Gazetka Opowi! #1

Gazetka Opowi wyd. 1/2015

 

Witajcie!

 

To jest pierwsze wydanie gazetki opowi, w której znajdziesz mnóstwo ciekawych rzeczy i zabijesz trochę czasu! W poprzednim tygodniu działo się bardzo dużo. Atmosfera lekko się zagęściła, lecz to nie czas i miejsce, aby rozwijać ten wątek. W naszym pierwszym wydaniu jest wywiad z pierwszym gościem! Po słuchaniu hitów z radia Vasto Lorde, a mianowicie jednego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Z0DO0XyS8Ko

 

Nie obyło się też bez partyjek w szachy i chińczyka w redakcji Opowi24, z listy kandydatów wybraliśmy ją. Znamy tę osobę z opowiadań Fanfiction. . Jest autorką wiersza "Do cichego hejtera". Miła, a czasem wybuchowa, zabawna i szczera.

 

$ Powitajmy Shiroi! $

 

Pragnę Cię powitać Shiroi w wywiadzie do pierwszego wydania gazetki Opowi, opowiedz nam coś krótko o sobie.

 

- Mam na imię Klaudia, mam siedemnaście lat i mieszkam w Bydgoszczy. Interesuję się mangą i anime. W wolnym czasie lubię pisać opowiadania i rysować.

 

Skąd u Ciebie droga Klaudio, zainteresowanie mangą i anime?

- Koleżanka mnie zmusiła do obejrzenia "Kuroshitsuji" i mnie ten świat wciągnął.

 

Jeśli moi tajni informatorzy, z którymi utrzymuje całkiem dobry kontakt mówią prawdę, to strasznie lubisz anime w klimacie Yaoi. Czemu, akurat ten gatunek?

 

- W sumie nie tyle anime yaoi ile opowiadania. Lubię czytać te fanowskie, bo pobudzają wyobraźnię. Koleżanka zmusiła mnie do przeczytania jednego i zaraziła mnie yaoizmem.

 

Wspomniałaś, że lubisz pisać opowiadania i rysować. Jak sądzisz w czym jesteś lepsiejsza?

 

- Chyba raczej w rysowaniu, bo robię to od kilku lat, a piszę mniej więcej od marca tego roku. Opowiadanie "Siódmy cud" jest moim pierwszym dziełem. Wcześniej jedynie czytałam książki, ale nie pisałam nic na własną rękę.

 

Udało mi się trochę przeanalizować twoje opowiadania i....to są romansidła! Bam bam bam! Tak tu powinna być muzyka grozy, lecz mamy cięcia budżetowe. Kuroko no basket, jeśli się nie mylę jest o koszykówce :x skąd zainteresowanie akurat tym anime? Rozumiem są chłopcy, ale czy tylko dlatego? ;>

 

- Tak "Kuroko no basket" to anime o koszykówce. Ma wciągającą fabułę i świetny humor. Zakochałam się w nim od pierwszego odcinka. Postaci są świetnie stworzone i bardzo zabawne. Zdarzają się też elementy powagi oraz opowiada też historię siedmiorga przyjaciół, którzy w drużynie stali się zbyt silni i ich drogi się rozeszły. Każdy z nich przeszedł wewnętrzną przemianę, jedynie Tetsuya Kuroko pozostał taki sam. Chciał razem z nową drużyną pokonać swoich przyjaciół z tz. Pokolenia Cudów. To jak przemiana ich wszystkich zniszczyła przyjaźń z gimnazjum, ale zaczęła się powoli odbudowywać, gdy każdy z nich poszedł do liceum i został kolejno pokonywany przez nową drużynę Kuroko. Można było wyraźnie zobaczyć zmianę w charakterach postaci.

 

Czytając jeden z twoich wierszy, zatrzymałem się na tym, który wzbudził w opowijczykach chyba największe kontrowersje w dziejach. Mianowicie mam na myśli "Yaoi wzywa nas do boju". Jak wpadłaś na pomysł, aby napisać o tym i co sądzisz o komentarzach osób trzecich?

 

- Pomysł wpadł mi do głowy po kłótni z Jaredem. Co do osób trzecich, uważam, że każdy może mieć swoje zdanie na swój temat, ale nie lubię, jak ktoś przesadza rzucając wyzwiska kierowane do osób homoseksualnych. Całe szczęście na opowi.pl nie miało to raczej miejsca. Spotkałam się tutaj z dużą tolerancją.

 

Dobra, czas na krótkie pytania! Jaką książkę/mangę czytałaś ostatnio?

 

- Z serii mang, które aktualnie kupuję to: "Kuroko no basket", "Drrr!!", "Mirai nikki" oraz "Tokyo Ghoul". Co do książki to ostatnio czytałam "Alicja w krainie zombie". Tokyo Ghoul, pierwszy sezon jest fajny, lecz drugi już siada.

 

Z jakim problemem najczęściej się napotykasz pisząc opowiadania?

 

- Najczęściej mam problemy z brakiem pomysłów i weny. Obecnie piszę nowe opowiadanie, które będzie nosiło tytuł "Nigdy nie będę twoja" i jest to w pewnym sensie kontynuacja "Siódmego cudu". Nie chcę zdradzać zbyt wiele szczegółów, żeby osoby mnie czytające miały niespodziankę. Niestety, stanęłam na dziesiątym rozdziale i nie mam pojęcia co może być dalej. Całe szczęście spotykam się z dużym oparciem ze strony moich czytelników.

 

Jakie prace na opowi, najbardziej Ci się spodobały/zaskoczyły Cię? Wymień autorów lub tytuł pracy.

 

- Najbardziej mi się spodobało opowiadanie NataliiO "Pozwolę ci odejść", ale niestety jest jeszcze niedokończone. Lubię też prace Chrisa oraz opowiadania Pospolitej jak i Majeczuuni. Lubię też poczytać FilipazKonopii i ŚlepcazMetra oraz Ciebie, Vasto.

 

A teraz czas na... grę w skojarzenia! Gra w skojarzenia! Ja podaje jakieś słowo,a ty odpowiadasz pierwsze co Ci przyjdzie na myśl, rozumiesz?

 

- Zrozumiałam bez odbioru! XD

 

Z odbiorem, moja droga! Lecim !

 

Masło

 

- Kanapka XD

 

Kanapka xD

 

- Jedzenie XD

 

Mikser

 

- Królik XD

 

Chińskie bajki

 

- Anime!

 

xDD Mango

 

- Manga XD

 

Jabłko - Banan XD

 

Ziemniaki

 

- Frytki XD

 

Nie przerywając szybkiego tępa rzucam kolejne hasło: Dzieci!

 

- Śmieci xD

 

Yaoi!

- Kuroko no basket! XD

 

O belzebubie, czemu xD Dobra, przebrnęliśmy do końca. Jakieś ostatnie słowa? Pozdrowienia? Zapowiedź opka? Cokolwiek?

 

- Co do pozdrowionek to pozdrawiam całe opowi! XD Co do zapowiedzi opowiadania, to nie będę nic zdradzać ^^

 

Dziękuje za poświęcony mi czas, to koniec naszego pięknego wywiadu!

 

- Ja również dziękuję! XD

 

Uwaga! Ty wybierasz, kto ma być gościem wywiadu! Nominację proszę umieszczać w komentarzach. Pozdrawiam i życzę miłego dnia i weny w każdej calu.

 

Przygotował: Vasto Lorde

 

**Kącik Anime! Zaprasza Majeczunia ^^***

 

Dzisiaj w Kąciku Anime pogadamy o... Top 10: Romanse!

Romansów anime jest na pęczki, od tanich shojo po dojrzałe joseny. Dziś omówię pięć tytułów z tego oto gatunku, które moim zdaniem są "dobre". A więc bez zbędnych ceregieli, zapraszam na Top 10: Romanse :)

 

@10. Ore Monogatari!!

"Ore Monogatari!!" opowiada o chłopaku imieniem Takeo Gouda. Z wyglądu przypomina potwora, lecz naprawdę jest delikatny oraz miły. Przez lata kochał się w wielu dziewczynach, lecz one wszystkie leciały na jego przyjaciela, przystojniaka Makoto Sunakawę. Pewnego dnia, Takeo ratuje dziewczynę, Rinko Yamato ,przed molestowaniem. Niedługo potem zakochuje się w niej, jak się okazuje, z wzajemnością. Yamato i Takeo zostają parą i wspólnie przeżywają przeróżne perypetie.

Seria nie grzeszy zbyt wielką ambicją, można powiedzieć, iż nie posiada jej wcale. Jest naładowana rumieńcami, kwitnącą wiśnią i miłosnymi trójkątami, czyli wszystko, co obowiązkowo ma się znajdować w shojo. Jednak "Ore Monogatari!!" jest stosunkowo inne od pozostałych anime swego gatunku. Pokazuje sielankę dwojga zakochanych ludzi, podczas gdy romanse zazwyczaj opowiadają o trudnościach związanych z miłością. Jeśli nudzicie się kiedyś w sobotni wieczór i chcecie obejrzeć dobrą komedię romantyczną, sięgnijcie po "Ore Monogatari!!".

 

@9. Ouran Highschool Host Club

"Ouran" to klasyk pośród shojo. Każdy fan tego gatunku powinien mieć ten tytuł na liście "Obejrzane", przynajmniej na "Do Obejrzenia". Tytuł opowiada o Haruhi Fujioce, dziewczynie przypominającej chłopaka. Chodzi do Liceum Ouran, szkoły dla bogaczy. Ona sama jest biedna, do Ourana dostała się przez stypendium. Pewnego dnia tłucze wazon o wartości 8 milionów jenów. Aby spłacić dług, Haruhi dołącza do Host Clubu - grupy chłopaków, prowadzących coś w rodzaju maid cafe dla kobiet, tzn. Piją z klientkami kawę, rozmawiają, flirtują.

"Ouran" niby jest romansem, ale fabuła wpada bardziej w komedię. Wątek romantyczny w tym tytule jest, ale nie jest on aż tak rozwinięty, jak w innych anime tego typu. Jeśli poszukujecie dobrej komedii - Ouran jest dla was. Jeśli poszukujecie dobrego romansu - raczej obejrzyjcie coś innego.

 

@8. Kimi ni Todoke

Nieśmiała Sawako Kuronuma nie ma przyjaciół, ponieważ przypomina Samarę Morgan z popularnego horroru "The Ring". W liceum spotyka Shotę Kazehayę, najpopularniejszego chłopaka w całej szkole. On inspiruje Sawako do przełamania się i otwarcia. Z jego pomocą dziewczyna zdobywa przyjaciół, oraz... miłość ( z góry wiemy, w kim)

"Kimi ni Todoke" jest anime tak niewyobrażalnie słodkim, że aż wyciska łzy z oczu. Miłość ukazana w tej serii jest bardzo urocza, ale zachowuje realistyczność. Miłym dodatkiem do głównej fabuły są wątki pobocznych bohaterów. Ogółem, "Kimi ni Todoke" to bardzo przyjemne shojo.

 

@7. Kaichou wa Maid-sama!

Kolejny klasyk. Misaki Ayuzawa to postrach szkoły - jest surową przewodniczącą samorządu szkolnego, najlepszą uczennicą w szkole i zawziętą feministką. A że szkoła niegdyś była tylko męska, to żeńskaCzęść populacji nie ma lekko. Do tego Misaki ma sekret: po szkole pracuje jako kelnerka w japońskim "maid cafe", gdyż jej rodzina nie ma za dużo pieniędzy. Pewnego dnia jej tajemnicę odkrywa Takumi Usui, najpopularniejszy chłopak w szkole. Od tej pory Usui korzysta z faktu, że zna sekret przewodniczącej samorządu, czasem wręcz ją szantażuje.

Romans tu jak z bajki: piękna, utalentowana, mądra dziewczyna i przystojny, także mądry i utalentowany chłopak. Ta seria również ma takie coś, że kiedy Misaki jest w opałach, Usui magicznie się pojawia i ją ratuje. To może się podobać wielu ludziom, ale równie wielu może wkurzać jak cholera. Jeśli ktoś jest fanem schematu "księżniczka i książe na białym koniu" to "Maid-sama!" jest dla nich idealna. Jeśli nie, to... niech nawet tu nie zagląda.

 

@6. Ao Haru Ride

Futaba nie miała w gimnazjum żadnych przyjaciół, ponieważ była słodka i dziewczęca, czym zdobywała uwagę chłopaków. W liceum celowo zachowywała się jak chłopczyca, by inne dziewczyny jej nie znienawidziły. Wtedy spotkała Kou Tanakę, jej miłość z gimnazjum. Tyle, że chłopak zmienił imię na Mabuchi i wcale nie przypomina dawnego siebie z gimnazjum. Futaba znowu się w nim zakochuje, ale czy on czuje to samo?

"Ao Haru Ride" nie charakteryzuje się fabułą czy postaciami, tylko tym, że wydarzenia są pokazane w dramatyczny, momentami smutny sposób. W dwanaście odcinków seria pokazuje tak dużo, w ładnym stylu. "Ao Haru Ride" to bardzo przyjemna seria dla fanów shojo i nie tylko. Osobom przydadzą się chusteczki.

 

@5. NANA

"NANA" to bardzo dojrzały romans, opowiadający o dwóch dziewczynach, dzielących mieszkanie w Tokio. Obie mają dwadzieścia lat, obie mają na imię Nana. Jednak ich osobowości są niczym Bieguny Północny i Południowy. Nana Osaki - wokalistka w zespole punk. Nana Komatsu - wesoła dziewka bez grama szczęścia w miłości. Anime kręci się wokół ich życia w Tokio, przeplatanym życiem kapel rockowych, punkowych i innych.

"NANA" jest w cholerę dojrzałym. Nie ma tam rozchichotanych nastolatek i rumieńców. Tam jak się zaczyna pieprzyć, to nie ma happy end'u, pieprzy się do samego końca. "NANA" pokazuje ból rzeczywistości, gdzie wcale nie ma łatwo. Ta seria jest również bardzo dramatyczna i emocjonalna. Jeśli ktoś lubi takie klimaty lub gustuje w wątkach muzycznych, "NANA" jest idealnym wyborem.

 

Reszta już za tydzień !

 

Przygotowała: Majeczunia

 

W tym numerze to już wszystko! Gazetka będzie pojawiać się, co tydzień. Zapraszam do czytania i komentowania!

Uwaga! Masz ciekawy pomysł na nowy kącik w gazetce? Może chciałbyś się nim zająć? To może być twój szczęśliwy dzień! W redakcji jest jeszcze wolne miejsce! Wystarczy podpisać się w komentarzu i dodać swój pomysł! Jedna z osób zostanie wybrana. Oczywiście ta z najlepszym pomysłem! Pozdrawiam Redakcja Opowi24.

 

P.S

Zanim napiszesz lub ocenisz na jeden pracę redakcji, wiedz, iż administracja zgodziła się na tworzenie Gazetki Opowi. Cała redakcja wysłała prośbę z zapytaniem i formą tekstu. W odpowiedzi zwrotnej dostaliśmy potwierdzenie na realizację. Dziękuje administracji Opowi.pl

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (68)

  • Senezaki 20.07.2015
    Senezaki- Kącik Gier :D
    5
  • Senezaki 20.07.2015
    No i do następnego wywiadu niech będzie Sakal albo Chris.
  • Anonim 20.07.2015
    Ż-że co? :O
  • Senezaki 20.07.2015
    PS: Kącik Gier, czyli gry, które można polecić, tralery do nich itp. :)
  • Senezaki 20.07.2015
    trailery*
  • Anonim 20.07.2015
    Kaichou wa maid-sama również polecam :3
  • Johnny2x4 20.07.2015
    Bardzo fajny pomysł :)
  • NataliaO 20.07.2015
    Fajowy pomysł :)
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Zagłosowałbym na siebie samego, ale jednak nie. Będę grał uczciwie. Vasto, zrób wywiad z samym sobąXD Ewentualnie ze Ślepcem.

    Offtop:

    Sene, dzięki za nominację: D
  • Anonim 20.07.2015
    A ja jestem za wywiadem z Nat :3
  • Senezaki 20.07.2015
    Nie ma za co, Sakala :D Choć z Nat też fajny byłby wywiad, ale ja ciągle jestem za Chrisem i Sakalem :3
  • Johnny2x4 20.07.2015
    Wywiad z moim bratem byłby zacny, choć z góry wiem jak będzie odpowiadał ^^
  • Opowi24 20.07.2015
    A więc wkrótce Senezaki ktoś z redakcji odezwie się do Ciebie!
    Do wywiadu: Losowanie zrobimy wkrótce, no chyba, że wygra większość głosów ! Pozdrawiamy!
    - Sakal
    - Chris
    - Vasto
    - Ślepiec
    - Nat
  • Ekler 20.07.2015
    A kto jest twoim bratem ;O?!
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Chris: )
  • Senezaki 20.07.2015
    Dziękuję bardzo :) Czekam na wiadomość cierpliwie!
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Jest bratem Johnny2x4, to nie mój głos.
  • Senezaki 20.07.2015
    Ja chcę Sakala! Jestem ciekawa wywiadem z nim XD
  • Drassen Prime 20.07.2015
    Wywiady robi się ze znanymi osobami, więc sorki, ale nikt z opowi sie nie zalicza XD Oczywiście jaja sobie robie... Gazetka na forum mialaby lepsze powodzenie, tak wg mnie
  • Johnny2x4 20.07.2015
    Nie... zginęłaby w stosie spamu przez brak możliwości "podpięcia" tematu.
  • Senezaki 20.07.2015
    Dla mnie tam tutaj jest fajnie :D Choć może masz rację :)
  • Drassen Prime 20.07.2015
    Hmmm... Może i masz rację, Johnny...
  • NataliaO 20.07.2015
    tez mi się wydaje, że tu jest lepiej
  • Ekler 20.07.2015
    Dla mnie tutaj jest lepiej. Można będzie przecież na profilu przejrzeć poprzednie numery .
  • LinOleUm 20.07.2015
    Ugh, nie wiem. Kiedyś może będę tąod rysowania? Chociaż... raczej nie ^^"
  • Senezaki 20.07.2015
    Lin, ty malujesz świetnie! :D
  • LinOleUm 20.07.2015
    Rysuję*
    E tam, amatorka.
  • Senezaki 20.07.2015
    Amtorka? XD Fajnie, czo ty gadasz :D
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Oj tam, zostawcie ją w spokoju, bo się w sobie zamknieXD
  • LinOleUm 20.07.2015
    Ale kto w kim .-.
  • Vasto Lorde 20.07.2015
    Wywiad ze mna na razie odpada xD Ale dzieki Sakal xD
  • Senezaki 20.07.2015
    No włąśnie XD Kto w kim? :'D
  • Marinaaa8 20.07.2015
    Gazetka , na stronce w której chodzi o pisanie . Hm ...
    Pomysł ciewawy i orginalny. Ale czy wypali, wkrótce się przekonamy.
    Witaj na opowi.pl
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Ale wiesz, że to Maja i Vasto?
  • Slugalegionu 20.07.2015
    To taki ich wspólny profil.
  • Anonim 20.07.2015
    Vasto, mówiłam żebyś zrobił sam ze sobą ^^ Poza tym widzę nieaktualne dane XD A teraz przepraszam, lecem umrzeć ze wstydu ;)
  • Senezaki 20.07.2015
    Czemu, Shirog XD
  • Vasto Lorde 20.07.2015
    Wybacz Shiro xD
  • Senezaki 20.07.2015
    Spokojnie, Shirog, to zaszczyt! :D
  • Anonim 20.07.2015
    Ta, umrzeć lecem XD
  • Senezaki 20.07.2015
    Taki wywiad :D Spokojnie, oddychaj...
    *Daje chusteczkę*
  • NataliaO 20.07.2015
    to może Drassen lub Filip
  • Senezaki 20.07.2015
    LECEM Z TOBA!
    *Leci na Toście pierdzącym tęczą za Shirogiem*
  • NataliaO 20.07.2015
    Fajny wywiad, Shiro nie idź nigdzie ;)
  • Senezaki 20.07.2015
    NataliaO-
    Ja za Filipem też jestem, ale zdania nie zmieniam-nadal albo Sakal albo Chris XD
  • Anonim 20.07.2015
    W umie to i tak daję sobie spokój z opowi, dopóki wszystko się nie ogarnie, więc pójść mogę XD
  • NataliaO 20.07.2015
    Siedź na tyłku!
  • Anonim 20.07.2015
    Łoj tam XD Ty siedź Nat :*
  • NataliaO 20.07.2015
    no ja siedze dziś, nawet leże haha
  • Slugalegionu 20.07.2015
    KURWA! Nie zmieniłem tekstu na profiluXD
  • NataliaO 20.07.2015
    to zmień :)
  • Slugalegionu 20.07.2015
    Już gotowe: )
  • Senezaki 20.07.2015
    SAKAL
    KOCHAM TWOJE PRZEKLEŃSTWA XD
  • Ichigo-chan 20.07.2015
    Od paru dni nie mam czasu i już nawet nie komentuję, tylko patrzę, co nowego, ale aż zrobię wyjątek XD
    Pomysł jest genialny :D A co do wywiadu - przeczytałbym z Nat, Filipem albo Drassenem (no i Vasto, gdyby jednak postanowił porozmawiać ze sobą XD) :D
  • Angela 20.07.2015
    Fajny pomysł : )
  • Ichigo-chan 20.07.2015
    Hm, miałem napisać i zapomniałem. Skoro to gazetka opowi i ma się pojawiać co tydzień, to nie myśleliście o jakimś podsumowaniu tekstów z całego tygodnia? No wiecie, co jest dość popularne, co mniej, ale warte uwagi, opcjonalnie jakieś krótkie opisy nowych rozdziałów dłuższych opowiadań. Taki luźny pomysł XD
  • Vasto Lorde 20.07.2015
    Senezaki jestes na grupie FB?
  • Senezaki 20.07.2015
    Vatso- ne, nie jestem. Ale mam konto na GG.
  • Senezaki 20.07.2015
    Vasto*
  • Vasto Lorde 20.07.2015
    Znajde je na forum i jutro napisze ^^
  • Senezaki 20.07.2015
    Na GG? XD
  • Senezaki 20.07.2015
    Dobra XD
  • Haruu 21.07.2015
    Fajny pomysl c:
  • KarolaKorman 21.07.2015
    Piszcie, ja będę czytać, powodzenia 5 :)
  • Ktokolwiek 21.07.2015
    Ja kochani zamawiam prenumeratę! :D i jestem a wywiadem z sługą :)
  • Senezaki 21.07.2015
    Będziecie czytać mój Kącik Gier XD
  • Pan Buczybór 01.10.2017
    Kurczę, że też coś takiego tu istniało... Fajna inicjatywa, udana w dodatku, a ja nic nie słyszałem... Dziwne.
  • fanthomas 03.02.2018
    Pan Buczybór też tak myślę, że ciekawa inicjatywa.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania