Usunięte

--- USUNIĘTE ---

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (34)

  • Dekaos Dondi 10 miesięcy temu
    Sufjen↔Bardzo dla mnie ów tekst, na Tak:)↔Nie ma tu niepotrzebnych zdań.
    Niby "po prostu" napisany, ale jednak jest "coś więcej"
    Na co czasami brakuje "odpowiednich słów".
    Tym bardziej, że każdy człek inny... :)↔Pozdrawiam🙂:)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Bardzo mnie cieszy, że znalazłeś coś dla siebie w tym opowiadaniu. Pozdrawiam :)
  • MKP 10 miesięcy temu
    Bardo ładnie napisane, szybko się czyta, czuć lekką rękę i tekst jest ciekawy, aczkolwiek chyba oczekiwałem jakiegoś mocniejszego zakonczenia.

    Niemniej jednak łap piąteczkę😉
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Mocniejszego? To nie u mnie. Nie te klimaty. Dziękuję za odwiedziny I lekturę. Pozdrawiam! :)
  • Poncki 10 miesięcy temu
    Ciekawa historia. Smutna do końca, ale jakoś kojąca.

    https://www.youtube.com/watch?v=qBTmv25BJws
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Dziękuję za odwiedziny I lekturę. Pozdrawiam :)
  • o nim pseud 10 miesięcy temu
    Historia banalna, tekst przegadany, dużo zbędnych słów np. tutaj: "W drzwiach stał sąsiad z domu nieopodal" Sąsiad to osoba, której dom / mieszkanie jest blisko czyjegoś domu / mieszkania. Czyli "z domu nieopodal" jest tu zbędne. Moja ocena to 3+. Dziękuję za zaproszenie pod tekst i pozdrawiam :)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Po prostu Ci nie podpasowało. De gustibus. Pozdrawiam :)
  • Sandra 10 miesięcy temu
    Mi się mega spodobało. Taki mój klimacik. Pozdrawiam :)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Cieszy mnie, że Ci się podobało. Pozdrawiam :)
  • MartynaM 10 miesięcy temu
    Niestety, muszę się zgodzić z o nim pseud. Historia jakich w necie pod dostatkiem. Lektura dla gospodyń domowych, spragnionych poruszeń w monotonii życia. Wyciskacz łez.

    Nie pisz pod publiczkę, chociaż jako wprawka w pisaniu może być, ale... odsyłam do Dostojewskiego, do wejścia w psychologiczną głębię...

    ''Bądź pan nie takim jak wszyscy, choćby pan miał być tylko sam jeden takim jaki pan jest''

    Fiodor Dostojewski
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Dzięki za zerknięcie. Pozdrawiam :)
  • Lucius Thar 10 miesięcy temu
    Opowiadanie dobre i dobrze się je czytało. Myślę, że uwaga MartynaM o braku psychologicznej głębi jest słuszna, aczkolwiek podejrzewam, że nie było to twoją intencją, aby wchodzić w psychologię postaci. W mojej ocenie jednak, samobójstwo syna jest najsłabszym punktem tego opowiadania, ponieważ mam dużo wątpliwości, czy postać miała dostateczną motywację, aby to uczynić. Na moje oko, zbyt prosto napisane w tym miejscu. Pomimo tego, uważam opowiadanie za dobre i warte przeczytania.
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Też mam takie odczucia - i sam dochodzę do wniosku, że ta śmierć była niepotrzebna. Z pewnością pochylę się nad nim i wprowadzę poprawki. A co do psychologii postaci - ciężko jest ją pogłębić przez wzgląd na przyjętą formę. Dziękuję za odwiedziny i uwagi. Pozdrawiam :)
  • Lucius Thar 10 miesięcy temu
    Sufjen Czy śmierć była nie potrzebna? Myślę, że była kluczowa, bo bez niej ojciec nie wszedłby do grupy wsparcia. Śmierć dziecka stała się przyczyną poprawy, bo otworzył się na innych, dostrzegł też, że nie jest sam w tym cierpieniu (przeciwnie do wydarzenia śmierci żony, gdzie śmierć stała się tematem tabu). Myślę, że śmierć była potrzebna, ale słabo umotywowana. Dlaczego synek tak bardzo chciał do mamy? Są dzieci, które tracą obydwoje rodziców, ale nie odbierają sobie życia. A może nie popełnił samobójstwa tylko sąsiad upozorował je? :D Ciekawy jestem jak TY to wymyślisz :)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Lucius Thar Ja jej nie widzę po przemyśleniu. Chciałbym inaczej to wszystko poprowadzić. W inne rejony. Ale naprawdę jestem wdzięczny za Twoje przemyślenia. :)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Lucius Thar Śmierć już się zdarzyła - śmierć jego żony. To też mógłby być pretekst do odwiedzin grupy wsparcia. Podłubię przy tym opowiadaniu, upiększę i zobaczymy, co z tego wyniknie.
  • Lucius Thar 10 miesięcy temu
    Sufjen Czekam zniecierpliwiony na "nowe rozdanie" :)
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Lucius Thar Dziękuję :)
  • MartynaM 10 miesięcy temu
    Sufjen, nie, nie ''upiększę'' bo tego już za dużo, właśnie brzydoty tu potrzeba, wejścia w prawdziwy ból, a ten piękny nigdy nie jest...
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    MartynaM Upiększę odnosi się właśnie do tego, co nazywasz "wejściem w prawdziwy ból". Dlatego sam, dokonując samokrytyki, potrzebuję wprowadzić stosowne zmiany.
  • MartynaM 10 miesięcy temu
    Sufjen, to ok.
    Poczekam więc i ja na efekty pracy.
  • Pobóg Welebor 10 miesięcy temu
    No więc ja się zgadzam ze słuszną krytyką, szczególnie wyciskanie łez jest czymś, za czym nie przepadam, bo nie lubię, gdy ktoś coś ze mnie wyciska 😉
    Ale ogólnie podoba, bo jest ten przekaz jakże słusznt, że nikt nie umiera, tylko zmienia miejsce pobytu. Zatem dziecko miało rację 😃
    Co do bólu, to oczywiście się zmniejsza, a ta grupa ból kultywuje i nie może bez niego istnieć. Uważać za swój obowiązek ból nie wydaje mi się właściwym, bo jest bezbożne: zmarli nie chcą, by pozostali na ziemi czuli ból 😃
    Pozdrawiam 🙂
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Dzięki za odwiedziny. A słuszna krytyka jest zawsze pomocna. Pozdrawiam :)
  • Lotos 10 miesięcy temu
    Mocne opowiadania, chyba mamy coś że sobą wspólnego, piszemy w zupełnie innym stylu, ale tematyka podobna, moje opowiadania: Pan Marian, czy cykl knajpiany rozmów, mają coś wspólnego.
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Dzięki za odwiedziny. Z pewnością zerknę na Twoje opowiadania - uwielbiam taką tematykę.
  • Senograsta 10 miesięcy temu
    Trudno mówić i opisywać tragedie, Ale trzeba, uczymy się przez to. Pozdrawiam
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    To prawda. Dzięki temu, mówiąc o swoich tragediach i depresji, z którymi się zmagałem, można poczuć jakieś katharsis. Pozdrawiam!
  • Angela 10 miesięcy temu
    Gdzie niegdzie powtórzeńa i irytujący jak dla mnie zapis dialogów, poza tym historia klasyczna, ale przyjemna w odbiorze.
    Pozdrawiam
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Taki styl. Dzięki za odwiedziny. Pozdrawiam! :)
  • piliery 10 miesięcy temu
    Nie wiem dlaczego ale zapachniało mi jesienią. Dobry to zapach aczkolwiek podzielam wrażenia Angeli co do zapisu dialogów.
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Dzięki za odwiedziny i pod tym opkiem. Będzie jeszcze poprawiane, choć cieszy mnie że znalazłeś w nim pozytywy. Pozdrawiam :)
  • Akwadar 10 miesięcy temu
    Poczytałem. Słowami eksplorujesz osobowość, mentalność człowieka. Mocne jest to, co piszesz, i znacząco tkwi w umyśle autora.
  • Sufjen 10 miesięcy temu
    Nobilitująca opinia. Dziękuję za odwiedziny.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania