Zajęcza przestroga + Życzenia

Zając, jak to królik, kicał po polanie. Kicał, kicał i cieszył się swoim jakże krótkim życiem. Wśród tej radości spostrzegł w trawie dziwną błyskotkę. Błyszczała blaskiem złocistym i oślepiała lecące nad nią ptaki. Ciekawski zwierz zbliżył się do niej. Obejrzał ją dokładnie ze wszystkich stron. Mimo całej swej zajęczej mądrości nie mógł pojąć czym było owe świecidełko. Myślał o tym aż do wieczora. Gdy spostrzegł, iż nastał mrok pokicał do swej norki i postanowił tu powrócić nazajutrz. Spał spokojnie i śnił o tym czym może być tajemniczy przedmiot.

Gdy pierwszy dzięcioł uderzył w sosnę, zając się obudził. Wybiegł pośpiesznie ze swej norki. Chciał jak najszybciej dotrzeć do błyskotki, którą wczoraj znalazł. Po kilku chwilach doszedł na miejsce. Skarb był na swoim miejscu, a w okolicy nie było innych zwierząt. Rozejrzał się dokładnie i wziął w swe łapki tajemniczy przedmiot. Nie mógł się nadziwić jego blaskowi. Był tak oślepiające, że zając musiał mrużyć oczy, aby na niego patrzeć. Postanowił, że schowa błyskotkę do swej nory i ukryje ją przed wzrokiem innych zwierząt. Pobiegł ponownie do swego domu i ukrył się w jego czeluściach na długie tygodnie...

Mijały dni, a zając nie wychodził z nory. Całymi dniami wpatrywał się w blask krążka. Nie mógł go opuścić ani na chwilę. Jego łapki zespoliły się z błyskotką, a jego oczy nie mogły się już otworzyć całkowicie. Przez cały ten czas nie jadł i nie spał. Ogarnęła go straszliwa chciwość i ciekawość. Nadal bowiem nie wiedział czym jest tajemniczy artefakt. Główkował nad tym całymi dniami, a i tak nie mógł znaleźć rozwiązania. Cała ta sytuacja bardzo zmartwiła jego zajęczych przyjaciół. Nie wiedzieli co się dzieje z ich przyjacielem. Nie wychodził już na polanę, żeby z nimi kicać. Nie chciał już odwiedzać swej chorej, zajęczej babci. Zamknął się w sobie i zniknął w czeluściach nory, którą sam wykopał...

 

Wesołych Świąt Wielkanocy

Życzy

Pan Buczybór vel El Bucho vel Maciej z Kujaw

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Pasja 16.04.2017
    Czasem tak mężczyzna zapatrzy się w błyskotkę, a ona tak go zaślepi, że całe życie już będzie siedział przy niej. Nie wszystko złoto co się świeci. Piękne życzenia z Kujaw przesyłasz. W zamian z Krakowa ślę dużo radości i mokrego dyngusa.
  • Pan Buczybór 16.04.2017
    Z Kujaw do Krakowa trochę daleko, ale chyba doleci. A za życzenia dziękuję.
  • Nuncjusz 16.04.2017
    ...vel Weronika :P
    Nie dajmy się omamić złotemu cielcowi - ostrzega Król Zając
  • Pan Buczybór 16.04.2017
    Ano właśnie.
  • fanthomas 16.04.2017
    A to był pierścień Saurona. 5
  • Pan Buczybór 16.04.2017
    Być może. Nie wykluczam.
  • Enchanteuse 16.04.2017
    Błyskotliwa historyjka o miłości do błyskotki ;).
  • Pan Buczybór 16.04.2017
    Błysk, błysk
  • Enchanteuse 16.04.2017
    I obraz prysł
  • Bio 16.04.2017
    Kurcze, zaciekawiło mnie to. Ta błyskotka skojarzyła mi się z monetą, a że ten zajączek tak w nią zapatrzony, ukryty w norze... a tu BUM koniec i życzenia. No kurcze facet. ;) Hehe, a ja pozdrawiam z pipidówy szczytna, o ile ktoś w ogóle wie gdzie to i co to. Mokrego dyngusa, nie zapomnijcie zaraz napełnić wodnych armat, haha. Zostawiam piąteczkę, ale fajnie by było, gdybyś to rozkręcił. Coś o jakiejś żądzy pieniądza, samolubstwie, albo o czymś jeszcze innym? :D
  • Ritha 16.04.2017
    Cóż za straszliwa przestroga przed błyszczącym, eee, czymś :) Bardzo tajemniczo przy Wielkanocy u Buczybora. Pozdrawiam świątecznie:)
  • Ewcia 16.04.2017
    Może to był złoty pieniążek za który zając kupi dużo marchewek.Pozdrawiam świątecznie i daję 5
  • Anonim 16.04.2017
    każden ziemianin ma swoją błyskotkę. w różnej postaci.
    ciężko oprzeć się pokusom.
    nawet tym, które na pozór nie błyszczą.
    trzeba uważać, by nie okazało się, że to zwykły tombak, i pupa blada.
    niedzielnie i z uśmiechem.
    mokrego śmigusa.
  • KarolaKorman 17.04.2017
    Panie B, pan to zrobił specjalnie. Najpierw rozbuchał, rozkręcił, zamotał, a później pstryk i po bajce, hm :(
    Błyskotki zwracają uwagę, ale żeby nie napisać jakiej się wystrzegać, bo utknie się w norze głodnym i niewyspanym, to było okrutne :(
    Mokrego i ode mnie :)
  • Pan Buczybór 17.04.2017
    Wiem. Staram się :)
  • Pan Buczybór 17.04.2017
    Dziękuję za te wszystkie komentarze. Nie będę odpowiedział każdemu z osobna, bo mój mózg nie pracuję o tej godzinie.
  • illibro 17.04.2017
    Nawzajem Panie B :) Całkiem błyskotliwa historyjka :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania