Zmarł Jan Raspail autor "Obozu świętych"

13 czerwca 2020 roku w wieku 94 lat zmarł autor słynnej książki "Obóz świętych" - Jean Raspail. W swoim słynnym bestselerze napisanym w 1973 roku przedstawił realizujący się obecnie na naszych oczach scenariusz zagłady cywilizacji europejskiej przez hordy barbarzyńców zalewające kontynent.

Zagłady podobnej do tej, która spotkała starożytne cywilizacje Majów, Azteków i Inków po odkryciu Ameryki przez Kolumba, lecz dokonanej innymi metodami.

Różnica jest tylko taka, że Indianie anemicznie, albo wcale nie walczyli z hiszpańskim najazdem bowiem traktowali początkowo Europejczyków, jako wysłanników Bogów, natomiast współcześni Europejczycy są ogłupieni przez wszczepianą im skutecznie od kilkudziesięciu lat przez media lewacką ideologię pacyfizmu i bezradności a na krwawe zamachy potrafią jedynie reagować mażąc kredkami po asfalcie lub podświetlając budynki

Obudzą się, gdy już będzie za późno, jak ci mieszkańcy dżungli w filmie „Apocalipto” Mela Gibsona, gdy będą już bydłem pędzonym na rzeź i nic się nie da zrobić. W tej chwili w Europie nadal trwa bal na Titanicu i nikt nie myśli o przyszłości.

Jean Raspail i jego rodzina byli ludźmi duchowo związanymi z Polską i podziwiającymi Polaków. Był też człowiekiem głęboko wierzącym. W jednym ze swoich ostatnich wywiadów mówił: "Mój ojciec zawsze bronił sprawy polskiej, w domu często opowiadał o Polsce. Dla mnie podziw dla Polaków jest więc sprawą niemal organiczną. Podziwiam Polaków tak mocno, jak żarliwie modlę się do Marii Dziewicy. To część mnie samego. Polacy są moją rodziną, choć nie w sensie pokrewieństwa, stanowią część mojej wewnętrznej rodziny. To naród uczciwych ludzi".

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (33)

  • befana_di_campi 14.06.2020
    Zawsze różańcem można odwrócić zło :)

    Serdecznie :)
  • bogumil1 14.06.2020
    Muszę wrócić do jego powieści. Obóz świętych czytałem dawno, wstrząsający najazd Hindusów na Francję przy akompaniamencie lewackich prpagandzistów. Muszę sięgnąć też do innych jego powieści.
  • bogumil1 14.06.2020
    https://www.m.pch24.pl/oboz-swietych-powraca--wraz-z-nadciagajacym-ku-europie-tsunami,36079,i.html
  • Targówek 15.06.2020
    Ponoć makrela już nie jest zadowolona ze swojej decyzji odnośnie imigrantów.
  • bogumil1 15.06.2020
    Próbuje stara rura od nowa tych doktorów i inżynierów do Polaki wcisnąć.
  • bogumil1 15.06.2020
    *Polski
  • Józef Kemilk 15.06.2020
    Indianie się bronili. Niestety choroby białych i przepaść cywilizacyjna zrobiły swoje. A my? Może to i dobrze że islamiści zalewają Europę? W końcu jakie Europa ma wartości. 5
  • bogumil1 15.06.2020
    Później, jak już było za późno, to się bronili, ale było już "po ptokach". Mogli od razu wyrżnąć ekspedycję Kolumba i inne które lądowały w różnych punktach Ameryki, gdy były jeszcze nieliczne, wtedy odkrycie tych ziem opóźniłoby się o ładnych kilkadziesiąt lat, a w tym czasie mogliby się zapoznać z europejską techniką, prochem, bronią palną i innymi nowinkami technicznymi.
  • bogumil1 i Józef Kemilk W Ameryce Południowej Indianie na większa skale nigdy się nie bronili. Większość z nich przyjęła osadników i ich religię oraz naukę. Duże zasługi mieli Jezuici. Dopiero kiedy kolonie się zbuntowały przeciwko królom, zaczęli walczyć w obronie swoich władców. De facto byli główną ostoja kontrrewolucji.
  • bogumil1 15.06.2020
    Marek Adam Grabowski taki bunt Simona Boliwara, który objął całą Amerykę Łacińską jest tego chyba przykładem. Coś jak wojna wyzwoleńcza w USA przeciw Koronie Brytyjskiej.
  • bogumil1 powstańcy w Ameryce Południowej byli rewolucjonistami, Indianie popierali Króla i Papieża, więc byli kontrrewolucjonistami.
  • bogumil1 15.06.2020
    To coś takiego jak w filmie Cristiada przedstawiającym walkę/ wojnę latynosów, autochtonów z masonerią usiłującą przemocą, jak bolszewicy w Rosji zniszczyć katolicyzm w Meksyku.
  • bogumil1 dzięki, że mi przypomniałeś. Kupiłem Cristiade, a jeszcze nie obejrzałem.
  • Pokój jego duszy, ale sama książka uchodzi za kontrowersyjną i był bym ostrożny z apologią osoby.
  • bogumil1 15.06.2020
    Co konkretnie uważasz za kontrowersyjne w tej książce Marku?
  • bogumil1 Z tego co wiem jest w mniej pochwała (lub przynajmniej próba zrozumienia) rasizmu i przemocy. Nie mniej zaznaczam, że książki nie czytałem i mogę mięć błędne informację.
  • Pan Buczybór 15.06.2020
    hmmm, trochę krótko i ogólnikowo. Mamy na forum wątek do upamiętniania zmarłych ze środowiska artystycznego, a sam tekst raczej nie jest jakiś super, choć niejako przybliża osobę autora
  • bogumil1 15.06.2020
    Oprócz samego wydarzenia, które jest dużą stratą dla świata literackiego, chciałem zwrócić uwagę na jego najsłynniejszą powieść "Obóz świętych". Tytuł zaczerpnięty z Biblii. Niestety ponura wizja, która spełnia się na naszych oczach w większej części Europy, jak na razie.
  • bogumil1 15.06.2020
    Marku, no siłą rzeczy, z charakteru tego najazdu, Hindusi zalewają Francję wszelkie przeciwstawianie się temu przedstawiane jest (w książce) przez lewackich guru jako rasizm właśnie. Inaczej nic nie może, skoro o to samo terytorium rywalizują dwie tak odmienne grupy ludności.

    A co do przemocy, właśnie że strony otumanionych ideologią pacyfistyczną Europejczyków jest jej zbyt mało, dlatego kraj przedstawiony przez Raspaila upada. Ja tam nie mam nic przeciw przemocy takiej jak wojska chrześcijańskiej koalicji pokazały pod Wiedniem. Tylko dzięki przemocy, natychmiastowej i adekwatnej do sytuacji nasza cywilizacja ocalała. Być może gdyby nie to wydarzenie, Europa byłaby dziś rządzona przez sułtanów.
  • bogumil1 odróżnijmy walkę dwóch armii, z przemocą wobec bezbronnych cywili. Pierwsze jest czymś uzasadnionym moralnie, drugie nie.
    Ps. Pod Wiedniem w obu stronach walczyli chrześcijanie i muzułmanie.
  • bogumil1 15.06.2020
    Wystarczyłoby zamknąć granicę, a łodzie łodzie blokować przez marynarkę wojenną przy wodach terytorialnych Indii. Nie trzeba przemocy. Tak jak obecnie, wystarczyłoby zablokować wody terytorialne Libii i Turcji, a uchodźców odsyłać. I wszystko przebiegłoby pokojowo.
  • bogumil1 1.A co robić z tymi, który się topią? 2. Z tego co wiem, książka polecała bardziej radykalne rozwiązania?
  • bogumil1 15.06.2020
    Ad1. I pytanie to raczej populizm.
    Ad. 2. No cóż prawo do samoobrony to prawo człowieka.
  • bogumil1 Dwie próby wyminięcia odpowiedzi.
  • bogumil1 Dla uczciwości dodam, że dzisiaj obejrzał wywiad z Raspailem i widzę, że sprawa jest bardziej skomplikowana. Sam przyznał, iż jedyna możliwa opcja jest niechrześcijańska i ma z tym problem. Taka grecka tragedia.
  • Chodzi o ten wywiad https://tygodnik.tvp.pl/40761519/monarchia-byla-lepsza-niz-republika
  • bogumil1 15.06.2020
    Marku, przeczytałem ten wywiad. Co do opcji, są różne. Choćby taka jaką zastosował Orban, czy choćby rząd Czech. Wcale nie uważam, żeby była niechrześcijańska. Zasieki na granicach, policja z ostrą bronią, w razie potrzeby wojsko. To naturalna dbałość o porządek i bezpieczeństwo publiczne. Tzw. uchodźcom należy pomagać na miejscu ... ich zamieszkania. To bardzo chrześcijańskie i nie powoduje dwuznacznych sytuacji, ani wzajemnych zagrożeń.
  • bogumil1 tak, ale odróżnijmy fikcyjną sytuacje z książki, i realną którą mamy teraz. Ta pierwsza robi wrażenie dużo bardzie tragicznej.
    Ps. Jak zrozumiałem Raspail chwali Orbana, ale ma wątpliwości natury, może nie tyle religijnej.
  • bogumil1 15.06.2020
    Jeśli nie religijne, to jakie?
  • bogumil1 Ojejku, chciałem napisać, może nie tyle natury etycznej, co religijnej. Sorry.
  • kigja 15.06.2020
    Nie znam tej ksiażki i ani autora.
    Dobrze , że napisłeś o tym.
    Pozdrawiam
  • kigja 15.06.2020
    Dałam 5 Bogumił.
    Pozdrawiam
  • bogumil1 15.06.2020
    Dziękuję. Polecam tę o której tutaj piszę, ale inne książki też mają pozytywne recenzje, wkrótce zamierzam się z nimi zapoznać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania