Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Wybory korespondencyjne

Majowe wybory odbędą się zgodnie z ogłoszonym terminem, jak zwykle demokracja zatriumfuje. Święto demokracji zbliża się. Najważniejsze, że w czasach szalejącej zarazy wszystko odbędzie się bezpiecznie, bez stwarzania zagrożenia dla kogokolwiek.

 

Wybory korespondencyjne. Każdy otrzyma na domowy adres pakiet wyborczy, czyli kartę do głosowania z nazwiskami kandydatów, instrukcję jak tę kartę wypełnić oraz dwie koperty. Jedną, w którą włożymy wypełnioną kartę z zaznaczonym nazwiskiem naszego ulubionego kandydata, drugą z adresem obwodowej komisji wyborczej. Zaklejoną kopertę w kolorze czerwonym wrzucamy do najbliższej skrzynki pocztowej lub najpóźniej w dniu głosowania do specjalnych urn, które będą wystawione w naszym obwodzie wyborczym.

 

Głosowania ma wiele plusów, albowiem nie musimy osobiście wybierać się do lokalu wyborczego w dniu głosowania (z powodu pandemii takich nie będzie), nad wyborem możemy zastanowić się spokojnie w domu, zasięgając rady rodziny, a nawet znajomych, np. telefonicznie.

 

Przymusu głosowania nie ma. Jeśli ktoś nie chce otrzymany pakiet wyborczy może spokojnie wyrzucić do śmieci. Głosowanie ma charakter tajny, ponieważ na wysłanej kopercie nie będzie adresu nadawcy.

 

To co udało się w Bawarii, liczącej prawie czternaście milionów mieszkańców musi udać się i w Polsce. Nie zwracajmy uwagi na pseudo wywody opozycji i wszelkie maści pseudo autorytetów z dyplomami od siedmiu boleści, którzy próbują sypać wiatr w tryby procedur demokratycznych.

 

Po latach będziemy wspominać to wydarzenie z łezką w oku;)

Średnia ocena: 2.0  Głosów: 22

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (100)

  • Johnny2x4 08.04.2020
    No dobrze. A co to ma wspólnego z szeroko pojętą literaturą?
  • No własnie, co?
  • Kocwiaczek 08.04.2020
    A to, iż nie ma obowiązku meldunkowego, że ludzie za granicą nie będą mieli możliwości zagłosowania, kontrkandydaci prowadzenia kampanii, ktoś z rodziny będzie mógł zagłosować za Ciebie i do skrzynek i tak musisz się udać, a tam ludzie mogli napluć czy nakichać to tylko drobne szczegóły, tak? Te wybory potrzebne są teraz jak pięść do nosa. Zamiast skupić się na rzeczach ważnych, myślimy o czymś bez znaczenia. Spokojnie można by było przeprowadzić je jak już wszystko się uspokoi. Tak by wszyscy kandydaci mieli równe prawa, a obywatele nie narażali swojego zdrowia. Łezka to mi się zakręci jak umrze ktoś z mojego otoczenia (tfu, tfu, oby jednak do tego nie doszło). W obecnej sytuacji jedyne, co czuję wobec tych całych wyborów to niesmak.
  • bogumil1 08.04.2020
    Kocwiaczku każdy może sprawdzić telefonicznie czy jest w spisie wyborców, a jak go nie ma bo nie jest zameldowany to się może dopisać.

    A list możesz wrzucić w rękawiczce. Będziesz miała na to kilka dni. Zagranica będzie głosować.
  • Kocwiaczek 08.04.2020
    bogumil1 poczekamy zobaczymy.
  • bogumil1 08.04.2020
    Kocwiaczku, na takie wybory świat będzie w najbliższym czasie skazany. Nie wiadomo, jak długo.
  • bogumil1 To twoja interpretacja. Nie ma na razie prawa, które by to porządkowało. Jeśli chodzi o rękawiczki, ktoś może mnie zarazić kichając w kolejce przed krzynką, tak samo jak przed urną. Jedno nie jest lepsze od drugiego,
  • Pan Buczybór 08.04.2020
    nie wypali. Za mało listonoszów, poczt, bardzo łatwo o oszustwa, ludzie mają i będę mieć w maju ważniejsze sprawy na głowie... Dużo argumentów przeciw, niewiele za.
    A sam tekst - to nie jest de facto tekst, nie ma co oceniać
  • Johnny2x4 08.04.2020
    Zgadzam się.
  • bogumil1 08.04.2020
    Jakby po jeszcze cztery lata porządzilo to by w ogóle poczt nie było tylko w rybnym byś listy wysyłał. Była już próba takiej parodii za Tuska.
  • befana_di_campi 08.04.2020
    Literaturą to raczej nie jest ;)
  • bogumil1 09.04.2020
    Cuuusz.
  • Harem Szejka 08.04.2020
    Bełkot 1
  • LeeaThorelli 09.04.2020
    Z jednej strony pomysł jest dobry. Może komuś tu się nie spodoba, co napiszę, ale już dawno na wyborach nie byłam ani moja mama - czasem czyste lenistwo, czasem byłam poza miastem. Takim sposobem miałabym możliwość głosować i może mój głos coś by zmienił. Problem w tym, że ja z polityką to jak pies z jeżem - nie po drodze nam.
    Z drugiej strony czy naprawdę wybory są takim palącym wydarzeniem, że już trzeba je robić? Raczej nie. :)
  • bogumil1 09.04.2020
    Przesunięcie wyborów na nie wiadomo kiedy, powoduje, że opozycja będzie miała dostateczny powód, żeby podważać legalność urzędowania prezydenta, bo niby na jakiej podstawie prawnej podpisu ustawy, skoro konstytucyjny termin trwania kadencji już minął. Tym bardziej, że Włosi, u których była prawdziwa hekatomba wirusa od maja uruchamiają już nawet swoją ligę. A u nas ten wirus to tak naprawdę tylko postraszył, jak się na tą chwilę wydaje.
    Głosowanie korespondencyjne jest całkowicie bezpieczne, więc polecam. Co do oszustw wyborczych, bo tego bym się obawiał najbardziej, oczywiście w granicach jakichś kilku procent, to niestety ale przy wyborach stacjonarnych równie często się zdarzają. Można przewidywać, że jak to w Polsce, zakwitnie handel pakietami wyborczymi, ale pewnie będą tak robić wszystkie strony kandydujące, więc proporcji na czyjąś korzyść to w zasadzie nie powinno zmienić.

    A generalnie to zachęcam Leo do głosowania. Być może to właśnie Twój głos przeważy na czyjąś korzyść. Tym bardziej, że zakreślenie ulubionego kandydata, a będziesz ich miał kilkunastu i wrzucenie koperty do skrzynki pocztowej, bądź urny nie stanowi większego problemu.

    Zyskujesz tym samym prawo do krytyki kandydata, na którego nie głosowałaś, lub do chwalenie, o ile Twój kandydat zostanie wybrany.
    Pozdrawiam Leo.
  • LeeaThorelli 09.04.2020
    bogumil1 kandydat - muszę w końcu zapoznać się kto startuje. Wiem, wstyd. Ale ja tak bardzo nie trawię polityki, że unikam jej jak ognia. :) Na pewno zagłosuję.
  • bogumil1 09.04.2020
    Leeo definicja, którą bardzo lubię: "polityka to dbałość o dobro wspólne". I bardziej patetycznie, ponieważ zajmuję się historią. Tysiące ludzi zamordowano tylko za to, że domagali się takiej, no może nie takiej, bo jej do ideału dużo brakuje, możliwości głosowania, wolnych wyborów, jak mamy dzisiaj. Więc powinniśmy z tego korzystać i docenić poprzedników.
  • LeeaThorelli 09.04.2020
    bogumil1 tak, często nie doceniamy tego co mamy. Pewnie, jakbym nie miała możliwości głosowania, psioczyłabym, że jak tak można. :)
  • Antonina 09.04.2020
    Jedną z przyczyn nieszczęść ludzkości jest to, że często nudzi ją stan zastany, nie potrafi docenić tego co ma, albo wtedy docenia gdy to traci. I chyba nigdy z ludzi nie da się wykorzenić tego. Co budzi mój pesymizm. Tylko niewielu zadowala się tym co posiada.
  • bogumil1 co do oszustw wyborczych; no cóż jak twoi rządzą to już oszukiwać można?
  • Józef Kemilk 09.04.2020
    Widzisz Bogumił same paradoksy. Pani Kidawa mówi, że konstytucja ważniejsza, niż życie ludzkie i chce bojkotować wybory. PiS twierdzi, że życie ludzkie ważniejsze od konstytucji i chce wyborów 10 maja. A najważniejsza jest polityka dla powyższych. Nie chcę wyborów teraz na chybcika, po partyzancku. Przygotujmy się porządnie i zróbmy je jesienią lub na wiosnę przyszłego roku. A jak nie, to może Duda wygra w pierwszej turze, gdyż wielu takich jak jak, odda swój głos do kosza na śmieci.
  • bogumil1 09.04.2020
    Józefie, wybory są w konstytucyjnym terminie, nie na chybcika. Gdy opozycji proponowano przesunięcie o dwa lata, za czym był cały pis, opozycja wypięła się tyłkiem i nie chciała słyszeć o zmianie konstytucji. Mamy więc wybory. Nie widzę w tym nic złego, gdy byłem dziś na mieście, ludzie normalnie funkcjonują, pracują, prowadzone są roboty drogowe, wiele firm pracuje normalnie, a nawet zwiększa obroty. Nie widzę więc powodu, żeby odsuwać wybory.

    Pozdrawiam.
  • Jóżef kemilk dokładnie!
  • bogumil1 Co do znaczy w konstytucyjnym termie? Gdzie konstytucja podaję że wybory muszą być w maju? Gdyby nie Smoleńsk to te wybory byłby w jesienią.
  • Targówek 09.04.2020
    Opozycja kompromituje się, odrzucając pomysł o korespodendencyjnych oraz przedłużenie kadencji Dudy, nic tym samym nie proponując w zamian.
  • bogumil1 09.04.2020
    W zasadzie oni tylko nie bo nie. Całkowita kompromitacja, indolencja, niedorozwój emocjonalny. A mieli taką uczciwą propozycję premiera Gowina i nadal nie. Niejeden rząd w Europie cieszyłby się z takiej opozycji, to prawdziwy skarb.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    Wybory powinny być : tajne, powszechne, bezpośrednie, równe i tyle w temacie. obostrzenia związane z pandemią bez wprowadzenia stanu klęski żywiołowej budzą wątpliwości co swojej legalności. Nie trzeba żadnego nowego prawa, wystarczy stosować obowiązujące. Wystarczy odrobina przyzwoitości :-) oczywiście będą wybory korespondencyjne i oczywiście będą też butelki z benzyną :-) taki świat.
  • bogumil1 09.04.2020
    Wszystkie te kryteria odnośnie wyborów korespondencyjnych są zachowane Jacomie. Zresztą korespondencyjnie głosuje się już od dawna, teraz tylko to upowszechniono dla bezpieczeństwa głosujących. Nie ma więc w tym nic złego, jak sądzę.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1 nie ma anonimowości, nie ma powszechności, nie bezpośredniości . Regulacje dotychczasowe o głosowaniu korespondencyjnym m in dla osób niepełnosprawnych zakładały weryfikację tożsamości przez listonosza. Jak mówił wujaszek Stalin " nie ważne kto głosuje, ważne kto liczy głosy" Może nasi rządzący zajęliby się realną walką z pandemią. Ale co tam, władza najważniejsza. Nie ma w tym nic dobrego
  • bogumil1 09.04.2020
    Jacom w jaki sposób ktoś zweryfikuje twoją tożsamość, jeśli wrzucasz nie podpisaną kartę w kopercie? Weź się zastanów. Jakieś kłamliwe media robią Cię w balona, licząc że uwierzysz w nieprawdę.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1 są dwie koperty, druga jest z twoimi danymi, jakieś kłamliwe media robią Cię w balona ;-)
  • bogumil1 09.04.2020
    Jacom dane są tylko wtedy, gdy ci te koperty przysyłają, ale gdy odsyłasz już nie. Na kopercie jest adres miejsca, do którego odsyłasz głos - kartę.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1
    Skład pakietu wyborczego:

    koperta zwrotna;
    karta do głosowania;
    koperta na kartę do głosowania;
    instrukcja głosowania korespondencyjnego;

    Oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania.
    Wyborca będzie musiał podpisać to oświadczenie i wpisać swoje imię i nazwisko oraz numer PESEL. Po wypełnieniu karty do głosowania włoży ją do koperty na kartę do głosowania, którą zaklei, a następnie tę kopertę włoży do koperty zwrotnej łącznie z podpisanym oświadczeniem i umieścić ją sam lub za pośrednictwem innej osoby, nie wcześniej niż o godzinie 6 i nie później niż do godziny 20 w dniu głosowania, w specjalnie przygotowanej do tego celu nadawczej skrzynce pocztowej operatora wyznaczonego na terenie gminy, w której wyborca widnieje w spisie wyborców.
  • Ozar 09.04.2020
    bogumił Tak szczerze mówiąc w obecnej sytuacji wybory nie są zbyt istotne dla przeciętnego Polaka, który albo jest chory, albo jest na kwarantannie, albo już stracił pracę itd. Taka presja obozu rządzącego na 10 maja jest moim zdaniem pozbawiona sensu. Są rzeczy ważne i ważniejsze i chyba każdy z nas wie co w obecnej chwili jest ważniejsze. Co do PIS to się wcale nie dziwię, że tak prą do wyborów, bo obecnie prezydent Duda ma bardzo duże poparcie i można założyć, że spokojnie wygra wybory. jednak kiedy nastąpi, a nastąpi krach w gospodarce, albo przynajmniej potężne tąpnięcie i trzeba będzie zawiesić wszelkie 500+ itd., to notowania jego spadną na łep, na szyje. Jednak czy rzeczywiście akurat teraz walka o koryto jest ważniejsze od wszystkiego, także od zdrowia ludzi? Bardzo wątpię i może się okazać, że będzie w maju totalna klapa tak logistyczna jak i polityczna. Niestety tzw. opozycja miota się we wszystkie strony, nie zgadzając się na nic i licząc chyba na cud. Moim zdaniem najlepsze byłoby przesunięcie wyborów na przyszły rok, tak żeby można było na spokojnie je przeprowadzić. Obecna partyzantka spowoduje tylko chaos i jeszcze większy brak zaufania do polityków, który już jest bardzo niski. Obecna sytuacja pokazuje, że większość naszych politykierów, bo to nie sa politycy nie nadaje się do rządzenia czy opozycji. Brak mężów stanu którzy potrafiliby pokazać Polakom że rozumieją sytuację i wiedzą co dla nich jest najważniejsze, bo dla tych politykierów nadal najważniejsze są korzyści polityczne i dostęp do władzy. Niestety jak znam życie niczego nas to nie nauczy jak zwykle.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    jest dokładnie tak jak napisałeś
  • bogumil1 09.04.2020
    Ozarze, świadomych w miarę jest tylko około 50 procent ludzi, bo tylko tylu zazwyczaj głosuje. Ostatnio bardzo nagłośniano propagandę, to o ile pamiętam dobiło chyba do sześćdziesięciu procent. Z tego co wiem nigdzie na świecie, za wyjątkiem Etiopii, no ale oni nie są dla nas przykładem, wybory nie są odsuwane, no normalna procedura. Jak odbieranie i płacenie rachunków za prąd. Nikt nikogo na szczęście nie zmusza, żeby brał w tym udział. Dostaniesz kopertę z kartami, odhaczenie kandydata zajmuje ci minutę, spacer jednej osoby z rodziny do skrzynki pocztowej, to przy okazji podczas wizyty w sklepie. Zamiast stać murem w kolejce do sklepu to zawsze jakaś rozrywka.
  • Ozar 09.04.2020
    bogumil1 tak, ale po co teraz? Przecież akurat wybór prezydenta, który i tak nie wiele ma do gadania nie jest aż tak ważny. Moim zdaniem mozna spokojnie poczekać do przyszłego roku. Jak zapewne wiesz szybko wcale nie znaczy dobrze, tu mam na myśli dobrze dla Polaków. Teraz to wygląda że dobrze ma być tylko dla polityków.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    Ozar... te wybory będą też kosztować około 500 mln zł w czasie kiedy każda złotówka jest ważna, wystarczyłoby wprowadzić stan klęski żywiołowej i zająć się tym co trzeba, nasi politycy zajmują się wyborami a sprzętu ochrony osobistej w szpitalach dalej brakuje
  • bogumil1 09.04.2020
    Ozar mnie to mówisz? Bardzo rozsądny pomysł Gowina, by przesunąć wybory na za dwa lata nie znalazł zrozumienia ze strony opozycji. Ja też byłem za tą propozycją, która zadowoliłaby chyba wszystkich. Ale oni nie rzucili na stół żadnej propozycji, tylko obstrukcję robią i chaos (nie mylić z de chaosem). Zrobią wybory, i po krzyku, bo tak tylko nieustanna kampania wyborcza będzie i wzajemne podgryzanie i kopanie. To trzeba przeciąć.
  • bogumil1 09.04.2020
    Jacom stan klęski żywiołowej to gigantyczne odszkodowania dla zachodnich firm, marketów i innych molochów, których pełno na każdym kroku. Polski na to nie stać.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1 to nie jest prawda to tylko narracja rządzących, Polski dzisiaj nie stać prawie na nic, za to stać ją na wydanie w trakcie pandemii około 500 mln zł
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1
    https://subiektywnieofinansach.pl/odszkodowania-za-stan-wyjatkowy-lub-stan-kleski-zywiolowej-sprawdzam-szanse-przedsiebiorcow/
  • bogumil1 09.04.2020
    Jacom tak piszą w gazetach które nie są własnością Polaków. Żeby wprowadzić stan nadzwyczajny, rząd musiałby nie radzić sobie z kryzysem w sposób ustawowy, tymczasem robi to nad wyraz dobrze i umiejętnie, pomaga przedsiębiorcom, pracownikom, choroba nie rozprzestrzenia się tak szybko jak w innych krajach. Nawet Wlochy, ani Hiszpania nie wprowadziły takiego stanu, na huk więc takie coś w Polsce? Czyli nawołujesz do działań nieadekwatnych i w dodatku chcesz łamać konstytucje;))))

    Rozdział XI
    STANY NADZWYCZAJNE

    Art. 228.

    W sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1 nie wiem z czym sobie radzi, skoro zwykli obywatele szyją maseczki i karmią medyków, za to znalazły się o dziwo pieniądze na podwyżki dla policji . Regulacje które zostały wprowadzone w tym ograniczenie poruszania to de facto stan nadzwyczajny . TVP jest własnością PiSu nie Polaków, PiS też chce być właścicielem Polski a może nią tylko zarządzać. Według PiSu tacy jak ja nie są Polakami, bo mają czelność mieć inne poglądy. I to w zasadzie koniec dyskusji, chcesz głosuj, ja nie zamierzam i nie będę też uznawał ważności takich wyborów, skończy się tak ja się musi skończyć, rozlewem krwi
  • bogumil1 To mało wiesz. Wybory zrobiły tylko Francja i Bawaria. We Francji jest wniosek o trybunał stanu dla Marcona.
  • bogumil1 09.04.2020
    Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez Indicator dla Wiadomości TVP1, większość Polaków uważa, że głosowanie korespondencyjne jest bezpieczne. Udział w takiej formie głosowania deklaruje ponad 57 proc. badanych.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    https://polskatimes.pl/najnowszy-sondaz-polacy-nie-chca-wyborow-prezydenckich-10-maja-frekwencja-bylaby-najnizsza-w-historii/ar/c1-14901055
  • bogumil1 09.04.2020
    Jacom JacaM to chyba robili w siedzibie po;))))) Polska Times, to czyja własność? Cudzoziemska. Czyli oni chcą w Polsce chaosu i bałaganu. Mogą zobaczyć gest kozakiewicza. Wybory będą chyba 17 albo 24 maja.
  • Jacom JacaM 09.04.2020
    bogumil1 a TVPis gdzie robił sondaż, pod kościołem, tak zawsze można ?
  • Bogumił nie rób z nasz głupa. W sondażu było inne pytanie.
  • Bogumił popieraj kogo chcesz, ale miej granice obiektywizmu. Te wybory są farsą, gdyż nie ma w nich kampanii wyborczej. Promujesz czyste cwaniactwo i tyle. Duda jest tak samo bezczelny jak Komorowski 5 lat temu, tylko ma więcej szczęścia.
  • Ant 09.04.2020
    Dokładnie. Wybory to nie tylko akt oddania głosu, ale też uczciwa kampania, debata, itd.
  • bogumil1 09.04.2020
    Marku, teraz pojechałeś, Duda przy Bronku, to jak nowy cadilac przy rozklekotanym wozie konnym. Przecież Bronek to było kompletne dno intelektualne, zabrali mu długopis bo nie potrafił bez dwóch ortów napisać jednego zdania po polsku, co występ to takie wpadki, że głowa mała. Na wszystko są nagrania w youtube. Kędzierzyn Koźle, gdzie występował gościnnie pomylił z Kościerzyną. Kompletny kretyn.
  • bogumil1 źle mnie zrozumiałeś. Nie zrównuje ich wszystkim, lecz tylko w bezczelny sposobie robienia głosowania bez kampanii. Owszem Duda nie jest takim głąbem jak Komorowski (w sumie mało kto jest), ale nie o tym był mój komentarz.
  • Co się niby udało w Bawarii, tam po wyborach zachorowalność się podwoiła. Może u nas to też się uda!
  • bogumil1 09.04.2020
    A co to ma wspólnego z wyborami? Może po pierwszej turze, która była normalnie przy urnach. Rachunki z elektrowni odbierasz, czy wyrzucasz? Kartki świąteczne wysyłasz? Jak nie, to większość ludzi tak robi. Dasz rade wrzucić głos. A jeśli wyborcy po zbojkotują, to ich sprawa. Nikt na siłę nie każe iść głosować. W pierwszych wyborach do PE było chyba kilkunastoprocentowa frekwencja i świat się nie zawalił. To nie zawali się i teraz:)))
  • bogumil1 wybory Bawarii nie są dwuturowe, to po pierwsze. Po drugie zgodnie z twoja logiką, wybory powinny być przy urnach.
  • bogumil1 09.04.2020
    Koronawirus marku może trwać wiecznie, przesunięcie wyborów nic tu nie zmieni Marku, dobrze o tym wiesz. Oczywiście, że wolałbym przy urnach, ale skoro do sklepu nie może wejść więcej niż 3 osoby, to trudno żeby do lokalu wyborczego. Sprawdziłem, jest pięć stanów w USA gdzie wybory są wyłącznie korespondencyjne.
  • bogumil1 Nie będzie trwał wiecznie. W Libanie podczas wojny domowej (15) nie było wyborów parlamentarnych, i obradował ten sam parlament cały czas. Posłowie tylko zmieniani prezydenta. Jeśli już wybory muszą być, to nich będą przez internet.
  • bogumil1 09.04.2020
    Marku, o kej, ale żeby nie było wyborów prezydenckich w Polsce potrzebna jest zmiana konstytucji. A opozycja nie chce współpracować. Oni by chcieli stanu wyjątkowego, który pchnie Polskę w kanał. Zmusi do wypłaty odszkodowań zachodnim koncernom, i do ostatecznego bankructwa, co opozycji liżącej zachodnie tyłki z wielką namiętnością by pasowało. I stan wyjątkowy wprowadziłby bezkrólewie, bo nikt nam nie zagwarantuje, że za cztery miesiące epidemia się skończy. Przyszłości nie znamy, a wyboru korespondencyjne są całkowicie bezpieczne, i trudne do sfałszowania. W komisjach liczących głosy mogą być przedstawiciele opozycji i mężowie zaufania. Nie ma problemu.
  • bogumil1 09.04.2020
    Chcieliby też podmiany pani Kidawy na kogoś innego, bo się okazało, że ta kandydatka to kompletny niewypał, jeszcze gorsza od Bronka, zero inteligencji, ciągłe wpadki, zero wiedzy. Przereklamowany korniszon.
  • bogumil1 Stan wyjątkowy jest jednak komicznością. Bez niego jeszcze bardziej drożą nam odszkodowania, gdyż zakazy można uznać za nieważne i to może być powód na proces. Z stanem klęski żywiołowej jest inny problem, prawo nie wyjaśnia czy wówczas przedłużamy kadencje prezydenta, czy też zastępuje go marszałek sejmu.
  • bogumil1 z tą podmianą Kidawy, to pojechali. Niech się lepiej cieszą, iż nie ma debaty, gdyż wówczas jeszcze bardziej by jej spadło.
  • bogumil1 09.04.2020
    Marku, ustawy o zwalczaniu chorób zakaźnych dają podstawy do wszystkich działań. Poza tym w żadnym kraju europejskim nie ma chyba takiego stanu, nawet tam, gdzie ludzie mrą tysiącami, więc po co ma być w Polsce, możesz mi to wyjaśnić?
  • bogumil1 Właśni chodzi o to, iż inne kraje wprowadziły swoje odpowiedniki (oczywiście poszczególne prawodawstwa różnie to wyjaśniają). Akurat wiele z obostrzeń nie wynika z ustawy.
  • bogumil1 09.04.2020
    Marku, Tusk nie wprowadził na świńska grypę, a padło podobno dwieście osób, to i teraz niepotrzebny. Na szczęście nie opozycja go ogłasza, bo jakby ona rządziła, to by nas z torbami puściła z tym koronowirusem w dwa dni. Jak wybory wygrają, to mogą sobie stawiać nawet na głowie:)))
  • bogumil1 Trochę zmieniasz temat, ale z tą świńska grypą t obyła trochę histeria medialna.
  • bogumil1 09.04.2020
    Marku osoby zmarłe były, tylko to przed nami ukrywano:))) A jeśli sądzisz, że poparcie dla Kociniaka, albo Kidawy wzrośnie, bo pojadą do jakiejś pipidówy i czegoś naobiecują i poplują na pis, to się mylisz, bo nawet ich właśni wyborcy wiedzą, ze to wydmuszki zagranicznych koncernów:))) Nie daj Boże, żeby te kanalie kiedykolwiek wróciły do władzy. Wolę miękką dyktaturę w rodzaju przedwojennej sanacji, niż rządy tych pajaców kicających tak jak Berlin czy Moskwa im zagra.
  • bogumil1 słyszałem o tym, ale nie wiem czy to sprawdzona informacja.
  • bogumil1 09.04.2020
    Polska
    Według Raportu Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczącego stanu sanitarnego kraju w roku 2010, od początku epidemii w Polsce na grypę A/H1N1 zmarły 182 osoby (przeważnie cierpiące na choroby przewlekłe). Szerzenie zachorowań było szybkie, a szczyt zachorowań na grypę w sezonie 2009/2010 w Polsce przypadł w listopadzie 2009, tj. o ponad 2 miesiące wcześniej niż szczyty zachorowań na grypę w latach poprzedzających. Szczyt zachorowań nastąpił w okresie 23–30 listopada 2009 – liczba zachorowań wyniosła 133 970 przy średniej dziennej zapadalności 43,91/100 000 mieszkańców[59].
  • Ok, zweryfikowałem informacje. Wybory w Bawarii są dwutorowe. Pierwsze tura była mieszana (w niektórych mieszaczach korespondencyjnie głosowało 70%). Druga tura to były już tylko wybory uzupełniające i nie objęły nawet połowy Landu (chyba nawet nie jedną trzecią). I pierwsza i druga tura przyniosły wzrost zachorowań.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku wzrost zachorowań nie ma nic wspólnego z drugą turą wyborów. Chyba, że zamierzasz to jakoś udowodnić?
  • bogumil1 Dowodem jest wykres. Ale jeśli ktoś chce siedzieć na pirońskiej pozycji, to nich to robi, aby tylko był konsekwentny.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku, jest konstytucyjny termin, bez zmiany ustawy zasadniczej nie ma możliwości jego przełożenia, wybory są całkowicie bezpieczne, głosy można oddawać przez co najmniej tydzień, podczas drogi do sklepu. Sama przyjemność z głosowania, chwila na zastanowienie w domu, naradę z rodzina za i przeciw, bez stykania się z innymi w lokalu wyborczym. Odciąganie nie służy państwu, a jedynie świrom z opozycji by w walce z koronawirusem podsycać zamęt, bo procenty poparcia im od tego nie rosną;)))
  • bogumil1 To czy będą trwały tydzień to się jeszcze okazję, tak samo czy te krzynki będą w drodze do sklepu. Zbytnio odbiegasz w przyszłość. Natomiast mamy aż 9 kandydatów opozycji, nazywanie wszystkich świrami i zamykanie im ust jest niegrzeczne; tak samo robił Komorowski.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku, mam na myśli tylko tych z Sejmu. Inaczej ich nie można określić. Fajnie, że startuje podobno Jakubiak, ale niestety nie ma on też większych szans.
  • bogumil1 Bosaka czy nawet Kamysza nie nazwałbym świrami. Jakubiaka mi żal, gdyż przez tą sytuację, ma bardzo małe pole manewru.
  • bogumil1 11.04.2020
    Bosak to wychowane Giertycha, a Kamysz człeczek bez kręgosłupa, teraz udający centrowca, oklaskujący antyklerykalne wypierdy Tuska. Dla mnie to żenada. Jaki oni mają dorobek? Żaden. Kociniak jakby chciał robić teraz kampanię, a miałby trochę oleju w głowie, to by zrzucił garnitur i poszedł na parę miesięcy do szpitala, to by pewnie paru głupców zbałamucił. Ale on na szczęście nie ma tyle rozumu, albo jest zbyt rozleniwiony.
  • bogumil1 OK. obydwaj mają pewien problem z przeszłością, aczkolwiek każdy ma prawo się rehabilitować. Bosaka trochę znam osobiście, i chyba z wysokim koniem zerwał. Jeśli chodzi o Kamysz, to z tym klaskiem, to mógł być odruch w szoku. Inna sprawa, że niepotrzebnie wchodzi do samej Koalicjo Europejskiej.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku, a ty na kogo chciałbyś głosować i dlaczego, bo ja na Dudę, nie jest dla mnie żadnym ideałem, ale jedyny kandydat stopujący lewactwo. Wszystko inne to dno.
  • bogumil1 najprawdopodobniej na Bosaka, aczkolwiek żaden kandydat nie zaspokaja w pełni moich oczekiwań. Duda podpadł mi w zbytnio wielu kwestiach (poparcie dla związków LGBT, socjalizm w gospodarcze, mała samodzielność, dziwne pomysł na temat konstytucji, pomoc dla jawnego stalinisty Śpiewaka, a teraz próba wykorzystania epidemii w kampanii). Na Dudę glosowałbym tylko mając do wybory takie lewactwo jak Biedroń czy Kidawa.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku, no a w ewentualnej drugiej turze? Bo ja jak wyżej.
  • Początkowo rozważałem Kamysza, ale jego dziwny program wyborczy mnie zraził. Chyba rywalizuje z Dudą o tytuł Katolickiej wersji Kwaśniewskiego. Nawet przez moment myślałem o Hołowni, ale on okazał się porażką.
  • Jeśli chodzi o mniejszych kandydatów to na Jakubiaka głosowałem na prezydenta Warszawy, ale widząc jak odębiał sobie kampanię to mam do niego uraz. Tanjano to jakieś jaja, a w przypadku Piotrowskiego razi mnie jego instrumentalne wykorzystanie Kościoła w kampanii (to jakaś forma luteranizacji czy anglikanizacji Kościoła). Żółtek jest mi chyba najbliższy w poglądach, ale on ma małe szanse.
  • bogumil1 jeśli chodzi o drugą turę w przypadku Duda - Kidawa, oczywiście że na Dudę. W opcji Kamysza miałbym dylemat.
  • bogumil1 11.04.2020
    Marku, masz jakiekolwiek złudzenia odnośnie Kamysza, bo ja nie. To jest identyczny typek co Tusk, tylko na zewnątrz trochę łagodniejszy. Byłby idealna marionetką zachodnich koncernów, jak niegdyś Pawlak.
  • bogumil1 poczekamy zobaczymy. Głosował przeciwko TTIP i CETA, które PIS poprał, i w tej kwestii przeciwstawił się koncernom. Niedługo będą głosowania w sprawie aborcji i 447, to będzie egzamin i dla PIS i dla Koalicji Polskiej.
  • bogumil1 12.04.2020
    Marku czemu nie publikujesz już swojej serii o Kościach? Gdzieś w sieci zauważyłem kolejne części ale nie chało mi się logować.
  • bogumil1 postanowiłem zrobić małą przerwę na portalu i wrócić z nowym zapasem. Na razie wszystkie są na moim blogu "zapisać marzenia." Tutaj wrócę przypuszczalnie wrócę w przyszłym bądź następnym tygodniu. Miło mi, że się o mnie pamiętasz.
  • bogumil1 Zapomniałbym życzyć ci wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy Zmartwychwstania Pańskiego.
  • Już po głosowaniu. Kamysz wstrzymał się przy 447, a przy aborcji był przeciw. W tej sytuacji nie może mieć mojego głosu w drugiej turze. Należy jednak zaznaczyć, iż jego klub był w tych kwestiach podzielony.
  • bogumil1 16.04.2020
    Marku, a mógłbyś coś bliżej streścić, jak przebiegły te głosowania i co z nich wynika globalnie, bo nie śledziłem na bieżąco?
  • bogumil1 najlepiej zobacz tutaj wyniki głosowań https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=9&NrPosiedzenia=10&NrGlosowania=6 https://www.sejm.gov.pl/Sejm9.nsf/agent.xsp?symbol=glosowania&NrKadencji=9&NrPosiedzenia=10&NrGlosowania=9
  • bogumil1 A tu masz wypowiedzi sejmowe https://www.youtube.com/watch?v=F6iOC5hTnYE
  • bogumil1 16.04.2020
    Marku dziękuję.
  • Zapomniałbym 1
  • bogumil1 09.04.2020
    Biedni ci wyborcy opozycji, listu nie dadzą rady odebrać i do skrzynki wrzucić:))
  • Akwadar 09.04.2020
    głosuj boguś, głosuj i odwiedź wszystkich innych przyjaciół :)
  • Zaciekawiony 11.04.2020
    "Głosowanie ma charakter tajny, ponieważ na wysłanej kopercie nie będzie adresu nadawcy." - koperta nie, ale głosujący będzie musiał ręcznie wpisać Pesel, czyli każdego głosującego można będzie dokładnie zidentyfikować.
    Dodatkowo jeśli obywatel odbierze kartę ale jej nie odeśle, to może dostać karę za zniszczenie karty do głosowania, co trochę idzie nie w parze z dobrowolnością udziału w wyborach.
  • bogumil1 11.04.2020
    Zaciekawiony, ty jesteś znany z kłamliwych donosów na inne osoby, więc pofolguj sobie, popuść wodze fantazji, zapewne każdy kto nie odeśle karty będzie anihilowany na miejscu wraz z rodziną do trzeciego pokolenia włącznie:)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania