Wypijmy za błędy!

Witam was moi mili !

 

Widzę, że dzisiaj jesteście mało aktywni. Niewiele dzisiaj widziałem nowych wpisów a komentarzy prawie żadnych. Dlatego postanowiłem sam coś dodać co być może was po pierwsze zainteresuje, po drugie może wywoła jakąś dyskusję, a po trzecie może komuś na coś się przyda.

 

Wczorajsze popołudnie spędziłem na próbie kontaktu z wami. Ujawniłem się oraz przyznałem się do tego, iż od jakiegoś czasu was podglądam co spowodowało, że paru z was zwróciło na mnie uwagę. Dzisiaj chciałbym wstawić coś co zaobserwowałem - mianowicie : BŁĘDY, KTÓRE POPEŁNIACIE.

Być może wystrzeganie się ich sprawi, że zdobędziecie więcej czytelników. Aby przygotować ten materiał posłużyłem się konkretnymi użytkownikami, którzy dany rodzaj błędu popełniają nachalnie i nieustannie.

 

Słowo BŁĄD nie jest najtrafniejszym określeniem lecz umówmy się, że będę go używał aby nie pisać "zły nawyk, który sprawia, że opowiadanie traci na atrakcyjności"

MAM NADZIEJĘ, ŻE NIKT Z WAS NIE POCZUJĘ SIĘ URAŻONY JEŚLI POSŁUŻĘ SIĘ JEGO OPOWIADANIEM JAKO PRZYKŁADEM - JEŚLI JEDNAK JESTEŚ ZBYT WRAŻLIWY/A NIE CZYTAJ DALEJ, BO BYĆ MOŻE POJAWI SIĘ TAM WŁAŚNIE TWÓJ NICK.

 

Po krótkim wstępie przeje do tematu :

 

1) UŻYWANIE EMOTIKONEK W OPOWIADANIU ORAZ SKRÓTÓW - uważam, że powinniście opisem zobrazować nam co bohater czuje, myśli a nie iść na skróty i używać emotikonek. Czy widzieliście kiedyś w jakiejś książce emotikony ? Spróbujcie użyć ich w szkolnym wypracowaniu a gwarantuję, że Polonistka je skreśli.

Użytkownik Malinka ;D popełniła tę gafę w swoim opowiadaniu - tutaj macie link jeśli ktoś chciałby zajżeć http://www.opowi.pl/rozdzial-1-rodzenstwo-czy-na-pewno-a313/

(Co do skrótów typu "wgl" osobiście też mi się nie podobają ale to chyba bardziej moje "widzimisie" niż błąd wiec nie podaje linku).

 

2)KILOMETROWE OPOWIADANIA - być może to tylko moje zdanie ale uważam, że lepiej jest podzielić opowiadanie na kawałki i wstawiać je partiami niż wstawić jeden super długi tekst.

Dlaczego ? Po pierwsze jeśli ktoś jest nowy na waszym profilu i zobaczy takiego metrowego potwora pomyśli sobie "o ja dziękuję!" i poszuka czegoś krótszego.

A po drugie to nie jest książka, gdy zmęczą mi się oczy albo muszę wyjść na siku nie zrobię zakładki w miejscu w którym skończyłem tylko muszę całkowicie przerwać a potem szukać miejsca, w którym skończyłem.

Użytkownicy :

Longman.S - http://www.opowi.pl/profil/longmans/

Jacek24 2kowa3lski - http://www.opowi.pl/profil/jacek24-2kowa3lski/

Daniel (czasem ale jednak) - http://www.opowi.pl/ulven-a207/

 

3)BRAK JAKICHKOLWIEK OPISÓW - opowiadanie nie ogranicza się do dialogów, trzeba coś powiedzieć o bohaterach, otoczeniu. Jak mam się wczuć jeśli to są same, suche, niczym nieprzyozdobione dialogi ?

Użytkownicy :

Naha - http://www.opowi.pl/tajemniczy-swiat-rozdzial-6-a292/

http://www.opowi.pl/nastoletnia-shaghya-rozdzial-2-a280/

 

4)NIEOZDOBIONE DIALOGI - dialog nie może wyglądać w ten sposób :

-Widzę, że złowiłeś sporą rybę

-Tak

-Jestem pod wrażeniem

Powinien być urozmaicony naszym drobnym komentarzem, który będzie nam obrazował jak bohaterowie w danym momencie się zachowują :

Markus podszedł do Hektora, który trzymał w dłoniach swoją zdobycz

-Widzę, że złowiłeś sporą rybę - zagaił, był pod wrażeniem nawet nie zdawał sobie sprawy, że w tym małym stawie mogą żyć tak wielkie ryby.

-Tak - Hektor odpowiadał dysząc, wyciągnięcie tego małego potwora wodnego, wymagało od niego zużycia sporej ilości siły

-Jestem pod wrażeniem - w głosie Markusa było słychać podziw. Usiadł obok okazujący szacunek nie tylko Hektorowi ale i rybie, która tak wyczerpała rybaka.

(Prawda, że trochę lepiej?)

Użytkownicy :

Naha - http://www.opowi.pl/nastoletnia-shaghya-rozdzial-1-a269/

 

5) WPROWADZANIE ZBYT DUŻEJ ILOŚCI BOHATWRÓW NA RAZ .

Lepiej wprowadzać bohaterów gdy wchodzą do akcji. Jeśli wymieniacie wszystkich na raz wraz z opisami to idzie łatwo się w nich pogubić. Mało kto jest w stanie zapamiętać wszystkich lub chociaż większość

Użytkownicy :

Drassen Prime - http://www.opowi.pl/chlopak-z-wioski-rozdzial-1-i-2-a193/

 

6) BŁEDY ORTOGRAFICZNE, INTERPUNKCYJNE, ZŁA BUDOWA ZDAŃ.

Co do ortografi i interpunkcji sam nie jestem orłem ale błędy typu "mój" przej u aż bolą w oczy (muj) - Przecież jest tutaj autokorekta, więc w czym problem? Mistrz interpunkcji też ze mnie żaden ale pamiętajcie o takich podstawach jak przecinek przed "że", "ponieważ", "bo", "który".

I jeszcze małe co nieco jeśli chodzi o kropki ... NIE STAWIAMY ICH PRZY SKRÓCIE NR!!!

Oczywiście po znakach interpunkcyjnych spacja!

(oczywiście każdemu z nas czasem zdarzy się popełnić drobną literówkę lub zapomni się wstawić przecinka, więc nie ma co się załamywać ale starać się nad tym pracować)

 

I na koniec kilka zdań z drobnymi błedami, które mnie rozbawiły:

1)"Tylko od ciebie zależy jak bardzo będziesz tego pragnął" - a od kogo innego ma zależeć?

2)"Przecież to nie ja, ani nie on sprawiali jaka ona będzie" - co proszę ?

3)"Długie rozmowy z klerem dały mu duży zarys wiedźmy, niemal wystarczający by móc na nią zapolować" -auf Polnisch ?

4)"Znów podeszła bliżej" - można podejść oddalając się?

5)"Myśli kobiety zajmowała jedna myśl " - masło maślane.

6)"Predking to spokojny mąż, jak sam mawiał nigdy nie wdał się w żadną bójkę, nawet w młodości, pracował jako szewc. Mimo iż był bardzo tęgi i silniejszy niż nie jeden chłop we wsi to wolał szyć ubrania, to była jego pasja" -od kiedy szewc szyje ubrania?

7) "W pewnym momencie pomyślałem sobie" - czy można pomyśleć komuś innemu?

8)"Stał za mną wyglądając na w moim wieku chłopak o takich jak ja kruczo czarnych włosach." - oj coś nie pykło !

(może ktoś poznaje z jakich to opowiadań lub kto jest ich autorem? ;))

 

Tymczasem serdecznie dziękuję za przeczytanie mnie do końca i polecam moje poprzednie wpisy. Piszcze w komentarzach czy spotkaliście się z jakimiś innymi, klującymi w oczy błędami!

 

Ekler

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Naha 15.08.2014
    XD dzięki. Postaram się poprawić :)
  • Naha 15.08.2014
    teraz sobie poczytałam trochę tego co napisałam i.. no.. masz rację :D
  • "Stał za mną wyglądając na w moim wieku chłopak o takich jak ja kruczo czarnych włosach." to chyba moje :) Spoko i rozumiem o co ci chodzi. Ale jeżeli o te emotikony i skróty chodzi to używa się ich w tzw.keitai shosetsu (jak ktoś zainteresowany to niech sobie o tym poczyta) albo jak kto woli mobile phone novel. Tam często się tego używa (choć nie jestem pewien czy to można nazwać książkami)
    PS. Linki tu nie działają :)
  • Grz 15.08.2014
    linki fakt nie działają, ale można sobie skopiować i wkleić w firefox
  • Ant 15.08.2014
    Faktycznie niewiele dzisiaj się działo. Dobrze, że wychodzi z Twojej strony konstruktywna krytyka. Jest potrzebna. Ale sam nie grzeszysz poprawną interpunkcją ;)
  • Przecie się przyznał ;) a działo się mało bo to taki dzień
  • Ant 15.08.2014
    Czyli jaki? Perseidy spadają? :-)
  • Nie kurna... mam zatwardzenie ;)
  • Ekler 15.08.2014
    Ogólnie chyba były jakieś problemy na stronie dzisiaj
  • Daniel 15.08.2014
    Jestem tylko w dwóch punktach. Nie tak źle :P
  • Ekler 15.08.2014
    Kurcze chyba zostałem źle odebrany :/ Autorzy wyżej wymienieni posłużyli mi tylko jako przykład. Mój tekst nie jest "hejtem" na was.
  • Daniel 15.08.2014
    Rozumiem, że to nie hejt. Ale nie popełniłem wielu błędów i jestem z tego zadowolony nie wiem jak inni to odebrali:)
  • Drassen Prime 15.08.2014
    Heh jestem tylko w dwóch punktach... Które są tak czy siak zrobione na samym początku mojej twórczości, yeah ;)
  • Tynina 15.08.2014
    Tylko jedno zdanie zostało zdemaskowane :O ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania