...

.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • Witamy nowy tekst! :)
  • pkropka 14.09.2019
    Witam :D
  • szopciuszek 14.09.2019
    Skojarzyło mi się na poczatku ze Spirited Away, bo motyw świnek. Musiałam przeczytać parę razy, bo ciągle się zastanawiałam: "Czy na pewno stało się to, co myślę że się stało?" Jeśli tak, to bardzo mało wskazówek ;)
    No i na początku narobiłaś mi apetytu. Smakowite opisy.
    Ale że umami? UMAMI?! ;)
  • pkropka 14.09.2019
    Mogło stać się to, co myślisz, nie ma ograniczeń ;)
    Ale wskazówek mało, bo zamysł był inny. Pisząc zauważyłam że można też zinterpretować tak i to też fajne.
    Ano umami. Praca w herbaciarni wypacza.
  • szopciuszek 14.09.2019
    pkropka ok :) Nie mam nic do umami, po prostu zazdroszczę herbaty ;)
  • pkropka 14.09.2019
    :)
    Ja sobie też. Już nie mam takiej dobrej, pozostało tylko wspomnienie.
  • Mane Tekel Fares 14.09.2019
    Eh, nabrałem ochoty na kurczaka.
  • pkropka 14.09.2019
    :D
  • Canulas 14.09.2019
    Ech, czy to tekst wymierzony we mnie i fitatu :)
    Noo, ciężko się czyta, zwłaszcza o serki feta, który bardzo lubię.
    Ciężko.
    Całość to w sumie scenka, ale pod kątem wylosowanego zestawu dobrze oddająca części składowe.
    Jakiegoś większego zdania nie mam, bo jestem głodny i nie jest to tekst, o którym powinienem myśleć.
    PS. Polubiłem bardzo zieloną herbatę
  • pkropka 14.09.2019
    Zwykły zbieg okoliczności. Wiedziałam, że tak pomyślisz i dlatego w pitoleniu uprzedzałam, jak ciągle gadaliśmy o jedzeniu, że pomysł niezależny ;)
    Jak ciężko, to dobrze.
    Och, zielona herbata <3 Uwielbiam, a kofeinę raczej mogę w niewielkich ilościach.
  • Karawan 14.09.2019
    Czepialski :
    Zapach pieczonego kurczaka rozkosznie roznosił się po przestronnej, sterylnie czystej kuchni, zapowiadając podanie posiłku. - No, pkropkę stać na dobre pierwsze, a więc najważniejsze zdanie!! Zapach sie roznosił na krótkich nóżkach rozrzucając fragmenty siebie żeby pachniało :) taki oto przewrotnie groteskowy obraz wykrzesałaś Autorko w mojej zboczonej wyobraźni... zapach, wypełnia, unosi się, rozprzestrzenia, ale roznosi? Toć to nie mucha co roznosi w szponach te tłuste zarazki :)
    Opko szczególne, bo przewrotne, widać, że Autor od początku wiedział, przewidział, co będzie się działo z czytającym. Brawo! :)
  • pkropka 14.09.2019
    Podoba mi się Twoja wizja. Mniej więcej o taką mi chodziło - żeby ten zapach był trochę spersonifikowany :D
    Żeby nie było, sprawdziłam w pwn: "«o dźwiękach, zapachach itp.: dotrzeć do wielu miejsc»".
    Mimo to jeszcze pomyślę, czy nie przychylić się do twojej sugestii.

    Dzięki <3
  • Dekaos Dondi 14.09.2019
    Pkropka→ Po pierwsze te wszystkie szczegółowe opisy. Dla mnie: świetne.
    Co do treści→No nie wiem, czy tak zupełnie... hmm... bezinteresownie.
    Bo jednak dała sobie czas, by ich obserwować, chcą widzieć efekty swojej pracy i czuć... satysfakcję.
    Gdyby ich nie obserwowała, to w pewnym sensie, byłaby bardziej zadowolona.
    Może widok świń, był w pewnym stopniu, zemstą... za niecałą bezinteresowność.
    Napiła się herbaty... ale czy zwierzaków już nie widziała, czy tylko ładniejsze...kolorowe... tego już w tekście nie ma. I dobrze.
    Ale namieszałem:)) ?????
    Zdaniem mym, jeden z lepszych Twoich tekstów.
    Też mi się skojarzył ze sceną z ''Folwarku Zwierzęcego''
  • pkropka 14.09.2019
    Dekaosie, uwielbiam Twoje komentarze.
    Masz słuszność z tym, że podglądając odebrała bezinteresowność czynu. Ale z drugiej strony sam fakt, że była to jej praca też mógłby ją odebrać.
    Tu pojawia się też pewna hipokryzja dobrych uczynków, bo zawsze czujemy lepiej, jeżeli sprawimy komuś przyjemność. Więc koniec końców sprawiamy ją pośrednio sobie, wiedząc o tym, że nam też będzie miło.
    Dzięki za namieszanie i cudowne pięć świnek :D
  • Everka 14.09.2019
    Nie jest dobrze czytać taki tekst przed obiadem... Najpierw spotegował się mój głód, a potem sprawił że obdarowywalam swoją rodzinkę dziwnymi spojrzeniami podczas jedzenia.
    To uczucie kiedy podajesz deser rowniutko ułożony warstwami, w różnych kolorach i smakach, a dzieciaki i tak wszystko wymieszają tworząc jakąś ciapalaje...
  • pkropka 14.09.2019
    Już sobie wyobrażam, co myślałaś w trakcie jedzenia.
    Wybacz :D
  • Anonim 15.09.2019
    Rewelacja!
    Dawno nie czytałem czegoś tak obrazowego. I w dodatku "przewrotnego", bo początek sielski, idylliczny niemal, a potem nagle obrzydliwość świńsko-człowiecza. Wręcz fenomenalne połączenie!
    Oj, PKRopko... Już na początku zauważyłem, że umiesz pisać, ale co tu zrobiłaś to mistrzostwo! Jak dla mnie.
    Najlepszy tekst na tym portalu, jaki czytałem!!!

    Pozdrawiam.
  • pkropka 15.09.2019
    Witaj Antoni :D
    To trochę ukłon w Twoją stronę, bo tyś mi powiedział, że umiem w opisy. Więc ćwiczę :)
    Dzięki wielkie! Też pozdrawiam.
  • Mane Tekel Fares 15.09.2019
    Bardzo starannie napisane. Plastycznie. Nie malujesz czasem obrazów w wolnej chwili? Poruszyło mną. Cudownie wprowadzasz i podkreślasz detale. Gratuluję. Nadal mam ochotę na kurczaka i będę go celebrował. Obiecuję.
  • pkropka 15.09.2019
    Nie maluję. Jestem do niczego z kolorami. Rozróżniam je, ale za nic nie umiem dopasować do siebie.
    W takim razie smacznego :D
    Dzięki serdeczne <3
  • Dzień dobry!
    Przypominamy o obdarowywaniu zestawami – dziś o godz. 20.00.
    Pozdrawiamy :)
  • pkropka 15.09.2019
    Będę :D
  • Super :D
  • stefanklakson 15.09.2019
    To może po "Intensywności" Koontza, Kropeczko, napisane?
  • pkropka 15.09.2019
    Nie znam książki, ale już obczaiłam i z chęcią się z nią poznam. Wygląda ciekawie :D
  • stefanklakson 15.09.2019
    Koontz ma fantastyczną wyobraźnię, a jego książki po prostu świetnie się czyta. Intensywność to o zmysłach właśnie, na to jest nacisk położony.
  • jesień2018 15.09.2019
    Hej, Kropeczko.
    Opowiadanie wprawiło mnie w konfuzję, gdyż ślicznie prowadzisz narrację, opisy są niezwykle plastyczne, właściwie to poczułam nawet zapach tych udek:)) Ale... nie wiem o czym jest to opowiadanie. Nie rozumiem, co się tam wydarzyło. A bym chciała!
  • pkropka 15.09.2019
    Witaj Jesień :)
    Głównie chciałam potrenować opisy. Co do treści - chodziło mi bardziej o pokazanie frustracji pracą. Starasz się jak możesz, tymczasem wszyscy mają to gdzieś. Aż chce się mordować, a jedyne co tak naprawdę ma sens to odpuścić i dalej robić swoje.
    Mam nadzieję, że troszkę rozjaśniłam :)
  • jesień2018 15.09.2019
    Ach tak, takie zajrzenie w pewne zjawisko, które często dotyka człowieka, rozumiem :)
  • Anonim 15.09.2019
    sorry, że się wtrancam nie do swojego wontku, ale ja tu widzę od samego początku metaforę. Jedzenie to wszystko, co piękne, a to, co zrobili z tym ludzie, widać w pobojowisku. I Jak tu nie wpaść we frustrację, a nawet coś gorszego... Mi kojarzy się cytat z ostatniego odcinka Alternatywy 4: "budowali my, budowali my, pfffff..."
  • pkropka 15.09.2019
    Antoni Grycuk, jak najbardziej masz rację. Nie myślałam o tym, ale moja mama trafnie podsumowała to opowiadanie: "wiele rzeczy które robimy jest jak perły rzucone przed wieprze".
  • pkropka, oto Twój zestaw:
    Postać: Sine jaja
    Zdarzenie: Dziad borowy

    Gatunek (do wyboru): Postapo lub (pod kątem Antologii) Horror i pochodne
    Czas na pisanie: 29 września (niedziela) godz. 19.00

    Powodzenia :)
  • pkropka 15.09.2019
    Przyda się...
  • Pkropko, oczywiście miał miejsce drobny błąd, Twój zestaw to
    Postać: Dziad borowy
    Zdarzenie: Sine jaja
  • Berkas 16.09.2019
    Trening Wyobraźni pierwsza wersja też ciekawa xD
  • pkropka 16.09.2019
    W sumie można w obie strony ;)
    Nawet nie zauważyłam błędu.
  • Agnieszka Gu 16.09.2019
    Hej,
    No bardzo ładnie pkropko, żeś tu nam wszystko uszykowała o podała na tacy.
    Ładny język, trafnie i obrazowo użyte słownictwo. Jest tu spokój, pomimo że...
    Jest też jakaś taka nutka celebracji, przeławicana melancholią, pomimo że...
    Podoba mi się, idę zaparzyć sobie kawę... po delektuję się jej aromatem.
    Pozdrawiam :))
  • pkropka 16.09.2019
    Dzięki Aga :)
    Delektuj się, warto doceniać drobne chwile przyjemności :D
  • Ritha 16.09.2019
    Ładna scenka, trochę zabrakło mi czegoś, hm, nie wiem, jakby jest otoczka a nie ma sedna. Niemniej jednak narracja przyjemna i władanie słowem już na wyrobionym przez Ciebie poziomie. Przyjemnie się czytało, aczkolwiek trochę obok mnie (sorka, inaczej niż szczerze nie umiem).
    Pozdrówki
  • pkropka 16.09.2019
    Spoko, ja przyjmuję tylko szczerze.
    Dzięki za informacje zwrotną :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania