uszkodzona

moja mama, mama tula

dała mi na imię Ula

i oddała do bidula

teraz wolna, a więc hula

oczy, włoski, uśmiech, skóra

jestem w kropkę mama tula

niepotrzebna taka córa

niekompletna i brzydula

nikt do snu mnie nie otula

chociaż zdarta cała skóra

moja mama, mama tula

nie polula mnie, nie lula

chociaż słowo zna - kultura

na jej głowie koafiura

co dzień musi iść do biura

moja mama, mama tula

taka dobra, lecz biedula

nie ma rączek mała Ula

wielka klęska taka córa

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Bettina rok temu
    Fajnie, że nie piszesz cudza skóra.
    Pierwszy wiersz, który który.
  • JamCi rok temu
    Pamiętam go.
  • Dekaos Dondi rok temu
    Na wesoło, niewesoły bardzo tekst. Aczkolwiek specyficzne napisany:)↔Pozdrawiam?
  • Aisak rok temu
    Debil.
  • MartynaM rok temu
    Rym jak w przedszkolu, żeby dzieci szybko nauczyły się i zapamiętały.
    Tylko przy takiej tematyce szczególnie razi. Mnie razi.
    Jedna osoba nie miała wyczucia, z tego co pamiętam, ale ona odeszła...
  • Aisak rok temu
    https://www.opowi.pl/uszkodzona-a64146/

    uszkodzona

    moja mama, mama tula

    dała mi na imię Ula

    i oddała do bidula

    teraz wolna, a więc hula

    oczy, włoski, uśmiech, skóra

    jestem w kropkę mama tula

    niepotrzebna taka córa

    niekompletna i brzydula

    nikt do snu mnie nie otula

    chociaż zdarta cała skóra

    moja mama, mama tula

    nie polula mnie, nie lula

    chociaż słowo zna - kultura

    na jej głowie koafiura

    co dzień musi iść do biura

    moja mama, mama tula

    taka dobra, lecz biedula

    nie ma rączek mała Ula

    wielka klęska taka córa

    ___

    26.05.2020 (jest na orgu)

    uszkodzona
    Autor: kigja
    Czytano 265 razy
    Data dodania: 07.11.2020
  • Łukaszenkow rok temu
    Koniecznie podaj linka do tekstu na orgu!!!
  • Aisak rok temu
    Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.
  • Aisak rok temu
    Czyn z art. 115 ust. 1 u.p.a. może zatem przyjąć dwie postaci: przywłaszczenie autorstwa wprost albo wprowadzenie w błąd co do autorstwa cudzego utworu.
  • Aisak rok temu
    admin tego portalu jest debilem.
  • Aisak rok temu
    Adwokat Sprawy Karne dr Aleksandra Rychlewska-Hotel
    Menu
    BLOG
    Odpowiedzialność karna za plagiat
    1 marca, 2021
    Prawo karne gospodarcze
    Odpowiedzialność karna za plagiat stanowi uzupełnienie odpowiedzialności cywilnej za naruszenie praw autorskich lub praw własności przemysłowej. Częstokroć stanowi ona zarazem dotkliwe uzupełnienie hańby i potępienia, z czym liczyć się musi osoba przywłaszczająca sobie autorstwo danego utworu czy wynalazku. Konsekwencje plagiatu są dalekosiężne… W niniejszym wpisie chciałabym Państwo przybliżyć przepisy prawnokarne, ustanawiającą odpowiedzialność karną za plagiat zarówno na gruncie Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jak i Prawa własności przemysłowej. Już w tym miejscu warto podkreślić, iż obu przypadkach mamy do czynienia z przestępstwem, gdzie zastosowanie znajdują ogólne przepisy Kodeksu karnego.

    Spis treści
    Odpowiedzialność karna za plagiat – Prawo autorskie
    Odpowiedzialność karna za plagiat na gruncie prawa autorskiego uregulowana została w art. 115 ust. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (u.p.a.). Przepis ten stanowi:

    Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.

    Czyn z art. 115 ust. 1 u.p.a. może zatem przyjąć dwie postaci: przywłaszczenie autorstwa wprost albo wprowadzenie w błąd co do autorstwa cudzego utworu.

    Przywłaszczenie autorstwa
    Na czym polega przywłaszczenie autorstwa cudzego utworu? Generalnie rzecz ujmując, chodzi o przypisanie sobie autorstwa cudzego utworu (literackiego, muzycznego etc. ), w praktyce przejawiające się podawaniem swojego nazwiska bądź pseudonimu jako autora dzieła i traktowaniem go jak swój własny utwór. Co istotne, plagiatem będzie także przypadek dopisania swojego nazwiska jako współtwórcy utworu w sytuacji, gdy nie wniosło się żadnego twórczego wkładu w jego powstanie.

    Na co zwraca się uwagę w literaturze, odpowiedzialność karną za plagiat jest niezależna nawet od zgody twórcy na przypisanie sobie autorstwa lub współautorstwa utworu. Chronionym dobrem prawnym są tu bowiem autorskie prawa osobiste, które zgodnie z przyjętą w prawie polskim koncepcją mają charakter nieprzenoszalny: autor ani nie może przenieść prawa do autorstwa, ani nie może się go zrzec.

    Odpowiedzialność karna za plagiat obejmuje zarówno plagiat całościowy, dotyczący całego utworu, jak i plagiat częściowy, dotyczący jedynie jego fragmentu.

    W literaturze zwykło się mówić o plagiacie jawnym oraz ukrytym. W pierwszym przypadku chodzi o przypisanie sobie autorstwa cudzego utworu bez dokonywania w nim istotnych zmian. Przykładowo, zmiana szyku zdania w utworze literackim będzie z tej perspektywy zmianą nieistotną. W przypadku plagiatu ukrytego sprawca dopuszcza się dalej idących modyfikacji w celu upozorowania własnego autorstwa przy zachowaniu sensu cudzej pracy twórczej.
  • JamCi rok temu
    Ais to nie Ty? Wiersz pamiętałam i pamiętałam, że Twój. Jak kradną to słabo. :-(
  • Aisak rok temu
    admin tego portalu zawsze był debilem.
  • Noico1 rok temu
    A tu się z Tobą zgodzę.
  • Szpilka rok temu
    Ten wiersz podpada pod monorym, czyli cała konstrukcja opiera się na jednym rymie, monorym wywodzi się ze średniowicza, cechuje go rym dokładny i gramatyczny.

    No nieładnie, że ktoś wiersze kradnie, jeszcze ten nick prowakacyjny od Wenery, jak nic uzurpator się mści ?
  • Szpilka rok temu
    *średniowiecza
  • jerry rok temu
    Szpilka
    I to się nazywa konstruktywny komentarz. A pisali, żeś jest grafomanką. Dobrzy kłamcy
  • Łukaszenkow rok temu
    Weneryna to od choroby wenerycznej?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania