TW 4.0 #2 - Inny świat - Altruista cz. 1

Altruista

Dom woskowych figur

Nadzieja umiera ostatnia

Postapo/Groteska

wg zestawu Fanthomasa. Cytat w cudzysłowie na początku to jego tekst

 

"Zagłada świata nadeszła niepostrzeżenie i wdarła się w codzienne życie mieszkańców Ziemi niczym cwany kocur do gniazda gryzoni. Jedni dłubali wtedy w nosach, inni podglądali sąsiadów albo grali w pracy w pasjansa", a zaczęło się to tak.

 

Na obiad była grzybowa z lanym ciastem. Zenobiusz jadł bez apetytu i rozmyślał smętnie o swojej przyszłości. Nie miał żony, nie miał dzieci — był sam jak palec w pustym mieszkaniu nad zupą grzybową zrobioną ze sfałszowanych grzybów, jakimi niewątpliwie są pieczarki. Cały czas czekał na "cud", który odmieni radykalnie jego los. Wiedział na pewno, że jest kimś wyjątkowym, ale niedocenionym przez jakąś piramidalną pomyłkę Wszechświata, który go notorycznie lekceważył. A przecież Zenobiusz posiadał niewątpliwe zalety, czyniące go wybitnym umysłem wszech czasów. Taki Einstein, czy inny Newton, mógłby mu buty czyścić, bo przecież to on, Zenobiusz, dokonał na drodze mozolnych obliczeń arytmetycznych, przy pomocy liczydła i suwaka logarytmicznego, że właśnie Kosmos odwrócił się na nice i począł z ogromną prędkością, wielokrotną c, zapadać się w sobie.

Zenobiusz chciał ostrzec ludzkość i innych, ale każdy, do kogo się udał ze swą hiobową wieścią, tylko wzruszał ramionami i pukał się w czoło z politowaniem. Zenobiusz już taki był, więcej myślał o innych niż o sobie. Dlatego został sam nad pustym już talerzem po zupie grzybowej.

 

Wyjrzał przez okno i zobaczył na razie niedostrzegalne dla zwykłych ludzi procesy, które za chwilę runą w przepaść Ziemię i wszystko inne z mocą reakcji łańcuchowej. Katastrofa wisiała w powietrzu, kontury przedmiotów delikatnie się zamazywały, jakby drgały z wielką częstotliwością.

"To nadchodzi" wyszeptał do siebie Zenobiusz, odszedł od okna i legł bezwładnie na sofie. Czekał już tylko na koniec.

Jednak nie tak się to potoczyło, jak sobie obliczył. Albo rzeczywistość miała twarz bardziej skomplikowaną, albo w obliczeniach był błąd. W każdym razie poczęły się dziać rzeczy dziwne i dziwniejsze, które nie śniły się fizykom na tej, ani na innej Ziemi.

 

***

 

Wciąż jeszcze leżałem na sofie, ja Zenobiusz, geniusz, który przewidział obliczeniami koniec świata, czekając już tylko na śmierć, nagle usłyszałem pukanie do drzwi. Mocno zdziwiony i nawet nieco zdegustowany, że jakiś intruz przeszkadza mi w tak ważnej chwili ostatecznych rozrachunków z życiem, które dość było nijakie. Zlazłem niechętnie z sofy i wyglądnąłem przez judasza. Nikogo jednak nie było. Nieco skonfundowany tą sytuacją, coraz bardziej rozeźlony, otworzyłem drzwi i zobaczyłem wiszącą w powietrzu, nadzwyczaj czarną kulkę.

"Czyżby to ona?" Po chwili zastanowienia jednak orzekłem w duchu, że nie. Nie mogła zupełnie nieruchoma kulka pukać do mych drzwi, zwłaszcza że, była jak z powietrza, palec bez trudu wnikał w nią, jakby była całkiem niematerialna. Jednakowoż ten eksperyment z czarną kulką okazał się całkiem dla mnie nieobliczalny i absurdalny, bowiem wchłonęła mnie ona w siebie, zanim zdołałem zorientować co się wokół mnie dzieje. Nie odczułem przy tym jakichś wybitnych sensacji somatycznych, jedynie lekkie ściskanie w dołku, oraz zimne dreszcze, które mrowiem przeleciały mi po grzbiecie. Kulka wchłonęła mnie i wypluła w całkiem inną rzeczywistość.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • fanthomas 18.11.2018
    gdybyś zaniemógł mogę zarzucić zakończenie ;)
  • Nuncjusz 18.11.2018
    To po drugiej części jakoś. Bo muszę przedstawić sedno. Wtedy się zdecydujesz
  • Freya 18.11.2018
    Zenobiusz ma bardzo trzeźwy wgląd w te klocki, a znajomości suwaka logarytmicznego - to mu zazdroszczę... Poznałem tylko suwak w spodniach, a i z nim czasem mogą być problemy (zwłaszcza przy nieumiejętnym zamykaniu) bolesne :)
    Wyszedł całkiem gramotny tekścik, a to dopiero cuś się zaczyna z inicjacji kulistej kulki, tak że teges :) Pzdr
  • Nuncjusz 18.11.2018
    Dzięks ;)
  • Ritha 19.11.2018
    „Wiedział na pewno, że jest kimś wyjątkowym, ale niedocenionym przez jakąś piramidalną pomyłkę Wszechświata, który go notorycznie lekceważył” – heh, cudne (cały początek fajny)

    Dalej wcale nie gorzej, jest posapo i groteska, altruista Zenobiusz i dużo kwaśnego humoru. I kulka :D

    Świetne, uśmiechnęłam się :)
  • Nuncjusz 19.11.2018
    Dziękś ;)
  • Nuncjusz 19.11.2018
    ale tego nikt nie wyłapał :)

    Zenobiusz chciał ostrzec ludzkość i innych,

    to i innych jest margeritowe xd świadomie wprowadzone
  • Ritha 19.11.2018
    Hahaha, no pieknie.
    Nie wylapałam :(
  • Canulas 19.11.2018
    "Zenobiusz chciał ostrzec ludzkość i innych, ale każdy, do kogo się udał ze swą hiobową wieścią, tylko wzruszał ramionami i pukał się w czoło z politowaniem." - haha, ale wykurwiste nawiązanie do Marg. Yeeeeee. Już jest pięć +

    Kurde, nie wiem czy to mówiłem, ale jeśli tak, to się powtórze. Dlaczego, mając aż taki zasób słów, nie wiem, taką paletę wszytskiego, nie spróbujesz walnąć kiedyś czego na mega poważnie. Tak ciemiężnie może by się strugało, pewnie i przyjemność byłaby mniejsza, bo jednak niejako wbrew sobie, ale tak poukładać wszystkie klocki utra-poważnie pod jakiś temat czy nawet i bez. Przecież, gdyby się udało (no bo mogłoby i nie udać) to by rozkurwiło bardzo mocno.
    I nie wiem. Moze mi teraz podasz jakiś przykład, odniesienie do tekstu, że gdzieś tam, kiedyś było, ale czy było?
    Z drugiej strony, może lepiej nie robić nic wbrew sobie. Fajnie jest coś tłuc fajnego i jeszcze nie na siłę, ale z drugiej mańki, trochę szkoda. I nie mówię tak przez pryzmat zauroczenia tym tekstem, bo jest zacny, ale nie jakiś mega. Tylko tak z ogólnych obserwacji.
    WIem, że to takie pierdolenie nauczyciela od polskiego, ale, no... troszkę szkodex.
    Pozdro.
  • Nuncjusz 19.11.2018
    Hmmm chyba napisałem pare tekstów serio, ale w nich nie było ekwilibrystyki słownej bo w takich razach tracę cały polot :)
  • Canulas 19.11.2018
    Nuncjusz, kurde. Brałem pod uwagę taką odpowiedź i jeszcze nie wpadłem na to jak się do niej przygotować. Nie wiem. Jakby jednak to wszystko pozbierać i jakoś wyciągnąć z każdego aspektu najlepsze (o ile to możliwe) - mogłoby zatrząść.
  • Nuncjusz 19.11.2018
    Canulas jak nabiorę profesjonalnego sznytu, to całkiem być może.
    Po drugie, muszę to przetrawić
    A na razie idę spać ;)
  • Canulas 19.11.2018
    Nuncjusz, baj.
  • Witamy pierwszą część! :)
  • Elorence 25.11.2018
    Coś mi mówi ten Zenobiusz... Siedzę i myślę, i nie wiem...
    Wszystko pokręcone, groteska jak się patrzy :D Aż mnie głowa zabolała od nadmiaru informacji (chora jestem) i tego całego pokręcenia.
    Za wyobraźnię piąteczka i pozdrawiam :)
  • TW 4.0 #5
    ______________________________

    Gatunek: Horror/Baśń
    ______________________________

    Z racji, że święta są już przed nami, niech Wasze teksty nawiązują do świąt, choćby jedną rzeczą/słowem/czymkolwiek - NIEOBOWIĄZKOWE, tylko dla chętnych.
    Przypominam również, o możliwości łączenia się w pary. Więcej informacji tutaj:
    http://www.opowi.pl/forum/tw-40-w1104/
    ______________________________

    Twój zestaw:
    Postać: Błazen
    Miejsce: Burdel
    Zdarzenie: Wybuch pierogów

    Pozdrawiamy :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania