Mój Adamie - prolog

Postanowiłem napisać najbardziej typowy, klasyczny kryminał :D

 

Zasnąłeś teraz wiecznie

Piękny mój Adamie

Strumień płynu życia

Wreszcie się otworzył

Nie spojrzysz już na nikogo z góry

Tak jak miałeś w zwyczaju

Na cóż ci fortuna?

Smutny mój, Adamie

 

Los Angeles, 1968

 

Czarny Mustang przemierzał zatłoczone ulice miasta. Siedzący w nim czterdziestoletni mężczyzna niecierpliwie błądził wzrokiem po jezdni. Dopalał ostatniego z paczki papierosa, i co raz spoglądał na zegarek na nadgarstku. Gdy wreszcie dojechał na miejsce, wysiadł niecierpliwie i trzasnął drzwiami. Znajdował się teraz przed bramą wjazdową do jednej z największych willi w mieście aniołów. Samochód zostawił obok kilku innych samochodów policyjnych i ambulansu. Zanim zdołał podejść do bramy, zza drzwi wybiegł już niski, chudy mężczyzna w garniturze z przerażoną miną.

-Pan detektyw? - spytał pospiesznie dobiegając.

-Zgadza się - odparł od niechcenia John Lewis.

-Proszę, proszę, szybko - mówił pospiesznie chudzielec otwierając furtkę - Co za tragedia, mój Boże - powtarzał.

Lewis nie odpowiedział. Poszedł za mężczyzną prosto do domu.

 

W środku panował ... grobowy nastrój. Detektyw spotykał się ze wzrokiem wielu ludzi. Dostrzegł kilka płaczących kobiet w kątach i pocieszających ich mężczyzn. Inni stali w grupach popijając łapczywie alkohol w szklankach. Żarliwie rozmawiali i coraz to spoglądali na nowo przybyłego. Gdy John wraz z lokajem dotarli po schodach na górę, detektyw dostrzegł kilku innych policjantów. Wymienił z nimi kilka spojrzeń po czym zatrzymał się przed wejściem do dużego pokoju.

-Jak rozumiem, lekarz już był? - zapytał Lewis.

-Owszem, panie detektyw - mówił chudzielec drżącym głosem - Ale to co powiedział ... Jezu drogi, taka tragedia ...

-Co takiego powiedział? - spytał John

-Witam, Lewis - przerwał rozmowę komendant Saunders. Tęgi, starszy mężczyzna z bujnym wąsem spojrzał ganiąco na lokaja. Przerażony mężczyzna zrozumiał i odszedł jak najprędzej, kłaniając się wcześniej - Dobrze, że jesteś. Nic ciekawego ...

-Co się tam konkretnie stało? - spytał Lewis.

-Brutalne morderstwo - bąknął komendant.

-Tyle mi powiedziano - odparł zniecierpliwiony.

-Wygląda to drastycznie. Chłop ma rany zarówno od noża i kuli. Dalej, ślady od pobicia, uduszenia. Podobno może mieć też truciznę. Lekarz wyszedł cały roztrzęsiony. Albo sprawców było kilku ...

-Albo ktoś chciał, żeby to tak wyglądało - wtrącił Lewis kiwając głową. Saunders przetarł brodę i wyjął z kieszeni kartkę.

-To znaleźliśmy na miejscu - wręczył przesiąknięty krwią papier.

-List?

-Raczej coś od sprawcy. Nie znam się na tym ale to chyba ... wiersz?

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Shogun 21.04.2020
    Ciekawy prolog. Podoba mi się klimat. Na początku wiersz, potem krótka scenka, dobrze to ze sobą współgra. Będę zaglądał, gdyż lubię takie klimaty :D
    Tekst jest krótki, więc błędów żadnych nie zauważyłem.
    Pozdrawiam ;)
  • Lincoln 21.04.2020
    Dziękuję!!
  • DEMONul1234 21.04.2020
    Jak obiecałem, przeczytałem i mam trochę drobnych uwag:
    - Powtórzenia("na", "w") - oraz zamiast " Samochód zostawił obok kilku innych samochodów policyjnych i ambulansu." mogło być: Samochód zostawił obok kilku innych pojazdów, w tym ambulansu - troszeczkę lepiej? :)
    - Brak kilku przecinków
    - Sztywne opisy(poszedł, zrobił, wyszedł, podbiegł) - Dobrze gdybyś zadbał o staranniejszy "pasting", czyli rytm akcji.
    Sam nie znam się na klasycznym kryminale i osobiście piszę dla siebie, ale trochę przesadziłeś pod koniec, podając czytelnikowi wszystko jak na tacy(sprawka wielu osób, trucizna, rana cięta, strzał.) Rozumiem, że chcesz utrudnić detektywowi śledztwo, ale dzieje się wszystko za szybko...
    Na pewno powrócę do tej serii, by zobaczyć jak ci pójdzie :) Jak jesteś fanem kryminałów to je pisz i nie pozwól, by moja opinia cie zniechęciła! :) Powodzenia.
  • DEMONul1234 21.04.2020
    Pamiętaj jednak, że cechą każdej dobrej opowiastki są dobrze wykreowane postacie i ich motywy, a nie geniusz detektywa ^^
  • Lincoln 21.04.2020
    Dzięki wielkie! Pisanie kryminałów sprawia mi przyjemność, więc na pewno będę to robił :D
  • Shogun 21.04.2020
    Lincoln tak zerknąłem, bo widzę ruch się zrobił :D No i prawidłowo, jak się lubi jakiś gatunek, to trza go pisać haha ;) Takie pytanko mam, serię piszesz na bieżąco, czy masz już jakąś część napisaną i tylko wstawiasz?
  • DEMONul1234 21.04.2020
    Shogun Ja to tylko czekam aż się weźmiesz, za jakąś długotrwałą serię bym miał co czytać... :D
  • DEMONul1234 21.04.2020
    Ja samolub ja ^^
  • Shogun 21.04.2020
    DEMONul1234 nie wiem czy czytałeś moje "Krwawe słońce", ale jakoś niedawno dodałem dość długą część drugą, więc jest co czytać ;D
  • Lincoln 21.04.2020
    Shogun Na bieżąco
  • Shogun 21.04.2020
    Lincoln no to trochę poczekam na następne rozdziały, ale spokojnie, jam cierpliwy człek, więc czekać będę ;D
  • Lincoln 21.04.2020
    Shogun Planuję też za jakiś czas stworzyć coś poważniejszego, napisanego w nieco innej formie, coś czego mam nadzieję na opowi jeszcze nie było i przez to przyciągnie uwagę :D
  • Shogun 21.04.2020
    Lincoln o proszę. W takim razie, jestem bardzo ciekaw, cóż to będzie za historia ;)
  • Kamiś 22.04.2020
    Czytając część pierwszą, niechcący pominąłem prolog. Zdarza się :)
  • Lincoln 22.04.2020
    Nic się nie stało :D
  • Bajkopisarz 22.04.2020
    „na zegarek na nadgarstku. Gdy wreszcie dojechał na”
    3 x na – za dużo
    „Samochód zostawił obok kilku innych samochodów”
    Samochód – samochodów = powtórka
    „mówił pospiesznie chudzielec”
    Przed chwilą już zaznaczałeś, ze mówił pospieszenie, raczej nie powinno się tego powtarzać.
    „Gdy John wraz z lokajem”
    Nie napisałeś wcześniej, że ten co przybiegł do bramy to lokaj, więc teraz niekoniecznie wiadomo kimże ten lokaj jest.
    „kilku innych policjantów. Wymienił z nimi kilka”
    Kilku – kilka = powtórka
    „zarówno od noża i kuli”
    zarówno od noża, jak i kuli

    Na wstęp może być. Strasznie dużo osób w tym domu, lekko licząc piętnaście. Będzie się musiał pan detektyw nagadać.
  • Lincoln 22.04.2020
    I o to chodzi :D
  • Simia 26.04.2020
    Prolog prologiem. Jest dobrze. Zobaczymy co będzie dalej. No i całkiem niezły wierszyk na początku ;)
  • Lincoln 26.04.2020
    Dzięki!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania