WS 1 Gdzie szukać odpowiedzi? (opowiadanie bazowe)

Opowiadanie próbne, aby zobrazować pomysł zabawy.

Przebieg wydarzeń zależy od Ciebie. Masz ochotę napisać początek, kontynuację lub zakończenie? A może wolisz stworzyć swoje opowiadanie, do którego będzie można coś dopisać? Im więcej różnorodnych scenariuszy, tym ciekawiej. Wiesz, jak skonkretyzować, ulepszyć zasady zabawy? Więcej szczegółów i dyskusja tutaj: https://www.opowi.pl/forum/wladcy-slow-kreatywne-zamieszanie-w1650/

 

***

Mijała kolejna godzina wędrówki. Czułem się zmęczony, a jednocześnie szczęśliwy, bo przecież nie szedłem już sam! Bardzo chciałem porozmawiać i dostrzegłem ku temu niepowtarzalną okazję. Jednak wciąż milczałem. Prowadziłem wewnętrzną walkę z własnymi myślami. Bałem się kompromitacji. Miałem na swoim koncie mnóstwo niezręcznych wypowiedzi, chybionych pytań.

Jedno z takich zdarzeń zapadło mi w pamięć szczególnie mocno. Jako zaciekawiony czterolatek radośnie zapytałem ciocię: „A dlaczego jesteś taka gruba?!”. Kobieta momentalnie poczerwieniała na twarzy i uciekła. Mama pobiegła za nią, a tata rzucił klasyczne: „Nie interesuj się, dzieciaku”. Dziś już rozumiem, że moje zachowanie było niestosowne, ale wtedy… Po prostu chciałem wiedzieć!

Stopniowo uświadamiałem sobie, że istnieją pewne kwestie, do których trzeba podchodzić z nadzwyczajną delikatnością, bo nigdy do końca nie znamy bagażu życiowego drugiego człowieka. Wciąż jednak narastała we mnie ogromna potrzeba zadawania pytań. Pojawiały się także natarczywe obrazy z dzieciństwa poirytowanych dorosłych, którzy unikali ważnych odpowiedzi.

W tym niezwykłym dniu szedłem obok wspaniałego mędrca, wielkiego mistrza, od którego pragnąłem się uczyć, a nie mogłem wydusić z siebie ani słowa! Byłem przekonany, że to już koniec. Na zawsze straciłem swoją szansę. I wtedy wydarzyło się coś pięknego…

***

Co działo się na początku?

Z jakiego powodu główny bohater wędrował?

Czy pokonał swoją wewnętrzną blokadę?

Jakie pytanie było dla niego najważniejsze?

Kto był jego wielkim mistrzem?

Co pięknego stało się później? itd.

***

Wszystkiego dobrego w 2024 roku! :)

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (3)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania