Niepowtarzalny Styl - I wszyscy żyli za minimalną krajową długo i szczęśliwie - Kartki

Kiedyś było lepiej na świecie. Nie sposób mi oceniać, albowiem nie żyłem w tamtych czasach, ale pamiętam, jak babcia siadając wieczorami przy kozie, opowiadała nam historię, w które w dzisiejszych czasach trudno uwierzyć.

Nie było tak jak teraz minimalnej krajowej, za którą nie da się przeżyć. Nikt jednak nie narzekał, że ciężko, że nie starcza do pierwszego, i że z głodu zdechnie. Nikt nie pytał o zasiłek dla bezrobotnych i nie żył z Państwa.

Były kartki: na mięso, na nabiał, na słodycze, papierosy, a nawet na alkohol. Wydzielano wszystko, choć nie dla wszystkich starczało. Nie raz babcia stała godzinami w kolejce, by usłyszeć: nie ma, skończyło się. Jednak żyło się dalej. Każdy był uśmiechnięty i szczęśliwy z tego, co ma. Nikt nie narzekał, że musi pracować za grosze, bo każdy grosz doceniał.

A dzisiaj? Dziś masz Pan tysiąc osiemset pięćdziesiąt złoty brutto i ci nie starcza? To wyrwij sobie kartkę z zeszytu, podpisz swoim nazwiskiem, nanieś nazwę artykułu i idź do sklepu. Gwarantuję, że ludzie dzięki Panu będą żyli dłużej. Przecież śmiech to zdrowie.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (9)

  • Upadły(D.F) 23.08.2016
    Dobre chłopie :D Uśmiałem się mimo iż jest w tym życiowa prawda :D 4 :D
  • Karo 23.08.2016
    Tekst świetny, zarówno sama prawda, jak też styl pisania. Zastanawia mnie tylko kto to napisał. Wpierw postawiłbym na 60second, ale do niej nie pasuje treść.
    Niestety muszę przyznać, że wiele osób nie znam i ciężko mi wybierać pośród wszystkich. Jednak jakbym miał wybrać i postawić na jednego, to powiedziałbym, że Jared albo Naz... Trudno mi wybrać.
  • Shiroi Ōkami 24.08.2016
    Nie mam pojęcia :/
  • Jared 24.08.2016
    Wieruszka raczej nie bierze udziału ;D :P
  • Shiroi Ōkami 24.08.2016
    Kurczaki, a stawiałaby na nią XD
  • Shiroi Ōkami 24.08.2016
    stawiałabym*
  • Jared 24.08.2016
    Bo minimalna krajowa to fikcja, tak samo jak wzrost PKB =/= realny rozwój kraju w danym okresie rozliczeniowym. To mi wygląda na Neorotyka, ale przecież nie bierze udziału :F Szczerze nie wiem...
  • Jared 24.08.2016
    Edit: olśniło mnie. To Arysto, tylko pisze prostszym stylem. To mi wygląda na jego pomysł, a to politykowanie miało zwrócić podejrzenia na mnie. :D Well played, Arysto, well played. ^^
  • Specific_girl 24.08.2016
    Ja też myślałam o Arysto, ale nie jestem pewna. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania