Wiersze są jak pajęczyny ...

Krytykowanie wierszy mi przypomina

ciężką pracę pająka gdy pajęczyna

jest już w mozole upleciona i gotowa

 

niszczymy ją zmiotką często bez słowa

podziękowania choć za te pajęcze ruchy

a przecież to w pajęczynę wpadają muchy

 

i inne szkodniki paskudy jakieś robale

lecz nas to nie obchodzi prawie wcale

 

kiedy na koniec zabijasz także i pająka

bo jak pasikonik dla ciebie nie zabrzdąka

i nie zagra etiudy jak świerszcz za kominem

 

a wiersz jest często dla poety jak… synem

gdy Muzy całujesz bo piękne to dziewczyny

wspomnij o pająku co plótł swe pajęczyny

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (62)

  • betti 02.09.2019
    Nie krytykujmy wierszy. Nie godzi się. Wszak to dzieci... i niektóre chore, ale leczyć też się nie godzi.
  • Misiu M 02.09.2019
    nie krytykujmy zwłaszcza jak krytykować nie umiemy
    bowiem nie godzi się nazywać krytykanctwa krytyką
  • betti 02.09.2019
    Ciekawa jestem, kto ci jedynki stawia... może ktoś kogo lubisz?
  • Misiu M 02.09.2019
    oj ,nudzi ci się betti straszliwie
  • Canulas 02.09.2019
    Nie dokuczajcie, bo traktuję swoje działa emocjonalnie.
    Na taki przekaż można zalecić jedynie wieczystą "szuflandię". Ale swoją drogą ubrałeś to w ładne szaty odniesienia. Tylko, że samej idei przewodniej nie przyklasnę.
  • Misiu M 02.09.2019
    przyjacielu - nie wszyscy zabijają pająki - a są i tacy,którym pajęczyna nie przeszkadza
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, tak, ale potrzebny jest jasny przekaż, typu: mam 9 lat, spojrzcie na moje teksty łagodniej.
    Ewentualnie. Nie interesuje mnie krytyka.

    Nie piszę tego złośliwie. Po prostu taki klarowny przekaz pozwala uniknąć wielu nieporozumień.
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulasie drogi -a czy ja jestem przed sądem abym prosił o łagodny wymiar kary ?
    jasny przekaz będzie wówczas jak niektórzy ,, krytycy,, zrozumieją na czym polega dobra krytyka
    wtedy nawet 9 letnie dziecko się na nich nie obrazi
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, no tak, tysz fakt. Nie godzę w Tqe intencje, ale tak jak pisałem w pierwszym komentarzu. Chwilowo czuję się wyoutowany ze sporów i waśni, więc oceniając, oddziela tekst od pobudek, które były podwalinami pod jego powstanie.
    Stąd mój osad być może nie jest spójny i należy go traktować przez palce.
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulas każdy twój osąd czytam bardzo uważnie i analizuję bo zawsze jest to zdanie przemyślane.
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, uwierz mi, że nie zawsze. Czasem po wodach chwilowej zapalczywości też mi się zdarza popłynąć.
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulas ale ty się tym nie karmisz i nie kopiesz leżącego
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, sam leżę ;)
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulasie. przyjacielu czy mogę cię wesprzeć moją miśkową łapą ?
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, nope. Sam sienuwalilem, sam się "podniese"
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulas OK ale pamiętaj ,że masz we mnie serdecznego
    przyjacielu
  • Canulas 02.09.2019
    Misiu M, hmm, kurde no. Nie wiem czemu, no ale ok. Dziękuję.
  • Misiu M 02.09.2019
    Canulasie nikt nie jest idealny ale wiele od ciebie mogą się inni nauczyć
    o ile tylko zechcą
  • Misiu M 02.09.2019
    Zacytuję wam to co znalazłem ostatnio w necie właśnie na temat krytyki i krytykanctwa.

    ,,Błędy popełnia każdy. Mówi się, że nie myli się tylko ten, co nic nie robi. To też nieprawda, ponieważ nie robienie niczego jest również rażącą pomyłką. Niemniej warto zdawać sobie sprawę z tego, że dziś pomylił się ktoś inny – jutro możemy to być my. Pomyłki są wpisane w naszą nieco ułomną ludzką naturę.
    Wyobraźmy sobie, że jesteśmy ekspertem w jakiejś dziedzinie. Nie ważne, czy jest to projektowanie, programowanie czy choćby bezwzrokowe pisanie na maszynie. Mistrzem można być we wszystkim. Jeżeli osiągnęliśmy sukces nawet okupiony ciężką pracą czy długotrwałą nauką, to zazwyczaj przynosi nam on satysfakcję. Jesteśmy więc pozytywnie nastawieni do świata.Gorzej jest, gdy ktoś próbuje być dobry w jakiejś dyscyplinie, ale mu nie idzie. Wtedy zazwyczaj na każdym kroku musi udowadniać innym, ale chyba przede wszystkim sobie, że jest ekspertem i że jest lepszy od innych. W ramach takiego udowadniania, osobnicy niespełnieni odczuwają uporczywą konieczność krytykowania innych. Właściwie nawet nie tyle krytykowania, co ganienia, łajania, podkopywania czyjegoś autorytetu. Krytykowanie miałoby w sobie jeszcze ziarno pozytywnego przesłania, mogłoby nieść sensowną radę czy rozwiązanie jakiegoś problemu. Mamy więc raczej do czynienia z krytykanctwem, niż z krytyką.,,
  • Misiu M 02.09.2019
    Pisanie ,, mądrości,, w stylu : ty się nigdy nie nauczysz pisać albo: to co piszesz to gnioty nie ma tego ziarna pozytywnego przesłania.
  • akwamen 02.09.2019
    Misiu M krytykanci byli, są i będą, to normalne zjawisko. Każdy kto ma coś do przekazania innym, chce coś tworzyć i doskonalić się, robi swoje. Zauważ, że krytykanci żerują na autorach początkujących, próbujących swych sił w tworzeniu, bo ich najłatwiej zranić i nie potrafią jeszcze bronić swych próbek, zamysłów, marzeń. I tak dziewięćdziesiąt procent "twórców" rezygnuje ze swej "pisarskiej pasji". Kilka procent amatorsko bawi się dalej, a reszta osiąga sukces. Ta ostatnia część autorów ma gdzieś takich portalikowych krytykantów. Krytykanci dochodzą do niewielkiej wiedzy i operują na jednym, niskim poziomie swych umiejętności, zupełnie nie rozwijając się i nie pracując nad sobą, z prostej przyczyny: braku czasu marnotrawionego na usilnym udawadnianiu wszystkim wokół, że są najlepsi, a także na prowokowaniu bezsensownych awantur.
    Dobrym sposobem jest nie zwracać uwagi na takie rady", bo one nic nie wnoszą, a jedynie prowdzą do podważania wiary w siebie i swych umiejętności, nad którymi niekiedy trzeba cierpliwie i w spokoju pracować z osobami kompetentnymi.
    Portalikowi znawcy wrzeszczący o swej wiedzy na prawo i lewo, chelpiący się osiągnięciami, których nie są w stanie przedstawić, nigdy nikomu nie pomogą, nie wskażą błędów i nie zachęcą do mozolnej pracy nad trudną sztuką poprawnego przekazywania myśli i obrazów. Nie warto się takimi przejmować, tracić na nich energię i nerwy. Przytaknąć, podziękować, robić swoje i szukać osób służących pomocą oraz wiedzą, a tacy są, chociaż się z tym nie afiszują. Ktoś kiedyś powiedział, że ludzie dzielą się na tych, którzy mają coś do powiedzenia i na tych, co mówią bez przerwy, czyli po naszemu - krowa co dużo ryczy, mało mleka daje.
  • Misiu M 02.09.2019
    akwamen zgadzam się ze wszystkim co napisałeś poza jednym : to nie jest normalne zjawisko. W mediach coraz częściej mówi się o hejcie i mowie nienawiści.Poeci jako osoby na ogół wrażliwe powinni zawsze się takim praktykom przeciwstawiać.Milczenie bowiem oznacza przyzwolenie.Bardzom ci dziękuję za takie właśnie zajęcie stanowiska.
  • akwamen 02.09.2019
    Misiu M jest, było i zapewne będzie. Literaci są tylko ludźmi, a ludzie w taki czy inny sposób reagują na chamstwo, poniżenie i zaszczuwanie, bronią się jak umieją, są też tchórzami. W obronie siebie będą głaskać agresora, chwalić lub milczeć, bo może do mnie się nie przywali. To droga donikąd. Krytykant uległy jest tylko do lepszych od siebie i pewnych siebie. Będzie łasił się, chwalił i zabiegał o uwagę, to istota prosta i zakompleksiona, tyle że niezmordowana i ślepo przekonana o słuszności swego działania. Ignorowanie jest jedynym i skutecznym lekarstwem na krytykanctwo.
  • Misiu M 02.09.2019
    akwamen ignorować i piętnować
    ogniem i mieczem przyjacielu
    mieczem ucinać psedopolemiki a ogniem palić nienawiść
  • akwamen 02.09.2019
    Misiu M aż tak?!
    Niezauważenie jest boleśniejsze niż ostrze miecza.
  • Misiu M 02.09.2019
    akwamen oczywiście mieczem i ogniem metaforycznie ;-)
  • akwamen 02.09.2019
    Misiu M nie inaczej ;)
  • Misiu M 02.09.2019
    akwamen wiedziałem,że szybko to łykniesz
  • betti 02.09.2019
    Kto się bawi na portalach literackich w pisanie grzecznościowych formułek? Piszesz źle i obrywasz... Twoja w tym głowa, żeby coś z tej krytyki wyciągnąć i zacząć tworzyć na miarę portali literackich, a nie przedszkola.
  • Misiu M 02.09.2019
    Tak się bawi większość ludzi na portalach a tylko nieliczni reprezentują poziom intelektualnego dna. I proszę ,nie nazywaj krytyką wypowiedzi osób,które wylatują za to potem zbanowane i szukają rozpaczliwie portali gdzie admin przymyka oko na ich ,, recenzje,,. Jeśli ciebie betti grzeczność nie dotyczy to zmień portal albo najlepiej załóżź własny. Hejtować sobie będziesz mogła do woli.Znam gościa (może i ty go znasz),który notorycznie jest banowany na kolejnych portalach właśnie za takie ,, krytykowanie,,. Teraz wyżywa się jeszcze bodaj na zaciszu bo tam admina nie ma (!) i własnym blogu obrażony na cały świat.
  • Bogumił 02.09.2019
    Betti a jesteś na portalu „Twoje wiersze”?
  • betti 02.09.2019
    Jestem na kilku portalach. Nikt tam nie ma takiego problemu jak Ty, z odbiorem uwag dotyczących tekstu. Domagasz się jakiegoś nadzwyczajnego traktowania...
    Z jakiego powodu? Masz problem z przyswojeniem prostych uwag?
  • Misiu M 02.09.2019
    mącisz i mataczysz jak zwykle
    piszesz nie o problemie przyswajania uwag a nie o ich poziomie
    człowiek inteligentny nie będzie przyswoi nigdy uwag na poziomie poniżej określonego poziomu kultury
    głupek odwali ci podobnym komentarzem
    a ciebie jak widać rajcuje dowalanie wybranym osobom
  • Misiu M 02.09.2019
    Paniusia jedna z wioski Ligoty
    na wiersze często mówi: gnioty,
    gdyż w sferze liryki
    kiepskie ma wyniki.
    bo sama pisze denne głupoty.
  • Misiu M 02.09.2019
    pardon - miało być :piszesz o problemie przyswajania uwag a nie o ich poziomie
  • Misiu M 02.09.2019
    człowiek inteligentny nie przyswoi nigdy uwag
  • Misiu M 02.09.2019
    poza tym ja nie piszę o sobie
    piszę to w imieniu wszystkich,którzy cię znienawidzili za twój niewyparzony język
  • betti 02.09.2019
    Tak, pisz tysiąc komentarzy i tyle samo wierszyków... bo nie potrafisz przyjąć krytyki.

    A wystarczyłoby, nawet, kiedy się z nią nie zgadzasz zwykłe - dziękuję. I koniec.

    Ale Misiek musi pisać tyrady, szlochać na cały portal, szukać sprzymierzeńców w niedoli... jak baba. Idę stąd. Pisz se.
  • Misiu M 02.09.2019
    krytykanctwa betti
    ile jeszcze razy mam powtarzać ,że nie cierpię KRYTYKANCTWA ????
    K R Y T Y K A N C T W A do jasnej cholery uparta kobieto !!!!
  • betti 02.09.2019
    Misiu M dla ciebie wszystko, co niepochwalne, to krytykanctwo. Tobie się wypisze, popraw to czy tamto i ryczysz jak zarzynany... Jeszcze nie widziałam, żebyś spokojnie krytykę przyjął i bez pisania o tych zawodowcach, którzy ciebie ocenili.
    To jest śmieszne, kiedy gołym okiem widać różne braki, a ty powołujesz się na duchy.
    Ogarnij się!
  • Misiu M 02.09.2019
    betti to mało widziałaś i mało widzisz
    wszystko odnosisz do własnego punktu widzenia i tylko własnego
    poza tym nie jest to tylko moje zdanie ,że krytykować nie umiesz
  • Misiu M 02.09.2019
    betti nazywasz teraz profesjonalnych literatów -duchami ???
    tak,dla takich jak ty lepiej jakby nie żyli bo mogłabyś zaistnieć na ich grobach ???
    o sancta implicitas
    a oni jeszcze żyją
  • betti 02.09.2019
    Misiu M a jak się nazywają ci profesjonaliści? Może i ja swoje wiersze oddam im pod ocenę...
  • Misiu M 02.09.2019
    betti he he przyszła koza do woza
    na początku myślałem o tym ale okazałaś się niegodna zaufania
    nie tylko zresztą mojego...
    było szanować nowego na portalu
    może by cię spotkał ten zaszczyt
    ale skoro grzecznościowe formy są ci obce, nie mam zamiaru się kompromitować
    przed moimi autorami, nie tylko netykieta nie jest czarną magią
    może mój brat Misiek się zgodzi ?
    ja mówię : niestety NIE
  • piliery 02.09.2019
    Gdybym był na Twoim miejscu... Nie napisał bym tego w formie wiersza (prawdę powiedziawszy wcale bym tego nie napisał ale jeśli już...). Rozumiem: satyra (wielopostaciowa), rozumiem różne inne formy ale wierszowana polemika to gdzieś w komentarzach. Poezja to nie jest.
  • Misiu M 02.09.2019
    wiersz ten powstał nie teraz -po moich pierwszych starciach z krytykantami
    ale jak widać -zjawisko nie przepadło i nadal kwitnie
  • piliery 02.09.2019
    Nie ma znaczenia , kiedy ten tekst napisałeś.
  • Misiu M 02.09.2019
    może i nie ma ale to było dla wyjaśnienia pewnych aspektów
  • Angela 02.09.2019
    Niech mnie zjedzą, ale wierszyk prosty i mi się podoba.
    Wydaje mi się, że fajnie by było wypośrodkować, podchodzenie do swoich utworów, zbyt emocjonalnie, a bycie wyrobnikiem,
    co to z przyzwyczajenia coś skrobie. Tylko czy tak się da?
    Fajnie, że jest więcej takich, co pająka na gazecie na dwór wyniosą, zamiast kapciem potraktować.
    Co do pani ze wścieklizną, starajcie się ignorować ( tak jakbym sama potrafiła ), Polezie gdzie indziej, jak tu jej się
    zabłysnąć nie uda.
    Pozdrawiam.
  • betti 02.09.2019
    Pani ze wścieklizną... lepsze to, niż Pani z cieczką...
  • Bogumił 02.09.2019
    pająka na gazecie wyniesie a mordowanie dzieci nienarodzonych i deprawację całej reszty narodzonej będzie popierać ot lewackie kurze móżdżki ot hierarchia lewackich wartości pająk ważniejszy od człowieka
  • betti 02.09.2019
    Bogumił to na pokaz wszystko, nie ma czym zawracać sobie głowy. Kiedy ktoś krzyknie, że trzeba tępić koty, będzie pierwsza...
  • Bogumił 02.09.2019
    betti
    albo jak kazali jej bronić dzików, to gadała że locha z małymi dziczkami chodzi w ciąży, a kobieta to ze zlepkiem komórek, albo płodem. Zadziwia ta lewacka "logika" i ciemnogród.
  • betti 02.09.2019
    Bogumił to nie logika, to moda, a że niektórzy nie mogą nadążyć, to gonią resztami.
  • Bogumił 02.09.2019
    betti już kornika bronili, ciekawe co jutro wymyślą, pewnie jeszcze komarów nie było w tym zestawie, oczywiście uciskanych i skrzywdzonych.
  • betti 02.09.2019
    Bogumił Ty widziałeś ten nabytek, co tak koszmarnie śpiewa i jeszcze tekst na miarę... Myślałam, że skonam jak to usłyszałam. Nowa twarz jakże pasująca do reszty... więc po kimś takim nie spodziewaj się cudów.
  • Bogumił 02.09.2019
    betti nie, a o kogo chodzi?
  • betti 02.09.2019
    Bogumił nie pamiętam jak się nazywa. Było w tv takie dziewczę, śpiewało okropnie i jeszcze wulgaryzmy, spodobała się Schetynie.
  • Bogumił 02.09.2019
    betti a tak chyba jachira, z wyglądu jak uciekinierka z taniego psychiatryka, gdzie na lekach z nfz oszczędzali.
  • betti 02.09.2019
    Bogumił no, taka dziwna i głupie miny robiła...
  • Bogumił 02.09.2019
    betti to taka damska wersja palikota, tylko jeszcze bardziej ordynarna i nienawistna.
  • betti 02.09.2019
    resztkami - kor

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania