Wypierdalajcie kontra Eugenika

Wypierdalajcie kontra Eugenika

 

Zastanawiam się jak słowa wpływają na nastrój. Konkretnie myślę o dwóch, które od rana, kręcą mi się w głowie jak kołowrotek rewolweru.

Wypierdalajcie i eugenika- dziś tym krzyczy Polska a ja się zastanawiam w zaciszu swojego serca o co właściwie chodzi bo przecież jest też jeszcze Covid.

I sobie myślę, w jaki sposób ja kojarzę te słowa i czym one dla mnie są. Proste, pierwsze skojarzenia- wypierdalajcie- to wiadomo do tych co mnie wkurzają. No ale, nie zawsze to mówię, tylko w szczególnych przypadkach. Zazwyczaj kiedy nie mam już żadnego innego argumentu, bo rozmówca nie przyjmuję mojego punktu widzenia, bo nie ma w nim za krzty nawet empatii. Czyli generalnie to taki akt rozpaczy i bezsilności, próba wejście na poziom emocji bo może chociaż one zostaną odebrane bezpośrednio i jednoznacznie.

Eugenika natomiast to słowo potwór. Monstrum wyłaniające się z kolejnego słowa potwora- ideologii, dodatkowo - faszystowskiej. Nie trzeba wiedzieć co oznacza, wystarczy skojarzenie z faszystami i wiadomo, że jest złe. Nikt nie musi mi tego słowa objaśniać, zresztą nie ma na to czasu- jest złe i już. I wszystko inne co dokleję do tego słowa też jest złe i już.

A w Polsce w tym czasie, dzieje się wojna na ta słowa. I niby nic to nie zmienia w sytuacji ogólnej. Nie zmienia nic, bo jak wypierdalajcie ma wygrać z eugeniką? Jak bezsilność i rozpacz ma wygrać z zorganizowaną, dzierżącą władzę, pozbawianą emocji ustawą?

Kobiety wyszły na ulicę, a ja oglądam zdjęcia z ich marszu i zastanawiam się, czy one zdają sobie sprawę, że Polska to już alternatywna rzeczywistość wykreowana przez Kaczyńskiego? Miejsce, które przestało realnie istnieć dla wielu ludzi? Bo jaka jest Polska dzisiaj, kiedy patrzy się na nią z daleka?

Otóż to kraj cudowny, pełen szczęśliwych rodzin, w których mama rodzi dzieci a tata zarabia na dom. Kraj świadomych ludzi, pobożnych i pokornych. Miejsce, w których matki znoszą wszystko- bo matki zawsze znoszą wszystko, a ojcowie im pomagają. Dzieci w tym kraju rodzą się zdrowe, a jak rodzą się chore to najwidoczniej Bóg uznał, że tak byś musi, więc znosząca wszystko - matka i to znosi. Znosi też to, że czasami dziecko to produkt uboczny gwałtu, ale przecież co to jej może przeszkadzać, że przez całe życie w oczach dziecka widzi kogoś kto ją upodlił. Ważne, że dziecko zdrowe. A jak dziecko chore to wiadomo- już o tym było- Bóg tak chciał. A Bóg czasami też chce, żeby w jej macicy rozwijało się coś co nigdy dziecka przypominać nie będzie, bez mózgu, bez układu nerwowego. Bóg chce żeby ona przez kilka miesięcy nosiła w swoim ciele coś, co pod koniec ciąży może szczęśliwie umrze, albo szczęśliwie nie umrze, dając matce dwie godziny na przygotowanie pogrzebu, sprowadzenie księdza.

Bóg tak dużo chce a matka znosi. Matka znosi wszystko i to, że odkąd urodziła niepełnosprawne dziecko, mąż odszedł, bo wiadomo mężczyźni są słabsi. To, że musiała zrezygnować z pracy- bo matka nie musi mieć pracy. Matka też nie ma psychiki i wytrzymałości fizycznej- te rzeczy matce nie są przypisywane.

Przede wszystkim jednak matka ma obowiązek patrzeć jak jej dziecko umiera. Chociaż śmierć aż tak traumatyczna nie jest- matka to zniesie, tak jak znosi swoją bezsilność patrząc na cierpienia swojego nowonarodzonego dziecka, bo przecież wiadomo, że niemowlaki też cierpią a to już bywa traumatyczne. Więc patrzy sobie ona na to bezkształtne często stworzenie boże, tak z daleka patrzy, bo przecież nie może dotknąć, bo wie, że każdy jej dotyk to palące ostrze przykładane temu maleństwu do skóry.

Ale matka to znosi, te nieprzespane noce w szpitalu, to oczekiwanie na śmierć dziecka, bo ona wie, że śmierć będzie dla niego wybawieniem. Gdyby Bóg nie chciał, żeby ludzie umierali nie stworzyłby śmierci. I kiedy tak patrzy na to dziecko, które podłączone do maszyn, jednak nie umiera, myśli sobie, że to cud. Myśli sobie o cudzie i bólu, który wstrząsa tym małym ciałkiem i już chyba nie wie czy cuda są cudowne. Ale przecież to znosi- wiadomo, matka znosi wszystko.

I w tym całym kołowrotku, w którym kręci się matka, ojciec, rząd i setki organizacji społecznych, jest też to dziecko, którego nie ma.

Bo dzieci i ryby głosu nie mają. Bo mimo, że dzieci chorują, to nikt się nie zastanawia, że to małe stworzenie, które zostało sprowadzone na świat, przez parę godzin albo tygodni albo nawet lat będzie znosiło niewyobrażalne wręcz tortury, będzie faszerowane zastrzykami, będzie poddawane eksperymentom medycznym. Będzie cierpiało.

Dlatego dziwne mi się wydaje, że ktoś świadomy z pełną premedytacją sprowadza na świat kogoś, kto ma tylko i wyłącznie cierpieć. Wydaje mi się to okrutne i nie ma nic wspólnego z obroną życia ale jest przejawem wiwisekcji w imię prawa. Bo wiecie możemy się przyglądać cierpieniom, czerpiąc z tego jakąś niewyobrażalną satysfakcję wynikającą z chorej potrzeby torturowania bezbronnych

Jeżeli Wasz Bóg tak chce, to może zastanówcie się czy aby nie ma on coś wspólnego z ideologią faszystowską.

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (83)

  • kigja 23.10.2020
    Tak a propos znoszenia to przez matki

    https://tvn24.pl/polska/prof-chazan-odmowil-im-aborcji-dzis-opowiadaja-swoja-historie-ra685587-3197860
  • kigja 23.10.2020
    Ten bóg jest gorszy niż Szatan.
  • wicus 24.10.2020
    Juž nawet pomijam fakt chamskiego obrażania Boga i czyichś uczuć, alezbiera mi się na mdłości, kiedy ktoś pomstuje na rzekome "okrucieństwo" Boga, a bez popiera zabijanie chorych dzieci. Ciekaw jestem co zwolennicy aborcji eugenicznej powiedzieliby chorym i niepełnosprawnym dzieciom, które się urodziły: "Sorry, ale byłoby lepiej gdybyście nie żyły". Parszywy egoizm kryjący pod płaszczykiem "litości".
  • SwanSong 24.10.2020
    wicus
    Jak z Ciebie taka miękka faja, ze wszystko Cię obraża (jak radykalne feministki - widać, masz nimi wiele wspólnego) to może nie czytaj takich tekstów? Mnie obraża Twój bóg, ale nie gadam o tym przy każdej okazji.
  • wicus 24.10.2020
    SwanSong Obraża Cię Bóg, powiadasz... Jak to możliwe, skoro Go podobno nie ma... :)
  • SwanSong 24.10.2020
    wicus Obraża mnie idea takiego boga, którego słudzy zmuszają kobiety do rodzenia umierających dzieci. Czasy niewolnictwa się skończyły, tylko niektórzy mają problem to zaakceptować.
  • wicus 24.10.2020
    SwanSong Jak można kogoś zmusić do rodzenia dziecka, nie wyobrażam sobie tego... Jeszcze więcej trudności mam z sugestią, że mają to robić księża. Myślisz, że tylko księża i tylko katolicy są pro-life, a nie-katoliczki biegają z jednej skrobanki na drugą? Już prędzej dałoby się - choć też nie byłoby zbyt rozsądne, mówiąc delikatnie, doszukiwać się takiej postawy wśród muzułmanów, ale tam też nikt nikogo do niczego nie zmusza, kobiety po prostu chcą mieć dzieci, i nie ulegają przesądom, jak europejskie seks-lalunie.
  • SwanSong 24.10.2020
    wicus
    To, że sobie nie wyobrażasz, to nie znaczy, że tego nie ma. Co Ty zmieniasz temat na muzułmanów? Jeszcze te seks-lalunie... wiem, że najchętniej powsadzałbyś kobiety do kuchni i sypialni, aby rodziły po dwadzieścioro dzieci, ale te czasy minęły. Szkoda, że banda nieczułych drani chce ich powrotu.
  • Szpilka 23.10.2020
    Straszne czasy nastały dla kobiet, a wszystko przez jakiegoś kurdupla, który nawet rodziny nie założył ?
  • Targówek 23.10.2020
    Kurdupla, który odkręcił dzieło wąsacza skurwysyna z Moskwy.
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Precz z kurduplem i jego kotem!

    Czerwoną zarazę zastąpiła czarna.
  • Targówek 23.10.2020
    Szpilka Masz rację. Czarna = czarne protesty.
  • Shogun 23.10.2020
    Targówek Czarna - czarna zaraza w sutannach.
  • Targówek 23.10.2020
    Shogun Ciekawi mnie twój tok myślenia, jeśli nazywasz zarazą ludzi którzy pomagają innym i promują normalność.
  • Shogun 23.10.2020
    Targówek ułamek, ułamek mój drogi, a cała reszta, to tak jak powiedziałem, zaraza która rozpanoszyła się po całym kraju.
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Zawiązać facetom fiutki, będzie wilk syty i owca cała ?
  • Targówek 23.10.2020
    Szpilka Na szczęście chrześcijaństwo jest w opozycji do oszołomstwa i nienawiści jak w twoim kolacznym komentarzu.
  • Targówek 23.10.2020
    *kloacznym
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Dobra, odpieprz się trollu, nie dość, że pleciesz jak potłuczony, to jeszcze trollem jesteś, że też Matka Natura mogła się tak pomylić ?
  • Targówek 23.10.2020
    Szpilka to ty pierdolisz głupoty abstrahując od zamiłowania do aborcji. Cytując Bogusia lindę nie chce mi się z tobą gadać.
  • Targówek 23.10.2020
    Mam lepsze rzeczy do roboty niż takie bezwartościowe dyskusje z pro choice.
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Zmarszcz freda i bujaj się, moherowy bereciku.
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Albo ciągnij wora, to ci wychodzi najlepiej, co nie, mały onanisto?
  • Targówek 23.10.2020
    Szpilka mogłem się domyslić na jakim poziomie intelektualnym jesteś.
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    Guano mnie obchodzi, co mogłeś, na pewno możesz się ode mnie odfikać.
  • SwanSong 23.10.2020
    Targówek
    Targówek, ty znany jesteś z prawicowego zacofania :D Widać to po twoich tekstach, gdzie jedyne, do czego sprowadzasz kobiety to obiekty seksualne. Wyobraź sobie, że bycie matką nie jest marzeniem każdej kobiety, a matką dziecka skazanego na śmierć w męczarniach tym bardziej. Oczywiście, ty tego nie zrozumiesz :)
  • Targówek 23.10.2020
    SwanSong To ty, bez urazy, jesteś zacofany umysłowo jeśli tak odbierasz teksty o dziwkach, gangsterach, służbach itd.
  • Targówek 23.10.2020
    SwanSong i tak będą matkami dziecka - tyle, że martwego.
  • Targówek 23.10.2020
    po dokonaniu aborcji
  • Szpilka 23.10.2020
    Targówek

    ty za życia jesteś martwy, nie było potrzeby cię abortować.
  • kigja 23.10.2020
    Targówek wiesz, że masz rację?
    Jestem wstrząśnięta.

    Co nie oznacza, że nagle będę przeciwko aborcji.
    To byłby dobry punkt w kampanii kierowanej do młodzieży.

    Zaskoczyłeś mnie, Targówek.
    Brawo.
  • SwanSong 23.10.2020
    Targówek
    Nie, nie będą matkami. Będą kobietami po oszczędzeniu cierpień sobie i dziecku. Śmierć to nie zawsze zło. Czasem to łaska. Poza tym kobieta ma prawo decydować o sobie. Może cię to dziwić - tak jak innych bęcwałów z konfederacji - ale kobiety to też ludzie i potrafią o sobie decydować znacznie lepiej niż ty ;) Jeśli chce dokonać aborcji, to mimo zakazu zrobi to nielegalnie lub za granicą.
  • Targówek 23.10.2020
    SwanSong za granicą - na przykład w Rosji u Putina, gdzie postsowietyzm czuć w powietrzu.

    *Może cię to dziwić - tak jak innych bęcwałów z konfederacji*
    Tak się składa, że Konfederacja jest przeciwko radykalnym feministkom, które są raczej parodią kobiety sądząc po tym co odwalają.
  • kigja 23.10.2020
    Targówek
    Aha.
    I chodzi mi tylko i wyłącznie o aborcję zdrowego płodu.
    Chodzi o większą świadomość społeczeństwa, ale to możemy osiągnąć tylko poprzez edukację wczesnoszkolną, czyli 6 klasa szkoły podstawowej.

    Myślę, że takie hasło byłoby nie lada wstrząsem dla 12 letnich bąbelków.
  • SwanSong 23.10.2020
    Targówek
    I ja również jestem przeciwko radykalnym feministkom. Ale nie przeciwko prawom kobiet do samostanowienia.
    Akurat aborcję dokonasz w wielu krajach, a jak masz kasę, to tylko wybierasz, gdzie ci pasuje. Sorry, ale to jak z prohibicją. Gdy człowiek słyszy zakaz, to już kombinuje jak go obejść.
  • kigja 23.10.2020
    Człowiek + kot = Rodzina

    Ale kot ma większe prawa od kobiet.

    Animalsi górą.
  • Szpilka 23.10.2020
    Niestety, a ktoś tu niedawno się pluł, żeby nie zrównywać człowieka ze zwierzęciem, jakie zrównanie, przecież kot pierwszy ?
  • kigja 23.10.2020
    Zwierzę zawsze przed człowiekiem i nad człowiekiem.
    Bo czymże człowiek, kiedy zwierzę milczy w pokorze znosząc dzielnie, a on się burzy i żąda szacunku.
    Szacunek dla człowieka z cyckami!
    Tego się nie robi kotu...
  • Szpilka 23.10.2020
    Kigja

    Hahahahah, jesteś niemożliwa - tego się nie robi kotu ? ?
  • Tjeri 23.10.2020
    kigja
    Doskonały kigjoszymborek Ci wyszedł ;)
  • kigja 23.10.2020
    Tjeri
    Oby nie kigjoszambotworek?
  • Pan Buczybór 23.10.2020
    Ależ świetny tekst... Kurczę, nie czepiam się już nawet strony technicznej; trochę poprawek i nauki przed tobą, ale pisać już, de facto, potrafisz - została kwestia estetyki.
    Bardzo sprawnie, przejmująco, obudowałaś cały temat. Matka, która wbrew wszystkiemu, ma pozostać monolitem i krąg cierpienia, kultura cierpienia w imię życia, które z życiem nic nie ma wspólnego.
    Pozdrawiam
  • wicus 24.10.2020
    W kwestii ochrony życia to Konstytucja ma rację, a nie Pan. Wszyscy jesteśmy w kręgu cierpienia, tylko w różnym stopniu to odczuwamy. Mówienie, że życie ciężko/nieuleczalnie chorego, a w zasadzie podejrzewanego o taki stan, bo badania prenatalne bardzo często zawodzą, dziecka to najgorszy rodzaj dyskryminacji.
  • wicus 24.10.2020
    *że takie życie: "nie ma nic wspólnego z žyciem"
  • SwanSong 24.10.2020
    wicus
    Ile ciężko/nieuleczalnie chorych spytałeś o zdanie?
  • wicus 24.10.2020
    SwanSong Czyli mam rozumieč, že Twoim zdanie, ludziom ciężko i nieuleczalnie chorych (Covid19 tež jest zdaje się na ten moment nieuleczalny, swoją drogą), naležałoby zadawać pytanie: "Czy chcesz, bym cię zabił?". Wybacz, ale takim pytaniem się brzydzę.
  • SwanSong 24.10.2020
    wicus
    Dzieciom z organami na wierzchu, które mają znać tylko cierpienie? Tak. Covid? Nieuleczalny? Ciekawe, skoro tyle wyzdrowiało po nim. Radzę się dokształcić.
  • wicus 24.10.2020
    SwanSong Na tę chwilę Covid jest nieuleczalny, bo nie ma na niego leku. Bywa, że ktoś przechodzi go łagodnie albo w danym przypadku skuteczna okazuje się któraš z obecnie stosowanych, de facto eksperymentalnych metod. Ale nic więcej. Fakt, że nie ma niego lekarstwa i wszyscy robimy pod siebie chyba jest wystarczającym dowodem.
  • wicus 24.10.2020
    SwanSong Ja Ci powiem szczerze: jeśli ktoś napisze ustawę, w której jasno zaznaczy, że aborcja ma być dopuszczalna w sytuacji, nazwijmy to umownie, bez wyjścia, dla dziecka, kiedy jest absolutnie ewidentne, że ono nie przeżyje albo przeżyje bardzo krótko, to ja sam taką ustawę bardzo poważnie rozważę (oczywiście tylko tyle bo nie mam władzy), ale w każdym razie bym.*Ilu (to ludzie) z Tobą o nią nie spierał. Inna sprawa, że badania prenatalne itp. bywają omylne, i to bardzo. O tym też nie można zapominać, podobnie jak o fakcie, że "uszkodzony płód" też jest dzieckiem.
  • Tjeri 23.10.2020
    Bardzo dobry felieton. Jedynie ten faszyzm na końcu, w moim mniemaniu, niepotrzebny, tekst jest wystarczająco mocny bez niego.
    Świetne spostrzeżenia, dobrze ujęte. Wynagradzają nawet usterki techniczne (których jest sporo).
    Cóż... Dobry tekst na czasie. Szkoda tylko, że przykro o tym wszystkim czytać...
  • Bajkopisarz 23.10.2020
    Nad stroną techniczną się nie pochylę, bo i tak zignorujesz, więc tym razem tylko treść.

    Rzeczywiście, jest krzyk rozpaczy, kiedy już nic nie działa, a wszystko co robią ludzie mający władzę jest wbrew naszym przekonaniom, niewiele można zrobić. To znaczy teoretycznie można wiele, jednak wymaga to bardzo dużego samozaparcia – na przykład wyemigrować do kraju, gdzie jest nieco normalniej. No, ale tam się zawsze będzie „tym obcym”, z dala od wszystkiego co się zna i lubi, więc korzyść może nie być wyższa niż niekorzyść.

    Ale spokojnie. Cóż ta decyzja TK tak naprawdę zmienia, poza poprawieniem samopoczucia kilku starcom, którzy już nie maja wzwodu, albo mają go jedynie na widok małego dziecka, albo poza orgazmem u tej pani z grzywką, która w końcu znalazła chwilową ulgę w cierpieniu, bo inni wreszcie będą mieli gorzej niż ona?

    Na razie nic. Ci, których dotknie nieszczęście nadal będą wyjeżdżać za granicę, do przygranicznych klinik. Podziemie będzie kwitło, tak jak kwitnie teraz. Dojdzie mu około tysiąca dodatkowych pacjentek. Praktycznie to nic.
    Ale powoli zacznie zmieniać się co innego – będzie rósł strach. Potencjalnie bowiem to problem może dotyczyć każdej pary i ich bliskich. „A co jeśli mnie się przydarzy ciążą z płodem, który po urodzeniu dożyje następnego dnia najwyżej?”. Świadomość, że nie ma żadnego legalnego sposobu na zaradzenie problemowi, będzie destruktywna. U każdej pary.

    Oprócz poprawienia sobie samopoczucia wśród osób, których temat aborcji właściwie nie dotyczy, będzie to początek ruchu wahadła w drugą stronę. Upadł mur, który prowizorycznie zbudowano w latach 90-tych i którego każdy bał się ruszyć. Prowizorki są najtrwalsze, pewnie gdyby nie podjęto tematu, trwałoby to wszystko nadal, w zakłamaniu i hipokryzji. Ale w końcu zgniły kompromis zbutwiał do reszty i się rozpadł. Cieszą się teraz starcy i przebierańcy, że zatriumfowali, że na własną modłę urządzili życie wszystkim innym. Jak wspomniałem poprawi się im samopoczucie, ale czy coś jeszcze? Nie, absolutnie nic.
  • Tjeri 23.10.2020
    O, Bajko! Świetny koment.
  • wicus 24.10.2020
    Bajkopisarz Rozpaczasz, że polska Konstytucja opowiada się przeciwko zabijaniu chorych dzieci?
  • Bajkopisarz 24.10.2020
    wicus - zdefiniuj, co rozumiesz pod pojęciem"rozpacz" bym mógł się odnieść?
  • Pasja 23.10.2020
    Znakomita obiektywna opinia ujęta w tym krótkim felietonie. Na czasie i mocne podkreślenie roli kobiety i matki. Krzyczysz mocno głosem kobiety, ale też dajesz pomost dla idiotów którzy też krzyczą. Ojcowie chyba?
    Wraz z tą ustawą pewnie nadejdzie też koniec badań prenatalnych, z decyzją o aborcji.
    Polki mogą zacząć wyjeżdżać do Czech i Niemiec.
    Ale najgorsze jest to, że o takich sprawach decydują staruchy bez zwodu i przekwitnięte panie, przeważnie bez macicy.
    Pozdrawiam Autorkę i chylę czoła
  • Tjeri 23.10.2020
    Pasja, to "Wraz z tą ustawą pewnie nadejdzie też koniec badań prenatalnych" to chyba największa szkoda, jaką ten wyrok przyniesie.
  • Tjeri 23.10.2020
    Nie umniejszając tym innym - oczywiście...
  • Pasja 23.10.2020
    Tjeri i tego się boję dla swoich bliskich. Bo ja już jestem po, ale mam córkę, która może jeszcze i wnuki. Żyć w takim ciemnogrodzie aż strach. Ale coś rzecznik wypowiadał się w tej sprawie. Może jeszcze jakaś iskierka nadziei? Jesteśmy jak Rumunia za Ceausescu. Zmuszają kobiety do rodzenia.
  • Targówek 23.10.2020
    pasja Zarówno komuniści jak i Hitler właśnie popierali zabijanie dzieci na przekór Kościołowi.
  • Targówek 23.10.2020
    Poza tym moze trochę grzeczniej jak mówisz o bardziej doświadczonych i mądrzejszych ludziach?

    *Bo ja już jestem po, ale mam córkę, która może jeszcze i wnuki. Żyć w takim ciemnogrodzie aż strach.*

    Strach to żyć w seksualnym oszołomstwie.
  • Pan Buczybór 23.10.2020
    Targówek na forum won. Wszystkie twoje komentarze zostały już zgłoszone, więc ogarnij się i nie dawaj adminowi argumentów by cię zbanował
  • Targówek 23.10.2020
    Pan Buczybór rozumiem więc, że wolność słowa, tak jak w autokratycznych reżimach, tutaj nie istnieje?
  • Pan Buczybór 23.10.2020
    Targówek istnieje deklu, ale teraz po prostu spamujesz. To nie jest miejsce na takie dyskusje. Kropka
  • SwanSong 23.10.2020
    Targówek
    Głupiś i tyle. Za aborcję Niemkom groziła kara śmierci. Dokształć się, nieuku! Dopuszczał aborcję dla dzieci innych narodowości z czysto praktycznego powodu - mniej "podludzi".
  • SwanSong 23.10.2020
    Targówek
    Gdzie ci mądrzejsi? xD to kretyni i tyle
  • Pasja 23.10.2020
    Targówek odwal się spod mojego komentarza. Nie pisałam do ciebie i nie dyskutuję z gówniarzami bez intelektu.
  • Targówek 23.10.2020
    Pan Buczybór a komentarze innych zostały zgłoszone?
  • Pasja 23.10.2020
    Targówek ssssssssssssss
  • Targówek 23.10.2020
    pasja to ty idealnie reprezentujesz społeczeństwo bez wartości. Tylko seks i brak empatii.
  • Targówek 23.10.2020
    Ci, których obrażasz teraz, często dążyli do wyzwolenia naszego państwa spod rządów właśnie skrajnej lewicy (albo na odwrót). A ty co robisz dla swojego kraju poza promowaniem okrucieństw?
  • Pan Buczybór 23.10.2020
    Targówek na forum wypierdalać, umysłowa spierdolino. Nie wiem czy nie widzisz, ale tylko ty ciągniesz tę dyskusję i prowokujesz, nie potrafiąc przeczytać komentarzy do których się odnosisz
  • Targówek 23.10.2020
    Pan Buczybór nie zapominaj się jestem od ciebie starszy. Krew mnie po prostu zalewa gdy widzę jak ktoś tak pierdoli.
  • Targówek 23.10.2020
    jak pasja
  • wicus 24.10.2020
    pasja Doskonale rozumiem ten "strach": Konstytucja jest przeciwna zabijaniu dzieci podejrzewanych o chorobę albo niepełnosprawność! Jak to możliwe? Zgroza! Przecież matka powinna móc wybrać: urodzić czy zabč i spuścič do ścieków. To šwięte prawo każdej kobiety!
  • wicus 24.10.2020
    A nazywanie tego tekścidła "obiektywnym" to juž zupełne kuriozum. Autorka bez skrępowania i bez oglądania się na fakty wylewa w nim, w knajackim stylu, swoje fobie. Sama otwarcie przyznaje, žej furia nie pozwala jej na zebranie argumentów. Ich brak "kompensuje" tanimi antyreligijnymi uszszczypliwošciami i wulgaryzmami, i wyzwiskami typu: "Faszyści" (jakby nie wiedziała, že III Rzeszy wprowadziła aborcję eugeniczną), nawet nie próbując zmierzyč się z faktami: człowiek žyje od poczęcia, czy tak? Tak! W końcu, by sięgnąć po najbardziej oczywisty dowód, w jakim celu wykonuje się, choćby badania prenatalne? "Płód", "Zygota", "Zlep komórek" - jakoś wielu dziwnym trafem nie chce pamiętać, że sami nim byli. Nikt nie zaczyna istnieć w chwili urodzenia - kod genetyczny, bicie serca itd. pojawia się znacznie wcześniej. Aż trudno uwierzyć, by ktoś rozsądny mógł to kwestionować, a jednak zdarza się i tak. Ale bywa i gorzej. Czasem słyszę:."Prawda, to są dzieci, nasze dzieci,nale jeśli są chore to wolno je zabijać". Dziwię się tylko, że tacy ludzie nie popierają zabijania dzieci, które już się urodziły i zastanawiam się, co powiedzą, jeśli kiedyś sami poważnie, nieodwracalnie zachorują. Ale przede wszystkim, cieszę się, że prawo Mojego Kraju nie pozwala na zabijanie chorych dzieci.
  • Pasja 24.10.2020
    wicus
    Czy ja mogę mieć swoje zdanie? Tak! Cieszę się, że jesteśmy w Unii. Jest nadzieja!!! :)
  • Puchacz 24.10.2020
    wicus To adoptuj chociaż chociaż jedno, dobry chrześcijaninie.
  • kigja 24.10.2020
    Oni wolą być "święci" cudzymi rękoma.
  • wicus 24.10.2020
    Chciałbym powiedzieć o tym tekście coś pozytywnego, ale to chyba niemożliwe. Bodaj jedyne, co zasługuje tu na pochwałę, to szczerość Autorki, która otwarcie przyznaje się do ogromu negatynych emocji i braku argumentów. Nic dziwnego, że z lubością sięga po wulgaryzmy i wyzwiska, do kompletu brakuje jeszcze tylko kamieni i rac. Niełatwo pogodzić się z faktem, że Konstytucja chroni ludzkie życie od poczęcia. Na szczęście tak właśnie jest.
  • wicus 24.10.2020
    Gdyby cała ta sprawa nie była aż tak poważna, nie dotyczyła ludzkiego życia, życia dzieci, w zasadzie cała ta dyskusja byłaby na swój sposób śmieszna. Tak wielu, wydawałoby się rozgarniętych i poważnych ludzi neguje w niej oczywiste fakty: człowiek nie zaczyna istnieć w chwili urodzenia (przyjścia na świat), takie twierdzenie byłoby absurdem, kiedy dzieciom przed urodzeniem wykonuje się badania, a nawet operacje, a USG pozwala słuchania bicia ich serc. Można się tylko dziwić, że ci, którzy popierają aborcję eugeniczną nie nawołują do zabijania chorych dzieci już po ich przyjściu na świat, choć wiadomo, że w Belgii czy Holandii już dochodzi do takich sytuacji.
  • SwanSong 24.10.2020
    Według Twojej logiki to plemnik w jajeczku już stanowi człowieka? A może sam plemnik? Przecież niesie geny ludzkie.
  • Puchacz 24.10.2020
    A tak tylko ty jesteś straszno - śmieszny.
  • Dziękuję, że wyrażacie swoje opinie. Mam wrażenie, że mój tekst żyje już swoim życiem. Natomiast jeżeli chodzi o tą całą dyskusję, to myślę, że wielu ludzi nie ma pojęcia o czym w ogóle mówi. I właśnie te osoby zaprosiłabym do jakiegoś Domu Pomocy Społecznej, by tam przez moment popracowali, na zamkniętych oddziałach, do ktòrych nie wpuszcza się gości. W miejsca gdzie oszklone drzwi zapewniają kontakt z osobami, które tam siedzą. Bo inaczej się nie da, bo jak wejdziesz to zostaniesz pobity. I ze strachu nie wiesz już czy ta istota, ktòra wygląda jak wielbłąd naprawdę jest człowiekiem. Może gdyby ludzie zobaczyli o jakich deformacjach mowa, jak wygląda zniekształcone ciało , jak zachowują się ludzie, ktòrych umysły nie pracują, zrozumieliby, że w całej tej dyskusji nie chodzi o ich opinię czy poglądy, że w ogóle o nich nie chodzi.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania