Wybrańcy narodu, czyli nasz kielich goryczy

Każdy, kto interesuje się polityką, z niepokojem śledzi rozwój wydarzeń. A my, pomalutku, rozważnie i dyplomatycznie, idziemy do tyłu; pomijając frazes o tym, że siedzimy na beczce prochu (a dokolusia targają nami kataklizmy i zewsząd słychać nadciągający tupot zagrożeń), jesteśmy z siebie zadowoleni. Cieszy nas widok zadymionych miast i staramy się robić wszystko, by smog dotarł na wieś.

Podczas gdy pozostałe państwa UE spieszą się, by jak najprędzej zapobiec szkodom wywoływanym przez ruchawki klimatyczne i zobowiązując się do likwidacji zagrożeń związanych z atmosferycznym ociepleniem, dążą do wyraźnej poprawy obecnego stanu w ciągu trzydziestu lat, my, twardo i wbrew rozsądkowi, wywalczyliśmy sobie ulgę pozwalającą przedłużyć ten czas o dwadzieścia wiosenek.

 

Choć ze wszystkich stron dopadają nas zmiany na gorsze i przed oczyma bujają się widma klimatycznych klęsk, choć burza huczy wkoło nas, rozszerzająca się lista punktów zapalnych, ognisk potencjalnych konfliktów, nie wywiera na nas wrażenia. Nie martwi nas powiększająca się powierzchnia (porównywalna z obszarem Polski) pływającego po oceanie śmietnika plastikowych odpadów.

Nie robi na nas wrażenia. Przeciwnie: uwzięliśmy się twierdzić, że sprowadzanie do Polski wszelkiego rodzaju odpadów, w tym toksycznych, jest wyśmienitym interesem. Tak jak rezygnacja z węgla produkcji krajowej kosztem sprowadzania go z krajów przybocznych pomaga naszym górnikom.

*

Pamiętamy Dolinę Rospudy i zagrożenia wynikające dla przyrody poprzez planowaną budowę obwodnicy Augustowa? Te zapiekłe dyskusje w obronie rezerwatu przyrody? Pamiętamy, ile czasu zajęło, by udało się zrezygnować z dewastowania unikalnego krajobrazu? Dopiero presja pod postacią finansowych kar nałożonych przez UE wymogła na rządzie ustępstwo.

 

Ile czasu zajęło naprawianie szkód w transplantologii wynikłych z oszczerstwa rzuconego na znanego lekarza? Dopiero wyrok sądowy zmusił Zbigniewa Ziobro do jego przeprosin i zakończenia nieuzasadnionej nagonki.

 

A przecież było to nie tak dawno, bo za czasów pierwszego podejścia PiS-u do rządzenia. A przecież już wtedy rzeczywistość udowodniła, że wśród tego ugrupowania znajdują się barbarzyńcy. Degeneraci gotowi spełniać chore wizje: chociażby wbrew społeczeństwu.

 

Wspierani przez Andrzeja Leppera i jego bandę zadymiarzy z Samoobrony, popierani przez idące u ich boku partie byłego prezesa Ligi Polskich Rodzin, i jego zaczepne hordy Młodzieży Wszechpolskiej, Romana Giertycha, teraz szanowanego krytyka PiS-u, kreatury te na szczęście krótko, bo zaledwie trzy lata, psuły Polskę.

 

Lecz zanim przeminęli, zostawili po sobie ślad w postaci utrwalenia nowych obyczajów: ustami wybrańca narodu Andrzeja Leppera zapowiedzieli, że: w sejmie wersal się skończył. I było to proroctwo spełniane przez (np.) gwarowe jazgoty Krystyny Pawłowicz, lub szydliwe wypowiedzi komunistycznego prokuratora Piotrowicza.

 

PiS, w odróżnieniu od wyborców, wyciągnął nauki z przegranej, obrał więc inną taktykę sprawowania władzy. Pierwsza odsłona jego panowania, było to zaledwie nieśmiałe preludium; stwierdził, że tylko większościowe rządy gwarantują ich długotrwałość. A także ich bezkarność. I do osiągnięcia tego stanu dążył.

Po ośmiu latach opozycyjnej poniewierki PiS wygrał ponownie i ujrzał się w komfortowej sytuacji: kontrolował parlament i dyktował mu warunki bez oglądania się na rozbitą opozycję. A przy poparciu swojego prezydenta mógł bez przeszkód kontynuować demontaż Polski i przy sposobności pokrzepić się finansowo. Tym razem z większym impetem, bo pod zakłamanym pozorem jej naprawy. Tym razem stosując taktykę całkowitego ignorowania przeciwników.

 

Służyły temu nocne obrady Sejmu RP, ekspresowe uchwalanie własnych ustaw bez zapoznania opozycji z ich zawartością, niedopuszczanie posłów do dyskusji nad nimi.

 

Na pierwszy ogień poszła Konstytucja. Lecz żeby się do niej dobrać i rozwalić ją, należało stworzyć wokół niej odpowiednią atmosferę: sprawić by prosty obywatel uwierzył w nerwowy klimat niejasności wobec jej prawnych zapisów. By zaczął wątpić w jej sensowność.

 

Następnym kolcem w oku było za bardzo autonomiczne sądownictwo. Pod PiS-owskim obcasem znalazły się trybunały ocenione przez rządzących jako instytucje podejrzane, bo aż nazbyt uzależnione od niezawisłości. Jak też zanadto narowiste oazy prawa wtykające jurystyczne nochale w kolejne hochsztaplerki na zamówienie i utrudniające pomyślny rozwój srebrnych szwindli.

 

Wierzgające prawo należało tak udoskonalić, by można było dowolnie naginać je do szachrajskich wymagań wiodącej partii. By ludzie pokroju Zbigniewa Ziobry już nigdy nie byli posądzeni o jego łamanie. By było na tyle elastyczne, aby uniemożliwić popełnianie wpadek popełnianych za czasów pierwszego rządzenia i zalegalizować je tak, by nie zdarzały się kary finansowe i reprymendy ze strony UE. Jak w przypadku durnego wycinania drzew Puszczy Białowieskiej.

 

Do teraz jesteśmy sfrustrowanymi świadkami ulepszania prawa. Jesteśmy więc obserwatorami własnej bezradności. Gdyż kłótliwa opozycja, nie potrafi zająć zdecydowanego stanowiska; zamiast przestać bawić się w akademickie spory o ilości glutów na księżycu, zamiast wygłaszać kunsztowne dysertacje na temat podłego losu, jaki PiS zgotował Polsce, powinna nareszcie i ostatecznie odstawić jałowe przekonywanie troglodytów do techniki. Porzucić finezyjne i górnolotne apele do ich zbutwiałych sumień, logiczne wywody uzbrojone w setki argumentów, wsparte międzynarodowymi autorytetami. Zaniechać przemów do nierozgarniętych ludzi, bo te subtelne oracje nie trafiają do celu.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (73)

  • betti 04.02.2020
    Nerwinka napisz coś o ośmiu latach grabieży i wyprzedawaniu naszego majątku, o dzikiej reprywatyzacji, o powiązaniach Komorowskiego z wsi itd.itp
  • nerwinka 04.02.2020
    betti

    jedna i druga banda stanowią dwie strony tego samego medalu
  • betti 04.02.2020
    No właśnie. Tylko czemu tego nie pokazałeś?
  • nerwinka 04.02.2020
    nie kopię leżącego
  • nerwinka 04.02.2020
    nie jest ważne, kto pierwszy puścił bąka. ważny jest smród
  • indri 04.02.2020
    złote myśli literata
  • betti 05.02.2020
    Mało wiarygodny tekst właśnie z powodu braku obiektywizmu. Taki pod publiczkę...
  • Puchacz 05.02.2020
    betti
    Dobrze, że boguś z klonami piszą obiektywne, wyważone i pełne WC teksty.
    Co byśmy bez nich zrobili na tym portalu?
  • betti 05.02.2020
    Puchacz ja też cieszę się, że są, bo inaczej tylko ja bym pozostala Ci do nienawiści, a tak trochę podzielona ma mniejszą siłę rażenia... ?
  • Puchacz 05.02.2020
    betti Durny tekst.
    Ty po prostu potrafisz być upierdliwa i mało lotna.
    Trochę irytuje, ale gdzież tam do nienawiści?!
    To ten nawiedzony baran w Twojego tercetu budzi we mnie krwiożercze instynkty. :)
  • betti 05.02.2020
    Puchacz ja w ogóle niczego nie czaję, nawet tego, że jakiś tercet widzisz... musisz trzymać z Tjeri, tylko ona widzi, to co Ty.
    Miłego dnia... ?
  • Puchacz 05.02.2020
    betti Oki.
    Zdrówką życzę.
    Już tylko tego fizycznego.
  • betti 05.02.2020
    Puchacz ja Ci psychicznego życzę, niech moc będzie z Tobą. ?
  • Puchacz 05.02.2020
    betti Dam radę.
    Tjeri będzie ze mną :)))
  • betti 05.02.2020
    Puchacz no przecież... Nie ?
  • indri 04.02.2020
    Bzdury.
  • Targówek 04.02.2020
    *Wspierani przez Andrzeja Leppera i jego bandę zadymiarzy z Samoobrony, popierani przez idące u ich boku partie byłego prezesa Ligi Polskich Rodzin, i jego zaczepne hordy Młodzieży Wszechpolskiej, Romana Giertycha, teraz szanowanego krytyka PiS-u, kreatury te na szczęście krótko, bo zaledwie trzy lata, psuły Polskę.*

    No to teraz napisz o tych, co NAPRAWDĘ psuli Polskę przez 8 lat, tak jak powiedziała Betti.
  • Targówek 04.02.2020
    i o rządach postkomunistów, które wcześniej miały miejsce
  • Tjeri 04.02.2020
    Naszym nieszczęściem jest to, że nie ma komu barbarzyńcom się przeciwstawić. Mierna i bierna opozycja i suweren kupiony za pińcet.

    A tak z innej beczki - Nerwinko, wybacz, jeśli się mylę (bo może miesza mi się z felietonami kogoś innego), ale mam wrażenie, że kiedyś w swoich artykułach stałeś po przeciwnej stronie. Jeśli się mylę, zignoruj pytanie, a jeśli nie - powiedz, co sprawiło, że zmieniłeś zdanie? Jakiś konkretny punkt zwrotny?
  • nerwinka 04.02.2020
    Tjeri
    Nie mylisz się. Przed laty pisałem w konserwatywnym e-tygodniku literackim, stale opędzającym się od finansowej biedy. W sprawie udzielenia wsparcia piszących w nim dziennikarzy, poetów i prozaików rozsyłaliśmy liczne petycje, poparte argumentami. Między innymi do ówczesnego Ministra Kultury, Zdrojewskiego. Niestety, wszystkie nasze apele o pomoc nie doczekały się pozytywnej reakcji. Tak więc zraziłem się do PO, gdyż nie było co na nią liczyć. Po dojściu do władzy PiS-u nadal nic w tej materii się nie zmieniło, a chamskie traktowanie posłów plus nocne i niedopracowane metody rozwiazywania problemów – przyspieszyły moją zmianę zapatrywań.
  • indri 04.02.2020
    A nie łaska poszukać sobie mecenasów na wolnym rynku? Prawdziwa sztuka sama się obroni. A nie łapy wyciągać po pieniądze z podatków. Jeszcze na takie pierdolety.

    Jpr, to aż wstyd podawać taki materialistyczny motyw. Typowe dla typowego karierowicza z po, nachapać się z budżetowej kasy. Zupełnie jak Janda. Jakby tworzyła co dobrego, to by ludzie walili do jej teatrów drzwiami i okna.
  • Tjeri 04.02.2020
    Nerwinko, dziękuję za odpowiedź.
    Z PO był taki problem, że wybierano ich na zasadzie selekcji negatywnej. A i oni myśleli, że na programie "byleby nie PIS" będą mogli jechać wiecznie. Mijają lata i wciąż nie mają wizji... Żałuję, że nie mogę głosować na kogoś, do kogo jestem przekonana (bo i w sumie nie ma takich osób). Ale kij z tym... Byleby skończyła się władza szkodników.
  • indri 04.02.2020
    Tjeri wolałabyś nojmana z bezkarnymi kumplami, albo tych od Sowy i przyjaciół, którzy jasno powiedzieli, że naród mają w tyłkach? A może nie oglądałaś tego. Wolisz tych co dziesiątki tysięcy ludzi wywalali z kamienic komunalnych, które przejmowali za grosze, na bruk doprowadzając ich do poniżenia, a często do śmierci. Chyba sobie żartujesz, albo nie masz elementarnej empatii.
  • Tjeri 04.02.2020
    Taak, Indri, taaak. 
  • indri 04.02.2020
    Tjeri tylko tyle umiesz odpowiedzieć? Nawet argumentów nie masz. Bo na pis poza jałowym ględzeniem nie masz nic podobnego, co wyczyniało po czy sld za swoich długoletnich rządów. Nawet te rzekome podwyżki to czysty bulszit bo paliwo od pięciu lat prawie na identycznym poziomie, ceny prądu również.
  • Tjeri 04.02.2020
    Taak, Indri, taaak. 
  • indri 04.02.2020
    Tjeri wolisz pajacować, to pajacuj, pokazujesz tylko, że nie warto takiej osoby traktować poważnie. Wiadomo, paskudne lewactwo cierpi na brak argumentów.

    A co tam u krów zapładnianych siłą i dających mleko dla ludzi? Nie kupujesz tego mleka? Bo zgodnie ze swoją ideologią powinnaś atakować hodowle a mleko wylewać lub zanosić cielakom. A byki jako potencjalnych gwałcicieli zabijać.
  • Tjeri 04.02.2020
    indri, widzę, że aluzje nieczytelne, więc napiszę wprost: nie mam ochoty ani czytać, ani tym bardziej odpowiadać na Twoje toksyczne odchody.
  • indri 04.02.2020
    Tjeri co ciekawe, nazywasz moje argumenty, które są prawdziwe, toksycznymi, tymczasem ty żadnych argumentów nie masz, poza powtarzaniem żałosnego bełkotu tzw. opozycji, która chce wrócić do władzy by nachapać się kasy. Nerwinka tutaj dokładnie wyłożył w czym jest rzecz. Poparcie za kasę. A ty tak płakałaś, że wyborcy pis przekupieni 500 plus. A sama pewnie bierzesz, i gryziesz rękę która ci daje. Pieniądze wyrzucone w błoto.
  • Tjeri 04.02.2020
    tak Indri - dla Ciebie nie mam argumentów, bo nie jesteś dla mnie partnerem do dyskusji. Nie czytam Twoich toksyn już od jakiegoś czasu i nie zamierzam tym bardziej swoich poglądów Tobie przedstawiać, gdyż poziom oferowanej przez Ciebie "dyskusji" jest jeszcze niższy niż jakość rządów formacji, którą popierasz, a to jak wiesz - jest już osiągnięcie.
    Każdy następny Twój wpis będę ignorować.
  • indri 04.02.2020
    Tjeri nie masz argumentów, więc standardowo, obrażamy się. Jakoś poglądów Sylwii Szpurek, czy Klaudii Jachiry jest zapewne wysoka według Ciebie. Tylko ty oceniasz według własnych kompetencji, które są pewnie tak wysokie, jak u tych pań. Lewactwo to stan psychiczny. Ja to nazywam nawet chorobą psychiczną. Bo to kuriozalne, żeby tak niespójne i idiotyczne poglądy jak lewackie miał jakikolwiek człowiek. Chyba, że leczyłby się na schizofrenię.
  • Erwonus 04.02.2020
    Jestem z prawicy i jestem z tego dumny. To co się dzieje w Europie, Australii i naszym kraju prosi o pomstę do nieba.
  • Puchacz 04.02.2020
    Są i klony :)))
    W których więzieniach siedzi osądzona mafia vatowska?
    O ile obniżono podatek vat?
    O ile podniesiono kwotę wolną od opodatkowania?
    Kto mieszka w 100 tysiącach mieszkań plus?
    Kto jeździ milionem elektrycznych samochodów?
    Ile km autostrad zbudowano?
    Jak wysokie są reperacje wojenne?
    Kto oddycha czystym powietrzem?
    Dokąd pływają promy zbudowane w stoczni szczecińskiej?
    O ile są krótsze kolejki do lekarza?
    Ile przybyło oddziałów i łóżek szpitalnych?
    Jak pokonano AFS?
    O ile skrócono rozprawy sądowe?
    O ile wzrosły emerytury i renty?
    Ilu Polaków wróciło z emigracji zarobkowej, a ilu wyjechało?
    Gdzie posadzono pół miliarda drzew?
    O ile wzrósł udział energii odnawialnej i jak ochroniono środowisko?
    O ile mniej węgla sprowadzamy z Rosji?
    Gdzie jest wrak tupolewa?
    Gdzie jest narodowa zgoda?
    Kto rozliczył aferę Srebrna?
    Kto dopuścił do defraudacji 2.5 mld w GetBecku?
  • Erwonus 05.02.2020
    A to przepraszam do mnie pytania? Ustruj wolnorynkowej prawicy nie zajmuje się takimi sprawami. Państwo jest od zapewnienia bezpieczeństwa przed wrogiem wewnętrznym i zewnętrznym. Nie powinno ingerować w sprawy obywateli. Wydaje mi się że twoje pytania wzięły się z nierozumienia na czym polega prawica. Prawicą to wbrew informacji tvpis nie jest PiS.
  • Puchacz 05.02.2020
    Erwonus Nie, nie do was :)))
    Ogólne dla ogółu :)
  • Erwonus 05.02.2020
    Nie powinno być podatku VAT.
    J. W.
    Nie powinno być podatku dochodowego.
    Mieszkanie plus to socjalizm. Budowanie mieszkań to profesja budowlańców, nie państwa.
    A kogo to obchodzi, kto jeździ elektrykami? Niech kazdy sobie jeździ czym chce. To jego pieniądze i jego auto.
    Budowaniem autostrad zajmuja się przedsiebiorcy, nie państwo.
    Reparacji nie da się wytłumaczyć w kilku słowach.
    Każdy oddycha czystym powietrzem. Średnia wieku w niby zanieczyszczonym Krakowie jest większa niż w moim czystym Lublinie.
    Kogo obchodzą promy? Ktoś sobie go kupił to niech pływa gdzie chce.
    NFZ do likwidacji, pełna prywatyzacja ochrony zdrowia. Dla osób ubogich, fundacje.
    J. W.
    Tu też jest kwestia nie do opisania w jednym zdaniu.
    Sądownictwo powinno być państwowe i zreformowane.
    Obywatele sami powinni odkładać na renty i emerytury. Dla osób niezdolnych są fundację, które zajmą się pomocą.
    Ilu Polaków wróciło? Jak będa dobre warunki na prowadzenie firmy i pracę w kraju to wtedy sami wrócą.
    Od tego nie jest państwo.
    Każdy decyduje z jakich źródeł energii korzysta.
    Węgiel to my powinniśmy eksportować, wydobywać i spalać. A nie importować.
    W Rosji, a gdzie?
    Od lat jestesmy napuszczani na siebie. Przez PZPR, solidarność, SLD, PiS i PO. A jeśli chodzi o partie polityczne to wszystkie są takie same, systemowe. Ich głównym wrogiem jest obywatel. Trzeba go doić i zniewolić.
    Od tego są sądy, nie państwo.
    O ile wiem to getback jest prywatny. Jeśli doszło do oszustwa gdzie ucierpiał klient to niech zakłada sprawę.
  • Puchacz 05.02.2020
    Erwonus Wytłumacz to obecnej władzy.
    To jej program wyborczy i niego rozliczam, a nie dywagują, kto, co i kiedy.
    Jak na razie dali 500+, nawet na krowę i świnię.
    Nie wiem jak skoczyło rozmnażanie u gadziny, bo u ludzi dalej jest zapaść.
    Zwyczajnie przekupiono durną część Suwerena.
  • Erwonus 05.02.2020
    Oni doskonale to widzę. Lecz w takim systemie nie można kraść na potęgę. Mniej pieniędzy w budżecie to wiecej gotówki w portfelach obywateli. Teraz to poddanych.
  • Jacom JacaM 05.02.2020
    Tak czy inaczej skończy się na ulicy i butelkach z benzyną, czeka nas zapaść cywilizacyjna, dyktaturę buractwa już mamy
  • Erwonus 05.02.2020
    Rząd popełnia te same błędy do Wenezuela 15 lat temu.
  • betti 05.02.2020
    Będziemy się bić... W kisielu...xd
  • Jacom JacaM 05.02.2020
    taa, ja już to widziałem z bliska w latach 90, nie tak daleko stąd. A jak chcesz w kisielu to się pospiesz, bo i jego zabraknie
  • indri 05.02.2020
    puchacz chyba z butelką ale wody ognistej he, he.

    Na szczęście dyktatura buractwa, ciemniactwa i złodziejstwa, którą symbolizował półgłówek Bronek mamy już za sobą.
  • Puchacz 05.02.2020
    Ale mamy jeszcze takich durniów jak ty.
    I to jest przerażające dla tego kraju.
  • Jacom JacaM 05.02.2020
    powiedz to wrzeszczącemu budyniowi i Kryśce i jeszcze srasinowi od SKOKów i Pinokiowi od Getback ;-) Ciekawe czy jak przyjdą zielone ludziki to będziesz sp...alał w stronę tych znienawidzonych Niemiec ;-)
  • Puchacz 05.02.2020
    Jacom JacaM A dajże spokój.
    Tjeri ma rację - żaden partner do dyskusji, bo ciasny intelektualnie jak cipka dziewice, a chce tu za guru we wszystkich tematach uchodzić.
    Taki mitoman.
  • indri 05.02.2020
    Hi, hi, wściekłość lewactwa jest zabawna.
  • Puchacz 05.02.2020
    Głupota prawactwa jest przerażająca.
  • indri 05.02.2020
    Puchacz Tjeri ma rację - żaden z ciebie partner do dyskusji, bo ciasny intelektualnie jak cipka dziewicy, a chce tu za guru we wszystkich tematach uchodzić.
    Taki mitoman.
  • Puchacz 05.02.2020
    indri Nie męcz się już synku i idź zrób kupkę.
    Nawet na puchaczu już się wzorujesz, bo zwoje padły całkiem :)))
    To właśnie dlatego, że się nie wypróżniłeś :)
  • indri 05.02.2020
    synu Kaina

    czemu plujesz jadem pomiocie Kaina
    na tych co ginęli w obronie Ojczyzny
    na tych co za wolność w bój o honor giną
    jak ci bohaterscy żołnierze spod Wizny

    czemu toczysz pianę szatański bękarcie
    na tych co niewoli chcieli zrzucić pęta
    na tych co o Polskę walczyli zażarcie
    tak jak bohaterskie ze Lwowa Orlęta

    czemu plwasz na groby judaszowy synu
    tych którym straceńczy los był przeznaczony
    tych co się nie bali za swych braci ginąć
    jak ci bohaterscy powstańcy styczniowi

    ty co wścieku duszy dostajesz warchlaku
    kiedy ktoś herosów przeszłości wspomina
    wstydu musisz nie mieć i przed Bogiem strachu
    mendo bolszewicka i wnuczku Lenina

    27.01.2020, g. 21.21
  • nerwinka 05.02.2020
    indri
    gratuluję słownictwa godnego literata
  • indri 05.02.2020
    Aaa, dziękuję.
  • Tjeri 05.02.2020
    nerwinka, nie trać energii... to adres, na który szkoda słów, uwierz.
  • indri 05.02.2020
    Tjeri jaką trzeba być wredną szują, żeby się wpierniczać w czyjś dialog i wzywać jednego z rozmówców do lekceważenia drugiego. Być może się wzajemnie nie przekonamy i być może miniemy, a nawet nie zrozumiemy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wymienić argumenty. I tobie głupiutka Tjeri g. do tego, kto z kim rozmawia. Nie czyń drugiemu co tobie nie mile, tak delikatnie ci napiszę, a jak nie zrozumiesz, to powtórzę ostrzej.
  • Tjeri 05.02.2020
    indri - nie interesujesz mnie. Baj.
  • indri 05.02.2020
    Tjeri to nie rób tego więcej, jak sama nic nie rozumiesz, to nie stawiaj się w roli adwokata innych osób, bo się do tego po prostu nie nadajesz.
  • Tjeri 05.02.2020
    indri napiszę w miarę jasno, byś mógł pojąć. Nie kieruję do Ciebie żadnych słów i nie życzę sobie, byś Ty kierował jakieś do mnie. A co do wcinania się - co robiłeś wczoraj? Czy zwracałam się do Ciebie? A Ty natrętnie wciąż kierowałeś do mnie wpisy w nie swojej dyskusji. Napisałam do Nerwinki, by go ostrzec, gdyż szanuję go jako autora i jako osobę. Do Ciebie Nie zamierzam. Mam nadzieję, że zrozumiałeś.
  • betti 05.02.2020
    Tjeri cały czas się wcinasz, że swoim przydupasem tam, gdzie Bogumił napisze chociaż jedno słowo, więc nie rób z siebie dziewicy Orleanckiej, bo ci z tym nie do twarzy...
  • indri 05.02.2020
    Tjeri nie proś się, żebym przed tobą zaczął ludzi przestrzegać. Tutaj wielokrotnie w dyskusje się wcinają różni ludzie. Tyle, że ja nie pisałem tekstów, żeby z tą głupią nie rozmawiał, bo ciemna, tępa i temu podobnych. I sobie nie życzę takich tekstów z twojej strony. Chyba zrozumiałaś?
  • Tjeri 05.02.2020
    indri użyj jeszcze jakiegoś wyzwiska a zgłoszę do admina.
  • betti 05.02.2020
    Tjeri A jeszcze nie zgłosiłas? Nie wierzę...
  • indri 05.02.2020
    Tjeri, z tego co wiem, to piesek nie lubi kapowania. Może go zgłoś, że po raz kolejny próbował pod dwoma nickami trolował pod wierszem Mirona.
  • Puchacz 05.02.2020
    indri Wyjątkowy cham i prostak.
    Że też twoja przydupaska nie zareagowała?
    Przedziwne, bo ona tak dba o standardy :)))
  • Puchacz 05.02.2020
    Zaczyna się... o matulu... :)
    Idźże na stolec!
  • indri 05.02.2020
    ty co wścieku duszy dostajesz warchlaku
    kiedy ktoś herosów przeszłości wspomina
    wstydu musisz nie mieć i przed Bogiem strachu
    mendo bolszewicka i wnuczku Lenina
  • Według mnie bardzo dobry i przemyślany tekst, który, mam taką nadzieję, otworzy choćby niektóre zaklejone „plusami” oczy.
    Pozdrawiam
  • indri 05.02.2020
    Maurycy, wprost marzymy o powrocie czyścicieli kamienic, tyraniu do siedemdziesiątki i niedożywionych dzieciach.
  • nerwinka 05.02.2020
    indri

    zwłaszcza gratuluję wyzwisk na poziomie sedesu.
  • indri 05.02.2020
    Dzięki, dobry wiersz wymaga doboru mocnych słów.
  • nerwinka 05.02.2020
    indri
    wymaga talentu, i nie wyzwisk
  • indri 05.02.2020
    nerwinka ten wiersz jest dokładnie taki jaki powinien być. Mickiewicz też takie wiersze pisał. I to jego uważa się za wieszcza i wielkiego człowieka i Polaka, mimo, że miał w prywatnym życiu chwile słabości, anie żadnego Kapuścińskiego, ani Tokarczuk.
  • Puchacz 05.02.2020
    indri Nic błaźnie nie zrozumiałeś z uwagi.
    Pieprzysz o jednym, a uwaga nerwinki dotyczyła czego innego.
    Co za prymityw z ciebie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania