XXX

XXX

Średnia ocena: 3.6  Głosów: 12

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (148)

  • betti 13.07.2019
    W Pcimiu - język można połamać, miej litość.

    Ładny wierszyk.
  • Bogumił 13.07.2019
    Cieszę się, że Ci się spodobał.
  • Canulas 13.07.2019
    Ech, tylko tak wspomnę, że wielokropek zawsze ma trzy kropki. Chyba, że chciałeś... nie wiem.
    I co ma na celu puste miejsce w ostatnim wersie? Jeśli to ugrzecznień ie czy niedopowiedziane: "spierdalaj", to kłóci się z późniejszym odejdź. No bo jak: spierdalaj odejdź?
    Moze ukryles tam coś innego. A znając Cię na tyle (na ile znam) wiem, że nie przeklinasz, a wzburzenie ubierasz w buciki słownej alergii, więc faktycznie mogłeś tam schować przekleństwo. Coś w stylu: to chuju odejdź w niesławie. No ale z kolei zastosowałeś interpunkcję, a przekleństwa niezmieniające sensu obustronnie się przecinkuje jako wtrącenia. Znaczy, jest tak z kurwą, ale czy z chujem?
    Wiem, że są wyjątki, bo np. taka "cholera" często nie jest pod obostronnym ostrzałem przecinków.
    Nie sądzę być tymi kropkami chciał zmusić do zamyślenia, refleksji, spojrzenia w dal i zastanowienia nad sobą. Raz, że więcej niż trzy kropki, dwa, że nie widzę Cię w roli górnolotnego wieszcza, a bardziej mrowiskowego kijaszka w krótkich spodenkach, getrach i czapeczce ze śmigłem. Tak więc ukryte słowo z całą pewnością jest pejorstywne w do/kogoś/czegoś. No i tyle chyba, Panie Bogumile
  • sensol 13.07.2019
    can - wielokropek, jak sama nazwa wskazuje, ma wiele kropek, dokładnie tyle ile autor sobie zażyczył postawić! nie będziesz uczył prawdziwego polaka jak ma pisać po polskiemu!
  • Canulas 13.07.2019
    Sęsolito, dyć to żartu są. Popłuczyno-gdybajki takie.
  • sensol 13.07.2019
    Canulas no weźmie na poważnie i zacznie trzy wstawiać. to ogranicza ekspresję :)
  • Canulas 13.07.2019
    sensol, przepraszam :((
  • Bogumił 13.07.2019
    Oryginalna treść II zwrotki brzmiała następująco:

    Obojętnie gdzie mieszkasz.
    W Pcimiu, czy w Warszawie.
    Jak Ojczyzny nie kochasz,
    zdychaj w niesławie.

    Ot i cała tajemnica wielokropka.
    Oryginalny tytuł też był inny, zmieniłem na bardziej koncyliacyjny, strawny dla miejscowych przedstawicieli sił ciemności. Ot, taka drobna cesja.
  • Mane Tekel Fares 13.07.2019
    Bogumił "zdychaj" jakie to katolickie po polsku.
  • Bogumił 13.07.2019
    Mane Tekel Fares dlatego zmieniłem, przez wzgląd na wrażliwość bliźniego. Oryginał tylko co wiadomości Canu ponieważ zastanawiał się nad sensem zastosowania wielokropka.
  • Mane Tekel Fares 13.07.2019
    Bogumił No tak.
  • Lamb 13.07.2019
    "wzburzenie ubierasz w buciki slownej alergii", haha, piekne :)
  • Something 13.07.2019
    Znowu to robisz. Używasz Biblii, konkretnie 13 rozdziału Koryntian, podpinając to pod nacjonalistyczne pojmowanie patriotyzmu.
  • Canulas 13.07.2019
    Komentarz: Lubię to
  • Bogumił 13.07.2019
    W Polsce miłość do Ojczyzny i Jezusa to synonim. Kto nie kocha Chrystusa na ogół szydzi też z miłości Ojczyzny.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Bzdura.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something to prawidłowość. Nawet niewierzący patriota będzie bronił Kościoła.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Czym jest kościół?
  • Bogumił 13.07.2019
    Something dziełem Jezusa stworzonym na opoce Piotrze.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Nie. Kościół to ludzie.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Piotr nie jest opoką, tylko Jezus.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something kościół to ludzie. Owszem a kto ma być? Kościół to mistyczne ciało Chrystusa w sensie metafizycznym. A wymiarze materialnym to są ludzie. Zwykli ludzie. Wspominający pamiątkę jego ofiary i pobytu na ziemi.
  • Something 13.07.2019
    Człowieku, przestań się kompromitować. Rada ode mnie.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something Prawdę ci napisałem. I chrześcijaństwo nie jest tworem człowieka, ale Boga.
  • Canulas 13.07.2019
    Tym częściej wojny
    Im bardziej lud bogobojny
  • Something 13.07.2019
    Tak, między innymi, katolicy zorganizowali wyprawy krzyżowe; wycierając sobie usta Bogiem, nawracali ogniem i mieczem.
  • betti 13.07.2019
    Something a tam nie chodziło przypadkiem o ziemie polskie, które chcieli sobie wziąć w wieczyste posiadanie?
  • Bogumił 13.07.2019
    Something ja sobie codziennie „wycieram usta Bogiem” modląc się. I nawracam piórem i słowem bo pozamykali firmy zapałkarskie a te z Chin są przeciwpożarowe. Zapalniczki są niepraktyczne w podpalaniu stosów bo można sobie ręce poparzyć.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Jak się modlisz? Zdrowaś Mario?
  • betti 13.07.2019
    Something no przecież nie ''zdrowaś Something'' - bez przesady
  • Bogumił 13.07.2019
    betti ;)))
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Niebiblijna modlitwa. Przeciwna chrześcijaństwu.
  • betti 13.07.2019
    Something a Ty jak się modlisz, z czystej ciekawości pytam?
  • Bogumił 13.07.2019
    Somi co ty wymyślasz. Maryja w Fatimie wzywała do codziennego odmawiania różańca.
  • Ellie Victoriano 13.07.2019
    Mam wrażenie, że Bogumił to taki Wielki Wróbel z GOTa w naszych czasach.
  • Something 13.07.2019
    Za mało lotny jest na to. WW miał inteligencję.
  • Ellie Victoriano 13.07.2019
    Something, a skończył w wybuchowym stylu XD
  • Something 13.07.2019
    Ellie Victoriano Się zdarza. Cersei miała dość. ;p
  • Canulas 13.07.2019
    Bardziej Hodor, Hodor
  • Ellie Victoriano 13.07.2019
    Hodor był zajebisty ;-;
  • Canulas 13.07.2019
    Ellie Victoriano, fakt. Patrząc od tym kątem, mało trafne. Bardziej celowałem w zbieżność ciasnoty czapki
  • sensol 13.07.2019
    ja kocham synczyznę. do ojczyzny mam stosunek ambiwalętny
  • sensol 13.07.2019
    a co z matczyzną?
  • Bogumił 13.07.2019
    Ej sensol, sensol ile ty masz lat, trzynaście? Dorośniesz to podyskutujemy. Święta Faustyna była gorliwą świadomą chrześcijanką już w wieku 5 lat.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Nie mów o Faustynie, bo nic o niej nie wiesz, poza bzdurami, którymi "karmi" Twoja religia.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something akurat wiem dużo. Bardzo fajna kobitka już od dziecka była. Daj nam Boże ludzi jej formatu.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Mhm. Czytałeś monografie katolickie?
  • betti 13.07.2019
    Something a co Ty masz do Faustyny?
  • Canulas 13.07.2019
    "nic nie wiesz", "wiem dużo" - brakuje jeszcze dzwonka na lekcje.
  • betti 13.07.2019
    Tak... i Latarnika.
  • Canulas 13.07.2019
    betti :))
  • Something 13.07.2019
    Canulas Swoje zdanie napisałam. Do widzenia.
  • Zaciekawiony 13.07.2019
    betti Wystarczy że mamy Siłaczkę
  • betti 13.07.2019
    Zaciekawiony Wy to macie szczęście... aż zazdroszczę.
  • Zaciekawiony 13.07.2019
    "Niech jadą"
  • Bogumił 13.07.2019
    Katechizm młodego ateisty

    — Kto ty jesteś?
    — Ateista.

    — Jaki znak twój?
    — Ma wścieklizna.

    — Gdzie ty mieszkasz?
    — Gdzie popadnie.

    — W jakim kraju?
    — Tam gdzie ładnie.

    — Mówisz prawdę?
    — Mówię szczerze.

    — A w co wierzysz?
    — W nic nie wierzę.
  • Canulas 13.07.2019
    Modelowy przykład tłaczania wszystkiego (wszystkich) do jednego wora.

    Modelowy przykład spłaszczania pojęć i cyzelowania ich pod moje jest "mojsze".

    Modelowy przykład ograniczeń czuciowo-percepcyjnych i wściekliny na inny kolor, niż ulubiony.

    Modelowy przykład wybiórczości zagadnień i dopasowywania ich pod wygodnym dla siebie kątem, a więc wygodnictwo.

    Powierzchowność zagadnieniowa aż parzy.

    Indolencja i wąskotorowe myślenie, obrazują z jak bardzo kloszowego chowu się wyklułeś i przypałętałeś.

    Ciao
  • Bogumił 13.07.2019
    Canu chrześcijaństwo to najlepsza rzecz jaka przydarzyła się ludzkości. I od niego niestety nie uciekniemy, jakkolwiek ktoś by próbował. Istotą istnienia ateistów jest zaprzeczanie chrześcijaństwu. Bez Boga oni nie istnieją, i ich ciasny, wsteczny światopogląd sprowadza się do bezsensu.
  • puszczyk 13.07.2019
    Canulas Jak zwykle przekaz nie dotarł do adresata.
    Jaki adresat, takie efekty przekazu.
  • Bogumił 13.07.2019
    puszczyk Katechizm jest dedykowany także dla ciebie puszczusiu.
  • Mane Tekel Fares 13.07.2019
    Bogumił Przy czym zarysowuje się granica między chrzescijanstwem a kościołem katolickim w Polsce.
  • Bogumił 13.07.2019
    Mane Tekel Fares no tak w kk jest następca św. piotra.
  • Enchanteuse 13.07.2019
    Bogumił ja tu myślę, że ktoś inny ma ciasny, wsteczny światopogląd i nie są to bynajmniej ateiści. Inteligentni, szukający. Nie leniwi. Podobnie zresztą z chrześcijanami. Też są różni.
    Nie znoszę przypinania łatek.
  • Mane Tekel Fares 13.07.2019
    Bogumił Celowo podkreśliłem "w Polsce". Ale nie będę o tym dyskutował.
  • yanko wojownik 13.07.2019
    Bóg rzecz nabyta, można stworzyć doskonalszego, zamiast na własne podobieństwo.
  • Zaciekawiony 13.07.2019
    Można to żartobliwie odwrócić:
    - W co wierzysz?
    - W Boga Jedynego
    - Dlaczego?
    - Bo co ludzie powiedzą...
  • Bogumił 13.07.2019
    Zaciekawiony to nie te czasy.
  • Zaciekawiony 13.07.2019
    Bogumił
    Jak kiedyś pytałem kolegów z klasy czemu chodzą do kościoła, to bardzo często słyszałem odpowiedzi w stylu "bo rodzice chodzą" czy "bo tak trzeba". Jak potem czytam, że tylko 25% dorosłych katolików uczęszcza na msze, to się nie dziwię.
  • Bogumił 13.07.2019
    Zaciekawiony chodzi 40 procent
  • Bogumił 13.07.2019
    To dużo dobrzy jakościowo katolicy świadomi prawie wszyscy przyjmują komunię. To cieszy.
  • Zaciekawiony 13.07.2019
    Bogumił Ach, sorry, chodziło mi o 25% Polaków. W spisie z 2017 roku "dominicantes" (obecnych na mszy) było 37% spośród zobowiązanych katolików, a "communicantes" (przyjmujących komunię) 17%
  • puszczyk 13.07.2019
    To ja ci powiem, co jest tobie dedykowane.
    Podręcznik psychiatrii klinicznej.
    Rzadko się spotyka takie przypadki ciasnego intelektualnie doktrynerstwa i dogmatyki.
    Wkładanie ciebie w średniowiecze jest obrazą średniowiecza, gdzie żył np. Abelard.
    Jesteś ponadczasowym przykładem uchyłku umysłowego, który się powtarza we wszystkich epokach.
    W każdym razie byłbyś w tamtych czasach świetnym inkwizytorem.
  • Bogumił 13.07.2019
    Puszczuś. Ja ci ofiarowałem mój własny pastisz domowego wyrobu, jeszcze ciepły, świeży, pachnący a ty mi tu z jakimiś podręcznikami wyjeżdżasz. Wstydź się.
  • puszczyk 13.07.2019
    Bogumił Mało mam wyrozumiałości wobec takich oferentów, więc mam ten prezent najzwyczajniej w dupie.
  • Bogumił 13.07.2019
    puszczyk rób z nim co chcesz jest twój.
  • puszczyk 13.07.2019
    Bogumił No właśnie robiłem.
    Umiesz czytać ze zrozumieniem?
  • yanko wojownik 13.07.2019
    Norwidem mi to jedzie, że taka przeróbka https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/cos-ty-atenom-zrobil-sokratesie.html


    "II
    Więc mniejsza o to, w jakiej spoczniesz urnie,
    Gdzie, kiedy, w jakim sensie i obliczu,
    Bo grób twój jeszcze odemkną powtórnie,
    Inaczej będą głosić twe zasługi
    I łez wylanych dziś będą się wstydzić,
    A lać ci będą łzy potęgi drugiej
    Ci, co człowiekiem nie mogli cię widzieć..."

    Plagiacik? - nie, tylko odwzorowanie dla potrzeb.
  • Bogumił 13.07.2019
    Yanko, żeś walnął komentarz;) Nie na Norwidzie się nie wzorowałem, a mogłem, może mimowolnie coś ci ten styl przypomina, ale nie brałem pod uwagę akurat tego wiersza, chociaż go znam.
  • Aisak 13.07.2019
    Jak nie polityka, to lament katolika.
    Niby każdy może pisać o czym chce, ale za dużo tego wszystkiego.

    "Jak trwoga, to do boga"
    albo
    Im bliżej śmierci, tym religia bardziej kręci.


    Życzę Zdrowia.
  • puszczyk 13.07.2019
    Tylko ta ciasnota nie rozumie, że jak trwoga to do Boga, a niekoniecznie do kościoła z jego urzędnikami.
  • Aisak 13.07.2019
    Możesz napisać swój punkt widzenia, ale nie w komentarzach.
    Coś mądrego, trafiające pod strzechy.
    Siej dobre ziarno, może zbierzesz obfite plony.
  • Aisak 13.07.2019
    To było do puszczyka.
  • betti 13.07.2019
    Puszczyk - żniwiarz. O Boże...
  • puszczyk 13.07.2019
    Mądry zrozumie, głupi skomentuje.
    Tu nic innego się nie dzieje, poza komentowaniem komentarzy, więc nie ma co cnotą świecić pośród kurew.
  • Aisak 13.07.2019
    Pośród kurew?
    Czy ciebie również nazywają kurwą, że odpłacasz tym samym?
  • puszczyk 13.07.2019
    Aisak
    Znasz takie pojęcie, jak metafora, userko portalu literackiego?
  • Bogumił 13.07.2019
    puszczyk idź w ... z takimi metaforami. Nikt tu się nigdy do ciebie w ten sposób nie zwrócił.
  • puszczyk 13.07.2019
    Bogumił
    Niespecjalnie mnie rusza twoja opinia, dobry chrześcijaninie.
    Żebyś ty chociaż pisać umiał... ((:
  • Bogumił 13.07.2019
    puszczyk to pokaż gdzie się ktoś do ciebie na portalu odezwał per c...va.
  • Aisak 13.07.2019
    puszczyk, czyli kurwa, to po twojemu metafora?
    Yyyy, to żule chyba tego nie wiedzą, że metaforami trzaskają, jak opętani.

    Wiesz, co ty lepiej nic już nie pisz.
    Panu meforzyście podziękujemy na dziś.
  • puszczyk 13.07.2019
    Aisak
    To nie czytaj.
    To najprostsze.
  • puszczyk 13.07.2019
    Skoro masz kłopot z rozumieniem, a najwyraźniej masz :)
  • puszczyk 13.07.2019
    Bogumił Idź na loda.
    Jakkolwiek to rozumiemy.
  • Bogumił 13.07.2019
    puszczusiu robisz się coraz bardziej wulgarny i nerwowo odpowiadasz na najprostsze pytania. Obawiam się, że będę musiał ci rededykować ten podręcznik do psychiatrii klinicznej, bo tobie się ona bardziej przyda.
  • puszczyk 13.07.2019
    Bogumił Nie da rady.
    Zużyjesz go całkiem.
  • Aisak 13.07.2019
    puszczyk Po prostu nie rozumiem użycia wulgaryzmu. Nie w tym kontekście. Jeśli dla ciebie była to metafora, to dla mnie jest to zagadką.
    Nie muszę wszystkiego rozumieć, aczkolwiek chciałabym.
  • Bogumił 13.07.2019
    Aisaczku, nie ty jedna nie rozumiesz.
  • akwamen 13.07.2019
    Inteligenty znowu dyskutują ha, ha kurwami się obsypują, dupy se podcierają, od wariatów wyzywają hi, hi ciekawe co na to Bóg, co na takich gorliwych wyznawców he, he zafrasował się czy już porzygał?
  • puszczyk 13.07.2019
    akwamen Mało się udzielasz, to nie ma kto poziomu podnieść.
  • Anonim 13.07.2019
    Obawiam się Bogumile, że będziesz musiał znaleźć sobie inną nazwę na swoją "wiarę", ponieważ z całą pewnością nie jesteś chrześcijaninem. Nie możesz powiedzieć, że jesteś wyznawcą faceta, który powiedział: "kochaj swoich wrogów" oraz "bądź dobry dla tych, którzy cię nienawidzą". Jezus stawiał duży nacisk na te sprawy, można znaleźć cytaty "nie odpłacaj złu złem" i "nie mścij się za wyrządzone krzywdy". Poważnie. To jest w tej samej książce, którą trzymasz, krzycząc na gejów, ateistów i lewaków.

    Pozdrawiam.
    M.
  • Karawan 13.07.2019
    To jest wiara bogu miła, a on ci jest bogu mił. Oto sedno tfórcy rymów i jego przesłań. Wszak nie chodzi ani o katolicyzm, ani o chrześcijaństwo, ani też Boga czy boga. Istota zamknięta w klatce własnych poglądów nie może zza nich wyjść, bo istnieć by przestała, a tego boi się bardziej niż śmierci - póki ta nie nadejdzie.
  • Bogumił 13.07.2019
    Grunt to mieć żadnych poglądów, prawda Karawanie?
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Jesteś kiepskim prowokatorem, a także dyletantem.
  • Bogumił 13.07.2019
    Obawiam się, że przesłaniem Ewangelii jest walka z grzechem i grzesznikami, które i których Jezus wiele razy potępiał. Jeśli już kogoś usprawiedliwiał, to tych, którzy się nawrócili.
  • Bogumił 13.07.2019
    Somi ja tobie wykazałem dyletanctwo, w sprawie krucjat, które były obroną katolickiego świata, przed krwawą ekspansją ludów wyznających islam.
  • Bogumił 13.07.2019
    A kiepskim, bo w ogóle nie jestem prowokatorem.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Nie wiedziałem, że choćby cudzołożnica, była osobą nawróconą. Nacjonalista, oraz dyletant.

    Krucjaty były sprokurowane przez katolików. Islam nie zagrażał, w żadnym stopniu, Europie. Jedyny moment ich ekspansji, to VIII w.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something Ha, ha, a piętnastym zdobyli w końcu Konstantynopol.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Super. Po wiekach ciągłych krucjat i ataków.
  • Bogumił 13.07.2019
    Somi, to nic trudnego, wystarczy do głupiej wiki zajrzeć, żeby poczytać historię ekspansji islamu, masz jak na tacy:

    W chwili śmierci Mahometa 632 zjednoczeni Arabowie panowali nad częścią Półwyspu Arabskiego znajdującą się na południe od linii łączącej zatokę Akaba z ujściem Tygrysu i Eufratu. Ideą przewodnią inwazji arabskich była islamizacja świata. Ilustruje to list Mahometa do sasanidzkiego króla Persów Chosrowa II. Na początku siódmego roku wędrówki – według islamskich źródeł historycznych – Mahomet wyznaczył jednego ze swoich współpracowników, imieniem Abdullah Huzafah Sahmi Qarashi, aby zaniósł jego list do króla Chosrowa II, nawołując go do nawrócenia:

    W następnych latach, będących właściwie jedną nieprzerwaną wojną (dżihad), opanowali:

    633–651 – perskie imperium Sasanidów (zob. arabski podbój Persji)[3]
    634–640 – bizantyńska Syria po Antiochię Syryjską,
    640–645 – bizantyński Egipt i Trypolitanię
    649 – bizantyński Cypr
    654 – Armenia
    655 – bizantyński Rodos
    659 – południowo-wschodnia część bizantyńskiej Azji Mniejszej po Tars
    659–714 dorzecze Amu-darii (Chorezm), Syr-darii (Samarkanda i Buchara) (późniejszy Afganistan) wraz z częścią doliny Indusu.
    698–709 – pozostałą część bizantyńskiej Afryki (dzisiejszy Maghreb)
    711–714 – wizygocką Hiszpanię (z wyjątkiem Asturii) i Septymanii (nadmorskiego pasa Akwitanii między ujściem Rodanu a Pirenejami) (zob. arabski podbój Hiszpanii)
    719–759 – część południowej Francji z miastami: Narbonne i Montpellier (719), Nîmes, Carcassonne i Autun (725); Bordeaux, Lyon, Besançon i Sens (731); Saint Remi i Awinion (734); Arles (735)
    760 – bizantyńska Sardynię
    798 – bizantyńskie Baleary
    823 – bizantyńska Kretę
    831–878 – bizantyńską Korsykę i Sycylię
    miasto Tarent – 840 do 880
    miasto Bari – 841 do 871
    obóz Garigliano – 880 do 915
    twierdzę Fraxinet – 888 do 975
  • Bogumił 13.07.2019
    I ty tu za przeproszeniem pitolisz, że islam nie zagrażał Europie. Jak trzeba nie mieć kompletnie wiedzy historycznej. Ale w dzisiejszych czasach masz przecież wiki, po co ci wiedza. Możesz zajrzeć, ale nie chcesz. A ten pseudohistoryk puszczyk mąci ci w głowie, wymachując dyplomem. Dyplomem, który dostał koziołek matołek nie znający historii.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Ty spójrz na daty, pomyśl trochę...
  • Bogumił 13.07.2019
    A ty myślisz, za wszelką cenę chcesz przykryć swój brak wiedzy. Przykre. Pierwsza krucjata była reakcją na to co się działo z cesarstwem bizantyjskim upadającym pod ciosami islamskich Turków i innych ludów arabskich.
  • Something 13.07.2019
    Bogumił Człowieku, nie znasz mnie, a usiłujesz wmówić rzekomy brak wiedzy. Najwyraźniej, niektórzy tak mają.
  • Bogumił 13.07.2019
    Something po głupich wpisach na temat historii cię oceniam. Tylko kompletne nieuki mogą potępiać krucjaty. To były zwykle wojny z islamem, który zresztą był stroną ekspansywną. Uważam, że i tak zostały podjęte zbyt późno.
  • Bogumił 13.07.2019
    zresztą te wojny ciągnęły się do końca XIX wieku, w kolejnych odsłonach. Dalsza część tych wojen to próba zajęcia przez Turków południowo wschodniej Europy, czy Ukrainy, a nawet Rosji i Polski.
  • yanko wojownik 13.07.2019
    Niech żyją bezideowcy! - w pokoju. Słabo dziś się kręci. Bogumił się starzeje.
  • Kastor 13.07.2019
    Dlaczego nie w kuchni? Pytanie w stylu sensolowym. A raczej bezsensolowym.
  • Karawan 13.07.2019
    Kastor To jest wiara bogu miła, a on ci jest bogu mił. Oto sedno tfórcy rymów i jego przesłań. Wszak nie chodzi ani o katolicyzm, ani o chrześcijaństwo, ani też Boga czy boga. Istota zamknięta w klatce własnych poglądów nie może zza nich wyjść, bo istnieć by przestała, a tego boi się bardziej niż śmierci - póki ta nie nadejdzie.
  • Tomek Bordo 13.07.2019
    Wymyśliłem nazwę dla swojej partii - Łapy precz! ( w domyśle od Polski) w skrócie ŁP!
  • betti 13.07.2019
    Super nazwa, Tomek. Zapisuję się.
  • Bogumił 13.07.2019
    Niezła.
  • Pan Buczybór 13.07.2019
    uuu, propagowanie konserwatywnych, przestarzałych poglądów...
    uuu, Bogumił, pisz o czymś sensownym.
    to jest słabe, uuu
  • Bogumił 13.07.2019
    E tam. Patriotyzm jest zawsze na topie. Patriotyzm to jedyny możliwy wybór każdego Polaka.
  • sensol 13.07.2019
    a matriotyzm?
  • Bogumił 13.07.2019
    sensol ojczyzna to matka wszystkich swoich dzieci.
  • jagodolas 14.07.2019
    Jak ojczyzny nie kochasz to odejdź w niesławie - ojczyzna to tak szerokie pojęcie, że nie potrafię jednoznacznie odpowiedzieć : tak lub nie. Czyli odchodzę jak radzisz, w niesławie. Albo w następnym tekscie napisz po prostu o tym, czymdla Ciebie jest ojczyzna
  • jagodolas 14.07.2019
    Sam pewnie, gdybyś się zastanowił nad tym pojęciem, byś stwierdził, że z tą miłością do ojczyzny nie jest tak różowo.
  • betti 14.07.2019
    jagodolas - czy Ty czytasz bzdury, które piszesz? Jaki masz problem z kochaniem swojej ojczyzny i jakie to jest szerokie pojęcie?
    To jest prościutkie. Kochasz albo nie. Czujesz się polakiem albo nie.
    Chociaż co ja Tobie tłumaczę, jak Ty nawet nie wiesz, czym dla człowieka jest ojczyzna...
  • jagodolas 14.07.2019
    betti a wyobraź sobie, że ojczyzna, prócz pamięci, tożsamości to takoż ludzie, czy nie? ojczyzna to twór pozbawiony pierwiastka ludzkiego, czy nie? jeśli nie, to wybacz ale ja na przykład, czytając Twoje wpisy, zmieniam co rusz spodnie, bo scyzor co to się otwiera, dziurawi je notorycznie przez kieszeń. Ty to tylko przykład, takich betti w sieci, poza nią, na obczyźnie i w kosmosie jest od groma, i nie owijając już w cotton, nie lubię takich typów, typiar. Codziennie zmieniam spodnie, nosz kurcze mać
  • jagodolas 14.07.2019
    I nikt mi nie wmówi, że miłość do ojczyzny jest łatwa, bo nie jest. Kocham ją zgrzytając przy tym zębami, tak już mam
  • Aisak 14.07.2019
    Jeśli ktoś żyje na obczyźnie, to moźe mieć problem, który kraj wybrać.
  • betti 14.07.2019
    Ty chyba nie żyłaś na obczyźnie, inaczej nie miałabyś problemu.
  • Aisak 14.07.2019
    Wyobraź sobie, że wróg napada na oba kraje jednocześnie. Za którą ojczyznę idziesz walczyć?
    Za miejsce narodzin, czy większości całego życia?
    Nie powstałby dysonans, rozdarcie?
    Może o to chodziło jagodolasowi?
  • betti 14.07.2019
    Za każdą, skoro to moje ojczyzny - potrafisz to pojąć, czy trzeba roztłumaczyć?
  • Aisak 14.07.2019
    A jeśli te dwie ojczyzny są ze sobą skonfliktowane?

    Barani łbie.
  • betti 14.07.2019
    A jeśli w jednej komuś padnie na głowę, to jest nadzieja, że w drugiej go wyleczą, prawda?

    Jeśli dwie ojczyzny są skonfliktowane, to żadnej nie trzeba kochać, bo po co, jak one w konflikcie...
  • betti 14.07.2019
    A jak twoje dzieci się pokłócą, to z automatu żadnego nie kochasz, prawda? Bo po co, jak oni w konflikcie...
  • Miron 14.07.2019
    Przeczytałem. Wiadomo że ojczyzna to rodzina ,nasi bliscy.W naszej historii były różne dylematy , po której stronie stanąć. Pozdrawiam
  • betti 14.07.2019
    Ojczyzna, to coś więcej. To korzenie, które można zapuścić i rosnąć, to miejsce na ziemi - nawet jeżeli podzielone przez wewnętrzny konflikt.
    Bardzo dobrze rozumieją to np Niemcy.
  • Something 14.07.2019
    Niemcy? Raczej nie.
  • betti 14.07.2019
    Something chcesz mi powiedzieć, że Niemcy nie są dumnym narodem?
  • Something 14.07.2019
    betti Obecnie? Nie.
  • betti 14.07.2019
    Something chyba żartujesz? Toż to przodujący kraj. Niemcy, Francja wszak to oni pociągają za sznureczki.
  • Aisak 14.07.2019
    Dwa bliskie tobie kraje stają naprzeciw siebie. Co robisz? Którą ojczyznę wybierzesz? Kraj twoich dziadków, czy kraj twojego życia.

    Nie możesz powiedzieć, to teraz się walcie na ryj, teraz was nie kocham, jak się pogodzicie, to znowu będę was lubiła.

    Idziesz w kamasze i koniec kropka!
    Ale po której stronieeeeeeee!!!

    I tak nie odpowiesz, bo jesteś downem (z Całym Szacunkiem dla Wszystkich Downów)
    Będziesz tak lawirować, tak gmatwać, by nie udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
  • betti 14.07.2019
    A ta jeszcze nie zrozumiała... czy naprawdę są wśród nas tak ograniczone jednostki? To aż nie do wiary...
  • Aisak 14.07.2019
    Szwabskie nasienie...
  • Aisak 14.07.2019
    I wszystko jasne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania