X.

krążą małe pokoje

pękniętą nutą

wokół materaców

pośród igieł

 

głupcy budują

szóstkowy pomnik

obraz wsteczności

pochłania dotyk

 

barwy są różne

szarością umyte

zabliźniają rany

wody ósemek

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (22)

  • rubio 17.06.2018
    Muszę do tego wrócić, choćby po to, by dać pięć gwiazdek, których teraz nie daję, by mieć pretekst do powrotu ;)
    A w międzyczasie - dlaczego "szóstkowy"? Można znać odautorskie znaczenie tego akurat symbolu, czy mam liczyć wyłącznie na swoje interpretacyje?
  • Something 17.06.2018
    Tutaj proszę o interpretacje własne ;)
  • rubio 17.06.2018
    Something Zatem więc; szóstka jest biblijnym symbolem niedoskonałości, trzy szóstki - człowieka, a dokładniej postawienia człowieka w miejscu Boga (wedle mojej ulubionej interpretacji, a nie tam cuda wianki Antychrysty Nerony filmy Polańskiego), i głupcy budujący taki a nie inny pomnik - sama się nasuwa interpretacja. Tak sobie do tego motywu socjologicznie-reportersko podszedłem, "co się na świecie dzieje".
    A ogólną interpretację zostawię sobie dla siebie, bo jak Ty nie, to ja też nie. ;)
    Zresztą, poważniej, do ogólnej interpretacji podszedłem inaczej, niż do samego wspomnianego wycinka. Dobry tekst, wiele dróg myślenia nad nim.
    Podobają mi się różne barwy umyte szarością, na przykład. A na temat krążących pokoi mam zdanie całkowicie odmienne od przedstawionego w innym komentarzu. ;) Tak w temacie 'wycytowań'.
    pozdrawiam
  • Something 17.06.2018
    rubio Pozdrawiam. Dzięki za podzielenie się przemyśleniami ;) :)
  • Pan Buczybór 17.06.2018
    O, ten "obraz wsteczności" szczególnie mi się spodobał. Ładne to i jako czytelnik daję łapkę w górę. Pozdro
  • Something 17.06.2018
    Dziękuję za odwiedziny!
  • Dekaos Dondi 17.06.2018
    1→To mi się kojarzy z czymś nie takim jak trzeba. ''Materace'' i'' igły'' - to raczej przeciwności. ''małe pokoje'' z zawężonym myśleniem.
    2→Szóstki - szczególnie 3 - z drogą wstecz, nie tam gdzie trzeba.
    3→Szare barwy - takie życie / leżąca ósemka - mam skojarzenia z nieskończonością - byle po właściwej stronie.
    Trudny do interpretacji - dla mnie. Ale chociaż spróbowałem. Pozdrawiam→5
  • Something 17.06.2018
    Dziękuję za interpretację i odwiedziny :)
  • Canulas 17.06.2018
    Druga zwrotka bardzo mi się podoba, choć mam świadomość, że chwilowo (mam nadzieję, że chwilowo) noszę takie specyficzne, przeinaczające wszystko, okulary.
    Traktując tekst w szerszym wymiarze, nadinterpretujac i rozpatrując w największej z możliwych skal, całość nabiera bardzo smutnego wydźwięku.
    Nie mając nic ponad, skupiamy się na doczesności. Dramat polega na tym, że rozumiemy iż jej ulotnosc ociera się wręcz o fsrsę.
    Nie wiem czy Twój najlepszy. Pewnie nie. No ale to kwestia trafienia. Kwestia miejsca, czasu i okoliczności.
    Biorąc to wszystko w promień, bardzo, ale to bardzo mi podeszło.
  • Something 17.06.2018
    Dziękuję za odwiedziny :)
  • betti 17.06.2018
    krążą pokoje - chyba i Ciebie pod sufitem. Masakrycznie to ujęłaś. Nie chce mi się dalej czytać...
  • Something 17.06.2018
    To spadaj i nie pisz komentarzy, które nic nie wnoszą. Proste ;)
  • betti 17.06.2018
    Something ten miał wnieść, ale jak widać trafił w próżnię.
  • Something 17.06.2018
    betti Poezja jest różna i ma wiele znaczeń. Trzeba czasem pomyśleć, ale u Ciebie to problem. Koniec tej dyskusji
  • betti 17.06.2018
    Something sorry, ale ja mam tak, że gdy czytam wyświetla mi się obraz, to automatyczne. No i te krążące pokoje przyprawiły mnie o zawrót głowy.... źle to ujęłaś. Taka moja sugestia.
  • Something 17.06.2018
    betti Źle to ujęłam, w twojej, subiektywnej opinii - nie zgadzam się z nią. ;)
  • betti 17.06.2018
    Something w logicznej opinii...
  • Something 17.06.2018
    betti Trzeba pomyśleć, a teraz idź spod mojego tekstu. Marnujesz swój czas, stojąc na pierwszej strofie i pierdoląc o jednym i tym samym. ;)
  • Pasja 17.06.2018
    Witam
    Dla mnie to szpital psychiatryczny. Białe pokoje i marzenia niespełnione z dzieciństwa. Ósemki kreślone codziennie na posadzce zmywają kolory i zostawiają szarość.
    Szóstakowy pomnik to jedność na pozór.
    Pozdrawiam
  • Something 17.06.2018
    Dzięki za odwiedziny! :)
  • Worldovsky 17.06.2018
    Zagadka.
    Intrygująca.
    Forma dobra.
    Nieskomplikowana.
    Dzięki temu można pochylić się dłużej na d tekstem.
    Poszukać...
    Pozdrawiam.
  • No ja czekam na Twoją proze.

    głupcy budują

    szóstkowy pomnik - mnie sie to tak prosto, naiwnie kojarzy.
    Bo szostka jest najwyższą oceną.
    Ja tu widzę gre slow na zasadzie 'glupcy budują szostkowy pomnik', wiesz. Ale pewnie sie myle.

    Cos przyprozuj kiedys :).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania