Wywołać deszcz

Kiedyś u nas w Kościach Wielkich pojawił się problem, że dawno nie było deszczu. A to jest dla ludzi na wsi, którzy żyją z pracy na polu, wielki kłopot.

 

Rozumiecie, o co chodzi; jak nic nie pada, to potem nic nie rośnie. A jak nic nie rośnie, to potem nie ma plonów.

 

I tak pewnego dnia na polu zebrała się gromadka ludzi i zaczęła narzekać na suszę.

 

- To już koniec!

 

- Jesteśmy zgubieni!

 

- Nic nas nie uratuje!

 

Takich pesymistycznych i właściwie histerycznych okrzyków nie było końca, jednak nagle jeden mężczyzna krzyknął:

 

- Kurwa, niech wreszcie zacznie lać!

 

I wiecie co się stało? Naprawdę lunęło.

 

Wtedy ten mężczyzna zrozumiał, że ma władzę nad pogodą. Takie osoby nazywano kiedyś płanetnikami. A bycie płanetnikiem to niezła gratka.

 

Jak się podszkolił w swoich umiejętnościach, to tłumy ludzi zaczęły go prosić o manipulacje pogodą.

 

Był już tak dobry, że potrafił nawet sprowadzić na święta śnieg, tak jak było w dawnych czasach.

 

Nie brał za to pieniędzy, gdyż wybrał sobie inną formę zapłaty - pozycję na wsi. A ta pozycja była już tak duża, że postanowił kandydować na sołtysa Kości Wielkich. Jednak ta szybko się rozwijająca kariera musiała wzbudzić reakcję.

 

I tak oto w jedynym domu zrobiono zebranie.

 

- Wszyscy są już tak pochłonięci jego anomaliami pogodowymi, że zapomnieli o mojej magii! - krzyczała Baba Jaga.

 

- Ten człowiek wpadł w jakieś diabelskie moce. To co robi, to istne szarlataństwo. Na pewno jest już opętany przez diabła – powiedział ksiądz.

 

- Jest już opętany! To nie fair! Ja od tylu lat robię szatanowi laskę i jakoś nie chce mnie opętać! - jęczała Witch patrząc na swoje czarne pazury.

 

- Nie mogę dopuścić, żeby i on wystartował w wyborach. Jest dla mnie nieuczciwą konkurencją!- sołtys walnął pięścią w stół.

 

- Od lat to owczarze mieli monopol na sterowanie pogodą, a tutaj ten mi wszystko odebrał - owczarz również był wzburzony.

 

W sumie to intencje ich były zróżnicowane; ale cel jeden - pozbyć się płanetnika.

 

Cela są zawsze ważniejsze od intencji.

 

Poszli więc pod jego dom. On wyszedł im naprzeciwko i spytał w nieprzyjemny sposób:

 

- Czego tu? - jakby nie wiedział, że chcą się jego pozbyć.

 

- Jako przedstawiciel władzy, nakazuję ci zaprzestać działalności płanetnika lub opuścić naszą społeczność - sołtys wydał rozkaz.

 

- Jakiej władzy? - zaśmiał się płanetnik. - Niedługo wygram wybory i to ja będę wówczas władzą!

 

- Słuchaj, jestem owczarzem i nie potrafię spowodować nawet małego zefirka; a skoro owczarz nie jest tutaj płanetnikiem, to nikt nie powinien nim być! Zrozumiano! - owczarz mówiąc to, wskazał na niego palcem, co nieudolnie próbowało dać wyraz siły.

 

- Nie machaj mi tutaj paluchem! - bronił się płanetnik. - Nie moja wina, że jesteś dupa, a nie owczarz!

 

- Synu, nawróć się i odejdź od czarnej magii! - błagał go ksiądz.

 

- Czarny to jesteś ty! - chamsko odburknął płanetnik. - A tak w ogóle, to maja matka nie wspominała, że się z tobą puszczała, więc chyba nie jestem twoim synem!

 

- Zrozum głupcze, że magia to domena czarcich kochanek. Jeśli będziesz się nią zajmował, to pożałujesz! Chyba sama przemienię ciebie w żabę! - Baba Jaga groziła.

 

- Właśnie, a potem sprzedamy cię do francuskiej restauracji! - dodała Witch.

 

- Jeśli chcecie mieć żaby, to spójrzcie w lustro głupie babsztyle!- płanetnik zaatakował je w seksistowski sposób. - Ciekawi mnie, jak diabeł może mieć taki kiepski gust.

 

Wszelkie prośby nie pomagały; czego by nie powiedzieli i tak płanetnik złośliwe się odcinał.

 

W pewnym momencie jednak sołtys powiedział coś, czego się nikt nie spodziewał:

 

- Właściwie to ty nie jesteś wcale dobrym płanetnikiem; nigdy nie wyczarowałeś tęczy!

 

Te słowa zaskoczyły odbiorcę. Na chwilę zamilkł, ale potem powiedział:

 

- Zawsze musi być ten pierwszy raz.

 

I rzeczywiście po chwili wyczarował piękną tęczę.

 

Najbardziej niesamowite było to, iż była tęcza, a przedtem nie było deszczu. Trzeba nazwać rzeczy po imieniu, istna magia.

 

- I co powiesz na to mądralo? - triumfalnie spytał sołtysa.

 

- To mądrala powiem, że mamy tutaj strefę wolną od LGBT, a więc złamałeś prawo! Karą jest wygnanie z Kości Wielkich!

 

- O kurwa!- jęknął płanetnik.

 

Tak oto, został pierwszą heteronormatywną ofiarą stref wolnych od LGBT.

 

Marek Adam Grabowski

 

Warszawa 2020

 

www.zapisacmarzenia.pl

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • laura123 02.12.2020
    Strefy wolne od lgbt... fajne, niczym ten facio, który robił fotki i wysyłał za granicę. To było inspiracją, Marku?
  • Pierwotnym pomysłem była po prostu chęć zrobienia współczesnej parodii dawnych zabobonów związanych z pogodą, potem pojawił się pomysł, żeby nawiązać do obecnej sytuacji politycznej. Na temat pogody powstało też drugie opowiadanie 'fruwający samobójca", ono będzie tutaj za jakiś czas. Dzięki za miły komentarz. Pozdrawiam!
  • Tjeri 02.12.2020
    Hehe, na każdego znajdzie się paragraf :)).
    Jak nie chciał po dobroci, to tęczą go.
    Ponoć przed jakimś supermarketem patrioci poturbowali jakąś babcie, bo nieświadoma była, że tęcza na jej torbie na zakupy może kogoś sprowokować...
    Tekst lekki, zabawny. Może de nie urywa, ale uśmiechnęłam się.
  • Tjeri 02.12.2020
    Tak jeszcze mi się przypomniało: ciekawe czy osławiony Kraśnik trwa w swych postanowieniach...
  • Dzięki Tjeri; miło mi! Ja też słyszałem o ludziach, którzy kupili tęczowe torby nie znając ich przesłania. Pozdrawiam!
  • Józef Kemilk 02.12.2020
    Fajne. Wywołanie deszczu przypomniało mi "Seksmisje", tam winda ruszyła na to samo hasło. Jedną literówkę wychaczyłem
    "Cela" raczej "Cele"
    5
  • Seksmisja - A wiesz nie patrzyłem w ten sposób, ale masz rację była tam taka scena. Bardziej to jednak przypomina mój żart z innego opowiadania https://www.opowi.pl/m-jak-muranowska-czarownica-a48723/. Dzięki za komentarz i przychylną ocenę. Pozdrawiam!
  • Celina 02.12.2020
    Bardzo zaskakujące zakończenie. Nie spodziewałem się. Ciekawy tekst.
  • Dzięki! Właśnie zakończenie na zaskakiwać. Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania