---

---

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Tjeri 20.07.2019
    Ukośne nawiasy to kursywa - z braku laku.
  • Wrotycz 20.07.2019
    Dobry rytm, dwuznaczność znaczeń dzięki przerzutniom, sprawnie napisany, minimalistyczny, nostalgicznie-tragiczny wiersz z ociupeńką nadziei na trochę jeszcze darowanego czasu.
    5.
  • Tjeri 20.07.2019
    Wrotycz, ślicznie dziękuję :)
  • piliery 20.07.2019
    Lubię bez.
    Ten? Może nie.
    Ale też
    czasem bez,
    nie warto.
    - a może warto.
    Każdemu co innego pisane. Nic dodać. 5
  • Tjeri 20.07.2019
    Dobrze kombinujesz, Piliery :). Dziękuję.
  • Canulas 20.07.2019
    Swędzi, że dobre, ale co z tego. Mam czegoś za mało albo jest czegoś za późno, albo coś jeszcze innego.
    Przywędruję pod ten tragizm (ale nie tragizm- tragiczny, ino odczuciowy). Przywędruję i się rozejrzę.
  • Tjeri 20.07.2019
    Canulas, zapraszam :). Tragizm poczeka na Cię. Dzieki :)
  • puszczyk 21.07.2019
    Okoliczności jego napisania znam, to rozkminiania znaczeniowego robić nie będę.
    Masz swój oszczędny styl pisania z krakowskim podejściem do słowa - wartości.
    Pięć razy obejrzysz z każdej strony, zanim wydasz na ekran.
    Wiesz, jak cenię tę umiejętność u Ciebie.
  • Tjeri 21.07.2019
    Tja? Nie biem, ale spróbuję się domyślić :D.
    Dziękuję.:)
  • Ja powiem tak, czytałem u Ciebie naprawdę świetne wiersze, ten nie jest zły w mojej opinii, ale po tych o których myśle, byłby tylko tłem.
    Ale i tak było mi miło do Ciebie zajrzeć.
    Pozdrawiam!
  • Tjeri 21.07.2019
    Dziękuję, Maurycy. :)
  • betti 21.07.2019
    Bardzo realistyczny obraz, wiara jakby wygasała, tylko co w zamian? Jak dla mnie, trochę ten ogród pusty, jedynie chłodem wieje... ale może źle patrzę...
    Pozdrawiam.
  • Tjeri 21.07.2019
    Z pustką i chłodem na pewno dobrze patrzysz (w sensie w zgodzie z odautorskimi intencjami). Co do wiary... powiem tak - to bardzo wieloznaczne słowo, ale wiersz należy do czytelnika, dla każdego może wyglądać inaczej. Dzięki za wizytę!
  • betti 21.07.2019
    A może to chodzi o wiarę w miłość, tylko czemu ta miłość jest taka tragiczna, dlaczego w tym ogrodzie tyle zimna? Ot, coraz więcej pytań... niemniej ten trafił i zastanawia.
  • Tjeri 21.07.2019
    To wszystko powiązane, ale kierunek dobry :)
  • Tjeri 21.07.2019
    No i czy ta wiara wygasła, czy jest "pomimo" ;-)
  • betti 21.07.2019
    Jest ''pomimo'' - moim zdaniem, bo ''jeszcze mnie nie budź, aż przekwitniemy - bez'' Dobrze?
  • Tjeri 21.07.2019
    Tak, o ile "dobrze" to w zgodzie z intencjami odautorskimi :D.
  • betti 21.07.2019
    Lubię, kiedy włażę w tekst i wnikam w uczucia autora. Zawsze mnie zastanawia, czy kiedy patrzę na obraz i widzę coś, czego inni nie widzą, to dobrze czy źle... nigdy nie wiem. I nie wiem, czy powinnam o tym mówić czy nie... ot naszło mnie na refleksje.

    Idę na spacer.
  • Tjeri 21.07.2019
    Wydaje mi się, że zawsze miło jak ktoś próbuje wniknąć. Aczkolwiek - jeśli interpretacja odbiega od zamysłu, to też fajne, bo widać że wiersz żyje jakoś niezależnie... A w tym tworze chciałam by możliwych było równolegle kilka odczytów, tak maskująco - zagłuszająco. :D
    Miłego spaceru.
  • Canulas 21.07.2019
    Bóg będzie w człowieku do czasu wyrzeczenia się go? Temu ma służyć nicość w odneisieniu do nowozasadzonego ziarna wiary?
    Niee, to jeden z utworów strzelających. Przestzreliwujących. Czyli utworów, które dają na tyle dużą siłę w emocji, że zrozumienie i rozkodowanie nie jest w nich nadrzędne. Czasem Wrotycz tak pisze.
    Ja na to mówię: Fenomen obcowania z kulę.
    Film Sphere (Kula). W jednej scenie widać bezgraniczną fascynację nieznanym, do której zrozumienie zupełnie nie jest potrzebne.
    Tylko tak: To nie jest level aż takiego odczucia. Ono występuje, jest silne, ale nie bezgranicznie.
    Tyle.
  • Tjeri 21.07.2019
    Dzięki za powrót pod mła.
    Wiersz tłumaczyć głupio i zapewne tego nie oczekujesz. Powiem jeno na usprawiedliwienie, że jest dość osobisty. By go trochę odekshibicjonizować potraktowałam budowę eksperymentalnie i pobawiłam się przerzutniami. Wiem, że dobry wiersz nie powinien zbyt dużo ich zawierać (więc tu raczej nadmiar), ale dzięki nim chciałam poprowadzić dwie historie równolegle. Jedną z nich zobaczyłeś. Wielkie dzięki za wizytę i podzielenie się odczuciami. :)
  • Angela 21.07.2019
    Nostalgiczny, utrzymany w dobrym rytmie, po prostu bardzo ładny.
    Pozdrawiam.
  • Tjeri 21.07.2019
    Wielkie dzięki, Angelo! :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania