¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (38)

  • Pasja 16.03.2021
    Znakomity tytuł i dozowanie zanęty w postaci alkoholu, zauroczenia chwili. Zluzowani, szukamy winy, a może zemsty za istnienie. Zazwyczaj nęcimy swoje umysły codziennie i przelewamy swój grzech pierworodny na drugich. Grzech pierworodny pozostaje w nas na całe życie. Chrzest tylko gładzi go, nie niweluje jednak jego konsekwencji.

    Miłego dnia
  • Szpilka 16.03.2021
    Pasja, a z huk z tym grzechem i zbiorową odpowiedzialnością ?

    Pięknie dziękuję za wizytę ?
  • Szpilka 16.03.2021
    *a huk
  • Pasja 16.03.2021
    Szpilka huk ale dla wiary chrześcijańskiej jest to bardzo mocny argument, aby wstąpić do kościoła i postępować według dekalogu.
  • Szpilka 16.03.2021
    Pasja

    Wiary coraz mniej /Czechy się zateizowały/ i dzięki Bogu ?
  • Anonim 16.03.2021
    Tak... bez własnej winy. Taką mamy teraz cywilizację, która pragnęłaby żyć bez żadnych win własnych. a najgorsze, że duża część psychologów to potwierdza...
    A potem faktycznie sufit wali się na łeb, a przywalony powtarza z uporem maniaka, że świat się na niego uwziął.
    A ja powtarzam od dawna -- poczucie winy bardzo łatwo zmienia się w nienawiść i zemstę.

    Podoba mi się. Ale ni byłby sobą, gdybym nie powiedział, że te końcówki z niewłaściwym akcentem to bardziej pasują do wiersza żartobliwego.
    Ale tematyka i treść świetna.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 16.03.2021
    Antoni, pewnie u niektórych się zmienia w nienawiść, u normalnych wywołuje moralniaka, ale są też tacy, którzy nic nie czują ? Wina jak wina, trzeba sobie wybaczyć i starać się nie żyć jak przysłowiowa świnia. O!

    Dziękuję za świetne, rym męski składany tak ma, że z akcentem się gryzie, taki jego urok. Zabrzmiało żartobliwie? Hm, tak mi się napisało, nic na to nie poradzę ?
  • Tjeri 16.03.2021
    Smutne, Szpilko bardzo. Uwikłanie.
    Jak w domu źle, to w życiu źle, często powtarzamy błędy rodziców.
    Dużo pracy i szczęścia trzeba, by to zmienić.
    Rymowanie – górna półka.
  • Szpilka 16.03.2021
    Tjeri, ano, celnie spostrzegłaś - uwikłanie, bo nie tak łatwo zacząć od nowa, gdy dzieci na świecie i jeszcze bardzo znaczący czynnik ekonomiczny dochodzi.

    Tak, często powtarzamy błędy rodziców, bo nie potrafimy inaczej żyć, ten wzorzec nam wprasowano w dzieciństwie. Pamiętam, jak się publicznie Eminem zapierał, że nie powieli błędów rodziców i powielił, a nasz rodzimy czerwonowłosy? Wiśniewski alkoholik jak mama i tata, dzieci narobił i dalej pstro w głowie.
    Ja dlatego kategorycznie nikogo nie oceniam, bo wiem, że to krzywdzące, gdy się dogłębnie podłoża pewnych zachowań nie zna, jedynie czemu się sprzeciwiam, to zakładaniu rodziny, gdy się wie, że się zamierza własne życie przepić.

    Dziękuję za komplement ?
  • Ja osobiście intepretowałbym to jako opis niemożności dostrzeżenia ludzkiego cierpienia. Wiersz ciekawy, chociaż początek zmieniłbym. Pozdrawiam 4
  • Szpilka 16.03.2021
    Marek

    Gdy nic więcej nie łączy, tylko wspólnie zaciągnięty kredyt do spłacenia, to na pewno jakiś ból. A co Ci się w brzuchu nie podoba? Samo życie, tym się kończą skoki w bok, a skaczą i panowie i panie.

    Dziękuję za ciekawy i ocenę ?
  • Szpilka doprecyzuje. Jeśli chodzi o początek to fabuła jest ok, ale sposób opisu nieco chaotyczny. Pozdrawiam
  • Szpilka 16.03.2021
    Marek

    Brzuch i luz? Nie ma tu chaosu, tu jest rym składany i to męski, zwany też kusym, którgo mało w polskiej poezji, bo akcentowo nie pasuje do naszego, czyli paroksytonicznego, męski oparty na oksytonicznym.

    Wskoczyli do łóżka po alkoholu i jej brzuch urósł nieplanowany, ja tu nie widzę chaosu ?
  • Szpilka Może słabo się znam na nowoczesnej poezji.
  • Szpilka 16.03.2021
    Marek

    Hmmm, rymowane jeszcze nie tak wcale dawno były w niełasce na portalach, królowały wolne, dobrze, że klasyk wrócił.

    Ja też w nowoczesnej mocna nie jestem ?
  • Dekaos Dondi 16.03.2021
    Szpilko↔Ot. Ludzkie ''rozterki''↔ bardzo oględnie mówiąc. Z tekstu można sobie wiele dopowiedzieć.
    Jeno w sensie tech, brakuje mi zrymowania na końcu. Ale "elegancko" jest 2x10 / 5 / 2x10... no i rymy!
    mimo że na łeb
    sufit zleciał też
  • Szpilka 16.03.2021
    Dekaos, dzięki za elegancko, ależ jest rym - wcale z na łeb ?
  • Dekaos Dondi 16.03.2021
    Szpilko↔No faktycznie. Jeszcze nie jarzę zupełnie. Wcale nałeb:)↔Trza "razem" czytać:)
  • Szpilka 16.03.2021
    Dekaos, ano ?
  • Morus 16.03.2021
    Ja tutaj z przyjemnością stawiam pięć. Można wczuć się w emocje bohaterów - peelów wiersza, przeżywać tę toksykę razem z nimi.
  • Szpilka 17.03.2021
    Morus, ano, w związku nie tylko miodek się spija. Dzięki ?
  • Angela 16.03.2021
    Trochę straszny ten wiersz, chyba dlatego, że można się wczuć i pomyśleć nad życiem.
    Jest w nim coś, co włazi pod skórę.
    Pozdrawiam
  • Szpilka 17.03.2021
    Angala, życie też bywa poprzetykane strasznym. Dziękuję za wizytę ?
  • Szpilka 17.03.2021
    *Angela, sorry ?
  • kikimora 17.03.2021
    Dobry - tak w treści jak i w formie.
  • Szpilka 17.03.2021
    Kikimora, dziękuję za dobry ?
  • Narrator 17.03.2021
    „oboje byli po alkoholu” — introdukcja biblijnych proporcji, przywodzi na myśl skosztowanie owocu zakazanego. Dalszy ciąg to jedynie konsekwencja tego żałosnego czynu: awantury, moralny kac, zrzucanie winy na drugiego człowieka... Sam początek wart pięć. A picie alkoholu to ciężki grzech.
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator, a kto by się grzechem przejmował? Luzu nam trzeba. O! Dziękuję za komentarz ?
  • Narrator 17.03.2021
    Szpilka Luzu? I kto to pisze? Boże, ale czasy...
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator

    No ja piszę, czy ja jakiś raróg, że się pytasz kto?

    Tak, luzu, niekoniecznie trzeba wskakiwać do obcego łóżka, ale co złego w zakrapianym party, hę?

    Czasy, jak to czasy, boordele mają się dobrze, udawanie ślepego niczego nie zmieni ?
  • Narrator 17.03.2021
    Szpilka Co złego? Przecież o tym napisałaś ten wiersz... A teraz tak zamąciłaś, że nic z tego nie rozumiem.
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator

    Wiersz jest o ludziach, którym nie wyszło, stąd skoki w bok i przypadkowy brzuch. Nie potępiam, rozwieść się zbyt trudno, gdy dzieci i wspólny kredyt do spłacenia, i się tak trwa w zawieszeniu ?
  • Narrator 17.03.2021
    Szpilka A jeśli tak, to się zgadzam. Rozwody są kosztowne, małżeństwo niczemu nie stoi na przeszkodzie, a jeśli raz nie wyszło, tym bardziej nie ma powodu, żenić się lub wychodzić za mąż ponownie.
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator

    Często nie wychodzi, bo ludzie zbyt młodzi się wiążą, dobrze, że ten trend mija powoli, kobitki bardziej do wiedzy ciągną, niż do zakładania rodziny ?
  • Narrator 17.03.2021
    Szpilka Dlatego biała rasa wymrze... Europejki będą się uczyć, zamrażać jajka na świętego Nigdy, a dzieci będą rodzić Afrykanki i Azjatki :)
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator

    Straszna wizja, dobrze, że nie dożyję ?
  • Narrator 17.03.2021
    Szpilka Ja również... Po nas choćby Potop! ?
  • Szpilka 17.03.2021
    Narrator

    Hahahhaha, to się nazywa zdrowy egoizm, ja plastikiem Matki Ziemi nie zaśmieciłam, powietrza też nie zatrułam. O! ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania