Poprzednie częściSpis ras i potworów Zamorza - Elfy

Spis ras i potworów Zamorza - Ludzie

Zaczął ją uczyć w wieku szesnastu lat żeby zarobić na swoją edukację. Wszystko w Elandorze było wtedy dla niego zupełną nowością. Do jej domu trafił przypadkiem, zapytał się o to gdzie jest gospoda. Rozmawiali ze sobą jakieś pięć minut. Zdążył się wtedy dowiedzieć że Kiley bardzo chciała zgłębić tajemnice nauki. Niestety nie stać jej było na uczęszczanie do szkoły. Umówili się więc że on, Daniel, będzie ją uczył za pół darmo w zamian za nocleg. Na początku czuł się trochę niezręcznie, w końcu mieszkał u obcych. Niemniej jednak nie zamierzał tego okazywać. Najlepiej z tamtego okresu pamiętał lekcje z Kiley. Była ona zdolną i ciekawą uczennicą, chociaż trzeba przyznać że wiedza jaką chciała poznać, była cokolwiek dziwna. Najlepszym przykładem była jej znajomość anatomii, nie potrafiła nazwać większości kości u człowieka, ale bez problemu wiedziała jak należy w nie uderzyć żeby złamać je bez problemu. Ale to i tak jeszcze nic. Zgromadziła godną podziwu ilość informacji o wydolności organizmów elfickich i ludzkich. Niestety pisanie nie było jej mocną stroną, większość z notatek była nieczytelna. Kiedy tak je przeglądał znalazł zapisek poświęcony ludziom. Postanowił sprawdzić jakie informacje zgromadziła o jego rasie.

 

..........................................................................................................................................................................................................

 

25.04.1267 Piątej ery.

 

Podróżując po świecie spisywałam wszelkie informacje o wszystkich rasach jakie znałam. No, o prawie wszystkich. Zapomniałam o ludziach. W sumie to nie było trudne, oni są po prostu wszędzie. Oto wszystkie informacje które warto znać.

 

Informacje podstawowe:

 

Kraj rodzinny: Leonoria.

 

Średnia długość życia: 80 lat.

 

Średnia waga: 80 kilogramów.

 

Miejsce życia w Zamorzu: Cała kraina poza wulkaniczną częścią.

 

Informacje zaawansowane:

 

Wbrew powszechnym opinią nie jest to naród młody. Był tu już w drugiej erze. Przez długi czas utrzymywali stosunki handlowe z Kontynentem. Nie jest to nic dziwnego, to mistrzowie żeglarstwa i handlu. Najlepiej o tym świadczy fakt, że większość ich gospodarki stanowi handel. Dla nich nie ma złych partnerów, a jedynie złe umowy. Przetrwali wiele trudności. Rozpad Przymierza był dla nich wielkim ciosem. Przez jakieś dwieście lat Leonoria nie była wielkim imperium zajmującym niemal całe południe wyspy, a jedynie jednym z wielu malutkich księstw. Później państwo się zjednoczyło, ale opowiadanie o tym zajęłoby o wiele więcej miejsca niż te parę kartek które mam pod ręką. Podejrzewam że swoje przetrwanie zawdzięczają niezwykłemu uporowi oraz zdolnością do adaptacji.

 

Cytaty:

 

"Rozkaz był prosty. Za wszelką cenę utrzymać pozycję"

 

Odpowiedz anonimowego żołnierza na pytanie, czemu się nie wycofaliście pod naporem przeważających sił wroga?

 

"Jak obrazisz jednego człowieka, to obrazisz wszystkich. Taka ich natura"

 

Devin - chłopak ze wsi.

 

"Ludzie to jakaś zaraza. Jednego czy dwóch da się zabić, ale nawet z jednej wyspy ich nie wyplenisz. Są po prostu nie do zajebania!"

 

Orkijski dowódca składający raport z klęski.

 

Mity i legendy:

 

Słyszałam plotkę że ludzie to tak naprawdę przebrane demony. Argumentuje się to roznoszącym się po ich narodzie kultem tej rasy. Powiem tak, w bardzo rzadkich przypadkach to prawda, ale jak już mówiłam, tylko w bardzo rzadkich przypadkach.

 

W wielu miejscach da się usłyszeć baśń mówiącą że ludzie powstali z związku bogini handlu i bożka żeglarstwa. Sama baśń jest piękna, ale to tylko baśń.

 

Mówi się że ludzie przybyli z nieba na wielkich skałach. Tak naprawdę nie wyglądają tak jak je widzimy, ale są wielkimi dwunożnymi jaszczurami. Zostawię to bez komentarza.

 

..........................................................................................................................................................................................................

 

Tylko tyle udało mu się odczytać. A szkoda, notatki wyglądały na o wiele lepsze niż się spodziewał. Chyba nawet pokarze je jakiemuś mędrcowi, który wzbogaci w nie bestiariusze? Oczywiście jeśli znajdzie tu coś o potworach. Łza pociekła mu po policzku, kiedy przypomniał sobie jej piękną twarz oraz ich uczucie.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Anonim 01.07.2015
    Nie będę taki Legion, odpuść ten romans skoro Ci się źle pisze :) W wyzwaniu chodziło raczej o sprawdzenie jak poradzisz sobie z nietypowym zadaniem, nie chciałem Cię męczyć sagą :D Z mojej strony możesz czuć się zwolniony z wyzwania ;) Co do bestariusza spodziewałem się bardziej hmmm... adekwatnego? Ludzie, elfy niby ok, ale ja myślałem o Popiołakach, Trupojadach, Północnicach itd. :D Do tego spodziewałem się morza epitetów, które rozpaliłyby moją wyobraźnie do czerwoności :D Daję czwórkę :)
  • Slugalegionu 01.07.2015
    Jeśli chodzi o elfy to o nich wtedy myślałem więc o nich był pierwszy wpis. A co się tyczy ludzi... no obiecałem wam że wasze pomysły będę realizował, a że była propozycja ludzi no to są ludzie. Następny wpis będzie o jakimś potworze, obiecuję: D
  • Anonim 01.07.2015
    Proszę o odpowiednio wynaturzone bydle :D
  • Anonim 01.07.2015
    Elfy itd to raczej w glosariuszu niż bestiaruszu.
  • Slugalegionu 01.07.2015
    Jakie konkretnie Jared. Wal śmiało, mogę opisać cokolwiek: )
  • Anonim 01.07.2015
    Ja bym widział jakieś wynaturzone bydle, powołane do życia mrocznymi siłami. Nie żaden tam wampirek a la Zmierzch, którego ubije pierwszy lepszy paladyn-wycieruch. Ja bym widział coś... niezwykle potężnego, ociekającego aurą pierwotnego zła... i ciśnie mi się na usta jedno słowo... Diabeł. Tak... coś diablopodobnego, silnego w cholerę, jakaś Chimera, albo Demon, a może coś jeszcze bardziej kreatywnego? Może jakiś stwór nieznany dotąd kronikom? Stworzenie, którego widok nie jest przeznaczony dla oczu śmiertelnych? :D
  • Slugalegionu 01.07.2015
    Odnotowałem. Sięgnę to najmroczniejszych zakątków mojego umysłu i coś z niego wygrzebię: )
  • Anonim 01.07.2015
    Czekam z niecierpliwością ^^
  • reptilianie !
  • Slugalegionu 06.01.2016
    Ale ja tu rasy obcych nie wcisnę, to poważne uniwersum. :P

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania