przybywa miliony pielgrzymów, konfesjonały są pełne, tłumy w Kościele, tłumy na Golgocie idą szlakiem takim jak szedł Chrystus. Jedź i zobacz. Jeśli chociaż uważasz się za Polaka, to obejrzyj sobie to wielkie polskie muzeum stworzone na tych kilkuset hektarach. A tam były tylko mokradła i piaski. Księża marianie zrobili z tego miejsca cudo, nie tylko religijne ale i świeckie.
  • betti 05.09.2019
    Szczerze mówiąc mam mieszane uczucia do Lichenia. Fakt, powstało można powiedzieć cacko. Takie małe państwo w państwie.

    Jednak do mnie bardziej przemawia stara, zarośnięta kapliczka w środku lasu. Zawsze zresztą dociągnęło mnie w stronę prostoty i pokory. Mam swój ulubiony, drewniany kościółek i nie zamieniłabym go na nic innego. Tam czuje się obecność Boga, tam nie ma przepychu, bardziej widoczny jest brak niż nadmiar. Jeżeli do tego dodam sobie fakt, że Pan Jezus przyszedł na świat w ubogiej stajence, a później dla biednych, pokrzywdzonych, chorych stał się wybawieniem, Bogiem, to wychodzi mi, że to bogactwo nie ma żadnego znaczenia i że to się Panu Bogu nie może podobać.
    Fakt trzeba sławić Imię Pana, ale nie stawiając gmachy, od których kapie od złota...
    To tylko moje zdanie, każdy może mieć inne.
  • Kapelusznik 05.09.2019
    No
    Przynajmniej pod tą "kupą złota", mogę się też podpisać!
  • Bogumił 05.09.2019
    Betti, Matka Boska w tych objawieniach powiedziała pasterzowi, że kiedyś powstanie w tym miejscu "wielki kościół ku jej czci|. Te zeznania zostały spisane przez carskich urzędników. Marianie spełnili tę prośbę. Tam przyjeżdżają miliony pielgrzymów, nie tylko latem, przecież muszą się mieć gdzie modlić, spowiadać, dlatego kościół jest wielki. Większość tych obiektów powstała z dotacji prywatnych. A teren całego sanktuarium to jedno wielkie narodowe muzeum historii Polski. Tego mogą nienawidzić tylko ludzie zafiksowani w nienawiści do Kościoła, którzy się tu produkują, chociaż ten tekst jest nie dla nich a dla Ozara.
  • Bogumił 05.09.2019
    Betti, byłaś tam? ja byłem tylko raz, ale to naprawdę piękne miejsce.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił nie byłam, oglądałam tylko zdjęcia. Jakoś do Częstochowy bardziej mnie ciągnęło. Jeżeli to obietnica złożona Matce Boskiej, to należy zamilknąć i zamknąć temat.
  • betti 05.09.2019
    Niemniej kiedyś pojadę, zobaczyć Cudowny Obraz.
  • Bogumił 05.09.2019
    Polecam Betti, ponieważ większość obiektów jest pod gołym niebem, najlepiej wybrać jakiś dzień ze słoneczną prognozą.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił tak zrobię. Mieszkać tutaj i nie zobaczyć, to wstyd.
  • Bogumił 05.09.2019
    Betti to jest kilkanaście kilometrów na północ od Konina.
  • puszczyk 05.09.2019
    Najfajniejszy jest ten ksiądz który to zbudował.
    Biednego pewnie niesłusznie oczerniono...
  • sensol 05.09.2019
    on tylko dawał ciumka, co się czepiasz
  • stefanklakson 05.09.2019
    Słabo, w porównaniu z Taj Mahal jest malutki.
  • Bogumił 05.09.2019
    Taj Mahal to pomnik miłości, a nie religijny, na cześć pięknej ukochanej małżonki. Piękny gest maharadźy, który unieśmiertelnił swoją żonę na wieki. Mam tekst o tym mauzoleum, może go kiedyś wrzucę.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Czytałem o mauzoleum Taj Mahal już dawno temu dokładnie, co nie zmienia faktu, że Licheń to pchła przy TM. Polish mini Taj Mahal.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Po prostu poskąpiono forsy, i tyle.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Bogumił, niektóre twoje teksty są bardzo długie i napisane dobrze, podczas gdy niektóre krótsze są napisane gorzej. Odnośnie tych długich tekstów - czy ty tylko ciągle piszesz???
  • Bogumił 05.09.2019
    stefanklakson niektóre krótsze są bez korekty, pisane na kolanie, bez powtórnego przeczytania, może dlatego.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Bogumił, ale tak na serio: czy ukazująca się komukolwiek Święta Panienka w czystej pięknej szacie nie wydaje ci się kuriozalna? Już samo wyobrażenie jest kuriozalne, nie mówiąc o tym, gdyby tak stało się naprawdę. To jest tak kuriozalne wyobrażenie, że po prostu niemożliwe.
  • Bogumił 05.09.2019
    W Fatimie też tak niektórzy sądzili. Ostatnio byłem w Gietrzwałdzie, i jestem na etapie analizy tamtejszych objawień.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Z objawieniami to jest dokładnie tak samo jak z UFO - ktoś gdzieś kiedyś widział UFO i Najświętszą Panienkę, ale nikt osobiście...
  • Bogumił 05.09.2019
    stefanklakson myślisz, że prosty rolnik bez szkoły, mógłby sobie wymyślić sobie całą tę historię z odnową moralną Polski, podniesieniem narodu, odzyskaniem niepodległości, myślisz, że ktoś taki mógł grać? Przecież za wygadywanie takich rzeczy mogli go w najlepszym wypadku zesłać na wygnanie.
  • stefanklakson 05.09.2019
    To zwyczajnie jakieś brednie...
  • stefanklakson 05.09.2019
    Bogumił, ale weź powiedz, tak za 500 lat jak już będzie wszystko zmechanizowane to Czysta Panienka będzie się już chyba ukazywała tylko na wsi, bo przecież nie sposób jej sobie wyobrazić między robotami? Czy to jednak jest może możliwe tak kuriozalny obraz, a ja się mylę?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Idziesz polskim lasem i nagle objawia ci się dziewica-żydówka sprzed 2 tys lat
    Więc albo bóg cię wybrał, albo za dużo wypiłeś
    Typowy wtorek na ziemiach polskich
  • puszczyk 05.09.2019
    Analiza objawień... Osz w mordę... Doktorat z fenomenologii jak nic łyknięty... :)))
  • Tjeri 05.09.2019
    To ja tak trochę na marginesie, bo wszystko zostało powiedziane. Są piękne miejsca kultu. Natomiast Licheń to sam kicz i bezguście. Jedna wielka podróba, nawiązania do wszystkiego (bezsensowne echa egipskie, hinduskie, francuskie i jeszcze kilka innych). Silikon udaje marmur, złocenia to tylko farba, plastikowe płyty udają miedź na dachu. Długo by pisać. Totalne bezguście, fatalna wizytówka Polski.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Polski Taj Mahal.
  • Tjeri 05.09.2019
    stefanklakson - tam chciano wrzucić znacznie więcej. Straszne paskudztwo
  • Tjeri 05.09.2019
    Wydano tam ogromne pieniądze, niestety niewłaściwie.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Tjeri, nie widziałem tego i nie zmierzam. Ten świat można by poprawić dosłownie w tydzień i jakoś nic się nie dzieje w tym względzie.
  • puszczyk 05.09.2019
    Tjeri Ale tam przecież Bóg mieszka z księdzem. Makulskim pospołu!!!
    No co wy tu grymasicie?!
  • stefanklakson 05.09.2019
    Np. ów paskudny polski zwyczaj inwestowania w domy z wierzchu na pokaz jak w grób za życia.
  • stefanklakson 05.09.2019
    Najważniejszy jest samochód i dom i koniecznie się pokazać w kościele w niedzielę.
  • Bogumił 05.09.2019
    Tjeri co tam jest niewłaściwego? Jakby pokryto dachy złotem, to by też było źle. Tam jest olbrzymie plenerowe muzeum historii Polski. Co w tym widzisz złego? Czy Polska nie jest Twoim krajem?
  • Tjeri 05.09.2019
    stefanklakson nie wiem - nie można tego generalizować, bo mamy w Polsce masę pięknych miejsc związanych z kultem.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił kicz, manieryzm, sztuczny przepych, bezguście, wywalone miliony, i kolejny skandal pedofilski w tle.
    To jest Ta Polska?
  • Tjeri 05.09.2019
    Bogumił - nie wciągniesz mnie w swoje dyskusje pod adrenaliną. Napisałam o wyglądzie tego miejsca, które jest koszmarem architektów i historyków sztuki. I niedobrze, jeśli takie miejsce jest wizytówką Polski.
  • Bogumił 05.09.2019
    Tjeri to nie muzeum sztuki nowoczesnej tylko sanktuarium religijne. Powiedz mi konkretnie co tam jest koszmarem? Owszem, ja bym ci mógł wskazać, o ile byłaś, to powinnaś wiedzieć. Olbrzymi pozłacany postument św. Michała Archanioła, ktoś z sąsiadujących oglądających powiedział, że przypomina bardziej Buddę, faktycznie takie wrażenie, ale to chyba wszystko co mi estetycznie trochę zazgrzytało. A Tobie co się podobało. Jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia, to po co ta gadka, a jak masz coś, to nie po co te teksty "nie wciągniesz mnie itd. itp.
  • Tjeri 05.09.2019
    Bogumił - napisałam co mnie zniesmacza. Kicz i udawanie - szczytem jest "miedziana kopuła" z plastiku. O innych też napisałam. Wciśnięto tam za dużo i bez gustu.
  • Bogumił 05.09.2019
    Tjeri za dużo czego? Na stu hektarach tam jest praktycznie pusto, duże przestrzenie. Twierdzenie że tam jest czegoś za dużo trzeba uzasadnić. Co ci tam konkretnie przeszkadza? Tam jest przedstawiona cała historia Polski, od chrztu, ze szczególnym naciskiem na pomniki pamiątkowe z okresów walk o niepodległość i zaborów. Co Ciebie jako Polkę może tam razić? Nie rozumiem.
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk Gdzie tam masz przepych puszczyk? Ty tam nigdy nie byłeś chyba. To trasa edukacyjna, mógłbyś się tam uczyć historii. Pomniki narodowej chwały i martyrologii to dla Ciebie przepych? Żartujesz? Jedź, obejdź cały teren z mapą w ręku, bo bez mapy będziesz błądził po omacku, zadumaj się nad historiami ludzi, którzy są tam przywoływani. Piękne narodowe sanktuarium nazywasz przepychem? To co mieli te wszystkie rzeczy ustawić w jakiejś noże.
  • Bogumił 05.09.2019
    norze
  • akwamen 05.09.2019
    Bizancjum i maybachy, ale kto zabroni ślubującym ubóstwo i takie tam :)
  • Tjeri 05.09.2019
    Bogumił - :)))
    Ja piszę o architekturze i zdobieniach. Czego za dużo? Za dużo motywów z kompletnie innych bajek (egipskie lwy, hinduska mandala i elememty art deco czy manieryzmu). Mamy masę pięknych miejsc od Jasnej Góry czy Kościoła Mariackiego poczynając, na małych drewnianych kościółkach kończąc. Licheń nie jest przykładem pięknej sakralnej architektury.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił niedługo studia historyczne tam przeniosą, a ja pozostanę niedouczony.
    Byłeś, jesteś i będziesz ograniczonym fanatykiem z kompletnym bezguściem i wiedzą historyczną z dyplomem z Lichenia.
    Amen.
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk dajesz dowód, że tam nie byłeś, więc po co tak piszesz. Jako historyk ze zwykłej ciekawości powinieneś tam wstąpić.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił Nie byłem również w Rzymie, a magisterkę z okresu rzymskiego pisałem.
    Wystarczą albumy i artykuły fachowców, aby wyrobić sobie opinię.
    Fatalną słyszałem również od zwykłych ludzi, którzy mają odrobinę poczucia estetyki.
    Tylko bezgustowi fanatycy mogą się tym koszmarem zachwycać.
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk ale ty tego nie wziąłeś z żadnej książki tylko z jakiegoś lewackiego portalu.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił i to jest po raz kolejny przykład twojego poziomu dyskusji.
    Jak nie masz nic do powiedzenia to się interesujesz moim pitem, albo gdzie czytam.
    Jesteś zbyt ograniczony, aby odpowiedzieć na stwierdzenia i fakty, które wykraczają poza twój fanatyzm o inteligencji nie wspominając.
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk no nie mów że masz album z architekturą bazyliki w Licheniu?
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił Nie uwierzysz, ale mam internet!
    Chyba że tylko lewacy i LGTB tam zdjęcia publikowali i opinie wyrażali. :)))
    Nawet ten cholerny net pewnie jest przeciwko świętemu, polskiemu kościołowi.
  • Bogumił 05.09.2019
    puszczyk świątynia jest bardzo piękna i tylko takim jak Ty czepialskim się nie podoba. Dziwne że przyjeżdzają tam podziwiać miliony ludzi skoro sobie mogą w internecie obejrzeć.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił Ta opinia tylko potwierdza moją opinię o tobie, więc dam sobie już spokój.
    Bezguście też jest dostępne dla fanatycznych, a bezmózgich, bezkrytycznych i bezrefleksyjnych członków społeczeństwa.
    Ostatnie badania przedwyborcze sondażowe obliczają tę populację na ok 40%.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił daj spokój, komu Ty tłumaczysz? Są i będą ludzie, którzy na wszystko plują, a na Kościół tym bardziej... Akurat jest okazja, więc się każdy produkuje...
  • Bogumił 05.09.2019
    Może do kogoś to dotrze, jak ktoś ma pretensje do księży, to przecież może bezpośrednio uklęknąć przed obrazem Matki Boskiej, nie musi wrzucać datków, a wspaniałe obiekty związane z historią Polski i tego miejsca warte są zwiedzenia, choćby dla poszerzenia swojej wiedzy.
  • puszczyk 05.09.2019
    Jasne.
    Czy szykuje się już beatyfikacja ks. Makulskiego?
    Ot, Polski kościół i sanktuarium na miarę wrażenia widoku budki odpustowej z chińszczyzną i jarmarcznymi motywami.
    Jaki kraj i jacy wierni - takie sanktuarium.
    Na zewnątrz barok i pozłota, a faktycznie tandeta i zgnilizna.
  • Bogumił 05.09.2019
    Puszczyk specjalnie dla Ciebie lekko odbiegnę do tematu i napiszę ci o miejscu, w którym byłem teraz na Mazurach. Dziennikarz lokalnego radia w Olsztynie, podejrzewam że podobny kozak do Ciebie, niewierzący, mimo że to niedaleko, przypadkiem trafił do Gietrzwałdu.

    W Gietrzwałdzie otrzymałem od Matki Bożej przede wszystkim łaskę wiary oraz łaskę dwóch uzdrowień: choroby kręgosłupa – miałem wysunięte dyski – oraz kamieni nerkowych. Zostałem wyleczony właśnie tam, podczas modlitwy o uzdrowienie i zawierzenia się Matce Bożej Gietrzwałdzkiej.

    Muszę przyznać, że trafiłem w to miejsce zupełnie „przypadkowo”, podczas podróży po Warmii. Miałem wówczas kłopoty ze zdrowiem i z pracą. Ogarniały mnie: depresja, przygnębienie i zwykłe, ludzkie poczucie beznadziei. Znajdowałem się w sytuacji podbramkowej i nie potrafiłem dać sobie rady ze wszystkimi problemami. To właśnie skłoniło mnie do zwrócenia się w stronę Matki Bożej Gietrzwałdzkiej i zawierzenia Jej mojego życia. W jednej sekundzie, podczas modlitwy różańcowej doznałem łaski wiary. Przez moją duszę przeszedł płomień ciepła i doznałem uzdrowienia fizycznego przed cudownym obrazem Matki Bożej.

    Read more: http://www.pch24.pl/gietrzwald---oredzie-wciaz-aktualne,52598,i.html#ixzz5yg57Jdzn

    Facet napisał po tej wizycie książke Gietrzwałd. 160 objawień Matki Bożej dla Polski i Polaków.
    Kasjaniuk Grzegorz
  • akwamen 05.09.2019
    Ło matko!
  • Zaciekawiony 05.09.2019
    Zająłeś się robieniem opisów do folderów turystycznych? Tekst brzmi jak żywcem z takiej ulotki wzięty.

    Obecne sanktuarium to objaw gigantomanii i zaznaczania terenu, wszystko pod pozorem tylko wypełniania woli bożej. Widać to po architekturze - wieże rozsunięte na szerokość dwa razy większą niż nawa, tylko po to, aby przebić rekord szerokości jakiegoś kościoła; jedna nadbudowana tak wysoko aby przebić rekord pewnej dzwonnicy, nawa sztucznie przedłużona niefunkcjonalną dobudówką, aby pobić rekord długości nawy z innego kościoła, kopuła stojąca na dwóch kondygnacjach, aby pobić rekord wysokości kopuły...
    Chodziło o zrobienie miejsca na Boga czy o okazję do chwalenia się, że nasza świątynia jest bardziej?
  • Bogumił 05.09.2019
    Zapomniałeś dodać, że boki ławek mają kształt skrzydeł husarskich. A wiesz dlaczego? Nie wiesz. I nie będziesz wiedział.

    To jest miejsce dla Boga i Maryi, a świątynia ma być największa, bo tak powiedziała Mikołajowi Sikatce Maryja podczas objawień. I miejsce przede wszystkim dla ludzi, którzy przyjeżdżają się tutaj pomodlić w różnych intencjach. I dla takich zwykłych ludzi, którzy mogą tu poznać historię Polski i losy różnych pokoleń Polaków.
  • Bogumił 05.09.2019
    A tekst nie jest z folderu turystycznego, tylko mój własny.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił na jakim jeszcze jesteś portalu?
  • Bogumił 05.09.2019
    betti obecnie na żadnym. Byłem na Twoje Wiersze ale marcu poprosiłem o usunięcie konta.
  • betti 05.09.2019
    Masz ci los, a ja chciałam pw Ci wysłać. Trudno się mówi...
  • Bogumił 05.09.2019
    betti a znasz jakiś dobry portal? Mogę się jutro tam zarejestrować.
  • IgaIga 05.09.2019
    Bogumił - piszemy.pl
  • betti 05.09.2019
    Bogumił Via Appia tam jeszcze jestem
  • Bogumił 05.09.2019
    betti to zajrzę jutro wieczorkiem Betti.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił okey.
  • IgaIga 05.09.2019
    Licheń - przepych zawsze kojarzył mi się ze zepsuciem. I to się sprawdza.
  • Bogumił 05.09.2019
    No akurat tam przepychu nie znajdziesz. Na stu hektarach nieużytków i bagien marianie zbudowali zgodnie z życzeniem Maryi wspaniałe sanktuarium religijne oraz muzeum historii Polski.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bezgustowe Bizancjum, obliczone na stary jak kościół efekt przytłoczenia i zminimalizowanie człowieka jeszcze się w chorej Polsce sprawdza.
    Jeszcze...
    Ma ta Maryja los z takim narodem, którego w nerwach nawet JP II uciszał w czasie pielgrzymek, bo wrzeszczeli przy każdym zdaniu, a kompletnie nie wnikali w treść nauk.
    Traktowali go jak gwiazdę rocka i tak właśnie wygląda polska, płytka religijność.
    Bóg, Honor i Ojczyzna jest tylko kolejną dekoracją dla kiboli i nawiedzonych, bez żadnej, pogłębionej refleksji.
    Ślepców wiary i radiomaryjnych dawców emerytury.
  • Bogumił 05.09.2019
    A Ty jesteś wzorem moralności bi hi. Pobudka puchaczu. Tu ziemia.
  • puszczyk 05.09.2019
    I znowu atak na komentującego...
    Ależ ty prymityw jesteś (:
  • Bogumił 05.09.2019
    Tak komentujesz że gderasz wszyscy i wszystko źle. A idź pan z takim komentowaniem. Cały świat zły tylko Ty dobry.
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk to nie atakuj bez przerwy wiernych , nie nazywaj wierzących ślepcami kiedy sam Boga nie widzisz
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiu M A nie mogę sobie popływać jak wierzący ślimak?
    Zawodowcy zapewne docenili tę metaforę :)))
  • puszczyk 05.09.2019
    Pękasz biedaku, zajmując się mną i szukaniem u mnie wad.
    Ty jesteś jedną, wielką wadą.
    I jedną z najbardziej fatalnych emanacji cech chrześcijanina jakie znam.
    Taki zwyczajnie pszenno - buraczany typ polskiego katola, który być może (mam nadzieję), nie zdąży pogrążyć tego kraju w oparach fanatyzmu i głupoty.
  • Bogumił 05.09.2019
    Bo koń by się uśmiał z takich komentarzy.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił jak i z Ciebie i twojej postawy.
    Nikt myślący nie wie, czy płakać nad prymitywizmem poglądów, czy bać się ilości takich przypadków.
    Jeszcze są jak widać, ale wymierają i chwała Bogu, a na pohybel polskiemu kościołowi.
  • Pan Buczybór 05.09.2019
    Tak nie wnikając w prowadzoną tutaj dyskusję chciałbym tylko zaznaczyć, że kościół w Licheniu to architektoniczna pomyłka. Straszne paskudztwo. Mało jest chyba brzydszych świątyń, szczególnie wybudowanych za takie pieniądze...
  • Bogumił 05.09.2019
    za Jakie pieniądze?
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił nieważne już za jakie, tylko że koszmar.
    Dotrze, czy nie?
  • betti 05.09.2019
    Mnie to dziwi, że ludziom chce się tyle pluć... Nie wierzą, niech sobie nie wierzą w nic, kogo to obchodzi. A tu takie wigibasy, takie słownictwo, jak z rynsztoka. I żeby jeszcze ktoś atakował, że nie wierzą, żeby ktoś też pluł na ten ateizm. Nie ma czegoś takiego. Więc po co się tak wysilać? Chce ktoś sobie wierzyć, niech wierzy. Komu to przeszkadza?
  • Bogumił 05.09.2019
    Jeszcze śmieszniejsze, że oni uważają się za oświeconych i gadają o tolerancji a poglądy rodem z bolszewizmu.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił dokładnie. Czasami nie wierzę, że to piszą ludzie inteligentni.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił bolszewia to nie ideologia, tylko stan umysłu.
    Jesteś rewelacyjnym bolszewikiem.
  • Bogumił 05.09.2019
    betti i po tym cyrku który tu wszystkim zafundowali mają jeszcze czelność wytykać grzechy innym.
  • puszczyk 05.09.2019
    Bogumił widocznie jest co, skoro na fakty odpowiadają agresją wobec interlokutora.
  • betti 05.09.2019
    Bogumił czymś widocznie trzeba żyć... szkoda, że już tylko nienawiścią.
  • Bogumił 05.09.2019
    betti oni się nią karmią
  • puszczyk 05.09.2019
    Jest na co, to plują.
    I tylko oszołomy nie widzą, że plują na grzech kościoła, a nie na wiarę.
    Niczym się nie różnisz od radiomaryjnych, tylko masz talent i umiesz pisać wiersze.
  • piliery 05.09.2019
    Tu jest ta wielka różnica: przenosisz grzechy ludzi na kościół (z małej litery?). Teologiczny i logiczny błąd sporej części ludzi wierzących który prowadzi na manowce. Tymczasem Kościół jest bezgrzeszny.
  • puszczyk 05.09.2019
    piliery nie wyciągnę się w filozoficzne - teologiczną dysputę.
    Kościół to Petz, Wesołowski itp.
    To może 1% jego sług, tylko cały czas problem jest w ukrywaniu problemu i różnicy w roli społecznej, wychowawczej i kształcącej księdza i murarza.
    Kościół już dawno nie jest odwołaniem moralnym, tylko firmą.
    Polski jest firmą w stanie likwidacji, która chłapie wszystko, co się da na zapas.
    Nie jestem niewierzący,bo człowiek potrzebuje Boga.
    Tylko nie tego, który mi oferuje ten episkopat.
  • piliery 05.09.2019
    puszczyk nie Kościół to nie Petz (homoseksualista - nie pedofil) ani Wesołowski ani żaden pojedynczy grzeszny ani nawet zorganizowany w kręgu, człowiek. Może dla ciebie jest firma to masz poważny problem z tożsamością. Dla mnie to nie jest firma. Moim Kościołem jest Wspólnota Ducha która łączy. Takiej wspólnoty żaden grzech Wesołowskich czy innych łajdaków nie jest w stanie go zburzyć.
  • Misiu M 06.09.2019
    to dlaczego nazywacie wiernych katolami albo moherami ?
    grzechem kościoła obciążacie wszystkich
    przecież każdy z nas odpowie za swoje czyny indywidualnie
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiniu M Twoja głupota dorównuje inteligencji, a całość pląta się w rowie.
    Jesteś straszliwy i groźny dla otoczenia, moher.
  • puszczyk 05.09.2019
    Brzmi z lekka metafizycznie i nawiedzeniowo, więc ty pozostaniesz we własnym kręgu, a ja własnym.
    A swoją tożsamość zwyczajnie lubię, a co gorsza się z nią identyfikuję.
    Więc może nie zgadzasz się z nią, ale jest na pewno moja.
  • piliery 06.09.2019
    Bo Kościół to metafizyka. Bez niej nie istnieje.
  • puszczyk 06.09.2019
    Nie Bogumił.
    Kościół to instytucja i firma.
    Metafizyką jest wiara, a tej różnicy nie widzisz.
  • piliery 06.09.2019
    Własnie pisałem czemu piszesz do Bogumiła a nie do mnie? :) Czyli należymy do innych Kościołów.
  • Misiu M 06.09.2019
    Kościół to przede wszystkim wspólnota- ludzi ,których łączy wiara.
  • puszczyk 06.09.2019
    Odpowiedź była dla piliery.
    Chora partycja (:
  • puszczyk 06.09.2019
    Chyba do pewnego stylu rozumowania.
    Może Manitou byłby łaskawszy, gdybym miał bizona na celowniku?
    Bóg to idea. Kościół to instytucja.
    Dziś fatalna.
  • piliery 06.09.2019
    Dla mnie Bóg nie jest ideą. Bóg jest Osobą. (Kościół - Mistyczne Ciało Chrystusa). Jeśli tego nie przyjmujesz , nie pojmujesz to znaczy ze nie masz mistycznego doświadczenia łączności z Nim. To jednak Łaska a tę pięknie przedstawiła furtianka w filmie "Faustyna" : "ja tu wciąż czekam".
  • Kapelusznik 06.09.2019
    piliery
    A dla mnie Bóg jest narzędziem dla mafijnej instytucji
    Spójrz na to z innej perspektywy.
    Religia PRZEKONAŁA LUDZI:
    ...
    Że istnieje NIEWIDZIALNY CZŁOWIEK~
    Żyjący w niebiosach!
    Który widzi i wie wszystko~
    I niewidzialny człowiek, ma specjalną listę 10 zasad
    I jeśli je złamiesz wyśle cię do miejsca ciągłego bólu, tortur i cierpienia...
    ...
    ALE CIĘ KOCHA!
    Kocha cię...
    I POTRZEBUJE KASY!
  • Misiek 06.09.2019
    Kapelusznik Syn Boży - Jezus był człowiekiem ale na ziemi kiedy był pośród nas -dziś siedzi po prawicy Boga Ojca i człowiekiem już nie jest
    pała z religii kolego
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    Jaki syn i jaki człowiek?
    Przecież jezus i yahve to ten sam byt!

    Więc pała z logiki
  • Misiek 06.09.2019
    Kapelusznik Bóg jest jeden ale w trzech osobach - to jest trudne do ogarnięcia ale tak właśnie jest
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    1 +1 + 1 = 1
    Witamy na lekcjach matematyki wiary
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Bóg nie ceni głąbów.
    Wystarczy, że uwierzysz, i nie wiem, czy do trzech osób jest jeszcze ktoś z misiunia M, miśka (spedalonego braciszka) i...?
    Kto trzeci do trójcy jedyny? Czy to potrzebne do wstawiania gniotów w dwójnasób, czy dawania jedynek w trójcy?
  • puszczyk 06.09.2019
    Ano nie mam.
    Pewnie jestem Polakiem "drugiej kategorii".
    Łaska przez duże "Ł" omijała moją osobę.
  • piliery 06.09.2019
    Nie wartościuję nikogo. Od wartościowania ludzi jest Pan Bóg.
  • puszczyk 06.09.2019
    piliery Ludzie też, tylko jako "drugi sort".
  • Misiek 06.09.2019
    puszczyk dla Boga wszyscy są sobie równi
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Ja w drugim sorcie, a ty poniżej jakichkolwiek norm, ślimaczku.
  • Misiek 06.09.2019
    puszczyk i po co ten ślimaczek
    im bardziej się wywyższasz tym bardziej sam siebie poniżasz
    nie wiesz o tym ?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    Ponieważ przedstawiasz swą wiedzę tak, jakby Bóg udostępnił ci informację którym nie daje reszcie
    Albo to - albo zostałeś/aś wychowana w kłamstwie i zwyczajnie go nie widzisz
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Doprawdy misiuniu..?
    Debil przy takim tłumaczeniu piliriego się nie poniżył, ślimaczku?
    Jesteś kompletnym beztalenciem, ale mógłbyś się nauczyć pisać, gdybyś nie był od lat betonowym misiuniem.
    Masz jeszcze jakieś teksty wspierające od "Zawodowców"?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Spokojnie
    To osoba widocznie indoktrywana w swoją wiarę
    Nie zadaje pytań
    Akceptuje podawane odpowiedzi
  • Misiek 06.09.2019
    puszczyk tak ci sprawia przyjemność kogoś obrażać ?
    poniżać i mieszać z błotem
    tyle razy byłeś za to banowany na innych portalach
    i niczego to cię nie nauczyło ?
    mój brat zrobił z tobą umowę
    mam z tobą też taką zawrzeć czy od razu cię zgłosić do Admina ?
  • Misiek 06.09.2019
    Kapelusznik indoktrynowana się mówi i pisze kolego
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    Na telefonie jestem
    I miło że nie zaprzeczasz

    PROGRES!~
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    Zapraszam pod moją serię
    "Droga do Wolności"
    Zobaczymy czy twój Bóg przetrwa do 5 części
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Nie dostałem nigdy bana dożywotniego :)))
    Na żadnym portalu, a tylko tymczasowego, kiedy widzę takich kretynów jak ty i wtedy piszę prawdę
    Zgłaszaj i zobaczymy, czy jest do tego powód, misiaczku.
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik Naiwny jesteś.
    Przetrwa i jeszcze bardziej głąbiasty będzie.
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiek Idiota braciszek od homo...
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Może tak, może nie
    Widziałem ludzi co się nawrócili, a właściwie w tym przypadk Odwrócili po 50
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk bo wybierasz takie portale gdzie bany są bezterminowe
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk odp... l się z łaski swojej od mojego brata
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk nigdy ciebie nie widziałem na portalu gdzie takie bany dają -nie ze mną te numery Mireczku
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk infantylny prowokator z ciebie
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik tak, nawrócić można się się tylko w jedną stronę...
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    ... nie
    Można się nawrócić w wiele stron
    Yahve, Wisznu, Allah, Thor, Perun, Zeus, Mars, Amatersau itd.
    Jest wiele możliwości
  • Misiu M 06.09.2019
    Niestety -słowa Prymasa Tysiąclecia są coraz bardziej aktualne...
    i to boli chyba najbardziej.
    a za ciekawy kolejny tekst daję ci zasłużoną 5
  • Ozar 06.09.2019
    Bogusław dzięki za dedykację. Tak żeby była jasność, to ja wcale nie neguje postawienia kościoła, czy bazyliki w Licheniu. Mnie razi ogrom tej budowli i kasa na nią wydana. Mając do dyspozycji owe 200 mln. można z tego zrobić jak policzyłem ponad 13 mln. obiadów licząc po 15 zeta za jeden. To spokojnie wystarczyłoby dla wszystkich dzieciaków z biednych rodzin pewnie na rok. Czy tak wydane pieniądze nie przyniosłyby większej korzyści? To pytanie retoryczne.
    A co do samego obiektu, to słyszałem ciekawą i nie pozbawioną sensu teorię. Otóż patrząc na owe dzieło i na Watykan można dostrzec sporo podobieństw. Autor tekstu, który kiedyś czytałem napisał, że Licheń to takie awaryjne centrum dowodzenia. Pisząc to oparł się na licznych przepowiedniach głoszących, że Rzym upadnie zalany bezbożnikami i Papież będzie musiał z niego ciekać. Takich wizji było wiele pisanych także przez księży, zakonników, biskupów a nawet Papieży. Także ksiądz Klimuszko pisał, że widzi zagładę wiecznego miasta.
    Bogusław Polska to nadal kraj biednych ludzi, choć propaganda mediów mówi coś innego. Kiedyś setki powiedzmy lat temu taka wielka budowla musiała robić wrażenie potęgi i władzy. Jednak teraz ludzie są już bardziej światli i umieją liczyć. Wydaje mi się, że KK tego nie rozumie i nadal mu się wydaje że trzeba stawiać wielkie kościoły itd., żeby pokazać swoją wielkość. Niestety to już nie działa tak, teraz taka postawa razi a nie wywołuje zachwytu. Powtarzam nie jestem przeciw, ale umiar i jeszcze raz umiar. Inaczej będą sami sobie szkodzić. W KK szczególnie polskim nadal przeważa stary beton i przekonanie o swojej potędze. Jak widać to, co stało się z KK na zachodzie czy północy Europy niczego ich nie nauczyło.
  • Misiek 06.09.2019
    Ozar zauważ jak dawniej budowano kościoły - w gotyku,baroku,renesansie
    do dzisiaj podziwiamy te wspaniałe budowle
    czy teraz nie mamy prawa czegoś takiego pozostawić po sobie dla przyszłych pokoleń ?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiek
    Symbolu przepychu, ignorancji i niewolnictwa mentalnego?
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik to ty tak to widzisz ,wierni traktują to jako wyraz pełnej władzy dla Boga
    znasz słowa Totus tuus ?
    wiesz co to oznacza ?
  • betti 06.09.2019
    Misiu M może byś tak już skończył, co za dużo, to niezdrowo!
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    A...
    Chodzi ci o tę żałosną obronę:
    "Ten ocieplany basen nie jest mój - należy do boga"
    ?
  • puszczyk 06.09.2019
    A teraz jest inny styl i ludze.
    Poza tobą bo to skansen.
  • Misiek 06.09.2019
    świat od początku ulegał przemianom
    cały czas coś się zmienia, ludzie inaczej patrzą na wszystko
    ale Bóg cały czas jest ten sam
    i taki sam pozostanie
  • Kapelusznik 06.09.2019
    ...
    Twój Bóg ma zaledwie 2 tys. Lat (poniesaż Bóg starego i nowego testamentu się znacząco różnią)
    Ile Zeus? Ile ma Dżudżu na szczycie góry?
  • puszczyk 06.09.2019
    A ty jesteś z te grupy niezmiennych statystycznie....
  • Misiek 06.09.2019
    Stary Testament dotyczy innych czasów ale jest ściśle związany z Nowym
    w nauczaniu Jezusa jest wiele odniesień właśnie do Starego Testamentu
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Aaa
    Dobra
    Czyli jesteś wierzącą/cym wybierającym wisienki - to co dobre bierzesz, a to co złe negujesz
    Typowe, dziecinne i nieprzekonujące

    Albo wierzysz w swojego boga, albo nie
    Nie ma opcji połowicznej
  • puszczyk 06.09.2019
    W ogóle nie pasuje do starego.
    Jeden z egzaminów na pierwszym roku miałem z Biblii u prof. Konika z UJ.
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik wierzę w Boga tak jak mój brat i obaj się tego nie wypieramy ani nie wstydzimy
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk to kiepskiego miałeś profesora albo sam jesteś taki niezdolny,że nie widzisz tych powiązań
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Oczywiście że nie
    Taki cel był waszego indoktrynowana
    Mieliście wychwalać swoje kajdany i waszego "Pana"
    I spójrz co robisz
    Jesteś przykładem "dobrego niewolnika"
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik ja ciebie nie potępiam za twój ateizm czy klerofobię to i ty nie pluj na mnie
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Jestem anty-teistą
    Tak jak twój Bóg za mą niewiarę posyła do piekła, a fanatycy oskarżają o bycie wcieleniem zła
    Ja nie mogę porzucić niewolnika, który nie wie nawet że jest niewolnikiem
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    A
    I cię nie "potępiam"
    Rozpaczam nad twą ślepotą
    Wiara zabrała ci oczy by widzieć, uszy by słyszeć i nos by powąchać
    Założyła kajdany i ciągnie - a Ty nie walczysz
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik Bóg mi dał dwoje oczu i dwoje uszu abym lepiej Go słyszał i umiał zobaczyć ale jedne usta abym nie gadał o Nim takich głupot
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Ewolucja ci je dała
    Bóg nie istnieje, więc nie może ci niczego dać
    Wiara, istytucja, kościół - to inna bajka
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik
    powiedziałem : nie pluję na ciebie za ateizm,uszanuj to ,że ja wierzę
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Czy atakuję cię personalnie?
    Nie - atakuję twego boga i kościół
    Czemu więc martwisz się o "jedynego" i "wszechpotężnego" boga?
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik a w jakim celu atakujesz Boga, bo nie czaję? Skoro nie wierzysz, to co Ciebie obchodzi Bóg i Jego wyznawcy?
  • betti 06.09.2019
    Atakujesz też Mahometa i Buddę?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Obchodzi mnie wpływ kłamstwa i opresyjny system zbudowany na fantazji.
    Tak Mahometa też atakuję, Buddę trochę mniej (Bo ten się trochę różni od Jezusa i Mahometa) - ale ci nie są Bogami, to jedynie "prorocy"
    Ale jeśli chcesz wiedzieć - Allah, Yahve i Wisznu to dla mnie jedna i ta sama bujda

    Tyle że tu głównie katolicy więc i do nich się częściej odnoszę
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik ale po co? Co Ciebie obchodzi, w co kto wierzy? Czy ktoś Tobie pisze, że jesteś dnem, bo w nic nie wierzysz? Czy ktoś wyciera sobie gębę Twoim ateizmem?
  • betti 06.09.2019
    Tolerancja. Tyle się ostatnio o niej mówi, pisze, a jednak nadal to obce słowo, nie do pojęcia dla niektórych.
  • Misiu M 06.09.2019
    betti okazuje się betti,że im więcej się o czymś mówi tym bardziej to się nasila
    a mowa nienawiści jest gorsza od Doriana
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik masz szczęście,że nie ma tu wyznawców Allacha bo byś głowę stracił
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Przez internet by mi głowę ucieli?
    Ha!
    I co - czyżbym nie słyszał rozmarzonego głosu na myśl o mej śmierci? Ha!
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    "Tolerancja"
    Phi!
    Mam tolerować mentalne niewolnictwo milionów?
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik a ja toleruję ''głupka'', który myśli, że jest pępkiem świata...
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Nigdzie nie napisałem że nim jestem
    Twój bóg się za takowego jedak podaje
    Zresztą "pępek świata" jest sprzeczny z logiką
    Świat się przecież nie narodził z przeponą
    "Został magicznie stworzony ze słowa bożego" - czyż nie tak?
    XD
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik ale Ty ważniejszy od Niego, skoro poważasz Jego Naukę... PRYMITYWNYMI ŚRODKAMI.

    Śmiać mi się chce, z takich ludzi. Zero szacunku dla innych.
  • betti 06.09.2019
    Podważasz - korekta.
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik a znasz autora Szatańskich wersetów ? -dopadliby cię wszędzie
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik możesz nie wierzyć
    jarzmo wiary jest gorzkie ale owoce słodkie
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Podważam faktami i nauką
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    A tak - niewolnik chwalący bat
    Słodko
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik pępek świata to jest metafora
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Znam przypadek Szatańskich Wersów
    Świetna książka
    Dowód na potencjał zmiany
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    (Brawa.mp4)
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik nie o to mi chodziło tylko o to ,że autor ma wyrok śmierci
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Jak wielu innych
    Komuniści też wyrok śmierci Suworowowi dali
    A katolicy Galileo
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik tak,ale nasz papież oficjalnie Galileusza przeprosił za inkwizycję
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Niemcy też za Holocaust przepraszają, ale czy przeprosiny skreślają zbrodnię?
  • Misiu M 06.09.2019
    kiedy Jezus mówił : powiedziane wam było .... a ja powiadam wam...... -to jest przykład takiego odniesienia
  • puszczyk 06.09.2019
    Toś trafił na oszołoma kapeluchu... :)))
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Kolejny do kolekcj
    Ten przynajmniej jest fanatykiem zauroczonym
    A nie Fanatykiem-krzyżowcem
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik A ostrze i tak poczujesz na własnych flakach.
    Nie zgadzam się z Tobą w kwestii wiary (napisałem tu dwa teksty o własnej historii w temacie, ale chyba nie zrozumiano).
    To się żenię z oszołomami u Ciebie.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Może tak, może nie z tym ostrzem
    Znaczy - mam twardy pancerz, byle kozik mnie nie zrani
    Nie musisz się zgadzać.
    Które teksty? Masz teraz na myśli tekst wystawiony na opowi, czy komentarz?
    U mnie się żenisz? A czy nie jesteśmy pod tekstem Bogumiła.

    Sorry puszczyk, ale czasem możesz pisać wprost, a nie kodem, bo pojawiają się nieporozumienia i nieścisłości.
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik Nawet teksty są kodem, ale też nie było u nich czytelników pokroju Bogusia czy misiaczka.
    Mieli ludzie różne poglądy, ale brak było przytępionych ortodoksów.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Ok - są
    Ale nie muszą
    Ja się staram pisać wprost
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik Ja też.Teksty są moją historią, ale ja nie pisałem wprost o Bogu.
    Raczej o porażce z jego udziałem.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    puszczyk
    Ok teraz rozumiem
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik
    Może ja tu kiedyś odkurzę :)
  • puszczyk 06.09.2019
    W każdym razie był "zawodowcem" z tytułu.
    Ty masz dyplom historyka z Lichenia z motywem skrzydeł husarskich w ławkach.
  • Misiu M 06.09.2019
    to dlaczego piszesz ,, zawodowcem ,, a nie po prostu zwyczajnie bez cudzysłowu ?
  • puszczyk 06.09.2019
    Bo tylko ty znasz zawodowców bez cudzysłowu.
    Tej metafory też nie ogarniasz?
  • Misiu M 06.09.2019
    to nie jest metafora - tylko jesteś po prostu pełen zawiści na innych,że nie wszystko ci wyszło w życiu
    w cudzysłowie i bez
  • puszczyk 06.09.2019
    Fakt, nie wszystko mi wyszło, ale jaki to ma związek z zawodowcami, którzy napisali ten piękny penegiryk dla twojego geniuszu poetyckiego? :)))
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk widzisz
    a jeden zawodowiec znajomy psycholog powiedział mi ostatnio,że najczęściej krytykują innych tacy,którym nie za bardzo coś wyszło
    jak kogoś poniżą czują się bardziej dowartościowani
    szczerze współczuję takim ludziom
  • Misiu M 06.09.2019
    puszczyk panegiryk poza tym a nie penegiryk znawco ;-)
  • puszczyk 06.09.2019
    Misiuniu.
    I fajne, że ty nie masz żadnych kłopotów.
    Właśnie dlatego jesteś w stanie napisać tekst za nieistniejących zawodowców, bo nawet przeciętny amator jest w stanie ocenić te wypociny.
    A dla jajcarstwa nawet admin na innym portalu :)))
  • betti 06.09.2019
    Może byście już tak skończyli, bo przykro potykać się o te z d. wyjęte komentarze!
  • Misiu M 06.09.2019
    zacytuję z filmu Hubal:
    ,, Baby nam tylko brakowało,,
  • Kapelusznik 06.09.2019
    A co?
    Boisz się że twój bóg nie przetrwa naszego krytycyzmu?
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik Bóg przetrwa wszystko
    ile wieków walczy się z Kościołem i nic ...
    kościół trwa dalej
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Dość krótko
    Zresztą ta mafia przeżyła wiele rozpadów
    Więc nie jest ani jednolita ani stała
  • puszczyk 06.09.2019
    Fakt takie są te z Lichenia :)
  • Misiu M 06.09.2019
    gdyby nie była stała to by się rozwaliła po jednym rozpadzie
    a cały czas trwa
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Źle się wyraziłem:
    Chodziło mi że stała w organizacji
    Ale tak - kościół jest też symbolem stagnacji
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik raczej konserwatyzmu -choć nie we wszystkim
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Jak to?
    Chwalą system religijno-prawny mający 2 tys. Lat
    Wykreślając i zapominając o elementach które by się ludziom nie spodobały
    Jak - dla przykładu - niewolnictwo
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik wierzysz w Boga czy nie wierzysz ?
    to jest twój wyłącznie wybór
    Bóg dał ci wolność wyboru i woli
    gdzie tu jest niewolnictwo ?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Jestem z powrotem!
    Będę się do tego bezpośrednio w następnych częściach "Drogi do wolności"
    Nie mam siły na telefonie wypisać ci całego wytłumaczenia
    Zaznaczę jedynie że z wszechwieszącym i wszechpotęznym bogiem wolna wola jest niemożliwa
  • Misiu M 06.09.2019
    nawet wojny i rewolucje nie unicestwiły wiary u ludzi
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Które wojny?
    Masz na myśli 90% z powodów religijnych?
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik wszystkie wojny bo nie ma dobrych wojen
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Wojny są dobrym narzędziem do wzmocnienia wiary
    Patrz: krucjaty
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik każda wojna to symbol zła
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Nie wojna religijna - nie
    Przynajmnjej nie według dawnych papieży!
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik Wojny religijne były ale to wcale nie jest dowód na to ,że nie ma Boga.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Fakt nie jest
    Podobnie nie jest dowodem na jego istnienie
    Podkreśla jednak hipokryzję i upicie się władzą instytucji kościelnych/ religijnych
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik czy skończysz wreszcie z tym obrażaniem katolików? Co Ci odbija? Nie wierzysz, nikt od Ciebie tego nie wymaga, ale odczep się od tych, którzy wierzą. Znasz, coś takiego jak szacunek? Bo telerancji ni w ząb nie rozumiesz, to może jakieś śladowe ilości szacunku do drugiego człowieka, czy też wymagam zbyt wiele?
  • Bogumił 06.09.2019
    Betti jestem już na VA
  • betti 06.09.2019
    Bogumił to napisz do mnie na pw, bo znaleźć Ciebie nie mogę.
  • betti 06.09.2019
    Znalazłam.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Czy skończę?
    Tak - jeśli dostanę dobry powód by skończyć.
    Co mi odbija? Co odbiło ludziom wierzącym w niewidzialnego człowieka?
    Tak znam szacumek - ale religie sobie na mój nie zasłużyły.
    Tak jak mało kto toleruje i szanuje nazistów i komuchów, tak ja nie mogę szanować czy tolerować mafii prowadzącą masowe mentalne niewolnictwo.
  • akwamen 06.09.2019
    Podziwiam zapał!
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik powtarzasz się już kolego
    poza tym nie masz pojęcia do czego zdolne są mafie ?
    jesteś albo jeszcze bardzo młody i gadasz głupoty i szukasz swoich zwolenników
    albo starym zrzędą,któremu nie pasuje czyjaś wiara
    w każdym razie żal mi ciebie
    bo zabłądziłeś i to bardzo
  • Bogumił 06.09.2019
    betti zaraz włączę komputer i odpiszę;))
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Skąd wiesz że nie wiem nic o mafii?
    Może się w niej wychowałem?
    Może na nią poluję?
    Może przed nią uciekam?

    Jeśli baprawdę myślisz, że w magiczny sposób wiesz coś co inni naaet nie podejrzewają, to jest dowód twojej ignorancji.
    Chowanie ciał w ścianach, mielenie, przemyty, porwania, kontakty i układy.
    Nie trzeba geniusza by łączyć kropki i ujrzeć przynajmniej część obrazu.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Dla ciebie "zbłądziłem"
    Dla innych - odnalazłem właściwą drogę
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik więc zajmij się czymś pożytecznym. Przeczytaj jakąś dobrą ateistyczną książeczkę, napisz jakiś traktat o idiotach od Boga, bo pisanie komentarzy w tej formie, jest śmiesznością, no chyba, że lubisz się ośmieszać, to już inna kwestia..
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Lubię dyskutować z fanatykami
    Leczy mnie one z mojej jedynej wiary:
    Wiary w ludzkość
    15 minut z wami i popieram apokalipsę :)
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik z fanatykami? Dla Ciebie każdy wierzący w Boga to fanatyk. Ciekawa jestem czy miałbyś tę śmiałość tak ''dyskutować'' z wyznawcą Allaha i czy ta ''dyskusja'' nie miałaby dla Ciebie przykrych następstw...
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Fanatycy Allaha z zasady najpierw strzelają, potem pytają
    Dyskusja z nimi jest mało owocna
    Ale z wyznawcami Allaha - umiarkowanymi - gadałem
    Nie każfmdy wierzący jest dla mnie fanatykiem - krajew i pontaru dla przykładu
    I kilku starych kolegów
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik wbrew pozorom ja też nie jestem fanatykiem
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik dla innych czyli kogo ? członków partii Wiosna ?
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik gdybyś wiedział o mafii to co wiedzieć powinieneś to byś takich głupot nie pisał
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik szkoda, ze musisz pluć na mnie. Przykro mi. Niemniej rozumiem, że musisz, a i wybory niedługo... nic się nie dzieje bez powodu.
    Miłego popołudnia.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Akurat jestem aktuanie
    Bez-partyjny i określam się od niedawna centrystą
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Pluć na ciebie?
    Nie
    Jako osobę cię nie znam więc na ciebie nie pluję
    Ale na wyobrażenie boga i instytucję kościoła już tak, a ty bierzesz to personalnie, jakbym mógł temu twojemu bogu i jego fanklubowi zaszkodzić
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik a jakie Ty możesz mieć wyobrażenie o Bogu. Poza tym, co On Ciebie obchodzi, co obchodzi Ciebie ktoś, kogo jak twierdzisz nie ma?

    Jak nie plujesz na mnie? Jestem katoliczką, a Ty pleciesz trzy po trzy i to jeszcze w sposób urągający człowieczeństwu.

    Gdybyś Ty załóżmy wierzył w islam, a ja bym pluła, pisała Ci, że to mrzonki, że trzeba być idiotą, żeby w coś takiego wierzyć itd. itp. Jak byś to odbierał, jak byś się czuł?

    Oto jakiś osioł wypowiada się na temat, o którym pojęcia nie ma żadnego i to jeszcze wypowiada w sposób buńczuczny, pewny siebie, że ta wiara, to jest kit.

    Ty się ogarnij trochę, ja już pomijam wstyd, i całą resztę zwaną przez was - tolerancją, Ty się naucz szanować ludzi i ich religie. Ja mam gdzieś, co Ty o niej myślisz, więc daruj sobie te hereckie wywody.
  • betti 06.09.2019
    Od wczoraj produkujesz się tutaj ze swoją nienawiścią do Kościoła, do Boga, do katolików. RZYGAĆ SIĘ CHCE OD TEGO, CO TU PISZESZ.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Chyba chciałaś powiedzieć
    *heretyckie
    Gdybym był muzumaninem, całkowicie podległy wierze - pewnie bym namierzył twoje ip i się wysadził
    Co mnie bóg obchodzi? Niewiele - używanie go jako argumentu - bardzo.
    Skąd założenie że nic nie wiem?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    To rzygaj, nikt ci nie broni
    A że cały czas próbujecie udowodnić że jestem w błędzie - to dobrze się bawię.
    A jak robię to samo - to dostajecie szału.
    Jeśli mam fajtycznie mniej wiedzy - przekobaj. Jakieś argumenty trzymają cię w twojej wierze. Jakie?
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik TY JESTEŚ CHORY z tej nienawiści. Boga nie ma, ale piszesz o Nim od wczoraj? Powtarzam, to moja wiara i g. to Ciebie obchodzi w co ja wierzę.

    Najważniejsze, że nie jestem taką nędzną kreaturą, która musi pluć na innych, żeby zaistnieć.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Zrozum
    Z mojej perspektywy wygląda to jakby miliony osób wierzyło w zajączka wielkanocnego i krasnoludki.
    Dla mnie bajka, dla nich "prawda"
    Oczywiście że mnie to bawi
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Bo ludzie w niego wierzą i to mi wystarcza by z samego pomysłu się nabijać
    I tak - mam w sobie pogardę i nienawiść
    Podobną do tej którą ty odczówasz w tym momencie do mnie
    Jakie to uczucie wyjść poza zasady i być człowiekiem?
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik a co to Ciebie obchodzi, że ileś tam ludzi wierzy? Ty w nic nie wierzysz i okey. I sobie nie wierz, ale odwal się od tych, co wierzą. Kim Ty jesteś, żeby rozliczać nas, w kogo wierzymy? Dureń!
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik fakt, od tej chwili gardzę Tobą. Jesteś małą, wredną gnidą!
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Człowiekiem którego obchodzą inni ludzie
    Gdybym się wami nie interesował, zostawiłbym was w waszym świecie
    Ale zwyczajnie nie mogę
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Dobrze
    Znaczy że masz w sobie jakieś prawdziwe uczucia
    Nienawiść budzi reakcję i pobudza umysł
    Rozwija cię w inny sposób
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik inni ludzie Ciebie obchodzą z tego powodu, żeby sobie na nich pluć? Idź, Ty jesteś zwykłym chamem. Nawet podstawowa kultura jest Ci obca. Dno. Po Tobie widać, jak nisko można upaść!
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik nienawiść? Ja Tobą gardzę tylko. Z nienawiścią nie ma to nic wspólnego.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Albo ponad co można stanąć
    Gardzę wszelkim autortetem i władzą
    Kultura to zasady i narzędzia przydatne elitom - nie mi
    Chcę by twoja gama emocji się zwiększyła.
    Im bardziej będziesz chciała udowodnić że jestem w błędzie, tym więcej będziesz myślała - a to droga do rozwoju
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Gardź więc.
    Zdrowa odmiana od ciągłego posłuszeństwa
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    Niech me słowa dotrą do 100 wiernych
    Niech 98 ośmiu poczuję pogardę
    1 osoba pomyśli, ale odrzuci me słowa
    A 1 osoba - zwyczajnie zaczęła pytać

    1% to dla mnie aż nadto najdroższa

    I powtarzać będę te słowa po tysiąc, albo i milion razy, aż jako fala nie skruszę głazu wiary
  • betti 06.09.2019
    Kapelusznik jeśli o mnie chodzi, to ta Twoja gadka tylko utwierdza mnie w mojej wierze, bo patrząc na Ciebie, na to, co piszesz, niezmiennie jedna myśl krąży mi po głowie, a mianowicie: kogo Pan Bóg chce ukarać. odbiera mu rozum.
    Ty jesteś tego żywym przykładem.
  • betti 06.09.2019
    I nie, nie gardzę Tobą. Jest mi Ciebie tylko szkoda, jak każdego kaleki.
  • puszczyk 06.09.2019
    Kapelusznik No już masz kolejnego mola na głowie.
    Będziesz nieustającym źródłem prób nawrócenia przez bł. Elżbietę.
    Szykuj mózg!
  • Kapelusznik 06.09.2019
    betti
    A u mnie podobnie
    Żal patrzeć na niewolnika
  • Misiu M 06.09.2019
    z Bogiem nikt nie wygra !
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Nie można pokonać tego co nie istnieje
    Kościół natomiast i instytucje nie są tak niezniszczalne
  • Bogumił 06.09.2019
    Kapelusznik już Stalin pytał ile Kościół ma dywizji.
  • Misiu M 06.09.2019
    Bogumił ale walnąłeś przykład
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Bogumił
    Papierz
    Stalin pytał ile papierz ma dywizji
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik papież a nie papierz
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Telefon
  • Jacom JacaM 06.09.2019
    chciałbym tylko przypomnieć, że sowieci doszli do Berlina :-) Gott mit uns nie pomogło
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Jacom JacaM
    Ha!
    Point taken
  • Misiu M 06.09.2019
    no dobrze,podaj mi jeden dowód na to ,że Boga nie ma
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Podobnie jak nie mogę podać ci dowody że wróżki i niewidzialne duszki nie istnieją
    Nie można nie-udowodnić istnienia tego czego nie ma
    Nawet w twój kościół wskazuje że bóg jest niematerialny - idealne kłamstwo - nie można udowodnić że nie-istnieje coś co nie istnieje w świecie fuzycznym

    Używasz typowego triku wierzących
    A problem jest inny
    Ty mówisz: Jest Bóg
    Ja pytam: Czy masz na niego naukowy dowód?
    Ty: Nie mam
    Ja: Więc ci nie wierzę

    Bóg był waszym pomysłem, nie moim
    To twoje zadanie jest mnie przekonać - nie na odwrót :)
  • Bogumił 06.09.2019
    Kapelusznik biedaku nie możesz podać a się żołądkujesz
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Bogumił
    Udowodnij mi więc że duchy nie istnieją
    Albo smoki
    Albo wróżki i krasnoludki

    Są o nich przesłanki, baśnie i legendy - spisane dłonią ludzką, podobnie jest w przypadku boga

    Nie możesz udowodnić mi że one nie istnieją
    Podobnie nia masz dowodu że Allah nie istnieje
    Chyba że go masz
    Dowód na nie-istnienie boga
    Może nie twojego - ale nadal dobry start
  • PawelM 06.09.2019
    Dowodów nie ma jednak ludzie wiary wciąż podejmują próby udowodnienia wiary metodami naukowymi. Tyle już było w historii świata "Naukawych" argumentów za wiarą, króre jednak wraz z rozwojem nauki się wykruszały. Stąd taki opór Kościoła wobec odkryć. Dlatego też Galileusz przesiedział życie w areszcie domowym i łaskawie pod koniec dwudziestego wieku zdjęto mu ekskomunikę. Nierozumiem czemu kościół brnie wciąż w wiązanie zjawisk jeszcze nie wyjaśnionych z Bogiem, zamiast przyznać że tak wiele nie wiemy.
  • Misiu M 06.09.2019
    PawelM ale właśnie nawet Kościół przyznaje,że tak mało wiemy
    bo gdyby wszystko było dziełem ludzkim dawno byśmy to i owo poznali
    Galileusz żył w innych czasach- dziś nikt nie zostaje skazany na śmierć albo areszt domowy za głoszenie swoich poglądów
    nawet tych niewygodnych dla Kościoła
  • PawelM 06.09.2019
    Misiu M Zgoda i cieszę się, że żyję dzisiaj. Dobrze że dziś Kościół przyznaje się chętniej do niewiedzy i błędów, ale to nie prawdziwa skrucha a jedynie dopasowanie do świadomości wiernych. W tamtych czasach Kościół wpędził się w filary paskiej ziemi, i choć wiedzieli, że Galileusz dołożył tylko ostatnią cegiełkę do odkrycia prawdy nie zdobyli się na przyznanie tego. To by zatrzęsło filarami. Czy dziś napewno jest inaczej? A wiedza jaką dziś mamy o homoseksualiźmie? Kiedy ci ludzie przestaną być tak traktowani przez Kościół?
  • Bogumił 06.09.2019
    Pawle, a czegóż to nowego dowiedzieliśmy się o homoseksualizmie, czego nie znali starożytni? Raczej chyba więcej złych rzeczy. Cóż upodobanie bardzo niehigieniczne, mówiąc oględnie, nieestetyczne, a nawet wręcz budzące obrzydzenie. Wśród prostytutek nie ma chyba tylu chorób roznoszonych drogą płciową, niż wśród homoseksualistów. No i badania i empiria wskazują, że wśród homoseksualistów jest najwięcej potencjalnych i rzeczywistych pedofilów. Badania przeprowadzono ostatnio w Niemczech, na zlecenie tamtejszego Kościoła, natomiast empirycznie dowiedzieliśmy się tego wskutek prowokacji dziennikarza szwedzkiego, który zalogował się na forum homoseksualne udając czternastolatka. W ciągu godziny otrzymał prawie sto ofert pedofilskich łącznie ze zdjęciami narządów zainteresowanych.

    Czyli nic takie, czym można się chwalić paradując po ulicach. Raczej rzeczy wstydliwe. Może o tym nie wiedziałeś, ale teraz już wiesz.
  • PawelM 06.09.2019
    Bogumił
    Jeśli uważasz, że to upodobanie, to masz do tego stosunek taki jak siedemnastowieczni hierarchowie kościoła do teorii heliocentrycznej.
  • Bogumił 06.09.2019
    czyli cię znokautowałem Pawełku o bardzo krótkim móżdżku skoro mnie wyzywasz.
  • Bogumił 06.09.2019
    A wiesz kto opublikował dzieło O obrotach sfer niebieskich? Ksiądz w sutannie kanonik katedry we Fromborku. Więc wyklinanie na Kościół świadczy o Twojej tępocie. I jeszcze jedno pierwsze uniwersytety zakładał Kościół a nie świeccy władcy. Więc na kolana i przepraszaj za swoje brednie.
  • PawelM 06.09.2019
    Bogumił jestem na tym portalu dla przyejmeności. Zakładam, ze Ty też. Chcę dyskusji, ale merytorycznej bo to dla mnie frajda. Jeśli zamierzasz mi wrzucać, to ograniczę się do dyskusji z innymi uczestnikami portalu. Jeśli ubliżył Ci mój post to przepraszam,
  • Bogumił 06.09.2019
    PawelM bo nie odpowiedziałeś mi na argumenty o naturze homoseksualizmu tylko zacząłeś jakieś porównania od czapy. Czy uważasz że napisałem nieprawdę? A jeśli tak to gdzie?
  • PawelM 06.09.2019
    Bogumił nie muszę za nimi przepadać, ale ich toleruję i tyle wystarczy. Podobnie jak człowiekowi ze zdeformowaną twarzą wystarcza brak spojżeń i kpin. Ci ludzie nie mają wyjścia bo to w ich genach. A co jeśli ty byś dostał taki genom i zakochałbyś się w mężczyźnie?
  • Bogumił 06.09.2019
    PawelM ludzie ze zdeformowaną twarzą nie łażą po ulicach i nie obrażają wulgarnie innych. Poza tym publiczne obnażanie się to działanie orzestępcze.
  • Bogumił 06.09.2019
    PawelM a co jakbym miał pociąg do dzieci, do trupów, do koni? Czemu oni jedni ci nie przeszkadzają? Człowieku daj sobie spokój z tą filozofią.
  • PawelM 06.09.2019
    Bogumił to nekrofilia i zoofilia. A pociąg do dzieci to pedofilia (domena księży). Ps. Nie obrażam Ciebie ale statystycznie wśród księży jest więcej pedofili niż średnia w społeczeństwie - i to zdecydowanie. Homoseksualizm nie jest przestępstwem i nikomu nie czyni krzywdy w odróżnieniu od wyżej wymienionych a także zabójstw, kradzieży itd.
  • PawelM 06.09.2019
    Oczywiście, że genami nie można tłumaczyć zbrodni. Jeśli seryjny zabójca stwierdzi w sądzie - to nie moja wina - OK - dożywotni psychiatryk. Ale komu szkodzi homoseksualista?
  • Bogumił 06.09.2019
    PawelM statystycznie najwięcej pedofili jest wśród homoseksualistów Pawełku. Napisałem w pierwszym poście do ciebie: są niemieckie badania i próba na portalu dla pederastów. Więc nie kłam. A wśród kilku tysięcy skazanych za pedofilie nie ma a i jednego księdza. Statystycznie pedofile najczęściej występują w twojej rodzince.
  • PawelM 06.09.2019
    Bogumił Księża vs średnia 25:1 żegnam. To nie dyskusja.
  • Bogumił 06.09.2019
    Twoja rodzinka 1 ; 1
  • puszczyk 06.09.2019
    Bogumił Nie da się.
    Beton w Gierłoży. :)
  • Misiu M 06.09.2019
    Dobrze, to ja ci udowodnię
    gdyby cały świat nie był stworzony przez Boga dziś po tylu latach już dawno wszystko zostałoby odkryte, zbadane i potwierdzone
    ludzie by wiedzieli dokładnie na każdy temat dotyczący naszego globu i wszechświata
    a ta bezradność uczonych to jest właśnie TAJEMNICA STWORZENIA
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Kiepska tajemnica skoro można ją odkryć
    Ale tak na poważnie
    Używasz kolejnego z trików osób wierzących.
    Tzw.
    Bóg szpar
    Innymi słowy jeśli nauka nie ma na to coś odpowiedzi znaczy że musiał zrobić to Bóg.
    Wszechświat jest znacznie większy niż ci się wydaje. Nasza galaktyka jest zaledwie kropką na obrazie wszechświata. Nawet znana obserwowalna przestrzeń wszechświata, jest niczym żarówka zamknięta we wnętrzu byłej planety Pluton.
    TAK WIELKI JEST WSZECGŚWIAT
    Historia cywilizacji jest bardzo krótka wielokrotnie zatrzymywana a nawet cofana przez katastrofy i wpływ religii.
    Kościół i osoby religijne wielokrotnie zatrzymywany postęp nauki.Ponieważ nie pokrywały się one ze Słowem Bożym zawartym w Biblii.
    Jednakże nauka cały czas się rozwija nie tak dawno zaledwie stulecie temu nikt nawet nie marzył że przerwiemy barierę dźwięku że zdołamy dolecieć na księżyc. Było to dziecinne marzenie które odtrącano jako magiczne niemożliwe i poza naszymi możliwościami: ludzkiego umysłu, ludzkiego ciała, ludzkiej technologii.
    A spójrz na nas - oto stoimy królowie tego świata.
    Nie zaprowadził nas tutaj Bóg. Zaprowadziła nas technologia cywilizacja postęp i nauka.

    To że ludzkość na razie nie zna wszystkich odpowiedzi nie oznacza że ich nie pozna. Nasz gatunek ma czas- Dajmy sobie jeszcze kilka tysięcy lat a będziemy wiedzieć znacznie więcej niż dzisiaj. Jeśli do tego czasu nie znajdziemy dowodu na istnienie Boga to widocznie nas opuścił albo nie było go tam od samego początku.

    PS.
    Bóg stworzył wszechświat, a strzeże bandy cywilizowanych małp na JEDNEJ planecie...
    Mało przekonujący obraz
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik uparty jesteś bardziej od osła
    właśnie o to chodzi,że nawet teolodzy nie odkryli całej tajemnicy stworzenia.
    A jeśli uważasz,że tak potężny twór jakim jest wszechświat zrobił się sam
    zaprzeczasz logice bowiem nic nie powstaje samo.
    Poza tym nie obrażaj osób duchownych i religijnych bo historia zna wielu odkrywców i wynalazców , którzy byli związani z wiarą
    przykładem może być nasz rodak Mikołaj Kopernik,który był kanonikiem na Warmii.
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik I zacznij czytać czasopisma naukowe a nie w rodzaju NIE czy Fakty i mity.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Nie czytam ich
    Jeśli już to podręczniki naukowe
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Chyba chciałeś napisać: "Teolodzy w szczególności"
    "Tajemnicy stworzenia"?
    Czemu tajemnicy?
    Toż to żadna tajemnica. Początkiem naszego wszechświata był Wielki Wybuch
    Ekspansja skompresowanej materii i energii całego wszechświata na wszystkie strony - nie z "niczego" jak to ująłeś.
    Fakt - nic nie powstaje samo - ale możemy odnieść wrażenie że tak jest. Tak jak w gotującej wodzie pojawiają się nagle bąmbelki, niby z niczego z perspektywy wnętrza garnka, ponieważ nie widać ognia. Podobnie wszechświat mógł zwyczajnie postać przez coś co jest poza wszechświatem - czy może być to bóg? Tak - ale równie dobrze mogło być to zderzenie wymiarów, albo inna siła.

    I nauka na nie odpowie - jak na wszystkie inne, prędzej czy później
  • Misiu M 06.09.2019
    poczytaj sobie Świat Wiedzy
    to nie jest czasopismo religijne a mimo to podaje co jakiś czas o odkryciach naukowców np. archeologów o śladach świadczących o tym ,że wydarzenia opisane w Biblii miały miejsce naprawdę.
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Muszę się czymś zająć, twoja odpowiedź jest zabawna i się do niej odniosę, ale za jakiś czas
    Podaj mi tylko jakie to wydarzenia potwierdziała nauka - podaj numer - tytuł i autora artykułu
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik błogosławieni ci,którzy nie widzieli a uwierzyli
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    Czy widziałeś smoka?
    Nie?
    To czemu w niego nie wierzysz?
  • Misiu M 06.09.2019
    Kapelusznik a kto ci powiedział,że w smoka nie wierzę ?
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Misiu M
    O nie...
    Ok - inaczej
    Skoro twój bóg jest prawdziwy
    Udowodnij że Allah nie jest
  • Misiu M 06.09.2019
    muszę poszukać ten numer bo czytałem trochę czasu temu
  • Misiu M 06.09.2019
    ale to jest w ogóle bardzo dobre pismo popularno-naukowe
  • Angela 06.09.2019
    Ja pierdziele, od rana walczycie, jeszcze nie macie dosyć? Przecierz nie jesteście w stanie się nawzajem przekonać. Na spacer się wybierzcie.
  • akwamen 06.09.2019
    Spacer dobra rzecz, podobno ostatnie podrygi lata ;) Witam Cię, Pani! :)
  • Kapelusznik 06.09.2019
    Niektórzy biorą z tego przyjemość
    Starcie idei uważam za niesamowicie pociągające
  • akwamen 06.09.2019
    No, niemożliwe! Pieprzycie od rana i końca tych pierdół nie widać. Ludzie opamietajcie się! hi, hi
  • Angela 06.09.2019
    akwamen witam Cię, Panie : )
  • Kapelusznik 06.09.2019
    akwamen
    Już chyba koniec
    A szkoda cholera
    Dobrze się bawiłem
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Angela, Cześć Angela!
  • Angela 06.09.2019
    yanko wojownik Cześć Jasiu : ) !
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Angela, Jest moc!
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Prawicowy pojebie - chcesz się napierdalać? Proponuje Listopad i dowolny termin.
  • Bogumił 06.09.2019
    Janek odstaw alkohol i dragi. Pozdrówka.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Bogumił, W realu by tak nie przeszło. wkurweia mnie każdy pojebany '
  • Bogumił 06.09.2019
    yanko wojownik to weź nerwosol
  • yanko wojownik 06.09.2019
    "patriota". wkurwia - znaczy. Se w necie możesz napierdalać. Zmieni się trend ty zmienisz poglądy, bo te chu... współpracujące z MOPS i GOP,S tak mają - żyjesz z wyzysku nieświadomych - ścierwo takie jesteś. 20000, 25000 - ile teraz dają za "opiekę" nad jednym jeleniem?
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Spierdalaj!
  • yanko wojownik 06.09.2019
    "patriota"
  • A. Hope.S 06.09.2019
    Jasiu, chyba Smut szczeka ci pod drzwiami i czeka na spacer, więc zap**** bo ze schroniska po niego przyjadą.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    A. Hope.S , O, CZeść! Smut ma dobrze:) Ale wiem o co idzie... - sorry!
  • A. Hope.S 06.09.2019
    yanko wojownik To dobrze, więc z łaskawej twojej strony, podnieś dupę i wyprowadź tego biednego psa zanim ci nasr*** pod drzwiami.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    A. Hope.S , On już zwyczajny - sorry, chwiejny jestem, nie dam rady, dziś nie ma relaksu;(
  • stefanklakson 06.09.2019
    Czy Panowie pozwolą, że będę sekundantem? W domu mam 2 rewolwery czarnoprochowe.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    stefanklakson, Ja nie mam zastrzeżeń - przyjmuję.
  • A. Hope.S 06.09.2019
    yanko wojownik relaks wiesz gdzie znajdziesz...
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Z dziesięciu kroków, jak czarnoprochowe.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    A. Hope.S, Się domyślam... ;)
  • stefanklakson 06.09.2019
    Dobrze, zanotowałem. A Pan Bogumił, czy sam stanie do pojedynku, czy wyśle swojego kota?
  • A. Hope.S 06.09.2019
    stefanklakson dawaj mi jednego, bo ktoś się prosi o kulkę w łeb... ale nie z powodu teksty kolegi Bogumiła, jednak innego i pewna osoba wie o co chodzi. ;)
  • yanko wojownik 06.09.2019
    A. Hope.S, Szpadlem? - spoko jeaszcze nie prZyjąłem tego na łeb, to mogę.
  • stefanklakson 06.09.2019
    Będziemy jednak musieli przygotować pojedynek gdzieś głęboko w lesie, tak aby od razu móc ze zwyciężonym zakopać trupa, a potem administrator musi usunąć ten wątek.
  • stefanklakson 06.09.2019
    Ze zwycięzcą, pardon, messieurs.
  • stefanklakson 06.09.2019
    Pan Janko jest gotowy do pojedynku, zanotowałem, wykazał się odwagą. A Pan Bogumił?
  • yanko wojownik 06.09.2019
    stefanklakson, Niewątpliwie, choć trupowi wsio radno, ale temu co wyżył, to na spokojność istnienia, już może i niekoniecznie tak samo.
  • Bogumił 06.09.2019
    yanko najbliższy wolny termin mam w kwietniu 2024 jak cię to sarsfakcjonuje to ... przypomnij się niesiąc wcześniej.
  • A. Hope.S 06.09.2019
    yanko wojownik nie Jasiu, tym razem RYLEM
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Bogumił, jak żyw będę (natłok mam), to stanę.Wtedy już waść się nie wykręcisz.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    A. Hope.S - Myślę...
  • A. Hope.S 06.09.2019
    yanko wojownik …. tylko rozumu brak. każdy to widzi, więc czas wyjść i odetchnąć. ale PRONTO!
  • stefanklakson 06.09.2019
    Dobrze, zanotowałem - pojedynek odbędzie się w 2024 roku. Gdzie Panowie się umawiamy?
  • stefanklakson 06.09.2019
    Panowie, proponuję Licheń.
  • yanko wojownik 06.09.2019
    Licheń mnie osłabi z zasady - może neutralny grunt?
  • yanko wojownik 07.09.2019
    Niech będzie może gdzieś po Grudziądzem, to i neutralnie i patriotyczne.
  • stefanklakson 07.09.2019
    Dobrze, przychylam się.
  • A. Hope.S 07.09.2019
    yanko wojownik 1
  • stefanklakson 07.09.2019
    Dobrze - to w takim razie Grudziądz, jeżeli Pan Bogumił nie ma zastrzeżeń.
  • stefanklakson 07.09.2019
    Panie Janko - a może Grunwald o świcie?
  • A. Hope.S 07.09.2019
    stefanklakson a co powiesz na " rozejm?"
  • yanko wojownik 07.09.2019
    stefanklakson, tez być może. (Sorry A. Hope.S - przyjąć to wypada).
  • stefanklakson 07.09.2019
    Dobrze, to wobec tego rozejm! Obawiam się jednak, że waść Janko prędko zmieni zdanie.
  • A. Hope.S 07.09.2019
    yanko wojownik Nic nie mówię, bo i tak trup będzie każdy z nas.
  • A. Hope.S 07.09.2019
    stefanklakson Yanko, w tej kwestii dziś nic nie ma do powiedzenia.
  • yanko wojownik 07.09.2019
    A. Hope.S,. Yanko na wsio gotów, jeno białogłowy (różnie malowane), o hamulec wołają, to zadość, to na poczekanie gotów, pod Grunwaldem za pięć lat...
  • yanko wojownik 07.09.2019
    Muszę się wylogować (naciski), ale jak mawiał Terminator "Wrócę tu!".
  • yanko wojownik 07.09.2019
    Nieustanna kopulacja polityki i religii.
  • A. Hope.S 07.09.2019
    Spać Jasiu!!!!
  • yanko wojownik 07.09.2019
    A. Hope.S , Oczywiście - tak jeszcze przed spaniem zauważyłem, ze niewylogowany jestem... Ale migrujemy po serwisach ;)
  • yanko wojownik 07.09.2019
    A. Hope.S . O i własnie idę, bo się wylogowuję.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania