DALSZY CIĄG TEKSTU "ZIELONA GRANICA"

Prawdą jest nie do końca, że za ocenę filmu wzięli się ludzie, którzy go nie widzieli. A festiwalowi widzowie? Czy ich recenzja w postaci parominutowej owacji (na stojąco, a nie na leżąco) nie dowodzi aby, że film zdobył ich serca? Czy na podstawie reakcji sali nie można przypuszczać, że skoro biją brawo i są wzruszeni, to podzielają zdanie takich, jak ty i ja?

 

W tym momencie przypomniał mi się nasz cudownie aktualny serial „Ranczo”. Kusy, malarz uznany i fetowany „za granicą”, w Polsce zostaje wyszydzony i zmieszany z błotem. Jedna z bohaterek jest ciekawa, dlaczego za granicą jest dobry, a u w Polsce nie. Kusy odpowiada: bo krytykujący artyści zawistnie pytają: dlaczego on, a nie ja.

 

Dalsze mówienie o polskim piekiełku byłoby niepotrzebnym strzępieniem ozora. Zamiast deptania kapusty proponuję zastanowienie się nad wielowiekową tradycją stawiania parkanu. Wystarczy sobie przypomnieć mur chiński, mury Jerycha, mur Hadriana, mur berliński, żelazną kurtynę, zapory na granicy USA z Meksykiem. Czyli nasz żywopłot nie jest panaceum na PiS-owską frustrację. Straszenie obcymi roznoszącymi robactwo, modne jest nie tylko u nas. Zjawisko to grzeszy ogólnoświatową popularnością. Globalizacja prowincjonalizmów zaczyna przybierać na sile. Populizm zwycięża. Wraca nowe.

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (247)

  • Noico1 8 miesięcy temu
    Ty po prostu jesteś debil. Skoro oklaskiwali Hitlera, czy Stalina to pewnie musieli być super goście.
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    A wiec autor nie ma własnego gustu i lubi wszystko, co lubi widownia zagraniczna. Pomijam już, że film może być dobry pod kątem gry aktorskiej, zdjęć czy muzyki, ale jednocześnie był błędny w przesłaniu. Najlepsze dowody to: "Narodziny narodu", "Pancernik Potiomkin" czy "Żyd Suches". Pozdrawiam 1
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    "Straszenie obcymi roznoszącymi robactwo, modne jest nie tylko u nas." - Rozumiem że autor ma na myśli, ten Tuskowy hej na legalnych imigrantów z Indonezji czy Nigerii?
  • Grain 8 miesięcy temu
    Już pisałem, sranie do własnego gniazda nie ma walorów artystycznych. W tej wojence nikt nie podzieli losu Kazimierza Junoszy-Stępowskiego. Nikogo nie dotknie społeczna obstrukcja.
    Nerwinuś dotknięty koprofagią - Guten Appetit.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Ja to nie mogę zrozumieć, dla mnie to jakiś fenomen, że ludzie, wydawać by się mogło, inteligentni i oni nie wstydzą się powtarzać jakichś narracji pań, które zobaczyły rosłych mężczyzn o śniadej cerze, przy których zmiękły im serca i kolana, zupełnie nie patrząc, że ''chłopaki'' przybywają z krajów, które zniszczyli. Oni są nauczeni walki, nauczeni niszczenia, dla nich życie to wojny, a przy tym nie mają żadnego szacunku do kobiet, bo dla nich kobiety mają mniejszą wartość niż kozy.
    Już fakt, że nie przechodzą przez przejścia graniczne, tylko na dziko, też powinno być jakimś alarmem, dzwonkiem ostrzegawczym, a tu nic... idzie się za jakąś narracją wyssaną z palca, pokazuje się nasz kraj i nas jako potworów, i co najlepsze; kto pokazuje? Polacy?
    Polacy by srali do własnego gniazda? Po co mieliby to robić? Kim są więc ci, którzy to robią?
  • Rok 8 miesięcy temu
    Kim?
    A kim był autor słów: Szli krzycząc Polska, Polska...
    A Polakiem nie był twórca: Przedwiośnia? Autorka Nad Niemnem?
    Reżyser Człowiek z marmuru? Itd. itd.

    Atrofia moralności w myśleniu i czynach na szczytach władzy i tu... wyrażona w komentarzach.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Słowacki, na wygnaniu, kiedy tęsknił i w marzeniach widział swój powrót do ojczyzny.

    I Ty chcesz mi teraz przyrównać tych, co plują na Polskę do Słowackiego?

    Chyba to żart!
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Przedwiośnie? Tam nie tylko miłostki Baryki... a Nad Niemnem? Praca u podstaw, umiłowanie ziemi, wyrzeczenia? O czym Ty świergotasz?
  • Rok 8 miesięcy temu
    Bóg wychylił się zza krzaka i zapytał: Jaka?

    Dobrze, że tu nie można edytować lub usuwać wpisów xd
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Rok

    Juliusza Słowackiego wiersz Szli krzycząc: Polska! Polska!:

    Szli krzycząc: “Polska! Polska!” — wtem jednego razu
    Chcąc krzyczeć zapomnieli na ustach wyrazu;
    Pewni jednak, że Pan Bóg do synów się przyzna,
    Szli dalej krzycząc: “Boże! ojczyzna! ojczyzna”.
    Wtem Bóg z Mojżeszowego pokazał się krzaka,
    Spojrzał na te krzyczące i zapytał: “Jaka?”
    A drugi szedł i wołał w niebo wznosząc dłonie:
    “Panie! daj, niech się czują w ludzi milijonie
    Jedno z nimi ukochać, jedno uczuć zdolny,
    Sam choć mały, lecz z prawdy — zaprzeczyć im wolny”.
    Wtem Bóg nad Mojżeszowym pokazał się krzakiem
    I rzekł: “Chcesz ty, jak widzę, być dawnym Polakiem”.

    Jaka by nie była, nawet pod ruskim czy hitlerowskim butem, nawet jak ginęła z mapy świata, dla Polaka zawsze była w sercu.

    Dla kogo nie jest, niech wyrzeknie się mowy, przyjmie inne obywatelstwo. Teraz świat stoi otworem i nikt nie musi męczyć się u nas, kiedy źle.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Ty nawet nie wiesz o czym ten wiersz, nie potrafisz odczuć, nie potrafisz zrozumieć. Ty nawet nie wiesz, że wtedy trzeba było zapomnieć nazwy kraju, bo za pamięć można było skończyć na Syberii.
  • Rok 8 miesięcy temu
    "A drugi szedł i wolał w niebo w niebo wznosząc dłonie..."

    Dawni Polacy nie wpychali dzieci i kobiet do lasu.
    Słowacki gdyby żył, na pewno potępiłby tę "ścieżkę zdrowia" organizowaną przez Białorusinów i Polaków.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    On nie był głupi i na pewno nie uwierzyłby w sowiecką propagandę. Zresztą On od Sowietów właśnie uciekł...
  • Noico1 8 miesięcy temu
    Izrael zaminował teren, a mur podłączył do prądu. Tak rodacy Holland witają doktorów i inżynierów🤗Nas też to czeka.
  • SwanSong 8 miesięcy temu
    Dlatego pis sprowadza masę imigrantów.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    SwanSong a wolisz tych od Tuska i Kopacz?
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grafomanka Dla nich zagrożeniem jest murzyński student czy chrześcijanin prowadzący kebab. Nielegalny jest już ok.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Marku, tu już brak słów... Plują na moją Ojczyznę, jak im nie pasi, to po co tu siedzą? Ciągle ktoś krzyczy o wyjeździe a nikt nie wyjeżdża...
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grafomanka może powinni udać się do Monako, albo San Marino?
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Wystarczy do Niemiec na szparagi... i zobaczą raj
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grafomanka No, wiesz ja mimo wszystko doradzałbym im fajniejsze miejsce.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Kamieniołomy? Za zdradę Ojczyzny tylko to...
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grafomanka Eee, wy pisory tak macie. Trzeba ludziom wybaczać.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Ja nie jestem żaden pisior, jestem jedynie polską patriotką
  • Grain 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski, ale prędki, a przeprosili, poprosili?
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grain oj nie bądźmy tacy pamiętliwi...
  • Marian 8 miesięcy temu
    A nie lepiej to po prostu obejrzeć film?
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Może i lepiej ale jak chyba zauważyłeś autor nie chwali go za grę aktorską czy montaż, ale za pogląd polityczny.
  • Grain 8 miesięcy temu
    Lepiej z ślubną poprzeginać,
    niż na Holland iść do kina.
  • MartynaM 8 miesięcy temu
    Tyle lat pod butami sowietów u niektórych pozostawiło trwałe ślady poddańcze...
  • Narrator 8 miesięcy temu
    Najważniejsze, co ludzie sobie pomyślą.

    Polska to siła napędowa Europy, kraj bogatych tradycji, zasłużonych ludzi i wiekopomnych osiągnięć, ale nagle wizerunek 40 milionowego narodu zależy od jednego filmu, którego autor, ani żaden z komentujących jeszcze nie obejrzał. Wizerunek jest wszystkim dla ludzi o niskim poczuciu wartości, którzy czerpią zadowolenie z tego jak ich inni widzą: co na siebie założą i czym pojadą do kościoła.

    Amerykanie nakręcili dziesięć razy tyle kontrowersyjnych filmów, ukazujących krytycznie ich system, a mimo to żadnemu przedstawicielowi władzy nie przyjdzie do głowy wszczynać krucjatę przeciwko reżyserom. Znakomitym przykładem jest ”Killing Them Softly”, gdzie Brad Pitt wygłasza świetną kwestię: "America's not a country. It's just a business. Now fuckin' pay me."

    Polska nie jest pępkiem świata i żaden, choćby najbardziej kontrowersyjny film, nie zmieni opinii zdrowo myślących ludzi.

    Najbardziej jestem zawiedziony żenującym poziomem felietonów; tym oraz Józefa Kemilka opublikowanym tutaj:
    https://www.opowi.pl/zielona-granica-a87018/

    Doprawdy oczekiwałem od obydwu autorów czegoś na miarę ich możliwości . 👎👎
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Narrator cóż powiedzieć; obydwaj weszli w sztampę. Nie interesuję ich np. gra aktorska lecz tylko wymiar polityczny filmu. Trudno się dziwić, gdyż obydwaj już wielokrotnie pokazywali swój poziom. Oczywiście jak jak już zaznaczyłem też mam dystans do filmu Holland; gdyż uważam że manipuluje informacjami. Ale krytykę ograniczam jedynie do tego aspektu. Pozdrawiam Ps. Mała ciekawostka wnuk jakiegoś oficera z Tytanita pozwał Camerona za film, i ponoć wygrał.
  • Grafomanka 8 miesięcy temu
    Nie sądzę, Marku. Newrwinka oddaje hołd bożkom zza wschodniej granicy, którzy uczyli manipulacji, propagandy, którzy zostawili tu swoich ludzi do zadań specjalnych.
    Widziałeś może wyjeżdżających Sowietów i ich rodzin po 89?
    A przecież obsadzili wszystkie najważniejsze stanowiska w państwie swoimi ludźmi. Oni zostali i zostali na dawnych prawach i przywilejach. Nikt ich nie rozliczył.

    Teraz mamy dalszy ciąg, co widać po filmie Holland, propagandy i manipulacji, stąd taki zachwyt w Rosji nad filmem. Ciszą się, nauka nie poszła w las...
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Narratorze, umieszczenie mnie obok Nerwinki jest dla mnie zaszczytem. Tak więc dziękuję. Co do tekstów Nerwinki co niby im zarzucasz? Napisane dobrze i tendencyjne, tak jak pisze się felietony.
    Tak na marginesie, co do zasady skrytykuj mnie u mnie lub tam gdzie wrzucałem komenty. W innym przypadku nie będę wiedział, że komuś się nie podobało
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski rozumiem Marku, że postanowiłeś nie trzymać się Naszych ustaleń. Ja w każdym bądź razie będę, tak więc oczekuj
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Jak jedna osoba mówi, że pierdolisz, to faktycznie można mieć wątpliwości, ale jak wszyscy mówią Ci, że pierdolisz, to pierdolisz.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator bardzo cena uwaga, tylko ten podział, jak pewnie zauważyłeś, jest głębszy i co zabawne w jednym aspekcie zgodziłeś się że mną. Tak więc...
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk No jakoś nie zauważyłem, tego głębszego podziału...
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator to już wiem, o co chodzi, jak z tobą dyskutuję. Pewne rzeczy Ci umykają
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Umowę mamy że ciebie nie komentuję. Nigdzie nie było między nami umowy, że jak bierzesz udział w dyskusji to ja udaję, że ciebie tutaj nie ma. Nie możesz oczekiwać rzeczy nierealnych. Pozdrawiam
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk To zapewne i tak znacznie mniej niż umyka Tobie. Naprawdę tylko na tyle Cię stać?
  • Marek Adam Grabowski 8 miesięcy temu
    Grafomanka Może i tak. Nie oglądał filmu, ale jest dla niego super, gdyż potwierdza jego światopogląd. Tacy ludzie moją ciasne umysły.
  • Józef Kemilk 8 miesięcy temu
    Alienator szczerze, to nie chce i się prowadzić tej jałowej dyskusji. Tak więc na nic więcej mnie nie stać jak szanowanie rozmówcy. Życzę miłego popołudnia
  • Alienator 8 miesięcy temu
    Józef Kemilk Nie spodziewałem się po Tobie niczego innego...
  • Narrator 7 miesięcy temu
    Marku,

    nie oceniam filmu, ponieważ po pierwsze: nie obejrzałem go i chyba nieprędko obejrzę, gdyż tutaj nikt takich filmów nie ogląda, a jeśli już to w improwizowanym kinie, do którego trzeba przychodzić z własnym krzesłem. „Zabić księdza” (a właściwie "To Kill A Priest") oglądałem jako jedyny z załogi na statku rybackim, gdzieś na Południowym Pacyfiku. Napomknąłem o tym epizodzie w opowiadaniu „Gracz mimo woli” (https://www.opowi.pl/gracz-mimo-woli-a63296/). Po drugie: nigdy w życiu nie widziałem filmu fabularnego, który pokazywałby wyłącznie fakty. Film fabularny to dzieło sztuki i ma budzić emocje, bawić, rozśmieszać, czasem przestraszyć, a nie otwierać oczy i czegoś uczyć, a jeśli kogoś przypadkiem uświadomi, to już wyłącznie zasługa widza.

    To, że film zainspirował dwóch znakomitych autorów do napisania trzech artykułów w ciągu czterech dni (jak na razie) i wywołania lawiny komentarzy, świadczy o jego niewątpliwym wpływie na życie społeczne w Polsce. Przyczyną jest nagonka na film z państwowej trybuny, całkiem zresztą niepotrzebnie, bo jeśli film jest artystycznym gniotem, to będzie wyświetlany przy pustej widowni i po kilku seansach padnie, narażając producentów na straty, ku satysfakcji jego oponentów. Jeśli natomiast film jest obrazem wybitnym to dostanie kilka nagród (chociaż i z tym różnie bywa), ale kursu złotówki nie zmieni.

    Czemu w takim razie polskim władzom drżą kolana, pomimo że żaden przedstawiciel filmu nie oglądał? Bo tu nie chodzi o tak zwaną prawdę historyczną, bądź przedstawianie w złym świetle Polaków, szczególnie oczernianie żołnierzy służby granicznej, a już najmniej o zdesperowanych uchodźców. Stawką są nadchodzące wybory i na ile film Agnieszki Holland mógłby zdewaluować pakiet rządzącej partii. To na myśl o tym dostaje galarety minister i jego chlebodawca. Nie zapominajmy, iż celem głównym każdego rządu jest wygrać wybory i jak najdłużej pozostać przy korycie.
  • Narrator 7 miesięcy temu
    Józefie Kemilku,

    jeśli uwielbiasz twórczość pana Nerwinki to Twoja sprawa i nic mi do tego. Lepiej, żeby pan Nerwinka był czyimś idolem, aniżeli go opluwać i wyzywać od debili.

    Twojej wersji „Zielona granica” (https://www.opowi.pl/zielona-granica-a87018/) nie skomentowałem, ponieważ uważam, iż ten artykuł powinien być komentarzem do pierwszego felietonu pana Nerwinki (https://www.opowi.pl/zielona-granica-a86991/), a nie osobną publikacją. Rozumiem, że chciałeś zabłysnąć oraz zyskać rozgłos i chyba odniosłeś w tym względzie sukces, czego szczerze Ci gratuluję.
  • Józef Kemilk 7 miesięcy temu
    Narrator a może pokazać nieco inaczej?
    Na wojnie, czy też w dyskusji nikt nie dopuszcza do siebie, że jest tym złym.
    Narratorze otwórz się na inne poglądy, zamknąłeś się w swoim coraz mniejszym kokonie i po co ci to? Świat jest różny i powinieneś to wiedzieć, bo przecież podróżujesz dużo.
    A co do sukcesów, to chyba mamy nieco inne podejście, ty takie nieco płaskie, ale przecież możesz, nikt ni nie broni.
    U nas w lesie pojawił się kangur, tak więc i on ma swój sukces👋
  • Józef Kemilk 7 miesięcy temu
    Narrator i jeszcze jedno, umiem docenić, jak ktoś dobrze pisze i sprawą drugorzędną jest, czy mam zbieżne poglądy, czy nie. Ty też dobrze piszesz Narratorze, tak więc gdyby ktoś mnie przyrównał do Ciebie, też byłbym zadowolony. Brakuje Ci nieco dynamiki, ale opisy i styl miodzio👍
    Tak więc przyklej na twarz uśmiech i hejka do przodu, póki jeszcze życie trwa😀
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Narrator Trzeba odróżnić dwie rzeczy. Warstwę artystyczno - estetyczną; tej nie mogę ocenić, zanim nie obejrzę filmu w całości. Druga rzecz to czy film jest rzetelny w opisie problemu. Oczywiście tutaj też trzeba zachować ostrożność; ale wywiady z Holland i recenzja Tomasz Raczka na Yotutube (opisuje w niej dokładnie pewne sceny) pozwalają mi przyjąć, że mamy do czynienia z manipulacją. Czy autor ma prawo podkolorować opowieść. Ma; ale w sytuacji kiedy film nie jest formą dokumentu, bądź jeśli zmiany nie zaburzają wydźwięku. Obawiam się, że film Holland nie spełnia ani pierwszego, ani drugo warunku. Nie zmienia to faktu, że sama kłótnia z obydwu storn jest bezsensu, i żałuję że w ogóle wszedłem pod tekst Nerwinki.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Narrator W sumie to Kaczyński z Morawieckim zrobili Holland darmową reklamę. Pewnie nieźle się na tym kobieta obłowi.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Nie słyszałem, żeby Kaczyński wypowiadał się na temat tego judejskiego antypolskiego wysrywu chociaż jednym słowem. Jakim cudem zrobił temu babsku reklamę? Milczeniem?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Ty, Bogumił, czy mi się wydaje, czy PiS za pomocą aparatu państwowego dokonywał nielegalnego przemytu ludzi?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Przecież wszystkie media PIS-owskie oraz rząd trąbią o tym bez chwili przerwy. Holland zaciera rączki. Pewnie zarobi masę szmalu. Ciekawe ile z tego przeznaczy na pomoc uchodźcom, a ile na nowego mercedesa?😜😋
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Masz jakiś cytat z Kaczyńskiego na ten temat? Morawieckiego też akurat nie słyszałem, żeby się tym wysrywem zajmował. Owszem, Ziobro się wypowiedział.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Hałas to robią żydziska na całym świcie obsypując gówno nagrodami. To ich stara odwieczna metoda. Poczytaj Konecznego "Cywilizaję żydowską", jak to działa. Jako filozof powinieneś tę książkę znać Marku.

    https://www.bing.com/shop?q=koneczny+cywilizacja+%c5%bcydowska&FORM=SHOPPA&originIGUID=24FA854B425745478F61AE1EF64CDA56
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Dla mnie cytat Ziobry wystarczy. Robi to co Kaczyński i Morawiecki mu każą.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Konecznego czytałem "Wielość Cywilizacji". Wydał to mój znajomy.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Niestety to tego hałasu się dołączyliśmy. Osobiście żałuję, że skomentowałem wymiociny Nerwinki.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Jakieś bydło zgotowało szambu owację na stojąco. Popatrz jak to zadziałało na nerwinkę, Pomyślał sobie tępol, że skoro biją brawa to musi być cud miód. Że ludzie są tępi, podobnie jak nerwinka, to oni to doskonale o tym wiedzą i wykorzystują różne marketingowe sztuczki. Jak się ma dużo kasy to można dowolną ilość klakierów opłacić.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Bogumił, czy mi się wydaje, czy PiS za pomocą aparatu państwowego dokonywał nielegalnego przemytu ludzi?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, ok, ale przyczytaj Cywilizację żydowską.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    A wymiocin Nerwinki faktycznie nie warto czytać. To stary komuch.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Można nawet z pieniędzy podatnika opłacić sobię całą szczujnię klakierów, to Ci się akurat udało. xD
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator ja akurat jestem niezależny, od państwa nic nie dostaję, na państwowych posadach nie żeruję, dotacji nie biorę. Nikt mnie z roboty nie wywali, bo zależę wyłącznie od siebie.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Po tym, co tu wypisujesz, to cholera Cię tam wie.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    A co takiego wypisuję? Polskojęzycznym portalom i mediom elektronicznym nie wierzę jak psom, nie uwłaczając psom oczywiście, w przeciwieństwie do Cb:)))
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Czy mi się wydaje, czy PiS za pomocą aparatu państwowego dokonywał nielegalnego przemytu ludzi?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Doprowadziły Cb do obłędu. Cóż, życzę wyzdrowienia;)))
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Do wyborów się ode mnie nie uwolnisz, a i potem nie będzie lekko. Może odpowiesz w końcu na pytanie, to przejdziemy do następnego?
    No jak to jest, pięć tysięcy Łukaszenki to wojna hybrydowa Putina, który chce zalać Europę migrantami, a 350 tyś wpuszczonych przez Kaczyńskiego, to co? Bo po działaniach wygląda, że mocodawca ten sam.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Ha, ha, z wielkiego pisarza zamierzasz stać się czołowym opowijskim trollem:) Co za przeobrażenie.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Po prostu ostatnio bawi mnie, jak robisz z siebie głupka. Nie żebyś nie robił z siebie głupka wcześniej, teraz jest to tylko zabawniejsze.
    To jak, odpowiesz, czy znowu się schowasz, zamkniesz oczy i będziesz udawał że Cię nie ma?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Na pewno lepiej przeznaczyć czas na Konecznego niż Nerwinke.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Oj tak, Nerwinka szlifów politycznych nabywał pewnie jeszcze w Sowieckiej Prawdzie.
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    Narrator, Też polecałem ludziom "Zabić jak to łatwo powiedzieć", dla tego monologu na końcu, choć nie tylko. Zresztą "Fight Club" też ma, kiedy mówi coś, co uświadamia coś. Nie chcą słuchać jak jest.
    Za to, co do "tego" filmu, to pewnie jest artystycznym gniotem i nie o jakiś art tam pewnie szło, zaś sale będą pełne, masy pójdą z ciekawości albo się mylę, może niektórych zniechęci to wszytko, co przed.
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    *ma scenę
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    yanko wojownik 997 technicznie może być dobry; chociaż niezbyt sobie cenię Polską szkołę filmową i jej kontynuatorów; z wyjątkiem Kieślowskiego, ale on był jakby z boku. Oczywiście marketingowo sukces jest murowany. Kontrowersyjne tematy przyciągają widzów, zwłaszcza podczas wyborów.
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski, Technicznie może, w końcu doświadczona reżyser, ale jakoś myślę, że to to mordownia będzie poza tym.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    yanko wojownik 997 Zahaczymy, a do kina raczej nie pójdę, ale pewnie obejrzę na Netfiksie.
  • Grain 8 miesięcy temu
    Faciowi się pomerdało, o ile w/w filmy mają odniesienie w realiach to ten nie. Ohydny paszkwil.
    W filmie nie będzie przebitek z Przemyśla, polski dworców, gdzie przyjęliśmy ponad dwa miliony prawdziwych uchodźców wojennych, bez umieszczana i w obozach. Hańba kurwom i skurwysnom.
  • Grain 8 miesięcy temu
    https://twitter.com/poprawnym2/status/1701922762254602524/photo/1
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    Film bedzie hitem, nie pamiętam by jakiś miał takie promo przed emisją, pewnie idzie o zarobek, a reszta przy okazji.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Chcesz darmową reklamę w TVP INFO; skrytykuj PIS!
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski, Bardzo od polityki chce być daleko, nie zawsze tak było, ale teraz.
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    I telewizji.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    yanko wojownik 997 Masz rację polityka i telewidza to gówno; chociaż pójdę na wybory.
  • yanko wojownik 997 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski, Coś się zmieni na lepsze, oby, wówczas będę Ci Marku dziękował, że byłeś.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    yanko wojownik 997 Spoko!
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, a ty jesteś warszawskim słoikiem, czy krzokiem.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Nie wtrącaj się; chociaż słoikiem na pewno nie jestem. Urodziłem się w Praskim szpitalu.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku można też być słoikiem mentalnym w drugim pokoleniu.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Noico1 Ty jesteś dzbanem z dziada pradziada.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Moja rodzina od strony matki żyła już przed wojną w Warszawie. Wujek poległ w powstaniu i zapewniam cię, że nigdy nikt u mnie nie miał takiej mentalności.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, to wytłumacz mi, jak to się stało, że taki obrzydliwy lewak rządzi Warszawą. Podobno to słoiki na niego głosują.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Zapewniam ciebie, ze nigdy nie głosowałem na Trzaskowskiego.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 O cześć, Bogumił, w końcu się pojawiłeś, bo od dwóch dni uciekasz przede mną jak Kaczyński przed debatą z Tuskiem. No dobra, to podsumujmy, PiS rękami Wawrzyka za łapówki wpuszcza do Polski nielegalnych imigrantów, jednocześnie budując mur na granicy żeby nie wpuszczać nielegalnych imigrantów, a jednocześnie robi referendum czy Polacy chcą imigrantów. Coś przeoczyłem?
    No i, Bogumił, czy mi się wydaje, czy PiS za pomocą aparatu państwowego dokonywał nielegalnego przemytu ludzi?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Nie rozumiem, co jest niespójnego w przyjmowaniu legalnej imigracji i zwalczaniu nielegalnej?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Straszenie kilkoma tysiącami migrantów i jednoczesne wpuszczenie do UE setek tysięcy migrantów to raczej mało spójne. Osiem lat straszenia gwałtami i plądrowaniem i wpuszczanie setek tysięcy za łapówki, też jakoś mało spójne.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator nie wiem, czy naprawdę tak ciężko myślisz, czy tylko udajesz? Skoro imigranci otrzymują legalne wizy, to znaczy, że wjeżdżają zgodnie z prawem. Chyba widzisz różnicą między bandytą próbującym wedrzeć się niezgodnie z procedurami na teren obcego państwa, rzucającym kamieniami, a tym, który składa podanie o wizę w konsulacie i podaję przyczynę przyjazdu, którą jest najczęściej legalne zatrudnienie. Jeśli jesteś tak tępy, że nie widzisz różnicy, to ta odpowiedź będzie ostatnią w dyskusji z Tobą, i zacznę Cię ignorować, jak innych tutejszych trolli.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski 5 tyś migrantów na granicy z Białorusią, to wojna hybrydowa Putina, który chce zalać ue migrantami, a wpuszczenie przez pis kilkuset tysięcy migrantów, to już nie?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, może Ty mu to lepiej wyjaśnić, bo Alienator ma mózg przeżarty tefałenowsko - peowską propagandową sieczką medialną.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Nie rozśmieszaj mnie. Legalnie, kurwa mać. Zapomniałeś o łapówkach. No powiedz coś o łapówkach, nie bądź taki.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Tropy łapówek to akurat prowadzą do firmy obstalowanej jeszcze w 2011 roku przez Radzia S. męża chazarki pani Jabłoniowej, soltysa Kobielina.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Legalnie. Rząd jak mafia zajmuje się przemytem ludzi, a ten tu pierdoli o jakiś tefałenach.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Jeśli mnie pamięć nie myli w samorządowych głosowałem tak:
    2006 - Na prezydenta Korwin / w drugiej turze Marcinkiewicz, do sejmiku UPR, do Rady Warszawy na UPR (Na MNIE SAMEGO!), do rady dzielniczy PIS (UPR nie wystawił kandydatów)
    2010- Na prezydenta Korwin, Do sejmiku i rady Warszawy jego lista (nie pamiętam nazwy), do rady dzielnicy nie głosowałem (Znów Korwin bez kandydatów)
    2014- Nie głosowałem, gdyż mieszkając w Śródmieściu byłem jeszcze zameldowany w Aninie, a nie chciałem nie u siebie, po za tym nie było dla kogo.
    2018- Na prezydenta Jakubiak, do wszystkich rad Kukiz.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Mu się chyba nie da wytłumaczyć.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 "Chyba widzisz różnicą między bandytą próbującym wedrzeć się niezgodnie z procedurami na teren obcego państwa, rzucającym kamieniami, a tym, który składa podanie o wizę w konsulacie i podaję przyczynę przyjazdu, którą jest najczęściej legalne zatrudnienie". - Oni nie widzą różnicy, co za typy.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, ok. To mnie cieszy. Ja dawniej również głosowałem na UPR, jak jeszcze istniało.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Oficjalnie ciągnę istnieje, chociaż jest już marginesem.😜
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski To Wy nie widzicie różnicy. Ci sami ludzie jak zapłacą to już są ok. Chuj że są na listach służb jako osoby potencjalnie niebezpieczne niosące ze sobą zagrożenie terrorystyczne. Zapłacili pięć koła dolców, więc już wszystko w porządku, tak?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Zastanawiam się, czy Alienator prawidłowo postrzega otaczającą go rzeczywistość. Legalnego imigranta, porównuje z bandytą szturmującym granicę w niedozwolonych do przekraczania miejsach. Ksenofob pewnie by chciał, by wstrzymać wszelki ruch międzynarodowy. Co to się z tymi PeOwcami porobiło.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator I kto tu straszy.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski No i żaden z Was jakoś nie bardzo chce się odnieść, że rząd działa jak mafia zajmująca się przemytem ludzi.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Stwierdzam fakty.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator zdecyduj się. Tefałszen podobno, bo nie oglądami, podaje różne wersje, raz pięć tysięcy, a czasem pięćdziesiąt tysięcy, i nie za imigrację do Polski tylko do USA. Plączecie się już w tych kłamstwach o własne nogi.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Zapomniałeś dodać, że legalni migranci są w większości z państw w których nie ma islamistów.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Odnieś się do pytania, bo znowu będę zmuszony zniżyć się do Twojego poziomu i nazwać Cię kondonem.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator fakty są takie, że straszyć ludźmi z Indonezji, a popierasz nielegalną migrację. Człowieku nigdy nie byłeś w Indonezyjskiej restauracji.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Co to się z nimi porobiło. Z paskudnych kosmopolitów pragnących niestrzeżonych granic przeobrazili się w ciągu tygodnia w paskudnych ksenofobów wyklinających wszelkich cudzoziemców.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Nie no pewnie, sami katolicy. Umieją się przeżegnać i dzień dobry na klatce mówią.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Wiesz wczoraj byłem w Libańskiej restauracji, a dzisiaj idę na kebab.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Mam może wkleić, co Ty pisałeś o migrantach? Tylko na Twoim fejsie to zrobię i tej stronie z franczyzą od śrubek.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Wspaniale. Kebab to super argument.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator W większość pokojowi muzułmanie, ale wiesz znam Arabskich Katolików.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator I kto tu jest ksenofobem?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator nie mam konta na pejszbuku. Zrób to jakiemuś obcemu facetowi, o którym pewnie myślisz, że to ja, to cię zgłosi i zablokują Ci konto. Tak skończysz biedaku swoją pejszbukową karierę.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski To skoro nazwałeś mnie ksenofobem, to teraz pokaż, w którym komentarzu tak mówiłem. To powinno być łatwe, wiesz, kopiuj, wklej i takie tam.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator okazał się ksenofobem, a udawał liberała, ba libertyna bez żadnych zasa. A tu proszę, jakie przeobrażenie:))
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, wielu Palestyńczyków w Izraelu jest katolikami.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Czyli bez problemu, mogę tu wrzucić linkę do fejsa? Numer Twojego telefonu też mogę?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Jeśli przeszkadza ci kebab to jesteś ksenofobem.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator a proszę, tylko jak się facet o tym dowie, to cię dorwie, wygląda na bogatego i stać go na adwokatów.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Taa, a jak nie lubię ruskich pierogów, to rusofobem, a jak nie lubię sphagetii, to włochofobem, czy jak to się tam zwie. Coś Ci się pojebało, więc przeproś, albo będę zmuszony zniżyć się i do Twojego poziomu i nazwać Cię kłamliwym kutasem.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Oni mają tak zawsze. Pamiętasz jaki hejt zrobili w 15 za przyjęcie dwudziestu chrześcijańskich rodzin z Syrii, które nawet nie zostały w Polsce. Ale jednocześnie chcieli tysięcy niesprawdzonych osób.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Ale się przestraszyłem, o rany, jak w amerykańskim filmie mnie pozwie i puści z torbami, bo wrzucę ogólnie dostępne konto i numer.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Akurat pierogów ruskich nie robią Rosjanie, i w ogóle ruskie nie znaczy Rosyjskie.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Odnieś się do tematu, kłamliwy kutasie. Oczernić umiesz, a przeprosić już nie?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Cały Twój problem jest taki, że ja nie mam konta pejszbóku.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator dlaczego wyzywasz Marka wulgaryzmami. Puszczają Ci nerwy, to wyjdź na świeże powietrze, pooddychaj. Myślałem, że z Tobą da się normalnie porozmawiać.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Cały Twój problem polega, na zasrywaniu swoimi danymi internetu, więc się potem nie dziw, że nie jesteś anonimowy.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Ostrzegałem go, więc trudno mówić, że mi coś puściło. Gość nazywa mnie ksenofobem, bo nie lubię kebaba, to co mu miałem odpowiedzieć?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    To samo możesz tu zarzuć kilkunastu osobom, które są lub były na opowi i których teksty są gdzieś publikowane. I ich nazwiska są powszechnie znane. Wszystkie one piszą teksty, wiersze i mają jakiś dorobek. Nic w tym złego.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Nie chodzi o to, ze kebab ci nie smakuje, tylko że jesteś przeciwny temu daniu bo robią go legalni migranci.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Wklej, gdzie tak napisałem.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienatorze, zachowujesz się jak ksenofob. Bo nie widzisz różnicy między legalnymi imigrantami, którzy przeszli procedury i dostali wizy, a tymi którzy brualnie szturmują granice, niszczą mienie i zagrażają życiu i zdrowiu polskich służb.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Pewnie, że nic w tym złego, ale jednocześnie nie możesz mieć pretensji, że nie są anonimowi.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator rozum jedno popieram migrację, ale w granicach bezpieczeństwa i prawa. Tak samo popieram przyjmowanie kobiet i dzieci z Ukrainy; ale jak widzę tych byków co spierdoliły zamiast walczyć z Putinem to krew mnie zalewa.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Cały czas pomijasz, że dostali wizy za łapówki, pomijasz też, że mzs organizowało kanały przerzutowe, bo to przecież wszystko wyszło na jaw, jak przez meksykańską granicę się chcieli do Stanów dostać.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator, ja nie mam pretensji, a często nawet im zazdroszczę talentu i podziwiam.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Jak ktoś mówi przyjmiemy wszystkich to ja jego pogląd szanuje. Jak mówi nie przyjmijmy nikogo, to też szanuję. Ale jak mówi tylko nie legalnych, to pieszy od rzeczy.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Wklejasz, czy znowu mam być niemiły?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator "Chuj że są na listach służb jako osoby potencjalnie niebezpieczne niosące ze sobą zagrożenie terrorystyczne. Zapłacili pięć koła dolców, więc już wszystko w porządku, tak?" - To nie jest niby straszenie?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator tak to przedstawia mosze tefałszen, a rzeczywistość jest inna. Wyobrażasz sobie pana Wawrzyka w roli szefa gangu, bo ja nie. Wierzę mu, że nigdy nie wziął żadnej łapówki i jest posądzony niesłusznie. Ślady tej afery, prowadzą do firm obstalowanych jeszcze za rządów PO. A zrobili to bo Tuske zlikwidował kilkadziesiat placówek konsularnych, i nie miał kto załatwiąc wiz. To tylko konsekwencje ich niszczycielskiej likwidacji.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski To fakty. Tak twierdzą NATO-wskie służby. Gdzie tu straszenie?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Bądźmy szczerzy, wierzysz że ludziom nogi odrastają, a nie wierzysz, że Wawrzyk sprzedawał wizy. Pewnie go zdymisjonowali dla beki, co?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Zdymisjonowali, bo czegoś nie dopilnował, po stanie jego konta i długach widać, że nie wie co to jest łapówka.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Po stanie konta Morawieckiego też można wywnioskować, że premier groszem nie śmierdzi, a potem cyk, jego bezrobotna żona kupuje działki za kilka milionów i płaci gotówką.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    W każdym bądź razie kolejna pseudoafera dmuchana przez mosze tefałen poszła do kosza, a winne jak zwykle firmy obstalowane za ich czasów do załatwiania wiz w miejsce zlikwidowanych przez Tuska kilkudziesięciu placówek konsularnych.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Gazeta Wyborcza i TVN to NATO-wskie służby? A skoro jesteś takim specem to poinformuj mnie jakie są te Indonezyjskie grupy terrorystyczne?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Niektórzy by chcieli zamieść kolejną aferę pod dywan, niestety dla nich, gówno już trafiło w wentylator.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator jak chcesz zobaczyć moją twórczość, za której wstawienie jestem osobiście odpowiedzialny, to jest tutaj:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Maria_Piotrowiczowa

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Antonina_Tomaszewska

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Irena_Grzywacz
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Choćby Boko Haram. Słyszałeś o takich? Działają też w Afryce, gdzie Polska dyplomacja ze straganów wizy sprzedawała.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Mógłbym wrzucić też takie, gdzie się podpisałeś z nazwiska. To byłoby zgodne z regulaminem, ale tak naprawdę tego nie zrobię, jeszcze sporo Ci brakuje, żeby mnie wyprowadzić z równowagi. Naprawdę sporo.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator a gdzie są Twoje teksty?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Bezpieczne. Dbanie o własną prywatność, to wbrew pozorom kupa roboty.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator skoro piszesz do szuflady to Twój wybór.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Do szuflady też piszę, po prostu lubię pisać, a nie każdy tekst nadaje się do sprzedaży.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Boko Haram w Indonezji? Co miałeś z geografii?
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Z wydania pośmiertnego nie będziesz miał już żadnej satysfakcji, o ile będzie miał kto wydać, a wnuki nie cisną szpargałów dziadka do koszta, a komputera na śmietnik z odpadami elektronicznymi.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Boko Haram, Państwo islamskie, jeden chuj. Na lewych wizach wjeżdżali nie tylko obywatele Indonezji, co jakoś przemilczałeś.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamach_w_D%C5%BCakarcie_(2016)
    Zamach terrorystyczny został powiązany z faktem, iż setki obywateli Indonezji w poprzednich latach udały się do Syrii, by walczyć w szeregach Państwa Islamskiego.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Nie martw się o mnie. Ja już od dawna wiem, że wydać to żaden problem. Wydać i dobrze sprzedać, o, to już trochę trudniejsze.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Noico1 Ja twoje wydania znam. Dzieła udające patriotyczne, 100 takich Polek, 100 owakich, nikt tego nie zna, nikt nie czyta.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Nie rozumiesz istoty sprawy. Nieważne, że tu dają wizy, a tu szturmują granice. Nikt nie sprawdza tych i tych. Gdyby na granicy białoruskiej sprzedawali wizy, byłoby ok? Nie rób z siebie durnia.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    SwanSong Psujesz mi zabawę.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    SwanSong Pewnie nie lubisz kebabów, islamofobie! xD
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Alienator To znikam, ale czytając wypowiedzi nocio trudno się opanować.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Alienator Parę zjadłem, ale ogólnie to niezdrowy syf, więc unikam. Skład mięsa na kebab to sama chemia.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    SwanSong Ja też parę zjadłem, niektóre mi nawet smakowały, ale mój układ trawienny twierdzi, że jestem ksenofobem.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Indonezja jest jednym z głównych kierunków migracji do Polski. Pytałem o tamtejsze organizacje, a nie poszczególnych ludzi. Jacyś Polacy też walczyli w Kalifacie. Z państw Afrykańskich do Polski przyjeżdżają tylko Nigeryjczycy. Ale tam mieszka są chrześcijańskie, muzułmanie to nomadzi.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Tia, płacą tyle, ile dzieło jest dla danego wydawcy warte. Być może przeszacowujesz ich wartość.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Więc dobrze. Organizacja terrorystyczna działająca w Indonezji to Państwo Islamskie. Teraz lepiej?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    SwanSong Gdyby ci z Białorusi przyślij na oficjalne przejście graniczne to byłoby ok.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Aha, a muzułmanie nie mogą przyjechać, bo to przecież nomadzi i statystycznie tam ich nie ma. Bzdury.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 Nie być może, tylko z pewnością. Niemniej krok po kroku we właściwym kierunku.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Czyli nie widzisz problemu, a problem jest.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Czy cały świat jest islamistyczny, gdyż w Każdym kraju (może po za Watykanem czy San Marino) są jakieś choćby symboliczne odłamy Kalifatu.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    SwanSong Pisałem, o tych z Nigerii. Chodziło mi, że z Nigerii przyjeżdżają chrześcijanie.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Ale nie mówimy o islamie jako takim, tylko o organizacji terrorystycznej, która się nazywa: Państwo islamskie.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Ale ta organizacja ma symboliczne palcówki wszędzie.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    Nie, z Nigerii może przyjechać ktokolwiek. Akurat jako islamista wyjeżdżałbym z krajów mniej podejrzanych niż z serca jakiegoś kalifatu.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski No w Polsce nie ma, chociaż po wpuszczeniu setek tysięcy migrantów z krajów, gdzie działa, to już w sumie niekoniecznie.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    SwanSong Wątpię, żeby nomadzi otrzymywali wizy.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Mylisz się Polacy też walczyli w Kalifacie. Widzę, że nie orientujesz się w temacie.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Alienator skąd wiesz, że nie ma. O tym mogą nawet slużby nie wiedzieć.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Wiza kosztowała 5 tysięcy dolców i możesz być nawet ufoludkiem, a nie tylko nomadą. I tak nikt tego nie sprawdzał.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski I rozumiem, że jak wrócili do Polski, to służby się nim w ogóle nie interesowały? W sumie przy dzisiejszych standardach służb, to bym się nawet nie zdziwił.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Nie ma na to żadnych dowodów. Po za tym, 5 tys. to dla nomada majątek.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Może odpowiedź ciebie zmrozi, ale nie wiadomo co się z nimi stało. Może wrócili...
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Taa, drogo więc nie ma problemu, można się rozejść...
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski To właśnie napisałem, we fragmencie o dzisiejszych standardach służb.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator I jeszcze jedno, ambasady są w miastach, a tam nomadzi nie zaglądają.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    No za Tuska to dopiero te służby to były jacyś giganci. Mniej tefałszenu zalecam.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Teraz będę z kolei miły i Ci poradzę, że już nie musisz się sam orać...
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Ok, tu masz rację; ale to nie usprawiedliwia hejtu na zwykłych imigrantów np. na katolików arabskich u których się stołuję.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 A u Was biją murzynów!
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Nigdzie nie wyraziłem hejtu, ogólnie jestem otwartym człowiekiem, zwiedziłem kawał świata i znam kilku muzułmanów, którzy są bardzo w porządku. Nie segreguje ludzi ze względu na kolor skóry czy wyznanie. To Ty próbujesz uderzać w takie tony, żeby aferę przemytniczą, gdzie PiS za pomocą aparatu państwowego dokonywał nielegalnego przemytu ludzi, zmarginalizować.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Ok, ale jednak przedstawiasz ludzi jako zdrożenie na podstawie ich domniemanej religii.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Powiedz ci to nie jest ksenofobiczny spot https://www.youtube.com/watch?v=BPBSwV-SMGQ?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    albo to https://www.youtube.com/watch?v=pcMv3A8eqZo
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Dla jasności nie popieram PIS, ale pragnę być uczciwym.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Widzę przede wszystkim masę nieprawidłowości. Widzę, że aparat państwa działa jak mafia. Widzę jak z jednej strony się pluje i szkaluje migrantów, a z drugiej wpuszcza ich za łapówki. Widzę też nieporadne próby tłumaczenia takich działań. Więc powiedz, dlaczego nie miałbym stawić oporu?
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Telefon, przelew, pieczątka. No czysta ksenofobia. Dobrze, że jeszcze nie powiedzieli o kebabach...
    Wbrew temu co tu pisze Bogumił, nie głosuje na PO, ani też ich nie popieram. Dla mnie wszyscy politycy jednym chujem podszyci. Nie jestem też taki naiwny, żeby wierzyć, że w takiej młodej demokracji jak nasza mogę zagłosować za. Niestety, jedyne co mogę zrobić, to zagłosować przeciw.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator Nawet jak ktoś dał łapówkę to jest to lepsze niż próba nielegalnego przedostania się.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Nie ma większej różnicy, obie osoby wjeżdżają bez żadnej kontroli.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator "Dla mnie wszyscy politycy jednym chujem podszyci." - Tu się zgadzamy. 😜
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Dobra idę na ten Kurdyjski kebab. Mam nadzieje, że mnie nie zabiją.😋
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Pewnie zapłacił 50 tysięcy dolarów, żeby mógł sprzedawać te kebaby. Po prostu interes życia.
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski
    A jak ktoś nie ma na łapówkę, ale musi uciekać? Co Ty byś zrobił? Uciekał nielegalnie, czy czekał na śmierć? Polska chce ugrać na nielegalnych uchodźcach kapitał polityczny, bo pis potrafi tylko szukać wrogów, Rosja i Białoruś tak samo - chcą destabilizować i oczerniać Europę. Tylko ludzi żal.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Ciekawy czy się zwróciło?😜
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Żeby wyszedł na czysto musiałby z 25 tysięcy kebabów sprzedać i na każdym mieć dychę na czysto po odliczeniu kosztów produkcji, lokalu itp. Może po dziesięciu latach wyszedłby na zero.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Ale to jest, kurwa, żałosne. Z fusów też wróżycie?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    SwanSong Akurat tych z Białorusi było stać. Nie wiem czy pamiętasz ale chwaliłem Kościół Katoliczki we Włoszech za inicjatywę korytarzy humanitarnych i krytykowałem Kaczyńskiego, że nie zrobił czegoś podobnego. Ale tam byli autentyczni uchodźcy. I jeszcze jedno. Czy na Białorusi są głównie z Iraku. Demokratycznie wybrany Iracki rząd oskarża ich o ucieczkę. Natomiast ich obrońcy przedstawiają ich jako uciemiężonych przez rząd. Już samo to wystarcza.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Czy słaby biznes!
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Za duża inwestycja, ale skoro tefałen twierdzi, że tyle płacą za możliwość przybycia do raju, to widocznie to musi być prawda. Alienator w to w każdym razie wierzy.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Noico1 W co wierzę, to wierzę, natomiast w odróżnieniu od Ciebie nie wymyślam rzeczy, na których potem opieram narrację.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Chłopaki; ale nabiliśmy głupiemu Nerwince statystyk. Nie zasługuje na to. Ogólnie ten portal schodzi na psy. Moje dni tutaj są policzone, chociaż mam na październik pewną niespodziankę.
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski W takim razie zapraszamy na polityczny. Ogólnie to by mnie tu nie było, ale jakoś trzeba kontrolować, jak się ulewa na główny.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator O nie; politycznych masz dość. Dla mnie tutaj jest polityki za wiele.😡
  • Alienator 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski Teraz kampania, to kumulacja. Ogólnie na głównym zwykle mały ruch o polityce i bardzo dobrze.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Alienator fakt kiepski okres; chociaż ten portal już od dawna był dość polityczny.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Marku, prawie 250 komentarzy.
    A gdzie to się wybierasz?
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Noico1 Już nie tworzę nowych opowiadań, ale mam pełno archiwalnych, które wyuczam. Natomiast poczekaj na moja październikową niespodziankę.
  • Grain 7 miesięcy temu
    W Wilnie i Moskwie już jest. Ortodoksy lemingi pójdą po trzy razy i bez refleksji wstawią to sobie do CV. A o tysiącach wolontariuszy przyjmujących kobiety i dzieci z Ukrainy – prawdziwych uchodźców – cisza. Kto ma z tego frukty to jedno. A drugie - jak można się aż tak bardzo się skurwić i skundlić.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain plus tłumy byczków - dezerterów, które spierdoliły z Ukrainy. Oczywiście przyjęcie ich było pomocą dla Putina, ale co tam!
  • Grain 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski brednie walisz
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain Byt jest a niebyty nie ma. To o twoim mózgy.
  • Grain 7 miesięcy temu
    Jełopie, co do tego mają dezerterzy. Ani oni z PIS- u, ani moja rodzina. Akurat o logikę nigdy nie byłeś posądzany
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain z logiki 5. A co do tematu, jeśli służby graniczne przepuszczając masowo dezerterów to jest to wina rządu. I nie wpychaj tutaj swojej rodziny. Nikogo ona nie interesuje!
  • Grain 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowsk idiota
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain Chyba piszesz o sobie. Odjeb się ode mnie.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain Słuchaj niedorozwinięty umysłowo człowieku. Gdyby TVP INFO podało, że dzisiaj jest śnieżyca to wyszedł byś w kurtce zimowe i w szaliku. Taki downy jak ty powinny być pozbawione praw obywatelskich. Pójść się wysrać bo to jest szczyt twoich możliwości.
  • Grain 7 miesięcy temu
    Marek Adam Grabowski siermięgo umysłowa ty w to wierzysz
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain Nawet nie potrafisz w sposób poprawny językowo odpowiedzieć ptasi mózgu.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Grain Ale bądź dobre myśli, niedługo opuszczę Opowi; naprawdę nie mam ochoty dłużej przebywać w towarzystwie twoim, Nerwinki czy innych pieniaczy.
  • Rok 7 miesięcy temu
    Ten film nie powinien wejść do kin w czasie gorączki przedwyborczej. Traci swoje humanitarne przesłanie w oczach wyborców rządzącej koalicji. Ich sumien na pewno nie poruszy, co widać choćby tu, w komentarzach. Traktują go jako wyborczą agitkę. A przecież nie mamy pojęcia, jak zachowalby się rząd dzisiejszej opozycji w takiej sytuacji. Może tak samo?
    Szkoda, że sztuka już na starcie ma kłody rzucane pod nogi.
  • Grain 7 miesięcy temu
    idiota
  • Pisarka przez duże Pe 7 miesięcy temu
    Widziałam zwiastun filmu, przejmujący. Nie obejrzę całego, bo uciekam przed trudnymi tematami i silnymi emocjami. Nazwijcie mnie cykorem, zgadzam się.
    Za to znam takie fakty:
    Pushbacków nie jest teraz mniej niż było, zanim postawili ten płot. Czyli jakby nie działał.
    Pokonanie płotu jest oczywiście trudniejsze. Dlatego mniej przedostaje się kobiet z dziećmi czy starszych osób, a za to więcej młodych sprawnych mężczyzn. Nie używajcie tylko argumentu, że to lepiej, bo na starych i dzieci trzeba dawać zasiłki, a młodzi faceci na budowach nam podniosą PKB.
  • Marek Adam Grabowski 7 miesięcy temu
    Masz pewność, że te pushbacki mają mieszczę? Przecież w świetne prawa polskiego są przestępstwem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania