Cywilizacja chińska na gruncie nauki porównawczej i cybernetyki

W wykładzie wykazałem różnice leżące u podstaw wielkich historycznych procesów społecznych, gospodarczych i politycznych.

 

Sięgnąłem do nauki porównawczej o cywilizacjach, przybliżając koncepcję F. Konecznego, Petrażyckiego i Piętki.

 

Wyjaśniłem pojęcia socjologiczne dotyczące społeczeństwa, norm społecznych, narodu

i państwa oraz odwołał się do podejścia badawczego z zakresu cybernetyki społecznej.

 

Zwróciłem uwagę na to, że współpraca z Chinami, które nikomu nie narzucają swojej ideologii, to alternatywa dla obecnej politycznej poprawności i uległości wobec USA, UE i NATO.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Eqo8chTYtkI

Średnia ocena: 1.4  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (50)

  • il cuore 5 miesięcy temu
    /norm społecznych, narodu
    i państwa oraz odwołał się do/ – odwołałem się

    Zachęcasz do poznania swojego wykładu, ale mnie tym zniechęciłeś...
    Polityka Chin jest bezwzględnie ekspansywna, czy plac Tiananmen /Plac Niebiańskiego Spokoju/ nic ci nie mówi? Nic już nie znaczy? Przeminęło? Zapomniano?
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Jak każdy inny imperializm. Dla przypomnienia definicja imperializmu z Encyklopedii PWN: [łac. imperialis < imperium ‘władza’], działania zmierzające do rozszerzenia wpływów politycznych, militarnych, kulturowych i gospodarczych państw o statusie lub aspiracjach mocarstwowych na obszary do nich nienależące; także okres historyczny, odznaczający się światową dominacją kilku wielkich mocarstw, zapoczątkowany w ostatniej ćwierci XIX w.; w myśli marksistowskiej, najwyższe stadium rozwoju kapitalistycznej formacji społeczno-ekonomicznej. Czy obecnie jedno tylko państwo prowadzi politykę imperialistyczną ?
  • il cuore 5 miesięcy temu
    Znak zapytania pisze się bez spacji – pajacu.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    il cuore oj jaki pan taki kram.
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Tylko idioci chcą współpracować z Chinami. Autor powinien się douczyć, bo ma ogromne braki w wykształceniu. Jedyneczka.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    A jaka jest wg SwanSong definicja idioty?
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz
    "Zwróciłem uwagę na to, że współpraca z Chinami, które nikomu nie narzucają swojej ideologii, " tutaj pokazałeś swoje braki. Definicja nieważna.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong napisałeś: "Tylko idioci chcą współpracować z Chinami." Teraz zmieniasz zdanie. Co jest prawdzie?
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Nie zmieniam zdania, uważam, że masz braki w wykształceniu tak samo, jak ci, którzy idą na współpracę z Chinami. Oni to jeszcze robią dla pieniędzy, a ty? Z głupoty?
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong Oczywiście nauczyciel to ekspert w swojej dziedzinie. A jakie kończyłeś szkoły, zdobyłeś tytuły, stopnie naukowe?
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, Stopnie naukowe, to akurat jakby nie, tu jest podobno paru magistrów, reszta to aspirujący grafomani, ale, ale, ale artystów trochę jest... tylko bez stopni, za to często po entych banach, a tu na bana, to trzeba się wybitnie być starającym, gdyż moderacja jako tako nie istnieje i tylko zgłoszenia do administracji są okazjonalnie świętem dekapitacji, potem wiozą do krematoriom, a następnie się ów feniksuje - taka wędrówka dusz. W zasadzie zaleje tu świecka wolność słowa (wyłączając paru zakiśniętych fanatyków).
    Obowiązuje za to ósma zasada Fight Clubu, ale tylko chcących być wyrazistymi.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    *nie tu - te stopnie
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C ...Piąta zasada klubu walki – na raz może trwać tylko jedna walka. ... Siódma zasada – walki trwają tak długo, ile potrzeba.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, Na pewno zapisano gdzieś ósmą:)
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, Przy czym zmodyfikowaliśmy na potrzeby portalu nieco piątą, dominują u osobnicy drugiej młodości, więc bywa energicznie.
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz A ty, co? Kolegów szukasz? Profesura nie daje odporności na głupotę, na świecie jest masa idiotów ze stopniami naukowymi, więc tak, głupiś ze swoją miłością do Chin.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong skąd taka nienawiść do Chin?
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Z tłumienia demokracji, masowej korupcji i sprzedawania organów więźniów, z imperialistycznych zapędów, z totalnej inwigilacji społeczeństwa, z zachwytu nad komunistycznymi naukami debila Mao.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong Wściekły ryk naszych wrogów jest najlepszym sprawdzianem słuszności naszych działań.
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Pytasz mnie o opinię, daję ją, a ty coś o wściekłym ryku? We łbie to jednak masz nasrane :D
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong Zaściankowość przez Ciebie przemawia.
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Nie ustosunkowałeś się do żadnego zarzutu, więc uznajesz ich zasadność. Dobrze, może czegoś się nauczysz.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    SwanSong Chcesz być kimś w życiu, to się ucz, Abyś nie zginął w tłumie; Nauka – to potęgi klucz...
  • SwanSong 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz I tej nauki u ciebie brakuje.
  • zsrrknight 5 miesięcy temu
    I po co takie coś publikować? Reklamować można się na forum
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Bo mamy wolność słowa.
  • Sandra 5 miesięcy temu
    Ale to jest portal literacki, nie agencja reklamowa. Wiersze, opowiadania. A jeśli masz ochotę się zareklamować to znajdź wolny bilbord, ewentualnie forum, jak pisze zsrr wyżej. Nie oceniam, bo nie ma co. Same pierdoły.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Przypominam, że to również publicystyka.
  • Sandra 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz
    Tak? Ja tu widzę świetną reklamę, jedno plecione prze piąte. Może gdyby nie ten link na yt wyglądałoby chociaż trochę profesjonalnie...
  • Sandra 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz
    Albo po prostu popracuj nad stylem
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Sandra cóż brak zrozumienia definicyjnego słowa publicystyka. Dla przypomnienia, publicystyka [niem. < łac.], wypowiedzi (piśmiennicze i kolokwialne) na aktualne tematy (publicystyka jest klasyfikowana w zależności od dziedziny, której dotyczy na: społeczną, polityczną, gospodarczą, kulturalną), przedstawiające wyraźne poglądy i opinie, często o charakterze polemicznym, tendencyjnym lub wręcz prowokacyjnym.
  • Sandra 5 miesięcy temu
    No to mówię, jeśli już piszesz to popracuj sobie nad stylem pisania, albo coś w tym kontekście, bo aktualnie tekst brzmi jak pierwszy lepszy bilbord
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Sandra właśnie. Niech każdy pracuje nad swoim stylem. Tutaj niech będzie wolność.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    O Matko Naturo! Broń się (i nas miej na uwadze) w swej pierwotnej formie, niech ciebie nie podrobią na Tajwanie, a za nim nie wziąwszy przykładu, nie bądź made in czajna i zdiełano w Chińskiej Republice Ludowej.

    Afrykę wchłaniają już porządnie... w basenie Morza Śródziemnego mają już swoje porty, ci truciciele-ekspansjoniści...

    Biorąc pod uwagę moje stanowisko, czuję się zobligowany, poprzeć grono krytykantów. Precz z chińską ekspansją na nasze pagórki zielone!
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    A gdzie demokracja w wypowiedzi.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, Bardzo mylnymi są pozory, które sugerują, a w rzeczy nie pokrywają faktów. Demokracja występuje na innych szczeblach drabiny ewolucyjnej, innych, od tych, na których żeruje nasze stado.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C a jakie są te szczeble drabiny ewolucyjne?
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, Nooo, są różne, ewolucja porusza się w jakimś określonym, uśrednionym tempie, ma swoje kierunki, czasem się rozgałęzia i sobie pomyka po tych szczeblach, im wyżej, tym bliżej do gałęzi - no dobra, na każdym szczeblu rosną jakieś krzaczory i my, obraliśmy, a właściwie zasiedliliśmy, wolne konary, gdzie z premedytacją uprawiamy dekadencję.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, A, gdzie są? Są w dziejach, to właściwe im miejsce.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C Ewolucja biegnie w kierunku zamknięcia nas w kręgu pierwotnych instynktów.
  • stereo_dream-dolby-C 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz, A my postanowiliśmy zarzucić kotwicę i olać ustalony ład, co prawda tylko w ramach małej bandy oderwanej od błogosławionego gatunku.
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    stereo_dream-dolby-C słusznie. Niech żyje wolność wypowiedzi .
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    Jakiś nowy zyeb widzę
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Świetna mowa. Gratuluję.
  • Łukaszenkow 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Nie ma za co, będę ciebie częściej odwiedzał
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Łukaszenkow za to będę wysoko w rankingu....
  • Belzebub 5 miesięcy temu
    Dorobek Grzegorz Jasiński, czy to ty przygłupie?
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    Belzebub szukaj dalej...
  • Aleks99 5 miesięcy temu
    Takie wypociny co najwyżej na forum w formie wątku, który szybko przepadnie, co zresztą mu się by należało. Wolność słowa nie ma nic wspólnego z zamieszczaniem na portalu literackim wypocin nie mających z literaturą nic wspólnego. I nie, literki i słowa nie są wystarczającym argumentem :)
  • Dorobek Grzegorz 5 miesięcy temu
    o motyla noga, cenzor z ulicy Mysiej.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania