Spis ras i potworów Zamorza - Elfy

Kiedy uczony, który postanowił wynająć pokój w gospodzie, znalazł na swoim łóżku mnóstwo rozsypanych kartek, chciał najpierw nakrzyczeć na właściciela, ale kiedy spojrzał na pierwszą z nich, zobaczył, że są to strony wyrwane z notatnika. Notatnik ten nie należał do byle kogo. Właścicielką była Kiley Ligno. Kiedyś była ona jego uczennicą, zainteresowała się światem pod wpływem niejakiego Evana. Nie widzieli się od jakiś pięciu lat. Z czystej ciekawości przeglądną rozrzucone bez ładu kartki. Pierwsza z góry opowiadała o elfach. Oto co przeczytał.

..........................................................................................................................................................................................................

27.03.1267 Piątej ery.

Postanowiłam udać się w podróż po Zamorzu w celu spisania informacji o wszystkich istotach żywych zamieszkujących tę krainę. Zacznę od mojej własnej rasy, czyli od elfów.

Informacje podstawowe:

Kraj rodzinny — Elandor.

Średnia długość życia — 80 lat.

Średnia waga — 80 kilogramów.

Miejsce życia w Zamorzu — Cała kraina, głównie Elandor i Leonoria.

Informacje zaawansowane:

Wyglądamy prawie tak samo, jak ludzie. Jedyną różnicą jest to, że mamy nieco bardziej smukłą sylwetkę. Łatwiej nas odróżnić dzięki kamieniom elfów. Dzięki zaklętej w nich magii świecą one w naszym pobliżu. Pomimo swojej skromności muszę przyznać, że jesteśmy pierwszą rasą rozumną, która dotarła na Zamorze. Umożliwiło nam to zajęcie dużej ilości ziemi. Kiedy na wyspę przybyły krasnoludy, a następnie ludzie utworzyliśmy razem z nimi nowy kraj, który nazwaliśmy Przymierze. Był to oczywisty bunt przeciwko kontynentowi. Oczywiście kontynent nie zareagował, byliśmy jedynie bandą wyrzutków i więźniów. Mówili, że prędzej czy później sami się pozabijamy. Częściowo mieli rację, Przymierze rozpadło się po kilkudziesięciu latach. Wskutek tego otrzymaliśmy centralną część wyspy. Ogromna ilość lasów sprawiła, że staliśmy się bliscy naturze. Braliśmy od niej wszystko, co było nam potrzebne. Zgłębiając jej tajemnice staliśmy się najlepszymi alchemikami w całym Zamorzu. Walka z nami nie należy do łatwych. Jeśli tresowane przez nas bestie nie dadzą sobie rady z przeciwnikiem, to rozpoczynamy walkę partyzancką. Teraz muszę niechętnie przejść do minusów naszej rasy. Wielu uważa, że jesteśmy dosyć zarozumiali. Argumentują to naszą sytuacją polityczną. Nasze państwo faktycznie prowadzi dwie wojny naraz oraz jest na krawędzi rewolucji, ale obie wojny wygrywamy. Sytuacja wewnętrzna prędzej czy później się uspokoi.

Cytaty:

„Jeśli zgubiłeś kogoś w lesie, a my nie potrafimy go znaleźć, poślij po elfa”.

Narad — Dowódca siódmego pułku Szarej Straży wilkołaków.

„W tłumie byle kamyk pokaże ci elfa”.

Powiedzenie.

„Szanuję elfy, ale lepiej by było, gdyby wróciły na kontynent i oddały nam nasze ziemie”.

Ryszard III — Pierwszy król Leonorii.

Mity i legendy:

Wielu uważa, że elfy to „podróbka” ludzi stworzona przez Lakera. Nie jest to oczywiście prawdą. Prawda jest taka, że nasze podobieństwo to efekt tego, że na długo przed Pierwszą erą, kiedy Bogowie chodzili jeszcze po tej ziemi, każdy człowiek otrzymał prosty wybór. Albo stanie się znacznie lepszy od innych ludzi, ale będzie mógł zadawać się tylko z tymi, którzy podejmą taką samą decyzję, albo odmówią. Gdyby to zrobili, mogliby się spotykać z kimkolwiek. Był to test Bogów, chcieli zobaczyć czy ludzie zrobili się chciwi. Wielu odmówiło, obawiając się odejścia Bogów. Niestety ci i tak odeszli stwierdzając, że ludzie są już wystarczająco dojrzali. Ci, którzy zaakceptowali ofertę, stali się elfami.

Mówi się, że to elfy odkryły Zamorze, niestety nie jest to do końca prawdą. Owszem, to elficki statek Odkrył wyspę, ale to człowiek, który na nim służył, pierwszy ją zobaczył.

Niektórzy powiadają, że można zostać elfem, wypijając odpowiedni eliksir. Jego receptura zaginęła jednak tysiąclecia temu. Najlepszym dowodem na to, że są tu bzdury są zapiski o elfach pochodzące z czasów, w których nie znano alchemii.

..........................................................................................................................................................................................................

Informacje nie były nowością dla uczonego, ale mimo wszystko przeczytał je do końca. Ze względu na wspomnienia.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Pospolita 20.06.2015
    Ciekawe. Lubię czytać, jak ludzie wyobrażają sobie fantastyczne rasy. Spis potworów był dopracowany i bardzo szczegółowy (fajny pomysł z cytatami). Jedyne do czego mogę się przyczepić to początek: mogleś to bardziej rozwinąć. Zostawiam 5 i czekam na kolejne potworki^^.
  • Slugalegionu 20.06.2015
    Początek był krótki dlatego że miał być to opis, a nie opowiadanie. Ale zapamiętam uwagę, następna część będzie miała dłuższy wstęp.
  • Senezaki 21.06.2015
    Fajne :)
  • Smok burzy. 21.06.2015
    daj ludzi

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania