¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 23

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (110)

  • Grain 25.05.2021
    A co zabrał Bóg - poczynając od lalki w przedszkolu, na czym innym kończąc?
  • Szpilka 25.05.2021
    Grain, to jest wiersz, a nie moje CV, nawet funkcjonuje powiedzenie - Bóg dał i Bóg zabrał, a skoro zabrał, to człek się buntuje, często żal i urazę chowa, czy słusznie?
  • JamCi 25.05.2021
    Czytam kolejny raz i jeszcze parę razy przeczytam. Magnetyzujące.
  • Szpilka 25.05.2021
    JamCi, dziękuję za magnetyzujące ?
  • kikimora 25.05.2021
    To nie jest wiersz na jedno czytanie. Ciekawa forma i treść - prosta, a tak wieloznaczna.
  • Szpilka 25.05.2021
    Kikimora, pięknie dziękuję ?
  • Lotos 25.05.2021
    Ciekawy wiersz.
  • Szpilka 25.05.2021
    Lotos, Twój też, właśnie przeczytałam wiersz Plath, dzięki ?
  • kigja 25.05.2021
    Czemu niskie oceny?
    Jest nad czym podumać?
  • Szpilka 25.05.2021
    Kigja, pewnie jakiś nienawistnik sobie ulżył, niech mu na zdrowie pójdzie ?

    Dziękuję za palec w górze ?
  • Grain 25.05.2021
    Mnie skojarzył się, w przypadkowej symetrii, z tekstem M. Czaplińskiej do wspaniałej piosenki Zamiast

    https://www.tekstowo.pl/piosenka,edyta_geppert,zamiast.html
  • Szpilka 25.05.2021
    Grain, znam tę piosenkę i nie tylko tę, dziękuję za wizytę ?
  • Grain 25.05.2021
    Szpilka pani Magda napisała jeszcze Remedium, śpiewne na budowach socjalizmu w tej formie:

    wsiąść do rakiety Hermaszewskiego
    nie dbać o bagaż o wina bukiet
    ściskając w ręku kartki na cukier
    patrzeć jak Gierek ma wszystko w dupie
  • Szpilka 25.05.2021
    Grain

    Hahahahahha, zajefajne, a tego nie znałam, dzięki ?
  • Tjeri 25.05.2021
    Po prostu świetne. I nawet nie wiem co więcej napisać.
  • Szpilka 25.05.2021
    Tjeri, dziękuję za świetne ?
  • laura123 25.05.2021
    A kto w niebie odbiera?
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura, a dlaczego w niebie?
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka dlatego:

    ''... w niebie

    kto daje i odbiera...

    i za co nie wiem''
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura

    Warto znać powiedzenia, tam jest wielokropek, który naprowadza:

    Kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera

    Kto daje i odbiera

    Definicja

    jeżeli się coś komuś już podarowało, to nie powinno się tego odbierać

    https://wsjp.pl/index.php?id_hasla=5209
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka czyli chodzi o nieśmiertelność? No znam to powiedzenie, ale nie wiedziałam, że do Boga można je zastosować za to, że daje życie i odbiera.
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura

    Chodzi np. o biblijnego Hioba, który mimo doznanych krzywd Boga nie obwiniał, ale to był Hiob, człowiek najczęściej obwinia, bo go gorycz zalewa.

    Bóg dał i Bóg odebrał.
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka nie wiem, ale z moich osobistych doświadczeń wynika, że Bóg nie odbiera tego, co daje. Owszem może wystawiać na próby, wszak lepi człowieka i tu dobry przykład Hioba, nie zwątpił nawet na chwilę, za to został nagrodzony.
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura, owszem, gdy matka straci dziecko, Boga obwinia, to bardzo ludzkie, wymaganie zrozumienia jest nieludzkie.
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura, chciałabyś takiej próby, żeby Ci dziecko zabito? Pokłoniłabyś się Bogu, sławiąc jego imię?
  • piliery 25.05.2021
    Szpilka ale co ma wspólnego z tym Bóg? Determinizm to łatwa ścieżka w której człowiek pozbywa się odpowiedzialności. Tymczasem Bóg, istniejąc poza czasem, dopuszczając wolną wolę, musi zgodzić się na to że będzie obserwatorem ludzkich wyborów. To tak jak z pytaniem: gdzie był Bóg kiedy ludzie umierali w Auschwitz istnieje jedna odpowiedź: razem z cierpiącymi. Cierpienie i zło, choroba i nieszczęścia są obecne w naszym bytowaniu na ziemi. Rozumiem że w takich wypadkach jak w Twoim wierszu, człowiek chciałby by Bóg pokazał swoje władztwo ale to oznaczałoby likwidację wolnej woli. Można z niej zrezygnować ale tu już wchodzimy w doświadczenia mistyczne gdzie zupełnie inny wymiar. W boskim wymiarze: jeśli wszystko dzieje się w jednym momencie, przestaje tez istnieć nieszczęście i ból. Zostają tylko przejścia z jednego świata w drugi. Niewyobrażalne? (drobinę uprościłem ale się nie da o tym krótko nie upraszczając)
  • Szpilka 25.05.2021
    Piliery

    Razem z cierpiącymi, czyli gapił się na ludzkie cierpienie i nic nie zrobił? Nieludzkie, a raczej nieboskie.

    Nie może być wolnej woli i nakazu wypełniania przykazań, to się wzajemnie wyklucza albo moja wola, albo wola Boga, jeśli moja, to piekło.

    A co ma Bóg wspólnego? Przecież modlimy się do Boga, oczekujemy wsparcia, tylko po co, skoro Bóg nie ingeruje w nasze życie?

    Bardzo dziękuję za ciekawe wyłuszczenie swojego punktu widzenia ?
  • piliery 25.05.2021
    Szpilka Nie. :) Wybór jest zawsze. Nie ma nigdy sytuacji bez wyboru i na tym polega wolna wola. Jak z Lieberta. Modlitwa tez dotyczy wyborów . A właściwie rozświetlenia, rozeznania w nich.
  • Wrotycz 25.05.2021
    Piliery, jeżeli dla Boga, w Jego wymiarze, wszystko dzieje jednocześnie, to znaczy że wie wszystko o tym się zdarzyło, zdarza i co nastąpi. Z naszej perspektywy patrząc, zna nasze wybory jeszcze przed podjęciem. Nie musi obserwować. Wie, jakie będą (vide słowa o zachowaniu się św. Piotra, czy postępku Judasza). Czyli rzeczywistość to 100% determinizm. Tyle, że my nie znamy przyszłych, własnych wyborów, stąd przekonanie o wolnej woli.
    Woluntaryzm to efekt życiowych doświadczeń i tego, co w siebie 'wkładamy'. Można z grubsza przewidzieć, jak ktoś, kogo trochę dłużej znamy, zachowa się w określonej sytuacji.
  • piliery 25.05.2021
    Wrotycz To nie determinizm. To ze Bóg wie jakich dokonujemy wyborów i jakie to będzie miało konsekwencje nie znaczy że nie możemy dokonać innego wyboru. To niemal niewyobrazalne ale bardzo realne. Nie da się tylko zmienić tego co już sie stało bo świat stałby się chaosem.
  • Wrotycz 25.05.2021
    Dobry wiersz, Szpilko.
    Wolność jest największym darem. Chciałabyś być czymś na kształt kukiełki, której ruch zależy od kogoś innego?
  • Wrotycz 25.05.2021
    Kiedyś na pewno to pojmiesz. Nie bez powodu mówi się o boskiej wszechwiedzy. Skąd ona? Z determinizmu.
  • piliery 25.05.2021
    Wrotycz :D :D Tak. Wszechwiedza wynika z trwania poza czasem jednak wybór oznacza obecność w alternatywnych światach które się przenikają tworząc zarazem jedność. .
  • JamCi 25.05.2021
    Wrotycz ja czasem myślę, że musi Mu być bardzo smutno. Bo jeśli jest i wtedy dawno i teraz i kiedyś jednocześnie i to wszystko widzi i szanuje wolną wolę i kocha, to ma przerąbane. Bo my jesteśmy jednak ciut jebniętym dzieckiem.
  • Szpilka 25.05.2021
    Piliery

    Może tak, jednak przed oczami stają mi ci, którzy wchodzili do komór gazowych, jaki oni mieli wybór?
  • Szpilka 25.05.2021
    Wrotycz

    Dziękuję za dobry, ano nie, aczkolwiek marionetkami bywamy ?
  • piliery 25.05.2021
    JamCi Też tak myślę. KIedy widzi jak jesteśmy krótkowzroczni, jak wybieramy kierując sie doraźną korzyścią musi go boleć ale bądźmy optymistami jest sporo ludzi dokonuje dobrych wyborów i w ten sposób prostują nasze ścieżki, dając nam nowe szanse. Jedyne co jest w tej szaradzie niezmienne to początek
  • Wrotycz 25.05.2021
    Szpilka, fakt. JamCi w ostatnim wierszu o tym pisała. Wynajmuje nas jakaś opcja i trzyma :)

    JamCi, nie tylko ciut, ale życie na tej planecie nas nie rozpieszczało, na bierze to pod uwagę.
  • Szpilka 25.05.2021
    JamCi

    Dosadnie, ale celnie ?
  • piliery 25.05.2021
    Szpilka Tego wyboru dokonali za nich inni.
  • Wrotycz 25.05.2021
    Piliery, ja tam w żadnych alternatywnych światach siebie nie widzę, nie czuję. Ten tu, w zasadzie zupełnie wystarczy, zajmujący jest.
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka, ale to nie Bóg ich tam zaprowadził. Wtedy ludzie - ludziom zgotowali ten los.
  • JamCi 25.05.2021
    Wrotycz pewnie tak.
  • Szpilka 25.05.2021
    Piliery

    No właśnie, czyli pozbawiono ich wolnej woli ?
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka szli po woli innych ludzi. To do nich trzeba mieć pretensje.
  • Szpilka 25.05.2021
    Wrotycz

    Ja też siebie nie widzę, aczkolwiek powiadają, że piekło jest tutaj, zatem tam, to już tylko nirwana ?
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura, a do Pana Boga nie? Przecież wszędzie jest, wszystko widzi i wszystko może ?
  • piliery 25.05.2021
    Wrotycz Chciałabyś abym napisał ze nie od Ciebie to zależy. :D Zależy - pod warunkiem osiągnięcia przez Ciebie okreslonego stanu, w którym zorientujesz się jakich wyborów dokonywać by osiągnąć cel rzeczywisty. (wbrew pozorom to nie buddyzm)
  • Szpilka 25.05.2021
    Pięknie wszystkim dziękuję za interesującą dyskusję, tymczasem muszę się oddalić, aczkolwiek z bólem serca.

    Wszystkiego dobrego i do następnego ?
  • piliery 25.05.2021
    Szpilka Ale to nie Bóg ich tego pozbawił. :)
  • laura123 25.05.2021
    Szpilka nie, On nie wtrąca się w naszą wolę, jedynie pomaga nieść krzyż.
  • Szpilka 25.05.2021
    Piliery

    Czy Bóg chce zapobiec złu, lecz nie może? Zatem nie jest wszechmocny. Czy może, lecz nie chce? Zatem nie jest miłosierny. Czy może i chce? Skąd zatem zło? Czy nie może i nie chce? Dlaczego więc nazywać go Bogiem?

    Epikur

    Ciao ?
  • Szpilka 25.05.2021
    Laura, przeczytaj, co Epikur rzekł, ciao ?
  • Wrotycz 25.05.2021
    Piliery, nie, nie chciałabym być kukiełką.Z niewiedzy o przyszłości wynika moja wolna wola, czyli podejmowanie starań o to, co ma być we mnie i wybierać.

    Dzięki Wam za rozmowę, mus mi spadać i dokonać wyboru :)
  • piliery 25.05.2021
    Wrotycz dziwne jak dochodzimy do tych samych wniosków odmiennymi drogami. :D
  • piliery 25.05.2021
    Szpilka Bóg może ale nie chce bo naruszałby naszą wolność. W tym kontekście Jezus mówił : "wszyscy jesteście bogami". Miłosierdzie polega na kolejnej szansie - to ciągłe stawianie nam na drodze dobra.
  • Szpilka 26.05.2021
    Piliery

    Ja mam ogromne wątpliwości, czy dobry ojciec mógłby ze spokojem patrzeć na cierpienie swoich dzieci? Cierpienie nie uszlachetnia, domy szalonych są pełne ludzi, którzy nie udźwignęli cierpienia.
  • piliery 26.05.2021
    Szpilka Twoje współczucie dla cierpiących wystarczy za dowód przeciw temu co piszesz.
  • Szpilka 26.05.2021
    Piliery

    Hmmm, no cóż, chyba jestem pełna sprzeczności ?
  • Zaciekawiony 26.05.2021
    laura123 Jeśli przyjąć pogląd, że bóg ma zaplanowany nasz los, to w jego planach jest też nasza strata, udręka i choroba. I podmiot liryczny wiersza nie widzi w tym sensu...

    Nie uważałaś na lekcjach z interpretacji wiersza, czy co?
  • Wertyt 25.05.2021
    Przeczytałem ten wiersz kilka godzin temu. Od tego czasu łazi za mną, szwenda się za moim cieniem, głowę zawraca... musiałem tu wrócić i to napisać. Szkoda tylko, że ktoś zaniżając bez uzasadnienia ocenę, robiąc Tobie na złość bruka fascynującą poezję.
  • Szpilka 25.05.2021
    Wertet, pięknie dziękuję za pochlebną opinię, oceny? Nieadekwatne, lata frustrat i sobie używa ?
  • Szpilka 25.05.2021
    *Wertyt
  • Bardzo ciekawy wiersz. Pozdrawiam 5
  • Szpilka 25.05.2021
    Marek, dziękuję za ciekawy i piątaka ?
  • piliery 25.05.2021
    Bardzo ciekawy wiersz. Piątkę Ci wczesniej wstawiłem. :)
  • piliery 25.05.2021
    Nie ściągałem od Marka Adama Grabowskiego. :)
  • Szpilka 26.05.2021
    Piliery

    Aha, pięknie dziękuję ?
  • D.E.M.O.N 25.05.2021
    z poezji zawsze miałem 1, ale Tobie daje 5 :)
  • Szpilka 26.05.2021
    D.E.M.O.N

    Bardzo dziękuję ?
  • Odczytuję jak pieśń, w sam raz pieśń na Boże Ciało. Lata nie byłem i nie wybieram się - nie wiem, czy na procesjach śpiewają, nie pamiętam sprzed ponad trzydziestu lat, niemniej jak pieśń. Pisywali pieśni wielcy, teraz to chyba mniej popularne..
  • Szpilka 26.05.2021
    Yanko, no ja wielka nie jestem i nie będę, dziękuję za komplement. Odebrałeś jako pieśń, to raczej rozmyślania nad nieuchronnością ludzkiego losu. Dziękuję za wizytę ?
  • Narrator 26.05.2021
    Zupełnie nie wiem czemu, ten wiersz, szczególnie powtarzane słowa, przypomniał mi „Niemieckie requiem” Brahmsa, zwłaszcza początek drugiej części: ???? ????? ???????, ?? ??? ??? ???? (Bo każde ciało jest jak trawa). Słowa wiersza uderzają jak głos wyroczni. Nie uciekniemy przed przeznaczeniem. Co się stanie, wiadomo było już na początku czasu. Absolutnie nie kojarzy mi się z żadnym religijnym świętem, ten wiersz jest ponad religią, może dlatego, iż jestem człowiekiem małej wiary. Dla mnie bóg to personalizacja sił natury. Daję 5 i dziękuję autorce za moment zadumy na życiem :)
  • Szpilka 26.05.2021
    Narrator, bo to nie jest o religii, to rozmyślania nad nieuchronnością ludzkiego losu, czy to z determinizmu wypływającego, czy z przeznaczenia.

    Dziękuję za piękny komentarz ?
  • Morus 26.05.2021
    Podwyższę średnią, choć trochę ciężko mi to zrozumieć. 5.
  • Szpilka 26.05.2021
    Morus, ale najpierw mi jedynek nastawiałeś i nie zaprzeczaj, bo mam coś z Wernyhory, na pewno nie łeb chory ?

    Dziękuję za poświęcony czas na czytanie.
  • pansowa 26.05.2021
    Szpilka to oczywiste.
    Stary manipulator i zadymiarz.
    Kogo on chce oszukać takimi tekstami??
  • Morus 26.05.2021
    Droga Szpilko, jak możesz mnie posądzasz, już nawet naszemu drogiemu oszołomowi z wariatkowa nie stawiam, odkąd regularnie bierze leki. A Tobie jakbym mógł.
  • pansowa 26.05.2021
    Morus kręcisz, manipulujesz, wstawiasz, zmieniasz tematy, przekręcasz wypowiedzi, wyrywasz z kontekstu i uprawiasz toporną i nachalną indoktrynację i na dodatek wszyscy o tym wiedzą.
    Ksywa oszołom jest twoja, więc nie wychodź poza własne ramy?
  • Szpilka 27.05.2021
    Morus

    Aha, toś mnie przekonał ?
  • pansowa 26.05.2021
    Bardzo logiczne :)
  • Szpilka 26.05.2021
    Pansowa, to cieszę, że logiczne ?
  • Trzy Cztery 26.05.2021
    Nie wiem, czy ktoś już pisał o budowie Twojego wiersza. Jest po prostu piękna! Dwie zewnętrzne strofy (dwie pierwsze i dwie ostatnie) są zrymowane wg innej zasady niż dwie środkowe. W tych zewnętrznych (w sumie czterech, bo 2+2=4), masz też tak samo wykorzystane powtórzenia. Środkowe - inny układ rymów, lecz taki sam dla środkowych.
    Wiersz ma jakby oś symetrii, dość grubą, bo złożoną z dwóch środkowych strof. Jest jak huśtawka zrobiona z grubej dechy opartej na ciężkiej kłodzie. I jest też jakby kołem, równocześnie. Takim ciężkim, jak młyńskie koło, które czasem przygniata nas przed zaśnięcie, gdy przezywamy jeszcze raz miniony dzień. Ciężką karuzelą. I tym wszystkim jednocześnie.
  • Szpilka 27.05.2021
    Trzy Cztery, dla samych Twoich komentarzy warto pisać wiersze, cudny i pokrzepiający jest Twój komentarz ?

    Taką sobie umyśliłam formę, ale pewnikiem nie wymyśliłam, bo wszystko już było, pięknie dziękuję ?
  • Trzy Cztery 26.05.2021
    *przed zaśnięciem, gdy przeżywamy jeszcze raz miniony dzień

    (Uzupełniłam drugie słowo i dostawiłam kropkę nad z w czwartym. Za słabo wciskam klawisze).
  • Trzy Cztery 26.05.2021
    (A jeszcze dopiszę, że moje porównania nie są krytyką tekstu, lecz pochwałą. Pokazałaś tu coś trudnego do wyrażenia, i - w ciekawej formie).
  • Zaciekawiony 26.05.2021
    Pochwała odnosząca się do cech tekstu to też krytyka. A każda komedia to dramat.
  • Trzy Cztery 27.05.2021
    Zaciekawiony, twierdzenia pomagają porządkować świat. Pamiętam wiele, głównie z lekcji geometrii. To drugie, które podajesz w komentarzu, o dramacie, można rozwinąć na wzór twierdzenia o prostokątach: "Każdy kwadrat jest prostokątem, ale nie każdy prostokąt jest kwadratem" ( Każda komedia to dramat, ale nie każdy dramat to komedia).

    Jednak...

    "nie bój się (...)
    dokładnej sumy niedokładnych danych"

    https://www.youtube.com/watch?v=Eiwi9dAPurA&ab_channel=MietekSzczesniak

    Ja w swoim kom. użyłam słowa "krytyka" jako "surowej lub negatywnej ocena kogoś lub czegoś", i napisałam, że mój komentarz tym właśnie nie jest. Są wiersze, które robią pewne zamieszanie w naszych głowach, mimo chęci ułożenia w nich jakichś spraw. Wiersz Szpilki to jest taki wiersz. Są rzeczy niewysłowione. Do nich należą mantry. Lecz mantry, mimo niewysłowienia, oddziaływują na nasze umysły i ciała. Modlitwy, częściowo z powodu obecnych w nich powtórzeń (litanie) działają jak mantry. Ten wiersz składa się ze słów, trochę przypomina modlitwę, a działa jednak jak mantra.
  • Jamazur69 27.05.2021
    Piąteczka
  • Szpilka 28.05.2021
    Jamazur, oj, czasem mi się uda cóś na poetycką nutkę, thanks ?
  • Dekaos Dondi 28.05.2021
    Szpilko↔A niech to. Co za sens w sensie wiersza.
    Każdy pomyśleć inaczej może i właśnie dlatego, taki uniwersalny jest.
    I dobrze napisany↔zdaniem mym:)?→zwyczajowo skradłem:)
  • Szpilka 30.05.2021
    Dekaos, dziękuję za pochlebne słówko, to bieri następną ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Szkoda, że usunęłaś ten wiersz niczym Dębski zdeformowany płód. Ale i tak daję ci maksymalną ocenę. Pozdrawiam 5 ????????❣????????❤
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Marku odpocznij trochę i idź na spacer. Jesień nas nie pokona
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Tutaj masz zarchiwizowane
    https://web.archive.org/web/20210922172253/https://www.opowi.pl/zadraznienia-a68975/
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Józef Kemilk Na spacerze byłem przed południem. Teraz jest ciemno. W Warszawie wróciło babie lato. Jak pogoda w Opolu?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria pod linkiem jest to samo. Ale dzięki!
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski fajnie jest, też ciemno
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Bo "klikłeś" tylko na podświetlony. zaznacz myszką całe
    https://web.archive.org/web/20210922172253/https://www.opowi.pl/zadraznienia-a68975/
    skopiuj, wklej w pasek adresu i kliknij enter:)
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria Ok, ale to chyba kiedyś zniknie?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Józef Kemilk lubię wieczorny spacer, ale latem czy wiosną. Jesienią po zmroku się nie ruszam.
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Abbie Faria to mnie lekko przeraziło. Znaczy, że nic nie ginie? I nic nie można usunąć?
  • Narrator dwa lata temu
    Józef Kemilk

    Google indeksuje oraz archiwizuje wszystkie teksty publikowane na publicznych stronach i przechowuje je w swoim repozytorium przez około 90 dni. W tym czasie każdy użytkownik ma do nich dostęp. Później Google usuwa zawartość i archiwizuje teksty od nowa za pomocą robota (ang. web crawler).

    Musisz poczekać 90 dni od chwili usunięcia tekstu.
  • Szpilka dwa lata temu
    Łojeju, Marek, nie kukiełkuj, przecież to portal towarzyski, a nie literacki, nie ma co szkodować, szkoda, to jak teściowa do studni wpadnie, bo wodę zepsowa ?
  • Abbie Faria dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski Nie powinno zniknąć. Nie wszystkie strony są archiwizowane. Robi to robot na podstawie linków lub możemy sami zarchiwizować. To nie jest strona od googlea, więc nie obejmują je zasady przedstawione przez Narratora.
  • Szpilka dwa lata temu
    Abbie Faria

    Właśnie, to strona archive.org ?
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Abbie Faria czyli będzie wiecznie?
  • Narrator dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski

    Marku, nie martw się — już za siedem miliardów lat Ziemia spłonie i wszystkie teksty znikną. ??
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Narrator ?
  • Narrator dwa lata temu
    Zgodnie z regulaminem Internet Archive na archive.org wszystkie skopiowane treści internetowe są przechowywane bezterminowo, chyba że klęska żywiołowa lub inne nieprzewidziane zdarzenie spowoduje ich zniszczenie.

    Autor ma prawo zażądać nieudostępniania archiwizowanej treści, niemniej jednak treść nie zostanie anulowana.

    Więcej na ten temat tutaj:
    https://archive.org/post/1029807/how-long-are-old-versions-of-websites-kept-for

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania