Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Żyć bez czasu

Dla czasu

Dla drugiego człowieka

 

Nie mieć czasu

Za mało czasu

By cokolwiek zmienić

 

Nie mów, że nie masz czasu

Bo robisz wszystko

W czasie

 

Marnować czas, by móc wykorzystać

Każdy moment

 

Robić wszystko

Na czas, bez czasu, dla czasu

Swojego

 

Rodzi się

Umiera

Nic nie znaczy

Czas

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • befana_di_campi 30.03.2021
    "Bez" trzeba poprawić literówkę. Daję jednak 5 :)

    Serdecznie :)
  • Dziękuje :)
  • Poprawiłam, dzięki za uwagę
  • Targówek 30.03.2021
    Może autorka myśli, że tytuł po łacińsku doda czegoś utworowi, ale to tak nie działa. Wygląda jak tekst z piosenki Margaret czy kogoś w tym stylu.
  • Szpilka 30.03.2021
    Aleś wymyślił, to znana maksyma łacińska jak np. memento mori, łaciny nie miałeś w szkole, czy jak?
  • Shogun 30.03.2021
    Szpilka klasyczna wręcz:

    "Marność nad marnościami i wszystko marność"

    To mnie Bordo rozbawił haha :D
  • Targówek 30.03.2021
    Shogun Chodziło mi o sam fakt
  • Targówek 30.03.2021
    Sam tytuł to nie wszystko, tekst jest po prostu słaby
  • Targówek 30.03.2021
    Szpilka czy z mojej wypowiedzi wynika, że nie znałem tego cytatu z Biblii?
  • Targówek Dziękuję za twoją uwagę i szczerość. Nie, tytuł nie miał za zadanie "polepszyć mojego tekstu" nie robię takich rzeczy, tytuł miał się wpasować w całość. Rozumiem, że uważasz, że tekst jest słaby i bardzo możliwe, że do takich należy :) nie będę się tłumaczyć dlaczego taki jest, bo to nic nie zmieni. Dopiero się uczę pisać, a wstawiam tutaj teksty żeby się dowiedzieć w którą iść stronę i co poprawić. Dlatego cieszę się z twojej opini. Teraz wiem, że widocznie to nie ta droga. Mam jednak nadzieję, że w przyszłości moje teksty także wpadną w twój gust.
    Pozdrawiam
  • Targówek 30.03.2021
    Kimkolwiekjestem0121 w porządku. Trzymaj się
  • Szpilka 31.03.2021
    Shogun

    Ano, albo - O tempora! O mores! Cycerona ?
  • Szpilka 31.03.2021
    Tomasz, a czy ja tak napisałam? Znana sentencja łacińska jak polskie przysłowie, nie ma się o co burzyć ?
    No chyba że mniej znane, wtedy winno się załączyć tłumaczenie:

    Actus hominis, non dignitas iudicetur

    Sądzone będą czyny ludzkie, nie godności (stanowiska)

    Minucjusz Feliks (II-III wiek n.e.) – pisarz rzymski, chrześcijanin
  • Shogun 31.03.2021
    Szpilka ;)
  • piliery 31.03.2021
    Z wysokiego "C" zaczęłaś a jednak nie jest to zły tekst. Mimo pewnego rozdźwięku między tytułem a samym wierszem. Pewnie wielu odczyta twój wiersz jako zbiór truizmów ale może dla Ciebie są suma odkryć. Vanitas niejednego filozofa i teologa połozyło na łopatki. Nie przejmuj się ostrzejszymi ocenami ( łatwo to napisać, wiem). Jednak to dobra rada. Nikt nie pisze wierszy natychmiast a tym bardziej nikt nie pisze natychmiast wierszy które zachwycają. Do tego czasem wiedzie długa droga. Szymborska, z poczatków twórczości, ma na swoim koncie straszne gnioty których nie warto czytać i dlatego nieco później i do końca życia niszczyła wszystko co budziło watpliwość. Kiepski to sposób na bycie poetą. Juz wolę metodę Gałczyńskiego czy Tuwima, którzy tez wiele strasznych gniotów popełnilli - byli jednak wielkimi poetami. Wiec nie przejmuj sie jesli ktos niedoceni Twoich wierszy. Najwazniejsze by pisac o tym co nosimy w sobie, czym zyjemy, jak postrzegamy świat, ludzi, piękno i brzydotę. Tylko autentyzm jest cenny. Wymuszona poezja, bez dotknięcia prawdy, nikomu nie jest potrzebna, nawet jesli w formie doskonała. Czekam na następny.
  • Dzięki za komentarz i radę, Od pewnego czasu staram się tym nie przejmować tylko wyciągać wnioski. Sama szukam jeszcze drogi, stylu pisarskiego. Pisania - jak każdej innej rzeczy - trzeba się nauczyć, wyuczyć, wyrzucić kilka nieudanych tekstów czy spalić jak Szymborska :) Specjalnie udostępniłam ten wiersz, chociaż od początku wiedziałam, że nie należy do najlepszych. Zrobiłam to jednak, żeby poznać zdanie innych i teraz już wiem, że jest on dobry - ale tylko jako szkic, czy zapiski myśli do kolejnych utworów, ale nie jest dobry jako sam wiersz. Czasem warto się "zahartować" złymi ocenami, żeby w końcu napisać coś dobrego...

    Dobrze, że piszesz takie komentarze, bo wiem jak wiele młodych pisarzy, rezygnuje z powodu złych ocen. A szkoda, bo wielu z nich ma w sobie wielki potencjał, który się po prostu marnuje.
  • Dekaos Dondi 31.03.2021
    KImkolwiekjestem↔No... można się zamyślić, czytają Twój tekst.
    Czas i przestrzeń, nas ogranicza, w pewnym sensie, póki co↔zdaniem mym:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Dzięki :) Również pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania