cstyl /51/ - Dotykając dziwnych portretów na półkach w segmencie - yanko wojownik 997 O!

w temacie: " Portret z Opowi..."

 

Witajcie: mędrcy, geniusze, przywódcy klanów, rado najwyższa!

Opowiem wam zacni, jak to było wprzódy, nim żem tutaj przybył, wtrybić rymy proste.

Uwierzyć możecie lub to wasza wola, ani trochę i historię olać.

 

Nim wszedłem tu artyzmu bramą, wskutek pewnych zasłyszenia, iż tu sztuka najwyższa, godna polecenia.

W progi te wysokie, gdzie portrety mnogie w awatarach skryte, przywlekły mnie nogi.

Zasłyszałem przeto od czarnego ptaka, że nie lada zaszczyt tutaj się obracać.

Szedłem nocną porą po alei wiązów, ptak do mnie zagadnął i rzecze mi - błądzisz!

- wracaj zatem szybko, skąd cię tu prowadzi, cokolwiek by wiodło, są strony wszak lepsze

zacne mają godła.

 

Noc była, w gałęziach kontur zarys dawał.

Pytam ptaka - kto zacz?

Gdyż mi się skojarzył, może gzyms tu jaki gałęzie tak słonią, że nie widzę, iż ptak łapą tam przysiadł, chwycił się jak dłonią.

- Możeś ty kruk sławny?

- Ja wrona - on rzecze.

- Pytam - pewnaś aby?

- Ja wrona wyprzyj to, że przeczysz - tak kracze: kra, kra, wrona jestem, nie wyzywaj mnie od kruka, bo ci nie wybaczę.

Lęku nie poczułem, lecz dreszcz zimny mnie przeszedł. Wróciłem do domu, myślom dać wytchnienie, wtem puka ktoś do drzwi - myślę - czyżby wrona?

Otwieram i patrzę, grupa niezbyt gwarna w pelerynach czarnych. W tle noc, każda postać zaś zakapturzona.

 

- Przybyliśmy z misją do cię marna duszo, pójdź z nami a chyżo, chłonną kulturę zapoznasz, którą warto zgłębić. Pójdź z nami i ujrzyj portrety wyraziste, mistrzów pióra i myśli nad wyraz wybitnej, ani trochę miernej.

Uwierz na słowo i podążaj z nami.

 

Rzekłem - wierzę, pójdę. - Myślę - po co? Szybciej jednak umysł mi nakazy dawał, niż rozsądek weń wstąpić by zdołał.

 

Przybyłem, lecz drogi nie pamiętam - cóż pamięć nie sługa, droga pewno była długa, to i ćmi mi pamięć męka, lecz szybko zachwyt uderzył mnie szczodrze i już zmęczenia nie czułem, tak mi umysł głaskało to wszystko, co wkoło, było mi dobrze. Com sztuki dotknął, jako samej magii, nie starczy żywota przeciętnemu bytu, by tyle pochłonął. Twórców jej portrety wryły mi się mocno w antypody zwojów, półki meblościanki gdzie miejsce posiadam, myśli średnio składnych.

 

Ni stąd, ni zowąd, obudził mnie koszmar, jak wróciłem, to nie wiem i, czy sam, czy była ze mną jakaś postać?

Natarcie szło myśli - co się wydarzyło? Myk, mig i nagle cały znów tam byłem.

Cień wrony nad głową, jakby mi się zjawił. Jestem tu znowu, lecz czuję, że czas bym się odprawił.

Cień wrony faktycznie nie był urojeniem, krakała po cichu - czas ci już odchodzić.

Żal było, z zachwytem olśniony urokiem krainy, zapytałem ptaka - gdzież ci to pobywam?

A wrona mi mówi - to portal Opowi! Spadaj już leszczu, bo mnie głowa płowi siwieję po ptacku.

Konwersacje przedłużam, a wrona już niechętnie, to kracze, to rzeknie coś niezrozumiale.

W końcu pytam - czy będę kiedyś tutaj jeszcze?

- Odrzekła - będziesz albo nigdy już - cymbale, nie truj mnie profanie, tu mieszkają wieszcze.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • I super! Kolejny Niepowtarzalny Portret. O! Zgadywać hihihi
  • Szpilka ponad rok temu
    Nom, fajoskie, no to ciach w Dekaosa ??? ?
  • Tak z rańca napalona na naszego Dedka O! Ale tekst zacny i taki spod leszcza hihihi
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Strzelać z rana to robota jakże chciana, nieprawdaż? ? Albo zacny, albo spod leszcza, się zdecyduj. No!
  • Szpilka leszcze też tak mogą pisać hihihi Masz coś do nich?
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Do leszcza? Nic, tylko z leszcza nie będzie wieszcza ?
  • Szpilka!, a to się zdziwisz lekko No!
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Wieszcz leszczem i co jeszcze? ?
  • Szpilka
    Leszcz jak kleszcz wszedł w wieszczenia i się przemieszcza w super wieszcza O!
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    ja z wieszczenia widzę klenia ?
  • Szpilka
    Leszcz wieszczy same świerszcze o modzie i seksie i hu. wie o czym jeszcze hihihi
  • Szpilka a może kleń to brzanka?
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    Brzana raczej niepukładana, z klenia da się zrobić jelenia, bo z leszcza wieszcza, jak już wiemy ?
  • Szpilka ponad rok temu
    *niepoukładana
  • Szpilka Z klenia nie wyłowisz jelenia, a z brzanki może jakieś cuda wianki ?
  • Szpilka niepukana może być hihihi
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    hihihihih, głodnemu chleb na myśli, hahaha, ale mnie rozbawiłeś, łyknij kawuni od Szpiluni ? ☕
  • Szpilka
    Chętnie ?
    U Szpilusi kawusi siorbnę
    i śmietankę spiję w szyję
  • Szpilka ponad rok temu
    Niepowtarzalny

    kto nie daje w szyję,
    długo nie pożyje,
    no to siup w ten spragniony dziób ? ?

    ciao i dzięki za fajoską zabawę, udanego dzionka ?
  • Szpilka ciao i jeszcze raz rzucam rekawicę! Napisz coś i daj w szyję Niepowtarzalnym No!
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Drugie pudło! Kotku.
  • Szpilka ponad rok temu
    yanko wojownik 997

    Ojej, to Ty? Coś podobnego, gratulacje ? ?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Szpilka, Blef i odwrócenie uwagi, podstawa;)
  • Pasja ponad rok temu
    Jakby Mickiewiczowskie Dziady wyszły na salony. Też uważam, że Dekaos mógłby coś takiego stworzyć.

    Pozdrawiam
  • Dziadów gramy codziennie hihihi XD
  • Poncki ponad rok temu
    Nie, nie Dekaoś.
    Myślę że to jednak Twoja sprawka całkiem zgrabna ?
    ?
  • Poncki myśl, bo myślenie to siła hihihi. W Pasję strzelasz - trafione, zatopione i wyjdzie pudło na koniec O!
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Pod Mickiewicza yanko awansował, podzięki za to porównanie. Dekaos niewinny, na wiwat strzelanie.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Poncki, Nie, nie jej:)
  • Poncki ponad rok temu
    yanko wojownik 997
    A tu proszę, Yanko ? Gratulacje ?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Poncki, A dziękuję, nie dostałem tym razem postrzała!
  • Pasja ponad rok temu
    yanko wojownik 997 ano spudłowałam
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Interpunkcja Dekaosa, ale może dla zmyłki?
  • Wszystko zdarzyć się może, nawet zmyłka hihihi
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Interpunkcja nie zamierzona, żeby wskazała na DD, reszta la zmyłki.
  • yanko wojownik 997 czyli można się upodobnić O!
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Istnieją takie szanse.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    DD w amoku.
  • Strzelasz z autopsji? Czy z przypadku? XD
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Niepowtarzalny Styl z Opowi, Z wyrachowania.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania