Wiersz

Wiersz

Średnia ocena: 3.1  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (102)

  • Polnych - niezłomnych to w sumie częstochowski rym. Jak na historię najnowszą jest to dla mnie zbytnio średniowieczne. Niemniej jednak na swój sposób udało ci się oddać nastrój wczorajszego święta. Pozdrawiam 4
  • Celina 02.03.2021
    No dzięki Marku, niestety nie masz z czego wybierać, ani z czym porównywać, więc przyjmij z dobrodziejstwem średniowiecznego inwentarza;) Masz na ten temat tylko jeden tekst, w dodatku, mea culpa, spóźniony.
    Jak wiesz, wrzucam tu na świeżo po napisaniu, i często ostateczny kształt wiersza nieraz diametralnie się różni, od pierwszej wersji. Dlatego jestem otwarty i dziękuję za wszystkie merytoryczne uwagi i opinie.
    Pozdrawiam serdecznie
  • Keraj 02.03.2021
    Pięknie napisany utwór, upamiętniający bohaterskie pokolenie ludzi walczących z czerwoną zarazą
  • Celina 02.03.2021
    Bardzo dziękuję Jarku za pochwałę. Fajnie, że ostatnio zaglądasz tu częściej. Myślę, że już na stałe tu powrócisz. Trochę spóźniłem się z tym wierszem, ale wczoraj nie miałem czasu, żeby go napisać.
    Pozdrawiam
  • Grain 02.03.2021
    Czasem duża wiedza pozwala pisać. Ten ryngraf to od Ponurego?
  • Celina 02.03.2021
    Generalnie Grain, to duża część, chyba większość partyzantów niepodległościowego podziemia nosiła ryngrafy, bądź podobne emblematy religijne. Pozwalały im wytrwać, łagodziły trudy. Takie czasy. Często są to jedne z niewielu elementów odnajdywanych przy zwłokach, takich jak na przykład odnajdywanych na tzw. Łączce, czyli byłym śmietniku na Powązkach, gdzie ich zakopywano i zasypywano wapnem, by nic nie zostało.
    Dzięki za czytanie i komentarz.
    Pozdrawiam
  • MarBe 03.03.2021
    Wszyscy walczący za wolność kraju zasługują na pamięć i szacunek. Najgorsze w naszej historii jest to, że każda władza ma swoich bohaterów. Pozostałych, czyli niepasujących do promowanych wartości, zwalcza się i strąca z piedestału. Tylko jak długo coś podobnego będzie trwało?
    Pozdrawiam
  • Celina 03.03.2021
    Dziękuję MarBe, za komentarz. Wszyscy walczący zasługują, dlatego co roku, oddaję im ten szacunek w dniu symbolicznego ich święta.
  • pansowa 03.03.2021
    Problemem jest nie to, że promuje się pewne wartości, tylko jak się to robi.
    Już widzę młodzież czytającą z wypiekami to dzieło rodem sprzed stu lat.
    I formą, i treścią i środkami poetyckimi.
  • Celina 03.03.2021
    Okres partyzantki antykomunistycznej obejmuje lata 1949 - 1963, kiedy to zabito ostatniego ukrywającego się żołnierza podziemnej, antysowieckiej konspiracji o pseudonimie Lalek. Treść dotyczy więc czasów sprzed pięćdziesięciu ośmiu do maksymalnie siedemdziesięciu dwóch lat, a więc nie stu. Środki poetyckie dostosowane do treści. Kilka czasopism w Polsce i różnych miejscach na świecie chętnie te wiersz drukuje, więc nie ma problemu z dotarciem do czytelnika.
    Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.
  • Celina 03.03.2021
    err. lata 1944 - 1963.
  • pansowa 03.03.2021
    Do ciebie nie dociera problem.
    I nie dotrze.
    Gdzieś wydrukują w jakiś gazetkach dla emerytów. Do nich może i docierasz.
    Ale fakt, że ty się zatrzymałeś w rozwoju, nie oznacza, że świat się zatrzymał.
    Dziadki i babcie nie są przyszłością świata.
    Podobnie jak ich gusta i zapatrywanie na literaturę.
    Ty jesteś mentalnym emerytem i na różny sposób ludzie ci to mówią.
    Zakładając optymistycznie, że masz maturę, to na pewno wagarowałeś w ostatnim semestrze IV klasy.
    A ponieważ wiem jak rozumujesz, to szkoda mojego czasu na kruszenie betonu.
    A historii akurat ty nie musisz mnie uczyć :)
  • Celina 03.03.2021
    W niczym się nie zatrzymywałem, bo wiersze piszę dopiero od dwóch lat, dokładnie w styczniu 2019 roku zacząłem. Tożsamościowe piszę od ponad roku i może dwóch miesięcy, a mam już ich wydrukowanych ponad dwadzieścia. Akurat Buczybór kiedyś rzucił taka myśl, żeby napisać poemat patriotyczny i napisałem chyba w grudniu 2019 roku. Myślę, że pamięta, i może poświadczyć. Publikacje są zarówno w mediach lokalnych, jak i ogólnokrajowych. To prawda, nie mam wykształcenia humanistycznego i nigdy wcześniej wierszy nie pisałem, ale wydaje mi się, że to tym lepiej o mnie świadczy.
  • pansowa 03.03.2021
    Zatrzymałeś się w rozwoju wszelakim.
    Nie ma żadnego znaczenia od kiedy piszesz.
    Ma znaczenie jak to robisz.
    Choćbyś składał najlepsze rymy i tak mentalnie i poetycko zostaniesz z emerytami.
    Gdzie jesteś drukowany już napisałem.
    Wyślij to badziewie do prawdziwego, literackiego pisma, a nie kruchtowo - kombatanckich pisemek.
    Pękną ze śmiechu.
  • Celina 03.03.2021
    Literackie, a kto to czyta? Sami autorzy i jeszcze jakaś niewielka grupa. Najczęściej dystrybuowane są bezpłatnie. Bez podania nakładu. Dostępne za darmo w Internecie. Litościwie pominę tu tytuły. Jakoś nie widziałem, żeby się tam ktoś silił na poezję tożsamościową. Czyżby autorzy i redakcje nie dorastali intelektualnie do takiej? Nie wiem.
  • Opalony Ernest 03.03.2021
    pansowa Wyklęci to ta "kultowa" Inka i jej wybranek,co to grasowali po wsiach i kazali bidokom na targ jechać i sprzedać cokolwiek, żeby kasiorę wyklętym dać?
    refluks maturę z historii pisał i ino na pięć. Temat "Droga Śląska do macierzy w drugiej połowie XIX i w pierwszej XX".
  • pansowa 03.03.2021
    Celina Szkoda na ciebie czasu.
    A twoje pisemka kto czyta?
    Moherowe babcie i dziadki.
    Faktycznie, przyszłość narodu i fachowcy od poezji.
  • pansowa 03.03.2021
    Opalony Ernest Teraz nasz boguś nienawidzi cię swoim, malutkim serduszkiem :)
  • Celina 03.03.2021
    pansowa to są Twoje własne wyobrażenia, chciałbyś żeby tak było, ale nie jest. Na pewno wiadomo, kto czyta to Twoje. To z całą pewnością z reguły krąg góra dziesięciu jednych i tych samych osób. Bo czy pójdziesz na t3, czy na opowi to są te same osoby. Sądząc po komentarzach. Te nie kłamią. Zachwytu nie widzę. Nudzisz, zatrzymałeś się w rozwoju. Może i kiedyś coś napisałeś, ale ja tego nie znam. To pewnie ze sto lat temu. Piszesz na jedno i to samo kopyto. Forma i środki wyrazu artystycznego, które stosujesz już się wyczerpały. Nie są w stanie nikogo do niczego zachęcić. Ja zmieniam swoje artystyczne środki wyrazu. Każdy wiersz jest inny. Mam co najmniej z dziesięć pięknych wierszy, perełek. A ty? I moje z pewnością dalej będą drukowane.
  • pansowa 03.03.2021
    Celina Przypominam, że sam wyznaczyłeś recenzentów - autorytety na temat mojej poezji :)
    Na temat ciebie jakoś nie przypominam sobie takich opinii ludzi choć trochę znających się na poezji.
    Oczywiście, że będziesz drukowany. Wpychasz się na chama do takich pisemek i drukują.
    Żadne, poważne pismo, gdzie ludzie mają pojęcie o poezji w życiu by tego nie wydrukowało.
    A ja po prostu nigdzie nie wysyłam. Nie mam parcia jak ty.
    I nie rozbawiaj mnie tym zmienianiem środków wyrazu.
    Ja piszę wiersze rymowane, białe, opowiadania, a ich poziom ci oceniono. Na twoje ży6czenie zresztą :)))
    A u ciebie wieczny patos, brak ukazania ogółu przez szczegół i tramtadactwo z husarią w tle.
    A teraz wystarczy mojej cierpliwości.
    Ja wiem i wszyscy wiedzą coś wart. I jako człowiek i jako poeta.
    Czyli nic.
  • Celina 03.03.2021
    Oczywiście masz prawo do swoich opinii i rozważam je również.
  • Celina 03.03.2021
    Puchacz, jesteś jedynym, któremu się nie podoba. A u Ciebie krytyków było bez liku. Nie tylko ja. Wiersze tożsamościowe mają swoją formę i tyle. A jak potrafisz napisać coś fajnego na temat niepodległościowego podziemia, to napisz, chętnie przeczytam.
    Pozdrawiam.
    Idę spać. Myślę, że rano będzie tutaj jakiś ładny wiersz. Z roboty dam ci łapkę, jak się spodoba.
  • SwanSong 04.03.2021
    Ten szmelc mi też się nie podoba. Ani tematyka o kontrowersyjnych postaciach, które dopuszczały się wielu zbrodni, ani ten patos, aż można zwymiotować. A ta zwrotka:
    Zapomniani tytani,

    lechickiego narodu.
    jest tak zabawna i żałosna, że jednak zmieniam zdanie - publikuj częściej takie gnioty. Lubię się pośmiać :)
  • Targówek 04.03.2021
    SwanSong tyle, że ten wiersz nie miał raczej przesłania humorystycznego.
  • pansowa 04.03.2021
    SwanSong ten sposób ekspresji tematu faktycznie stał się tylko śmieszny.
    To tłumaczę przeczą, ale gdzie tam dotrze...
    Drukują w kruchtowo - kombatanckich pisankach, to gościowi palma odbiła.
    Trzeba mieć parcie, żeby tam drukować.
    Zresztą on nie umie inaczej.
    Nie rozumie jak można poruszyć współczesnego człowieka.
  • SwanSong 04.03.2021
    pansowa
    Tłum groupies już na Celinkę czeka pod parafią. Szkoda, że ich średnia wieku to 80+, ale co kto lubi :D
  • SwanSong 04.03.2021
    Targówek
    Naprawdę, Sherlocku? Chyba kawał cię ominął.
  • Celina 04.03.2021
    SwanSong jak tobie się nie podoba, to świadczy tylko o tym, że jest to dobry i potrzebny wiersz. Pod zły wiersz byś nie właził.
  • SwanSong 04.03.2021
    Celina
    Nie, to świadczy, że to żałosny, pompatyczny paszkwil :)
  • Celina 04.03.2021
    Sam jesteś wielkim paszkwilem Meksiu?
  • SwanSong "pompatyczny paszkwil"? Chyba raczej panegiryk.
  • Celina 04.03.2021
    Marku, ten człeczek nawet sam nie wie, co bredzi. Nawet nie zna znaczenia słów, których używa.
  • pansowa 04.03.2021
    Celina oczywiście, że to patetyczny nadymaniec z okolic pierwszej połowy XX wieku.
    Jest jak autor. Żaba dmuchana przez słomkę.
    Duża, ale tylko żaba.
  • Celina 04.03.2021
    Jeśli dostrzegasz jakiś błąd w warsztacie, to chętnie Pana wysłucham;)))
  • pansowa 05.03.2021
    Celina Jak grochem o ścianę (:
    Warsztatu może się nauczyć każdy. To zbiór zasad pisania wierszy.
    Czucia poezji i sposobu obrazowania nie da się nauczyć.
    Podobnie jak czucia rytmu. Zwykłe liczenie tu nie pomaga.
    Tu stosujesz archaiczne wzorce i nie rozumiesz, co znaczy obrazowanie trafiające do emocji współczesnego odbiorcy.
    Tego się nie da nauczyć. To się ma i to się nazywa talent.
    Pół biedy, kiedy beztalencie ma pokorę. Wtedy zostanie sprawnym rzemieślnikiem.
    Ale ty jesteś bufon przekonany o własnej wielkości. Piszesz poprawnie (zapewne już nie pamiętasz czasów, kiedy pytałeś mnie o zdanie i łapałem cię na błędach).
    Druknęli cię w jakiś marginalnych pisemkach dla parafian, kombatantów i emerytów (boś się pchał na siłę) i palma ci odbiła.
    Twoje wiersze walą naftaliną.
    Nic w nich polotu, talentu, iskry. To tylko rzemieślnicze twory obracające się ciągle w tej samej tematyce, bo ta jest poszukiwana wśród tej właśnie grupy odbiorców.
    Jesteś koniunkturalistą, bo jakbyś nie pisał tak marnie o kościółku i ojczyźnie, to nikt by się tym nie interesował.
    Żyj sobie w tej chorej swojej rzeczywistości, która na szczęście wymiera. Taka kolej rzeczy.
    Mentalnie tkwisz w schodzącym świecie i dlatego przestałeś rozwijać mózg.
    W sumie gówno mnie obchodzi twój mózg w atrofii, gdybyś tu krucjat nie uprawiał.
    Wystarczy już mojego wysiłku na drukowane beztalencie.:)))
  • Szpilka 05.03.2021
    Pansowa

    Ano, samo rzemiosło nie wystarczy, iskry bożej też TRZA ?
  • Celina 05.03.2021
    pansowa ha ha ha rozbawiłeś mnie, w drodze do roboty, tą pseudoanalizą. Ale doceniam poświęcenie i zaangażowanie. Odpowiem jak wrócę.
  • pansowa 05.03.2021
    Celina Nie odpowiadaj.
    Mam dość takiego nadymańca.
    Tobie już nawet słomki do dupy nie trzeba.
  • SwanSong 05.03.2021
    Celina
    Bredzą to twoje wiersze :) Bezpłciowe, niewzbudzające żadnych emocji prócz współczucia dla twojego umysłu naładowanego patosem najgorszego rodzaju. To takie utwory, przy których dzieci w szkole przysypiają na lekcjach :)
  • Celina 05.03.2021
    SwanSong jak na nie wzbudzający emocji, to nieźle koło mojego wiersza harcujesz. Byle czego się nie chwytasz.
  • pansowa 05.03.2021
    Celina Emocje wzbudza raczej durnota autora niż wiersz :)))
  • Celina 05.03.2021
    Ty wiesz najlepiej, O Wielki Poeto!!!
  • pansowa 05.03.2021
    Celina Wiem :)))))))
    W twoim wypadku jest to pewność nie-poeto :)
  • pansowa 03.03.2021
    :))))))))))))))))))))))))))
  • pansowa 03.03.2021
    A krytyką mam.
    Ze strony tobie podobnych betonów, co kompletnie nie rozumieją poezji i czasów.
  • Celina 04.03.2021
    Jasne, najlepiej krytyków nazwać betonami?

    Czekam na wiersz.
  • pansowa 04.03.2021
    Celina najlepiej to pisać prawdę, co właśnie czynię?
    A na temat wiersza już ci mówiłem. Jeśli się tobie spodoba, to znaczy, że jest fatalny.
  • Celina 04.03.2021
    pansowa no to pisz, zobaczymy jaki będzie, czekam.
  • pansowa 04.03.2021
    Celina se czekaj.
    I zacznij myśleć jeśli masz czym.
  • Szpilka 04.03.2021
    Celina, wiesz, że ja się pod tekstami nie wyzłośliwiam ani autora nie umniejszam, zatem albo skorzystasz z sugestii, albo zignorujesz, Twoja wola ?

    Reguły w klasyku ustaliły tęgie głowy już w antyku /wiersz saturnijski/ i tego się trzymajmy kurczowo, natomiast sposobu wyrażania myśli trzymać się nie powinniśmy, zatem przy nawiązaniu do minionego, a nawiązywał sam Herbert, winno się minione przedstawiać inaczej jak np. Grochowiak, nawiązujący do Biblii:

    Święty Szymon Słupnik

    Powołał go Pan
    Na słup.
    Na słupie miał dom
    I grób.

    A ludzie chłopaka na szafot przywiedli,
    Unieśli mu głowę w muskularnej pętli.
    Powołał go Pan
    na stryk.

    Powołał go Pan,
    By trwał.
    By śpiewał mu pieśń
    i piał.

    A ludzie dziewczynę wśród przekleństw gwałcili
    I włosy jej ścięli, i ręce spalili.
    Powołał ją Pan
    na gnój.

    Powołał go Pan
    Na słup.
    Na słupie miał dom
    i grób

    A ludzie mych wierszy słuchając powstają
    I wilki wychodzą żerującą zgrają...
    Powołał mnie Pan
    Na bunt.

    Grochowiak

    Poza tym nawet klasyk ewoluuje, o czym świadczy zmiana formuły w moskaliku, którą ustalił Suchodolski:

    Kto powiedział, że Moskale
    są to bracia dla Lechitów
    Temu pierwszy w łeb wypalę
    przed kościołem Karmelitów.

    Poniżej bez moskalikowego zwrotu - kto powiedział, kto rzekł, kto mówił itd.

    Gdyby ktoś mi w oczy zełgał,
    Po raz setny, bo mu mało.
    Niech go nieba walnie cegła
    W Białymstoku, w Boże Ciało!

    Andrzej Skupiński*

    * 60+, polonista, literat-satyryk, aktor (film,estrada,tv), ekspert w dziedzinie mowy śląskiej, były dziennikarz, bibliotekarz, tłumacz anglojęzycznej, francuskiej, rosyjskiej i niemieckiej klasyki rozrywkowej na polski i śląski, członek sekcji literackiej Związku Polskich Autorów i Kompozytorów ZAKR.
  • Celina 04.03.2021
    Bardzo dziękuję Szpilko za komentarz.
  • Zaciekawiony 04.03.2021
    Prosty wiersz jak z czytanek szkolnych.
  • Celina 04.03.2021
    To jest szansa że zapamiętasz jego przesłanie. Dzieks za komentarz.
  • pansowa 04.03.2021
    Celina jako negatywny wzorzec niewątpliwie zapamiętamy.
    Młode pokolenie już ślozy leje i szable ostrzy po lekturze.
  • Celina 04.03.2021
    pansowa akurat nie ma z tym problemu. Ostatnio gościła u mnie delegacja młodej generacji Patria Fidelis z GB i to oni podesłali mi właśnie fotografie z Baginton i zainteresowali tematem. Nawet z Londynu i z Glagow dojeżdżają co roku by uprzątnąć tam groby żołnierzy i zapalić znicze. Nie wszyscy ogłupli, jak sobie pewnie myślisz.
  • Celina 04.03.2021
    Err Glasgow
  • Celina 04.03.2021
    http://patriaefidelis.pl/aktualnosci/
  • pansowa 04.03.2021
    Zdarzali się i młodzi inkwizytorzy :)))
    Ale to były raczej wyjątki.
  • Celina 04.03.2021
    Ludzi, którzy dbają o pamięć Polaków walczących za W.Bryt. nazywasz inkwizytorski? Masz ładnie zryty beret.
  • Celina 04.03.2021
    Err inwizytorami
  • pansowa 04.03.2021
    O twoim nawet nie ma potrzeby pisać.
    Wszystkich fascynuje, czy jesteś bardziej nawiedzony, śmieszny, czy głupi.
    Moim zdaniem wszystko na raz.
  • Celina 04.03.2021
    Miałeś napisać wiersz o żołnierzach walczących przeciw bolszewikom. I co z tym wierszem?
  • pansowa 04.03.2021
    :)))
    A jak napiszę wiersz o dobrych bolszewikach?
    Dlaczego miałbym pisać pod twoje dyktando i twoją tezę?
    Ty, keraj i jakaś popieprzona wróżka pokazaliście ostatnio, jak oceniacie wiersze.
    Pod kątem własnych fobii i uchyłów intelektualnych i nienawiści do autora, a nie pod względem jakości.
    Bo nic mi nie zarzucono pod tym względem :)
  • Celina 04.03.2021
    A mi co zarzuciłeś? Patos? Śmiech. Zamierzony, świadomie użyty. Rymy? Bardzo dobre. Wymagające. Rytm? Zachowany.
    A że patos ci się nie podoba, to nie moja broszka. Nie piszę lekkie tandety.
    ?
  • pansowa 04.03.2021
    Celina Szkoda na ciebie czasu.
    Jesteś niereformowalny bufon.
  • Celina 04.03.2021
    pansowa czyli konkretów brak, jak rozumiem?
  • pansowa 04.03.2021
    Celina :)))
  • Celina 04.03.2021
    A co ma do Ciebie Keraj? Nawet Cię prawie nie zna.
  • Ten utwór kojarzy mi się z twórczością Baczyńskiego, gdzie obrazy przedstawiane przez autora były czarno białe i tekst nie pozostawiał wiele pola na interpretację. Moim zdaniem, są rzeczy gdzie tak właśnie powinno stawiać się sprawę.
    Jako, że patos, nie przesadzony, lubię, wiec dla mnie to całkiem spoko utwór.
    To, że żołnierze „wyklęci” są wciągani w rozgrywki polityczne, nie zawsze czyste i nie bezinteresowne, nie umniejsza tysiącom pomordowanym przez komunistów polskim bohaterom, ich zasług.
  • pansowa 05.03.2021
    Wstyd tak ubliżać Baczyńskiemu.
    Trzeba być poetyckim analfabetą, aby dokonywać takich porównań.
  • pansowa jestem analfabetą. Dokonałeś jeszcze jakichś odkryć?
  • Celina 05.03.2021
    Maurycy, dzięki za komentarz. Nie wiem, czy pis robi to koniunkturalnie, ale J. Kaczyński na fali zainteresowania żołnierzami wyklętymi, których losy ujawniono po odkryciu akt bezpieki przez IPN, zainicjował 01.03 ich świętem. Wprowadził to święto prezydent Komorowski, wiec dziwię się dlaczego platforma jest teraz anty.
  • pansowa 05.03.2021
    To wystarczy.
    Dalej nie zamierzam szukać po takim idiotyzmie.
  • Nigdy nie przepadałem za rozmowami z burakami, jeśli jestem na polu, wolę podziwiać przyrodę niż gadać do roślin, nawet tych najmądrzejszych.
  • pansowa 05.03.2021
    Życzę szczęścia i rozumu.
    Tego drugiego ewidentnie Ci brak.
    Zrobiłeś właśnie krzywdę poezji i nie wiem po co się odzywasz, jak nie masz o czymś pojęcia.
  • Czy to jest napisane „analfabetom wstęp wzbroniony”? Nie zauważyłem. Ale to może właśnie dlatego... No Ty na pewno będziesz wiedział dlaczego :)
    Za robienie krzywdy się wsadza, jestem ciekaw ile dostanę?

    Pomijając naszą miłą spinkę powyżej.
    Powiem, że lubię poczytać komentarze ludzi rozgarniętych, uważam Ciebie za takowego. Jednakże nie lubię jak ci bystrzy mówią całemu światu co i dlaczego może im się podobać, albo nie.
    Szykuj się na kolejne riposty, bo będę pisał co uważam.
    Kłaniam się.
    A dałem to piontkie :)
  • Tjeri 05.03.2021
    Maurycy Lesniewski łoj... Od spięć uciekam jak najdalej. I od wszystkich inwektyw się odcinam. Piszę szczerze, bez złośliwości – Baczyński to jeden z moich najnaj. Rozumiem, że są różne gusta,.ale dlaczego tak nisko go cenisz? Przeczytaj, porównaj...
    Bez urazy.

    "Piosenka

    Znów wędrujemy ciepłym krajem,
    malachitową łąką morza.
    (Ptaki powrotne umierają
    wśród pomarańczy na rozdrożach.)
    Na fioletowoszarych łąkach
    niebo rozpina płynność arkad.
    Pejzaż w powieki miękko wsiąka,
    zakrzepła sól na nagich wargach.
    A wieczorami w prądach zatok
    noc liże morze słodką grzywą.
    Jak miękkie gruszki brzmieje lato
    wiatrem sparzone jak pokrzywą.
    Przed fontannami perłowymi
    noc winogrona gwiazd rozdaje.
    Znów wędrujemy ciepłą ziemią,
    znów wędrujemy ciepłym krajem. "
  • Tjeri ja nie mówiłem, że te utworu można porównywać. Proszę czytać ze zrozumieniem a nie pędzić z komentarzami za nerwowym kolegą wyżej.
    „ Ten utwór kojarzy mi się z twórczością...” kojarzy to słowo klucz.
    Mi arbuz kojarzy się z Hiszpanią bo jadłem tam najsłodsze na świecie arbuzy. Sądzisz, że Hiszpania powinna na mnie za to wieszać psy?
    W rzeczonym wierszu zastosowano pewne rzeczy, które przypominają mi Baczyńskiego, czy sądzisz, że mistrz miałby mi za złe, takie zestawienie? Ja nie sądzę bo nie porównuję ich.
    Bez urazy.

    Ps Piękny utwór:)
  • pansowa 05.03.2021
    Maurycy Lesniewski Mnie się granat kojarzy z miłością.
    Też rozwala.
    Kojarzenie było właśnie na tym poziomie.
  • Tjeri 05.03.2021
    Maurycy Lesniewski
    Zrozumiałam co napisałeś i skojarzeniu napisałam. Ponadto mój koment nie był "gonieniem za". To była szczera, myślę że kulturalna, moja własna opinia.
  • Celina 21.03.2021
    Tjeri, nie tłumacz się. Jesteś zawistną osóbką, i szalenie ubodła cię pochwała mojego wiersza przez Maurycego. Przybiegłaś za swoim chamskim pieskiem usiłującym nieporadnie kąsać mnie po nogawkach, którego narracja się posypała po tym komentarzu.
    Ja nie śmiem marzyć, żeby kiedykolwiek zbliżyć się poziomem do Kamila Baczyńskiego, ale sam komentarz, że jakiś element przypomina cokolwiek z Baczyńskiego wywołał u ciebie wściekłość. Taka jest smutna prawda.

    I zapamiętaj jeszcze to, że nawet najbardziej nieudany mój wiersz, jest stokroć stokroć więcej warty, od całej waszej tfurczości razem wziętej, Twojej i kundla spuszczonego ze smyczy.
  • pansowa 21.03.2021
    Celina He, he, he
  • Tjeri 21.03.2021
    Celina też Cię serdecznie pozdrawiam!
  • pansowa 21.03.2021
    Tjeri Obudził się po trocinach i trupy wyciąga z szafy :)))
    Baczyński z gazetki parafialnej.
  • Tjeri 21.03.2021
    pansowa
    To pozytywne. Chyba dotarło do niego, co napisał tu:
    https://www.opowi.pl/seria-lemoniada-barwne-zycie-pana-lema-a67492/
    i że nie da się tego wykasować. Może coś dotrze.
    Na razie – ma fazę wyparcia. Niczym skarcone dziecko wyszukuje punktu gdzie może ugryźć (w tym przypadku zapomniany wiersz sprzed tygodni) i jakoś odwrócić uwagę od wnętrza, które obnażył.
  • pansowa 21.03.2021
    Tjeri Ty lepiej myśl, gdzie to upublicznić, bo warto.
    Podobnej skali oszołomstwa ze świecą szukać.
  • Celina 21.03.2021
    Tjeri czytałem, że to Ty odkurzasz stare gnioty (sama tak napisałaś) i nas tu nimi raczysz, tak jakby każdy kto pragnie z nimi obcować, nie mógł ich odnaleźć na innych portalach, gdzie przebywasz. Ja nie muszę, bo mój wiersz będzie wkrótce wydrukowany w poważnym czasopiśmie, w przeciwieństwie do Twoich, które musisz odkurzać. Coś narracja Ci się sypie ze złości. Masz kłopoty z logiką.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • Akwadar 21.03.2021
    Nie wytrzymal i musialpochwalić sie, jakby to kogo inyeresowalo.. ale prostak!?
  • pansowa 21.03.2021
    Celina Ty masz kłopoty z mózgiem (a raczej jego brakiem) parafialny bardzie :)
  • Tjeri 21.03.2021
    pansowa, wystarczy, że psychiatra przeczytał...
    A tu wklejam z kopii zapasowej googla, ten wiersz "w stylu Baczyńskiego". Niech nie zaginie, każdy powinien mieć szansę się z nim zapoznać.

    Bitwa o pamięć

    Zagubione kurhany,

    mgły przeszłości spowiły.

    Krwią spisany testament,

    na puszczańskich mogiłach.

    Jeszcze wczoraj wyklęci,

    na banicji, bez grobów.

    Zapomniani tytani,

    lechickiego narodu.

    Białe krzyże brzozowe,

    zaginione biografie.

    Zębem czasu zniszczone,

    rdzą pokryte ryngrafy.

    Łzami zroszone serce,

    czyste niczym diament.

    Polsce zawsze wierne,

    zasługuje na pamięć.
  • pansowa 21.03.2021
    Tjeri Gniot jakich mało, ale to już tu pisałem.
    Pewnie usunął, aby hołota nie profanowała :)))
  • Akwadar 21.03.2021
    Tjeri i to pewnie praca zbiorowa... żony, siostry, bogusia i wcale bym sie nie zdziwił jak jeszcze sztabu korektotorów?
  • pansowa 21.03.2021
    Akwadar O słodki Jezu... możek byk!
  • Celina 21.03.2021
    Tjeri no ja swoich nie muszę odkurzać, w przeciwieństwie do Twoich nabzdyczonych fałszywą nutą gniotów. Każdy znajdzie jak chce, publikuję je choćby na Beju, tam znajdziesz wszystkie pod moim oryginalnym nickiem.

    Pozdrawiam
  • pansowa 21.03.2021
    Celina Ciekawe, kto normalny by szukał twoich gniotów :)
  • Tjeri 21.03.2021
    Celinka :)))) – nie przejmuj się. Mnie się Twoja twórczość nie podoba, ale wierzę, że znajdzie swoich amatorów. Może nawet nawiążesz współpracę z jakimś twórcą patrioto-disco-polo?
  • pansowa 21.03.2021
    Tjeri :)))
  • Tjeri 21.03.2021
    Akwadar
    Już się wyzłośliwiłam, więcej nie chcę leżącego kopać.
    Takie wierszyki są potrzebne. Na pewno najstarsze pokolenie polonijne na obczyźnie przeczyta z łezką w oku. I dobrze. Tu, taki utwór doskonale spełni chwalebną funkcję.
    Natomiast walorów literackich tu nie ma.
  • Akwadar 21.03.2021
    Tjeri weź, to zapychadla dla niedowidzacych. Dobra, trzeba olać tego kastrata intelektualnego, nich sie bawi sam.?
  • Celina 21.03.2021
    Tjeri Ty swoją tfurczością musisz zainteresować media w z okolic środowiska osobo macic. Wielka przyszłość przed Tobą czeka.

    Pozdrawiam
  • pansowa 21.03.2021
    Celina Jeszcze ujadasz kundlu?
  • pansowa 05.03.2021
    A dawaj co chcesz.
    Z takim pojęciem i wrażliwością poetycką możesz dać nawet dziesiątkę.
    Pisz też co chcesz.
    I ja jestem gotowy na odpowiedzi, ale nie pod tym nadmuchanym gniotem.
    Tego dziadostwa mam opór.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania