Argumenty z d...urszlaka (1)

Mam… dość spore doświadczenie (jak na mój wiek) w utarczkach słownych z innymi ludźmi. Oraz w obserwacji i czytaniu takowych. Stąd zebrałam trochę zwrotów, które, zasłyszane w tego typu sytuacjach, od razu zapalają mi w mózgu „czerwoną lampkę”.

 

WAŻNE: To tylko i wyłącznie moje subiektywne doświadczenia i przemyślenia. Jeśli ktoś się nie zgadza albo chce coś dodać – proszę bardzo, m. in. dlatego publikuję.

 

*

 

„TO NIE TO SAMO”

 

Kto nie słyszał i sam tego nie powiedział, niech pierwszy rzuci kamieniem… Co więcej – te słowa same w sobie mogą być słuszne. W spokojnej rozmowie. Kiedy druga strona faktycznie nie ma wszystkich informacji albo dopisała sobie coś, czego nie ma. Wtedy tak.

 

Ale wykrzyczane w ogniu kłótni? Albo wypowiedziane ponurym, „zaciętym” tonem? (Założę się, że większości z Was przyszła w tej chwili na myśl osoba, która używa właśnie takiego tonu…) Użyte w najbardziej niedorzeczny sposób, kiedy „to” ewidentnie JEST to samo – albo da się zauważyć wyraźne podobieństwo X do Y? A ów zwrot poprzedza ciszę lub wypowiedź, której autor ewidentnie wykręca, jak może, byle tylko wyszło na jego?

 

Wtedy słyszę już właściwie jedynie „zabrakło mi argumentów, ale się zacietrzewiłem/łam i brnę dalej”. Oraz „nie da się ze mną prowadzić merytorycznej dyskusji, ponieważ nie potrafię przegrywać”.

Średnia ocena: 4.4  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Aleks99 2 miesiące temu
    Pogadamy jak dorośniesz!
    Stawiam 5
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    😆 👍

    Dzięki :)
  • zsrrknight 2 miesiące temu
    za młoda jesteś i nie rozumiesz
    Pozdrawiam
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    No. Żeby cokolwiek, co powiem się liczyło, muszę odczekać jeszcze co najmniej 70 lat...

    Dzięki, pozdrawiam też :)
  • Cain 2 miesiące temu
    Jak ktos nie potrafi zrozumiec ze odbior rzeczywistosci jest czesto subiektywny i mysli ze jego postrzeganie jest jedyne prawdziwe to jest zwyklym matołem i relacja prosto do kasacji. Szkoda energii.
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    Chciałabym się tu idealistycznie posprzeczać, ale... obawiam się, że bardziej masz rację niż jej nie masz.

    Dzięki za komentarz :)
  • AriaSan 2 miesiące temu
    Czasem warto nauczyć się odpuszczać,
    W moim przypadu wiem kto próbuje mnie oszukać. To czuć i widać nie da się tego ukryć.
    Najważniejsze jest to, aby mieć swoje zdanie i odpuścić w odpowiednim momencie.
    Waląc głową w mur, głowa zacznie w końu krwawić a mur nie zrozumie dlaczego w niego walisz.
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    To jest lekcja, której zrozumienie zajęło mi trochę i zdążyłam się trochę poranić, ale od jakiegoś czasu częściej stosuję ją w życiu.

    Dzięki :)
  • AriaSan 2 miesiące temu
    droga_we_mgle proszę 🥰
  • jesień2018 2 miesiące temu
    Dobry pomysł na serię! Ale mam sugestię :) Wydaje mi się, że warto dawać konkretne przykłady do tych powiedzonek, dla lepszego zobrazowania, oraz dla zaspokojenia ciekawości czytającego :))
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    Dziękuję za komentarz, mam w planach się zastosować :)
  • Dekaos Dondi 2 miesiące temu
    Droga_we_mgle↔Bo chyba człowiek ma coś takiego w sobie... żeby wyszło na moje, a jeszcze lepiej,
    by stanowiło "punkt kończący"
    Masz racje. Spokojna rozmowa, jest zazwyczaj bardziej konstruktywną,
    gdyż nie ma w niej, skrajnie emocjonalnych zasie ków.
    Inna sprawa, czy już "lecący kamień" można zawrócić. No raczej nie.
    Oczywiście zniszczenie wszystkich kamieni na świecie, sprawy nie załatwi.
    Przecież dla chcącego nie ma nic trudnego. Może rzucić w bliźniego, czymkolwiek
    Im więcej takich tekstów, tym lepiej. Zastanawiają:)↔Pozdrawiam🤠:)
  • droga_we_mgle 2 miesiące temu
    Moja racja jest mojsza niż twojsza, co?😆

    Dzięki za komentarz, DD. Cieszę się, że ilość tekstów ostatnio nie przytłacza, powiedzmy, że potrzebuję tego teraz🙃 Pozdrawiam też :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania