Polscy hunwejbini

Hunwejbini, w latach tak zwanej chińskiej rewolucji kulturalnej byli młodzieżową bojówką partii komunistycznej. Organizacja złożona z głupiutkiej młodzieży szkolnej i studenckiej nafaszerowanej komunistycznymi sloganami walki o prawa robotników i chłopów została cynicznie pchnięta do mordowania, torturowania, okradania i poniżania ludzi. Podobna armia młodych ludzi towarzyszyła Pol – Potowi, gdy rozpoczął swoją wojnę w Kambodży. Ich walka o lepszy świat zakończyła się dwoma milionami trupów, zniszczonymi miastami. Wszędzie, gdziekolwiek działali, zasłynęli wyjątkowym sadyzmem, okrucieństwem, bezmyślnym niszczeniem wszystkiego, co wskazuje się im jako cel.

Podobne młodzieżowe bojówki torowały drogę do władzy Hitlerowi (Hitlerjugend), Leninowi (Konsomolcy) i innym ludobójcom.

Chińscy hunwejbini, zachęceni bezkarnością, rozbestwili się do tego stopnia, że w końcu wymknęli się spod kontroli własnej partii. Mao Tse Tung musiał użyć do ich pacyfikacji wojska. Młodzi, durni z wielkich miast, napakowani ideologią nienawiści, sądząc do końca że bronią jakichś wielkich, ponadczasowych ideałów, skończyli tak jak na to zasłużyli. Większość przywódców, gdy stali się już niepotrzebni, stracono a pozostałych („żołnierzy”) zesłano do niewolniczej pracy na wsi, by tam uczyli się jak smakuje uczciwa praca.

Podobnie i dziś lewaccy przywódcy wykorzystują głupiutką młodzież, której nikt, ani rodzice, ani szkoła, nie nauczył miłości do własnego kraju i Boga do cynicznych rozgrywek godzących w dobro własnej Ojczyzny.

 

posypało się z sufitu

i opadło

stare próchno nieco pyłu

z pieca spadło

bo rozumku w tym popiele

było mało

teraz nawet tyle

nie zostało

bo intelekt to jest rzecz

deficytowa

od myślenia i historii

boli głowa

dawka wiedzy to zazwyczaj

duża porcja

jedno tylko co ich kręci

to aborcja

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 17

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (66)

  • Targówek 26.10.2020
    Zaraz rozpocznie się ryk feministek, ale tekst w punkt. Dzisiejsza młodzież w dużej mierze mało co wie o historii czy polityce, a się mądrzy. Bo zamiast się uczyć tego w co się mieszają wolą dodawać kretyńskie zdjęcia na instagrama i jarać e- papierosy w kiblu.
  • Jarema 26.10.2020
    Dokładnie tak jest, większość młodzieży jest tak beznadziejnie głupia, że ręce opadają, normalnie nie ma o czym z nimi porozmawiać, tylko filmiki, gry, i focie na inście, albo fejsie. Zresztą wszyscy starzy lewacy też są tak samo durni, jak ta młodzież, to czego mądrego mają ich nauczyć. Te lewackie nauczycielki, to też temat rzeka. Ośmieszyli się podczas tego ostatniego strajku kompletnie.
  • Targówek 26.10.2020
    Jarema To się niestety odbije na nas, jak to obecne pokolenie dorośnie i przejmie pałeczkę po poprzednim. Na przykład ciekaw jestem ,kto będzie kulturę tworzył, jak filmy czy książki? Bo raczej nie nażelowani dresiarze czy instagramowe wieśniary.
  • Jarema 26.10.2020
    Tomku, wystarczy popatrzeć, jaką "kulturę" tworzą na opowi i podobnych portalach lewacy, zero wartości, zero czegokolwiek.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jak dobrze czytać wasze wypowiedzi. Dzięki takim jak wy te protesty mają sens. Wielcy uczeni! Oświeceni! Koleś, który pisze nieudane podróbki najgorszych polskich filmów i zakompleksiony incel mówią o kulturze :D
    Bo młodzież nie myśli! Nie ma kultury! Ha! Dla was młodzi to idioci, a tymczasem to oni mają odwagę wyjść i walczyć o swoje. Jesteście obaj reliktami upadającego systemu.
  • Jarema 26.10.2020
    Zarówno „odwaga” tych walczących o swoje i zachowanie na poziomie hitlerjugend. Dzicz.
  • SwanSong 26.10.2020
    Dzicz. No tak. Najlepiej gadać jak tuby propagandowe. Ta dzicz będzie wami rządzić za naście lat i zapamięta sobie :D
  • Jarema 26.10.2020
    Po moim trupie, a potrafię i lubię taką bolszewię gonić.
  • SwanSong 26.10.2020
    Jarema Wszystkich nie pogonisz. Popłyniesz z prądem albo znikniesz.
  • Nefer 27.10.2020
    Jarema, jeśli trzeba, to chocby i po Twoim trupie. Tak jak Twoj imiennik nie powstrzymal wybuchu na Ukrainie. Nie, nie, to nie Hitlerjugend Cie dopadnie tylko koronawirus.? To czesc odpowiedzi mniej wiecej na poziomie Twojego postu. A teraz inaczej. Cala ta sprawa to konflikt swiatopgladowy, a takich lepiej nie ruszac i nie budzic demonow. Poglady spoleczenstwa w wiadomej sprawie i innych podobnych sa bardzo spolaryzowane, kwestie te dotycza najbardziej intymnych, osobistych problemow, dramatow często. I budza emocje. Cwierc wieku temu zawarto kompromis, ktory nikomu do konca sie nie podobal. To swiadczy tylko o tym, ze byl wywazony, bo tak to bywa z kazdym prawdziwym kompromisem. Po co to ruszano? Chyba po to tylko, zeby emocje podgrzewać, odwrocic uwage od tego, co dzieje sie w sluzbie zdrowia i gospodarce. Tylko za jaka cene? A mlodzi i tak wygraja, predzej czy pozniej. Bo maja czas, a oponenci wymra, na korone czy z innych przyczyn. Kosciol wie o tej prawidlowosci od wiekow, i od wiekow stosuje ta sama strategie: liczy, ze na starosc strach prze smiercia przypomni dawnym mlodym pakowane im niegdys do glowy slogany. I trafia do kruchty. Ale aby czynic tak skutecznie, nie wolno tych mlodych buntownikow za bardzo wkurzyc i zniechecic. Bo wtedy to wkurzenie zostanie w glowach i do kruchty nie trafia. Kosciol w Polsce kopie sobie grób, doslownie.
    Pozdrawiam
  • Jarema 27.10.2020
    Neferze, dzięki za komentarz. Spróbuję się do niego jakoś odnieść. Czy słusznie, że to ruszono?
    Nie mnie to oceniać, ale skoro był to zgniły kompromis nikogo nie zadowalający, to ... .
    Dla przeciętnego obserwatora sceny politycznej być może jest to niezrozumiałe, dlaczego to ruszono, ale przyczyna jest bardzo prosta. Za pierwszych rządów PiS (2005 - 2007) na gruncie tej sprawy nastąpił rozłam w koalicji rządowej i odszedł z niej na znak protestu Marek Jurek, dlatego że PiS nic nie robił w tym temacie. Również przed ostatnimi wyborami na PiS były naciski, podpisało się pod petycją coś około miliona ludzi, żeby te przepisy zmienić. To całkiem spory elektorat, który zapowiedział, że nie będzie więcej głosował na PiS, jeśli sprawa nie zostanie ruszona w celu ograniczenia aborcji eugenicznej, która jest ostatnio coraz częstszym pretekstem do legalnego przerywania każdej ciąży. Zaświadczenie od ginekologa, że ciąża jest zagrożona, a dziecko może być chore jest łatwo załatwić. Pod wpływem własnego elektoratu tzw. pro life PiS musiało wreszcie po wielu latach lawirowania coś zrobić, bo miało nóż na gardle. I tyle.

    Co do kopania sobie grobu przez Kościół, to już wielokrotnie to wieszczono. Każdy katolik zna obietnicę Chrystusa, który założył Kościół, że bramy piekielne go nie przemogą. Oczywiście niewierzący mogą sobie traktować tę zapowiedź, jako czystą metaforę, natomiast wierzący nie mają problemu, żeby ufać, ze tak właśnie będzie. Jak na razie Kościół świetnie daje sobie radę od dwóch tysięcy lat, dlatego z politowaniem słuchałem dzisiaj jadąc samochodem wypowiedzi różnych mądrych inaczej bubków z tytułami doktorskimi i profesorskimi jak to Kościół upada, rzekomo gnije i tego typu mądrości. Kościół z nie takimi problemami dawał sobie radę, więc da sobie radę i w przyszłości, tak sądzę. Być może już w niedługim czasie, może za rok, może za dwa, pod wpływem nieznanych nam jeszcze dzisiaj jakichś wydarzeń, nastąpi renesans wiary, a kościoły będą pełne ludzi wracających do Boga. Tego nie jesteśmy w stanie przewidzieć, ale może tak być. Znam tyle przypadków z historii potwierdzających tę tezę, że ja jestem akurat co do tego optymistą.
  • SwanSong 27.10.2020
    Jarema
    No, w Irlandii to klerowi w ogóle super idzie.
    Jedyne oświecenie, jakie przynosi kościół to gdy płonie nocą ;)
  • Jarema 27.10.2020
    SwanSong i przybył książę Jarema, i tych którzy w chałupach posiadali cokolwiek z dworu kazał powiesić, a głupie baby i dzieci wygnać, a chałupy spalić. Twój chamski, barbarzyński komentarz pokazuje, że swój rodowód wywodzisz właśnie spośród tej ciemnej, głupiej, nienawistnej czerni.
  • SwanSong 27.10.2020
    Jarema
    Ale się zapowietrzyłeś ;) Spokojnie, ja widzę pozytywne dokonania Kościoła, ale, w przeciwieństwie do ciebie, wiem, że ma również ciemne strony, czego nie potrafisz zrozumieć. Grzmisz jak prawaki na słowa papieża o LGBT ;)
  • Jarema 27.10.2020
    SwanSong nie wyobrażam sobie pisania komukolwiek takich komentarzy, jak dobrze by było, żeby twój dom spłonął, czy podobnych. Kościół ma przekaz niezmienny od dwóch tysięcy lat, nie ma znaczenia że paru nabuzowanych smarkaczy poskacze sobie i pokrzyczy. Niech idą do Czarzastego i Nowackiej, albo Nowickiej i Budki, oni ich już odpowiednio poprowadzą i ustawią. Alternatywę zaiste mają świetlaną.
  • SwanSong 27.10.2020
    Jarema
    Kościół nie jest twoim domem, poza tym oboje wiemy, że pisałeś różne komentarze w tym stylu ;) Kościół nie ma niezmiennego przekazu. Przykładowo potępił uczonych za twierdzenie, że to ziemia krąży wokół słońca. Chcesz powiedzieć, ze wciąż tak uważa? A indeks ksiąg zakazanych, który się zmienia? A poglądy starych świętych jak np. kobieta powstaje przez wilgotne wiatry? Daj spokój, chyba sam w to nie wierzysz, prawda?
  • Jarema 27.10.2020
    SwanSong świetlice środowiskowe gromadzące różne elementy z okolicy też nie są ich domem, ale chyba nie będziesz sugerował ich spalenia, bo ci się gromadząca tam luperia nie podoba. Ktoś tam z nimi i nad nimi pracuje, zapewnia dach nad głową, pożywienie, naukę itp. Więc uszanuj obiekty, które dla innych są w jakiś sposób cenne. Katolicy utrzymują swoje kościoły finansowo, dają ofiary na ich remonty, ogrzewanie, oświetlenie, na utrzymanie księdza, organisty, czy innych osób, więc stanowią dla nich jakby drugi dom.
  • SwanSong 27.10.2020
    Jarema
    Nie, nie stanowią drugiego domu. Nie wmawiaj mi swoich urojeń.
  • Jarema 27.10.2020
    SwanSong to idź namaluj coś na meczecie, odważniaku, to wrócisz bez głowy, i się przekonasz osobiście czy stanowią, czy nie. Względnie proponuję na synagodze, to cię Mosad odnajdzie.
  • SwanSong 27.10.2020
    Jarema
    Nie mam w pobliżu meczetu i bardzo dobrze. Każda religia to zło. Co do Mosadu ścigającego za malunek na synagodze, to weź się nie ośmieszaj :D
  • Nefer 27.10.2020
    Jarema, podyskutuję w takim razie argumentami człowieka wierzącego (wierzącego w Boga, a nie w księdza). W kogo wierzysz? W Boga wszechmogącego i miłosiernego czy słabego i myślącego ludzkimi argumentami? Uważasz, że Bóg w swej mocy nie jest w stanie sprawić, by za każym razem, gdy na pół kroku odejdziesz od Jego przykazań trafi w Ciebie błyskawica? A jednak tego nie robi... Co więcej, gdy pobłądzisz daje Swojego Syna, by odpokutował za Twoje winy. Skoro Bóg nie potępia, jakim prawem Ty potępiasz w Jego imieniu? Dlaczego ksiądz potępia? Jakie on ma do tego prawo? Czy kapłan wydał za moje grzechy swego syna? Chyba nie... W takim razie zapytam, czy jeśli największym darem Boga dla człowieka jest wolna wola, czy drugi ograniczony swymi słabościami człowiek ma prawo ją odbierać? I stawiać się tym samym ponad Bogiem? W Biblii napisano "Nie sądzcie, a nie będziecie sądzeni". Czasem bywają takie sytuacje w życiu, że trudno je ocenic komuś, kto tego nie doświadczył. Najłatwiej być teoretykiem. A powiedz mi szczerze, w ilu parafiach księża, ci obrońcy życia, organizują bodaj dzienne warsztaty 2-4 godzinne dla dzieci niepełnosprawnych, by choć na chwilę odciążyć ich matki? W ilu parafiach są organizowane zajęcia dla osob starszych i zniedołężniałych (nie mówię o kółkach rózancowych, tylko o naprawde chorych, potrzebujacych, starszych ludziach). To tak apropo's księżowskiego miłosierdzia. Teraz larum, a gdy dwa lata temu rząd gnoił matki dzieci niepełnosprawnych, to Kościół jakoś się nie wypowiadał, tylko siedział jak mysz pod miotłą, by WŁADZY nie podpaść i o mamonę, Boże broń, nie stać się uboższym... A teraz mają czelność nakazywać tym samym kobietom rodzić dzieci, bez szans na przeżycie, albo bardzo chore...Księżowskie miłosierdzie...to ja dziekuję. Dobrze, że ministranci w ciąże nie zachodzą, bo by mieli dopiero dylemat moralny :)
  • Karawan 27.10.2020
    Neferze z całym szacunkiem sądzę, że tracisz czas próbując przekonać "wiedzących najlepiej". Wszelkiego rodzaju próby porównywania Chińczyków do Polaków, czy prawaków do lewaków to wyłącznie obraz gonitwy myśli porównującego. Odrębne kultury, odrębny klimat, odrębne wszystko!! W ekonomii mówi się w takich przypadkach o porównywaniu kartofli z pomarańczami. Brak wykształcenia młodzieży jest faktem zawinionym przez rządzących - to fakt niezależny od miłościwie panującej aktualnie władzy, która ten stan pogłębia, bo podstawą wszelakiej wiedzy nie jest Biblia. Podstawą wiedzy jest szukanie i przyjmowanie różnych, czasem sprzecznych, poglądów po to by wyrobić sobie własny pogląd na sprawę. Fałsz i zakłamanie każdej (każdej!!!) władzy są narzędziami rządzenia. Dotyczy to także Kościoła, który jest organizacją stricte polityczną. Warto o tym pamiętać. Wiara i Bóg to sacrum. Kościół to ludzie, a więc profanum i na nic tzw. pic na muchy o szczególnej więzi kapłana z Bogiem wynikającej z namaszczenia. Albo kapłanem jest człowiek głęboko wierzący i dlatego związany duchowo i prawy albo to tylko kardynał Dziwisz, który niczego nie słyszał, nie widział i nie wie. A teraz, by sprawę zgniłego lecz sensownego kompromisu zamknąć "włatca" nawołuje, by w obronie kościołów stanęli członkowie jego partii. Czyli minister spraw wewnętrznych nawołuje do wojny religijnej. Rzekomy prawnik który wielokrotnie osądzał bez wyroków sądowych a koronnym argumentem było "wiem, ale nie powiem" czyli zwykłe chamskie pomówienie. Jak mawiał pewien facet jakis czas temu "o tempora! o mores!"
  • Jarema 27.10.2020
    Neferze, bardzo dziękuję za odpowiedź, choć z większością Twoich argumentów nie mogę się zgodzić. Po prostu traktujesz całe zagadnienie wybiórczo i piszesz co ci najwygodniej. Nawet jeśli odłączyłbyś od chrześcijaństwa Boga, i potraktował zasady i przykazania chrześcijaństwa jako świecki system etyczny wymyślony przez ludzi, to drugiego tak spójnego nie znajdziesz na świecie.

    To, że Jezus zginął za grzechy ludzi, to nie znaczy, że wszyscy zostaną zbawienie, tak nie będzie. Święta Faustyna widziała wielu grzeszników w Piekle, oczywiście mówiła też o miłosierdziu Bożym, ale niestety przestrzegała ludzi przed złymi uczynkami. Jakie miała prawo? Ano takie jak wszyscy, że możemy się wzajemnie krytykować, a chrześcijanie czynią to w oparciu o dość solidną podstawę jaką jest Dekalog. Jezus krytykował zachowania ludzkie wielokrotnie i ganił. Wyznaczył też swoich uczniów, którym dał uprawnienia odpuszczania grzechów. Do Piotra powiedział "paś owieczki moje". A jak sobie wyobrażasz owo pasienie, bez psów pasterskich, którzy zapędzają co bardziej krewkie na pastwisko? Jeśli pójdą gdzieś indziej i pozostaną bez napomnienia i opieki zjedzą ich dzikie zwierzęta, wilki, kojoty, dzikie psy, hieny, tygrysy. Pasterze, czyli księża są zatem osobami uprawnionymi do napominania i wypominania grzechów. Chyba objaśniłem to dość obrazowo. Tak się dzieje. Głupiutka młodzież, ale i stare głupie rury, które powinny być mądrzejsze, ale nie są, czyli owe owieczki leżą w łapy przemysłu aborcyjnego, różnych Nowickich, Nowackich, Śród, Poniedziałków, Piątków, Czarzastych, Budek i tego typu kanalijek. Jeśli myślą, że złapali Pana Boga za nogi, bo pomalowali budynek kościoła i nabluzgali niewinnym ludziom, to się mylą, bo zapłatę za swoje postępowanie każdy dostanie, jak uczy życie. Niektórzy z mocno odroczonym terminem płatności na fakturze.

    A odnośnie księżowskiego miłosierdzia. Nie starczyłoby mi atramentu, żeby go wymieniać. Czy wiesz ile hospicjów w Polsce prowadzą kościoły i zakony? Najpierw pomyśl, zanim przeczytasz niżej i spróbuje zgadnąć. 10, 20, 25?

    .....

    Nie, pięćdziesiąt cztery w całej Polsce. Proponuję ci udać się do najbliższego i zapoznać się z tymi dziełami miłosierdzia, zamiast pisać bez sensu, że nic nie robią. Mało? Pewnie mogliby prowadzić i ze sto. Albo pięćset. A czy ty chociaż dzień przepracowałeś w takim hospicjum.

    A wiesz ile kuchni dla potrzebujących prowadzą? Praktycznie w każdym dużym mieście jest ich kilka. Znam w Krakowie Albertynki, siostry prowadzące niedaleko Prądnika w swoim klasztorze. Wyobrażasz sobie ilu ludzi tam przychodzi dziennie na obiady. PO obiedzie wychodzą z siatkami pełnymi wiktuałów na kolację i śniadanie. Jeśli ktoś jest w Polsce głody, zawsze może się tam udać. Takich jadłodajni i miejsc pomocy, gdzie udziela się pomocy także materialnej i odzieżowej są w Polsce setki.

    I ostatnia rzecz, żebyś mi nie zarzucał, że krytykuję. Jestem od już nie pamiętam ilu, chyba ponad piętnastu lat wolontariuszem, pracuję za darmo, w czasie wolnym, w stowarzyszeniu, świeckim, zajmującym się terapią i pracą z młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. Usługi woluntarystyczne świadczę zgodnie ze swoją specjalizacją zawodową, ale całkowicie za darmo, poświęcając swój czas. Nie jestem lekarzem, ani opiekunem takich osób, bo do tego nie mam uprawnień, wiedzy, ani wykształcenia, od tego są wychowawcy, psychologowie, psychiatrzy, ale pomagam temu stowarzyszeniu w inny sposób.
  • Jarema 27.10.2020
    Karawan z bandytami niszczącymi mienie i napadającymi na ludzi obowiązek ma walczyć policja podległa MSW obojętnie z jakiej byłby partii, to raz. Ale jeśli sobie nie poradzi, albo jest zbyt łagodna, bo boi się Zachód powie, to katolicy z hołotą i czernią demolującą dziczą sami sobie też poradzą. Znajdziemy każdego bandytę i pójdziemy pod jego dom. Katolicy mają prawo do obrony koniecznej, jak każdy człowiek, bo to wynika z prawa naturalnego.
  • Akwadar 27.10.2020
    Jarema nie strasz, bo się ze...sz ;)
  • Jarema 27.10.2020
    Akwadar wracaj do stajni.
  • Akwadar 27.10.2020
    Jarema wracaj do swojej nory.
  • Jarema 27.10.2020
    Akwadar nie capluj.
  • Akwadar 27.10.2020
    Jarema nie kolkuj.
  • Jarema 27.10.2020
    Akwadar ;)
  • Karawan 28.10.2020
    Jarema Wiesz co to zelotyzm? I o jakim prawie naturalnym bredzisz? Jedyne jakie istnieje to to z sawann afrykańskich.Tego chcesz dla ludzi? Prawa "naturalnego" czy też steku bredni uplecionych fanatyków ktorzy jez zwą "prawem naturalnym". Oczywistością jest iż dla przetrwania gatunku ludzkiego (jak każdego innego!) ważniejsza jest samica, która jeszcze może przekazać geny niż ułomne potomstwo (celowo unikam "płodu", czy "człowieka"). Czy masz w ogóle pojęcie ilu "aborcji" dokonuje organizm kobiety w czasie jej okresu reprodukcyjnego? To jest prawo naturalne!! Cywilizacja spowodowała nieodwracalne zmiany i rozchwianie systemu immuno dzięki czemu ciąże ułomne trwają zamiast zostać poronione, a Ty chcesz skazywać Twoją siostrę, córkę na to by przezywała traumę z tym związaną? I masz się za człowieka rozumnego???
  • Nefer 27.10.2020
    Jarema, A teraz odpowiedź agnostyka, dla odmiany. Prawdziwy kompromis zawsze jest „zgniły” (którym to mianem określiłeś dotychczasowe ustalenia) i nikogo do końca nie zadowala. Bo nie może. Każda ze stron musiała ustąpić. W przeciwnym razie mamy nie kompromis tylko dyktat. I coś takiego właśnie próbuje obecnie wprowadzić rząd, trochę tylnymi drzwiami, za pośrednictwem opanowanego przez siebie TK, w którym osadzili miernych, posłusznych sobie ludzi. Piszesz, że żąda tego elektorat PiS-u. Może i tak, ale prawdziwy przywódca spogląda szerzej i stara się jednoczyć naród, a nie dzielić i jątrzyć. Zadowolenie twardego elektoratu na długo nie wystarczy, bo to głównie osoby XX-plus. W ilu jeszcze wyborach głosy oddadzą? Jak długo starcy będą próbowali układać życie młodym? Bo taki obecnie rysuje się podział, bardzo groźny na dłuższą metę dla tych, którzy na starych się opierają. No, chyba, że myśli się kategoriami jakoś to będzie przez te dwa trzy lata, nachapiemy się, a potem choćby potop.
    Kościół istotnie przetrwał dwa tysiące lat, przetrwał pornokrację, cezaropapizm, wielką schizmę, Borgiów, reformację (tę z najwyższym trudem, bo zmiany wymuszono siłą, w ostatniej chwili – Kościół zapłacił utratą połowy Europy), Oświecenie, flirt z faszyzmem, nawet komunę (i wiele innych rzeczy po drodze). Nie jest to jednak ten sam Kościół, który został założony przez Chrystusa w Palestynie w I w. n. e. Zmieniał się wielokrotnie w swoich dziejach, reformując się i ogłaszając nowe podejście do wielu spraw. Najpierw pogodził się z niewiernymi (czyli z nie-Żydami), potem z państwem rzymskim, następnie z germańskimi twórcami średniowiecznej Europy, z pieniądzem i bankierami, z robotnikami i ruchem robotniczym oraz z wieloma jeszcze innymi rzeczami. W jego dziejach trafiali się ludzie światli i odważni, gotowi do podjęcia takich zmian: św. Paweł, Grzegorz Wielki, Grzegorz VII, św. Franciszek, Innocenty III, Leon XIII i wielu innych. Może w przyszłości do takich wielkich Kościoła zaliczony zostanie obecny papież Franciszek, mam nadzieję. A widzisz w obecnym Kościele polskim kogoś na taką miarę? Niestety, idą na łatwiznę, drogą podlizywania się władzy i sojuszu tronu z ołtarzem. Gdy zawodzi nauka i przekonywanie wiernych, stawiają na siłę prawa państwowego, stanowionego przez posłusznych im polityków. A to droga donikąd, sojusz tronu i ołtarza kończy się tragicznie dla obydwu stron. Bo każda władza kiedyś przemija, a Kościół chce trwać wiecznie. Skoro tak, to powinien rozsądniej planować swoją strategię. Przekonał się o tym na przykładzie „najstarszej córy Kościoła”, która obecnie swojej „matki” na oczy nie chce widzieć (jak to w dobrej rodzinie, czyż nie?). Ale nasi dzisiejsi hierarchowie (nie wdaję się już w ocenę ich inteligencji) to osoby spóźnione o dwa pokolenia. Po pierwsze dlatego, że to starcy, a po drugie, wywodzą się głównie z najbardziej zapyziałych regionów i środowisk naszego pięknego kraju. Nie rozumieją obecnego świata i modlą się o „łaskę dobrej śmierci” dla papieża Franciszka, który wyprzedza ich o kilka długości.
    Piszesz, że może za dwa lata kościoły będą pękały w szwach od tłumów wiernych. Może i tak, kto wie? Ale osobiście wątpię, tak jak wątpię, by wprowadzane restrykcje zatrzymały koronawirusa. Na dzień dzisiejszy, to w ostatnich bodajże 10 latach procent Polaków chadzających na msze spadł o 10 punktów. Obecnie to ok. 38%, jak niedawno podano. A za komuny, to było 90 % albo więcej. I nawet wielu ateistów wówczas Kościół popierało. To chyba daje do myślenia.
    Pozdrawiam.
  • Jarema 27.10.2020
    Nie wiem, czy Kaja Godek, czy choćby Patryk jaki to pokolenie XX-plus według Ciebie? Chyba się mylisz. W ruchach pro lajf działają bardzo młode osoby, byś się zdziwił, jak młode. Świetni, dobrze wykształceni prawnicy. Wejdź na stronę Ordo Juris. Szkoda, że nie oglądałeś filmu Unplanned w ostatnią sobotę, tam jest to pokazane z perspektywy USA, jakie młode osoby protestują przed klinikami aborcyjnymi. Nie wszyscy młodzi to głupie barany prowadzone pod gilotynę przez bezideową lewicę, potrafiącą tylko o maciach dyskutować. Chciałbyś tak to widzieć, bo to upraszcza ogląd, ale tak nie jest. Pierwsze Straże Narodowe przed kościołami w Polsce utworzyli ludzie młodzi, a nie żadne stetryczałe dziadki, co to sobie mogą w internetach ponarzekać. Poza tym ci "starzy" takie same poglądy mieli na ogół w młodym wieku. Więc to naturalne, że ludzie się posuwają w latach. Co w tym złego. Życie mija błyskawicznie. Każdy już za chwilę będzie starym. Więc, żeby potem nie żałował, że był głupi w młodości.

    Wybacz, że modlenia się o łaskę dobrej śmierci dla Franiczka już nie skomentuję.
  • Tankret 28.10.2020
    Dobrze prawisz, Rząd powinien szukać rozwiązań dla całego społeczeństwa, rozwiązań które zatrą różnice a nie dadzą przewagę jednych nad drugimi. Nie o to tu chodzi. Kompromis powstaje tylko w sytuacji kiedy każdy z czegoś rezygnuje, każdy robi krok wstecz, każdy jest poszkodowany - ja ustąpię jak ty ustąpisz - to jest kompromis. Mądre słowa Nefer
  • Nefer 29.10.2020
    Tankret Twój wpis pozwala zachować wiarę, że ludzi normalnych jest więcej niż wariackich oszołomów, chociaż ci ostatni próbują pchać się na piewrszy plan.
    Zdrowia życzę.
  • Nefer 27.10.2020
    Jerema, po kolei, tym razem znów po katolicku (nie mylić z fanatycznie):
    1. Moralność chrześcijańska to coś więcej niż „świecki system etyczny” i...to w sumie jedyne z czym się w Twojej wypowiedzi zgadzam.
    2. Czytałeś „Dzienniczek Faustyny”? Bo ja kilkukrotnie. I jak pamiętam, nigdzie tam nie ma o „przestrzeganiu przed złymi uczynkami”, raczej jest o najwyższej wartości DOBROWOLNEJ, NIEPRZYMUSZONEJ PRZEZ NIKOGO ofiary. O Miłości, która usprawiedliwia wiele złych uczynków i o niedoskonałości uczynków samej Faustyny (w tej własnej ocenie, czyli o jej pokorze).
    3. Odnośnie Jezusa nie pamiętam, by w Ewangelii zapisano by kogoś solidnie zbeształ poza faryzeuszami (groby pobielane, prawie jak nasi obecni księża, widza drzazgę w moim/Twoim oku, a belki w swym nie dostrzegają, sami z pedofilii się oczyścić nie potrafią i Sekielski im musi pomagać, wstyd mi z punktu widzenia katolika).
    4. W kwestii pomocy Kościoła bardziej pytam o moją, Twoją parafię, a nie o hospicja. O taki oddolny przykład, a nie o Bonifratów, których statutowym założeniem jest prowadzenie szpitali (często finansowanych w ramach NFZ) więc niewiele więcej zasługi mają od zwykłej pielęgniarki/lekarza pracujących z chorymi. A hospicja znam z kilkumiesięcznych praktyk, jak już wywołujesz do tablicy :D.
    5. Chwała Ci za to, że pomagasz innym (ale księdzem nie jesteś, co potwierdza moją teorię), Kościół ma wielu wspaniałomyślnych ludzi, ale niewielu z nich jest kapłanami, a to oni powinni wskazywać drogę. I to nie słowem bo teoretyzować każdy potrafi, ale czynem.
    6. „Znajdziemy każdego bandytę i pójdziemy pod jego dom. Katolicy mają prawo do obrony koniecznej, jak każdy człowiek, bo to wynika z prawa naturalnego.” a Jezus na krzyżu powiedział „Ojcze wybacz im” i nic tam nie było o obronie koniecznej ;) Ale to był „tylko” Bóg, więc pewnie się nie liczy :-)
  • Jarema 27.10.2020
    Nefer, moja parafia mimo, że mała, robi tyle, że mógłbyś osiwieć, nie licząc ogólnopolskich składek na pomoc dla różnych ofiar trzęsień ziemi, pogorzelców, ostatnio była zbiórka na Bejrut po wybuchu, często pomaga ofiarom różnych zdarzeń losowych i chorób z wiosek wchodzących w skład parafii. Mam ci to wymieniać. A z działań na rzecz niepełnosprawnych, parafianie fundnęli chłopcu z niepełnosprawnością ruchową super nowoczesny sterowany elektronicznie wózek. Nie pamiętam ile kosztował, ale bardzo drogi.

    A cóż robią te wszystkie małpy co dziś mordy drą, raz na rok dychę Owsiakowi do portfela wrzucą na jego prywatne fundacyjki.

    A ostatnio kilka zakonów żeńskich zadeklarowało, że przyjmie każde niepełnosprawne życie, więc nie bój się jeżeli chodzi o opiekę nad takimi osobami. Jak chcesz to sobie wyguglaj w sieci.
  • Akwadar 27.10.2020
    Jarema tiaaa... ha, ha, ha
  • Nefer 27.10.2020
    Jarema Odpowiedziałeś na punkt 4....a pozostałe? :D
  • Akwadar 27.10.2020
    Nefer zostaw go, bo bokami już robi :)
  • Jarema 27.10.2020
    2. No, jeśli opisała okropności, które widziała, to chyba wiadomo kto się może tam znaleźć, nie musiała wskazywać palcem, była z natury taktowna. Święty Paweł w swoich listach pisał wprost jakie są grzechy, jak ich unikać, jak się przed nimi bronił. Czyli przestrzegał. Zresztą księżą otrzymali prawo odpuszczania grzechów, więc tu nie ma żadnej dyskusji, że powinni przestrzegać owce, i potępiać wilki, a nawet je wskazywać palcem. Niniejszym na przykład taki biskup Jędraszewski to czyni bardzo wyraźnie, dlatego jest tak bardzo kochany. A wilki, jak wiadomo go nienawidzą, bo nie pozwala im bezkarnie polować.
    3. Odnośnie Jezusa nie pamiętam, no faryzeuszy kilkakrotnie, bo oni tam głównie robili za czarne charaktery, zresztą słusznie bo byli tymi którym więcej dano, i od których będzie się więcej wymagać, niż od maluczkich.
    4. To już Ci odpowiedziałem. Żeby każda instytucja prywatna tyle w Polsce w tym względzie robiła, to bylibyśmy krajem mlekiem i miodem płynącym.
    5. Nefer, jakie ty prawo masz do oceniania, skoro przed chwilą wzdrygałeś się przed ocenianiem. W przypadku księży widzę, że robisz sobie wagary od swoich poglądów i oceniasz. Ja mam na ten temat inne zdania, bo znam wielu wspaniałych duchownych, zarówno osobiście jak i pośrednio z opinii innych. Czarne owce to margines, może dziesięcioprocentowy. Tylu dało się złamać ub w czasach komunistycznych (choć część meldowało o tych kontaktach przełożonym), i tylu pewnie jest dzisiaj. Są też pewnie i tacy, którzy w ogóle się minęli z powołaniem, ale Kościół to tak ogromny organizm, że to jest margines.
    6. Napisałem, że obrona konieczna wynika z prawa naturalnego, a więc boskiego. Poza tym ojciec Kościoła święty Augustyn doskonale to wyłożył, więc nie powinieneś mieć wątpliwości że chrześcijanin ma prawo bronić się przed agresją, z zabiciem przeciwnika włącznie jeśli sytuacja tego wymaga.
  • Nefer 27.10.2020
    Jarema, tu znowu agnostyk. Obniżasz poziom, bo zaczynasz rzucać wyzwiskami pod adresem inaczej myślących. Wyżej Cię oceniałem. Czyżby argumentów zaczęło brakować, a może emocje ponoszą? Tudzież groźby w innych wpisach się pojawiają. Ale do rzeczy. Pokolenie XX-plus to trzon wyborców Pis-u, co potwierdzają statystyki. Pokolenie wychowane za komuny, darzące Kościół estymą. I głosujące na PiS. A ono, naturalną koleją rzeczy wymiera, niezależnie, czy z powodu koronawirusa, czy z innych przyczyn. Jeżeli Pis i Kościół to ignorują, to tym gorzej dla nich. Panią Godek znam i owszem, z jej zachowania np. podczas wizyt w szpitalach, awanturach, które tam na izbach przyjęć wyczyniała, bo „ją za wolno obsługiwali”. Taka to i godna chwały postać.
    Na inne, poruszone przeze mnie kwestie, nie odpowiedziałeś, widocznie Twoja znajomość historii jest jednak ograniczona, pomimo epatowania terminem „hunwejbini”. A modlitwy o „dobrą śmierć dla papieża Franciszka miały miejsce w polskich kościołach. Zaprzeczysz temu? Więc dlaczego tego nie skomentować?
  • Jarema 27.10.2020
    Nefer, to nie są żadni inaczej myślący, tylko myślący według wskazówek marksistowskiego lewactwa.

    Co znaczy groźby? Skoro jakaś banda nazistowska, oznaczona piorunkami hitlerjugend próbuje demolować cudze mienie, to piszę jak należy z nimi postępować. Proste. Nie mam już czasu dyskutować. Dziękuję za dyskusję dotychczasową. Przepraszam, ale mam pracę domową. Dobranoc.
  • Akwadar 27.10.2020
    Jarema nie masz czasu...akurat hi, hi, hi
  • Karawan 28.10.2020
    Jarema Sameś hitler jugend barania głowo niedouczona i super lewak! Nie znać znaków Polski Walczącej - wstyd pseudopatrioto!!
  • SwanSong 28.10.2020
    Jarema
    Idź, kłamczuszku, kolorować świerszczyki
  • Jarema 28.10.2020
    Karawan Ha ha ha, piorunek Hitlrjugend jednoznacznie wskazuje inspirację nazizmem.
  • SwanSong 28.10.2020
    Jarema
    Ty w ogóle widzialeś te symbole? Poczta polska ma piorun, GROM ma piorun, a symbole nazistowskie wyglądały zupełnie inaczej. Idź do Gromu i powiedz, że są nazistami :)
  • Jarema 28.10.2020
    SwanSong chcesz powiedzieć że to plagiat Gromu broniąc feministycznych nazistek? Prawda, że to tępe i samodzielnie nic nie wymyśli.
  • SwanSong 28.10.2020
    Jarema
    Nie przekrecaj jak ci brak argumentów. To nie taki sam piorun jaki ma Grom. Na naziola prędzej ty wyglądasz ze swoimi poglądami.
  • Jarema 28.10.2020
    SwanSong ha ha nie wyzywaj innych skoro sam nim jesteś i te bojówki Hitlerfrauen, Hitlermadchen.
  • SwanSong 28.10.2020
    Jarema
    Tak, tak naziolu. Wracaj publikować ulotki w szaletach miejskich ;)
  • Shogun 28.10.2020
    SwanSong szkoda słów, nic nie dotrze do betonu, gdyż fakty kłócą się z jego "utopią", więc ich nie przyjmie.
  • Jarema 28.10.2020
    SwanSong hi, hi to wy teraz babcie klozetowe chcecie atakować
  • Jarema 28.10.2020
    Shogun chyba z twoją utopią się kłócą. Lewica stworzyła sobie Hitlermadchen, tak samo bezmyślne jak tamte.
  • Shogun 28.10.2020
    Jarema umiesz powiedzieć coś więcej poza "Lewica"? Bo jeśli nie, to lepiej nic nie mów. Przykro słuchać takiego bełkotu. Poza tym o Hitlerze to Ty najwięcej bredzisz, hmm, ciekawe dlaczego? Aż tak go lubisz? haha :D
  • Jarema 28.10.2020
    Shogun jak widzę nazistowskie runy na ulicach używane przez lewaków i libertynów, to piszę co widzę.
  • Shogun 28.10.2020
    Jarema to przetrzyj okulary, bo coś Ci się przewidziało. Jeden debil powiedział o Hitlerjungend, a drugi powtarza. Typowe.
  • Jarema 28.10.2020
    Shogun to są runy faszystowskie.
  • SwanSong 28.10.2020
    Jarema
    Faszystę to ty w lustrze widzisz. Nawet kombatanci mówią, że kobiety nie noszą faszystowskich symboli. Jesteś owieczką, która beczy jak Kaczyński każe, żałosne.
  • Shogun 28.10.2020
    Jarema nie masz argumentów, to bełkoczesz, coś zasłyszał. Normalnie debil debila debilem pogania. Miej swój rozum, a nie idiotów słuchasz.
    Jak kombatanci mówią, że to nie są faszystowskie symbole, to nie są, trochę pokory i szacunku okaż dla tych ludzi.
  • Ant 28.10.2020
    Radzę się więc zastanowić nad zdolnościami poznawczymi. Wszędzie widzisz wrogów, lewaków, faszystów, komunistów
  • Akwadar 28.10.2020
    Ant on dużo więcej widzi, białe myszy też ;)
  • Karawan 28.10.2020
    Jarema A jarema jednoznaczne powinowactwo z debilizmem :)
  • Nefer 27.10.2020
    Odpowiedziałeś na punkt 4....a pozostałe? :D
  • Karawan 28.10.2020
    Całość zaś dziwnie podobna do działalności niejakiego bogumiła - trolla co na opowi hasał. Bez mózgu, godności i wiedzy pełna frazesów pustych gęba :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania