Dla dobra dziecka

Zawsze wychodziłam z założenia, że rolą dyrekcji i grona pedagogicznego jest tworzenie przyjaznego środowiska, wspierającego zdrowy rozwój i poczucie tożsamości wśród naszych milusińskich. Na początku nowego roku szkolnego odwiedzili mnie rodzice dziesięcioletniego Jasia, twierdząc że od jakiegoś czasu syn zmienił tożsamość. Stopniowo zatracał zdolność mówienia, za to coraz częściej szczekał. Zaczęli prowadzać go na spacery do pobliskiego parku, po którym biegał jak oszalały.

Szanując prawo syna do samorealizacji postanowili wspomóc te zainteresowania, nazywając go Azorem. Od pewnego czasu wymagają od znajomych i rodziny, by mówili podobnie.

Pozytywnie odpowiedziałam na ich prośbę i wymogłam na radzie pedagogicznej, by dla dobra dziecka kadra naszej placówki, w Głupawce Leśnej, zwracała się do Jasia per Azor.

Zadanie przekonania uczniów, pozostawiłam wychowawcom klas. Uporali się z tym dość szybko, obiecując podopiecznym szóstki na świadectwach.

Od tego czasu integracja i poszanowanie dla różnorodności w naszej szkole, jakby się pogłębiły. Był tylko jeden problem, w budynku nie było przystosowanej do potrzeb Azora toalety. W trakcie przerw, na zmianę, uczniowie wyprowadzali go na spacery po szkolnym boisku Obsikiwał drzewka i krzewy, a na grubo robił wprost na trawnik Nawet smycz i kaganiec okazały się niepotrzebne, bo chodził grzecznie przy nodze. Rodzice dobrze go ułożyli.

Pewnego majowego dnia wydarzyła się rzecz straszna. Azor, który wyczuł cieczkę u przebiegającej suczki, porzucił opiekunów i pognał za nią między pobliskie bloki. I tyle go widziano. Na kolejnej lekcji już się nie pojawił.

Wprawdzie na latarniach i pobliskich drzewach rozkleiliśmy plakaty z nagrodą dla uczciwego znalazcy, w sprawę zaangażowano nawet patrol weterynaryjny, jednak Azora nigdy nie odnaleziono. Przepadł bez wieści. Pewnie gdzieś żyje na łonie natury, wolny jak wiatr w polu i szczęśliwy, że wreszcie może się bez przeszkód samorealizować. Wprawdzie rodzice wytoczyli szkole kilka procesów, za niewłaściwy nadzór i brak opieki, ale nic nie wskórali.

Na początku nowego roku szkolnego odwiedzili mnie rodzice, którzy zażądali, żeby zwracać się do ich dziewięcioletniej córeczki per „Wilkołak”. Wychodząc z założenia, że rolą dyrekcji i grona pedagogicznego jest tworzenie przyjaznego środowiska, wspierającego zdrowy rozwój i poczucie tożsamości wśród naszych milusińskich zaakceptowałam ich prośbę ...

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 24

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (216)

  • Jakbym już gdzieś czytał, takie deja vu. Lekko jak u Kafki w przemianie i Psim Sercu Bułhakowa - e chyba nie, tylko takie pierwsze moje skojarzenia.
    Mamy wilczycę na portalu.
  • Morus 09.04.2021
    Dzięks za koment, opko nawiązuje do bieżących wydarzeń dziejących się w realu.
  • befana_di_campi 09.04.2021
    Albo gorzej... Mógł bowiem biedny Azorek zostać przetopiony na smalec. W leczniczych celach :( I nie jest to wcale makabreska. Nie wiem, czy obecnie, jednak jeszcze do końca ubiegłego wieku ten specyfik można była nabyć na krakowskich targowiskach. Ma wzmacniać odporność, zwłaszcza u tzw. cherlawych dzieci po antybiotykach :]
  • Morus 09.04.2021
    Bardzo prawdopodobne, nie wiem czy w Polsce, może gdzieś na zapadłej podkarpackiej prowincji, a najpewniej na Ukrainie i w wielu częściach Rosji coś takiego jest jeszcze praktykowane. Nasi wolą bardziej egzotyczne okazy, róg z nosorożca albo starta skorupa żółwia z Galapagos są środkami wiadomo na co;))
    Dzięki za komentarz befanko.
  • Grain 09.04.2021
    Chodzi o Podkowę Leśną, gdzie dyr. szkoły i rada pedagogiczna przegłosowała, ustaliła /jak zwał tak zwał/, żeby na wniosek rodziców zwracać się Agnieszka do ich syna, mimo zgłoszenia w USC przy urodzeniu płci męskiej i pełnych fizycznych cech.
    Głupawka co niektórych przebija sufit.
  • Morus 09.04.2021
    Dokładnie Grain. Dzięks za koment. Pozdrawiam.
  • Morus 09.04.2021
    Ciekawe, czy w dziewczęcej toalecie zainstalują pisuar.
  • Józef Kemilk 09.04.2021
    Zabawne, niestety do tego zmierzamy. Bezstresowe wychowanie, akceptacja wszystkiego z wyłączeniem dawnych nauk, prowadzi nas na manowce. Sorry lepszego, nowoczesnego świata. Więc ja oczywiście także się dostosuję. W końcu jak piesek dobrze ułożony, to nie ma czego się czepiać. Szkoda tylko, że gdzieś przepadł.
    Pozdrawiam piąteczką
  • Morus 09.04.2021
    Dzięks za koment, Józefie. To tylko Głupawka Leśna.
  • Onyx 09.04.2021
    Hmmm... Sam tekst jest dość zabawny, miło i płynnie się czytało, jednak widać tu pewną hmmm, inspirację, którą wskazał już Grain, i uważam, że może być po części szkodliwy dla osób transpłciowych. Gdyż w tekście mamy ukazane zaburzenie, a tożsamość płciowa która nie pokrywa się z płcią biologiczną, zaburzeniem nie jest.
  • Morus 09.04.2021
    Dzięki Nyksiu za miły komentarz. Ot, taka fotorelacja z bieżących wydarzeń, dla przemyśleń.
  • Onyx 09.04.2021
    Morus
    Fotorelacja? Dla przemyśleń? Jeśli tak, to tym bardziej szkodliwa dla osób transpłciowych. Tym bardziej, że przykład podany w opowiadaniu jest mistyczny, gdyż wątpię, że szkoła by się na takie coś zgodziła, ponieważ w opowiadaniu mamy przedstawione zaburzenie, a nie normalną transpłciowość. Natomiast w Podkowie Leśnej "znormalizowano" transpłciowość, co jest ogromnym ukłonem w stronę osób transpłciowych i krokiem ku ogólnej tolerancji osób LGBT
  • Morus 09.04.2021
    Nyksiu, w Głupawce Leśnej, wszelkie konfiguracji i pomysły są możliwe.
  • Onyx 09.04.2021
    Morus
    Bo co? Bo pozwolili transpłciowej osobie być sobą?
  • pansowa 09.04.2021
    Onyx I z tym właśnie ma autor problem.
  • Morus 09.04.2021
    Nyksiu, to pozostawiam do rozstrzygnięcia w sumieniach czytelników.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Ten tekst nie jest zabawny, jest przykry.
  • Onyx 10.04.2021
    cos_ci_opowiem to też, jestem tolerancyjna. Uznałabym go za dobry, jeślibym nie wiedziała, jakim wydarzeniem jest inspirowany ??‍♀️
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Onyx właśnie o to mi chodzi. Co prawda nie jestem pewien, czy dziesięciolatek może być pewien w 100% swojej transpłciowości, ale takie same teksty o Azorach i helikopterach padają również wobec znacznie starszych nastolatków i dorosłych ludzi, którzy raczej wiedzą, kim są.
  • Onyx 10.04.2021
    cos_ci_opowiem to zależy, jak ten dziesięciolatek jest dojrzały. I zgadzam się, próbowałam wytłumaczyć, że takie zachowanie jest zwyczajnie słabe, ale nie dociera
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Onyx I nie dotrze :/
  • Onyx 10.04.2021
    cos_ci_opowiem niestety
  • Morus 10.04.2021
    Dzięki za koment, ale trillery rzadko są zabawne.
  • pansowa 09.04.2021
    Skąd znam ten styl, dobór argumentów i postaci oraz kierunek narzucania przekonań poprzez zjadliwą ironię...
    No i sam kierunek tez znam...
  • pansowa 09.04.2021
    Mądrze mi ktoś napisał, że dopóki miałeś celinę byłeś umiarkowany.
    A teraz poszło: https://www.google.com/amp/s/www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/kraj/artykuly/8135870,pawlowicz-chlopiec-agnieszka-podkowa-lesna.html.amp
  • Morus 09.04.2021
    Serdecznie dziękuję pansowo za pełen przemyśleń koments. Ot, ironia, jak ironia.
  • pansowa 09.04.2021
    Morus Znana mi.
    Zasób treściowy i pojęciowy też.
  • laura123 09.04.2021
    Świetny tekst, który ukazuje do czego prowadzi podążanie za trendami. Głupieją ludzie w chęci bycia na topie.

    Zostawiam pięć.
  • Morus 09.04.2021
    Dzięks, za "świetny tekst", Lauro. Podążanie za trendami prowadzi do dyktatury.
  • Ant 09.04.2021
    Trendem może być skórzany pasek, albo spodnie dzwony. Możliwość bycia sobą nie jest trendem, a prawem człowieka.
  • laura123 09.04.2021
    Ant, trendem jest zatem naśladownictwo, czyż nie? A kiedy ludzie, za przeproszeniem, idą za innymi jak barany na rzeź, bezmyślnie, bo inni idą z wielkim szumem, więc trzeba dołączyć, żeby nie zostać w tyle, to nie jest to gonitwą za trendem?

    Sobą jest, kto chce być, nikt nikomu w tym nie przeszkadza, ale kiedy się z tym obnosi, to raczej na pokaz.
  • Ant 09.04.2021
    Każdy ma prawo do swoich poglądów. Inaczej byś mówiła, jakby ktoś zarzucił ci, że noszenie krzyża na szyi jest obnoszeniem się ze swoją religią
  • laura123 09.04.2021
    Ant, noszę krzyżyk, ale pod bluzką, żeby nikt tak nie pomyślał, bo po co?
  • Ant 09.04.2021
    laura123 słusznie
  • Morus 09.04.2021
    Wspaniały przykład. A przecież mogłaby Pani zażądać od dyrektorki swojej szkoły, żeby odmawiano wraz z Panią poranną modlitwę. Tylko Pani wstydliwie zachowuje swoje preferencje w tajemnicy, nie żąda fałszywej, wymuszonej akceptacji i współuczestnictwa. Akceptację, lub jej brak zyska Pani swoim zachowaniem, przykładem, a nie terroryzowaniem pozostałej społeczności, jak ktoś kto czuje się psem, żąda od innych, ze względu na swoją inność uznawania go za psa. Nie tędy droga.
  • Ant 10.04.2021
    Morus Jeśli ktoś chce być uznawany za psa to uznałbym to za chorobę psychiczną
  • Morus 10.04.2021
    Drogi Ancie, każdy ma prawo do zmiany tożsamości, to wcale nie jest chorobą psychiczną, porónywać się naszych braci mniejszych, dopóki taka osoba nie szkodzi innym i nie wymusza akceptacji dla swoich upodobań na innych. Prawo do zachowania własnej tożsamości jest prawem człowieka.
  • Ant 10.04.2021
    Morus Faktycznie, jest w tym dużo prawdy
  • Morus, Mam podejrzenia bycia małpą.
  • Morus 10.04.2021
    yanko wojownik 1125 to ma być coming out?
  • Morus, Raczej dreams.
  • Przez night time.
  • TseCylia 09.04.2021
    Kontrowersyjny, dobrze napisany tekst. Prowokuje do dyskusji, bez mentorskiego tonu, choć odnosi się do obyczajowości i ideologii.
  • Morus 09.04.2021
    Dziękuję, TseCylio za "dobrze napisany tekst", nutki prowokacji być może uniknąłem ,ale starałem się pokazać skutki tego wszystkiego. Pozdrawiam Cię ciepło.
  • Angela 09.04.2021
    Coraz lepiej panie autor, najpierw dzieci z in vitro nazywasz towarem, a teraz transpłciowość sprowadzasz
    do roli zaburzenia. Obrzydliwość i podłość, żeby nie napisać jedno wielkie G.
  • Morus 09.04.2021
    Bardzo Pani dziękuję za koments i szczere przemyślenia. Serdecznie pozdrawiam.
  • Dead_Dog 10.04.2021
    Angela, kiedyś chłop to był chłop, a baba to baba. Odkąd "nieheteronormatywni" zaczęli narzucać swoją "narrację" i żądać akceptacji dla swoich (s)ekscesów, wszystko się popieprzyło. A zaburzenia należy leczyć, a nie się z nimi obnosić.
  • Onyx 10.04.2021
    Osoby nieheteronormatywne chcą po prostu normalnie żyć, bez strachu przed pobiciem na ulicy, bo są LGBT+. Chcą normalnie zawierać małżeństwa, adoptować dzieci lub móc być po prostu sobą. A bycie LGBT+ chorobą nie jest
  • Angela 10.04.2021
    Tacy ludzie istnieli od zawsze (nie ma kiedyś a dziś), teraz zwyczajnie zyskali odwagę by pokazać się światu. I dobrze, że wreszcie przestali cierpieć w ukryciu. Największym zaburzeniem jest nienawiść i brak tolerancji.
  • Opalony Ernest 10.04.2021
    Onyx Nikt im nie broni żyć.
    Zawsze były osoby, które rodziły się nie w swojej skórze i zmieniały płeć.
    Zawsze byli mężczyźni kochający mężczyzn i kobiety kochającej kobiety.
    Problem w tym, że robi im się wrogi PR na tzw. Paradach
    Bo umówmy się widząc zgraję mężczyzn w lateksowych majtkach eksponujących rozmiar swoich genitaliów i innych w różowych sukienkach z pomponami w tym samym kolorze ozdobionych gigantycznymi sztucznymi rzęsami oraz kobiety w czarnych kombinezonach łączących ze stojącymi obok innymi paniami swoje języki, jakby z burdelu sado-maso uciekło przed gazem łzawiącym przebywające tam towarzystwo, nie zgodziłbym się na przyznanie praw do adopcji dzieci takim ludziom, tak samo jak i heteroseksualistom, którzy wyszliby na ulicę z gołymi tyłkami i akcesoriami, których używają w swoich burdelach. To jest eksponowanie burdelu, a nie homoseksualizmu, jako takiego, który w swojej normalności nie odbiega od heteroseksualizmu. Trzeba dużej dozy łajdactwa, aby publicznie prezentować homoseksualizm, jako burdelową aberrację.
    Homoseksualiści tak nie żyją, i jestem za tym, by mieli prawa do adopcji.
    Dzieci zamiast się kisić w domach dziecka, będą mieć rodzinę. A że dwie mamy albo dwóch tatów? I co z tego? A bywa, że dzieci wychowują same kobiety lub mężczyźni.
    Ważne, że będą kochane.
  • Opalony Ernest, Jezu, jestem w szoku. Dlaczego dziś strzelają? Słysze za oknem - dlaczego?
  • Onyx 10.04.2021
    Opalony Ernest dokładnie tak. Osoby LGBT, które tak wyglądają na paradach, tylko szkodzą normalnym osobom nieheteronormatywnym, gdyż potem społeczeństwo myśli, że każda osoba LGBT+ taka jest, co jest błędnym myśleniem
  • Morus 10.04.2021
    https://www.youtube.com/watch?v=ADzz-Rlkkfw
  • Onyx 10.04.2021
    Morus LGBT+ to nie żadna organizacja, LGBT+ to skrót od lesbijki, geje, biseksualiści, transpłciowi, a "+" to pozostałe orientacje
  • Morus 10.04.2021
    Kogo to obchodzi, Nyksiu. W Polsce co dziewięć minut umiera człowiek z powodu zawału serca. Na raka umiera 110.000 tysięcy osób.
  • Onyx 10.04.2021
    Morus rozmawiamy o osobach LGBT+, nie zmieniaj tematu
  • pansowa 10.04.2021
    Morus To nie jest tekst o chorych na raka, czy z zawałem.
  • pansowa 10.04.2021
    Klasyka w zmianie tematu.
    Doskonale znana.
  • Morus 10.04.2021
    Nyksiu, mój tekst nie dotyczy tych spraw, tylko przypadków, gdy ktoś czuje się kimś innym, niż jest. W tym konkretnym moim tekście osoba uważa się za psa. W tekście sugeruję, żebyśmy tworzyli przyjazne stanowisko dla takich osób. Stanowisko dyrektorki Głupawki Leśnej jest jak najbardziej godne pochwały.
  • Angela 10.04.2021
    Morus jak już, to poczytaj sobie statystyki samobójstw wśród dzieci i młodzieży LGBT+, spowodowane brakiem tolerancji otoczenia.
  • pansowa 10.04.2021
    Angela Na pewno to lewackie statystyki.
  • Angela 10.04.2021
    pansowa pewnie tak :)
  • pansowa 10.04.2021
    Morus Nie pieprz Pietrze...
  • Onyx 10.04.2021
    Morus ale porównywanie osób transeksualnych do zaburzenia jest zwyczajnie... Słabe
  • Morus 10.04.2021
    Szanowna Pani Angelo, z całego serca współczuję tym milionom powieszonych, odrzuconych, nie kochanych oraz wszystkim pozostałym. Pozdrawiam serdecznie.
  • Angela 10.04.2021
    Morus a znasz choćby jedną taką osobę? Gdyby tak było, to byś takich bzdur nie pisał.
  • Onyx 10.04.2021
    Angela no właśnie
  • pansowa 10.04.2021
    Angela Jestem pewien z kim mamy do czynienia, więc się nie dziw postawie.
  • Angela 10.04.2021
    Onyx ehhh ?
  • Morus 10.04.2021
    Nyksiu, jeśli człowiek odkrywa w swym ciele naturę psa, to jakie to zaburzenie. To całkowita normalka. Wokoło spotykamy na co dzień całą masę takich ludzi. Dajmy człowiekowi normalnie żyć i funkcjonować, tak jak dyrektorka placówki w GL to zrobiła. To chyba najwłaściwsze postępowanie umożliwiające samorealizację.
  • Angela 10.04.2021
    pansowa możesz mieć rację i w tym przypadku podzielam zdanie Wrotycz, dobrze że jest tylko jeden taki.
  • pansowa 10.04.2021
    Angela Mam. Przed nami jeszcze wzrost aktywności klona w duchu celinki, skoro mu ją zabrano.
  • Onyx 10.04.2021
    Morus nie, nie spotykamy całej masy. W sytuacji przedstawionej w tekście można dostrzec zaburzenie, nie wspominając o tym, że praktycznie nie jest możliwa taka reakcja szkoły ??‍♀️
  • Onyx 10.04.2021
    pansowa faktycznie wiele na to wskazuje
  • Morus 10.04.2021
    Nyksiu, tekstów literackich nie bierz za rzeczywistość. Hipotetycznie spotykamy różne przypadki samoidentyfikacji, więc opisałem tylko jeden z nich, który zdarza się powiedzmy, raz na kilkaset tysięcy osobników w populacji.. Które z tych przypadków mamy uznawać, jako zaburzenia, a które brać za normalność, ten problem zostawmy do rostrzygnięcia lekarzom. O ile są to tacy wybitni specjaliści, jak ci od pandemii koronowirusa, to jesteśmy w dobrych rękach i możemy na ich opiniach polegać z czystym sumieniem.
  • pansowa 10.04.2021
    Onyx Niektórzy twierdzą, że mam fobię.
    Za długo znam ten przypadek, aby nie wiedzieć, że mam rację.
    Kwestia czasu, kiedy wybuchnie w duchu oszołoma.
    Jest tu już jejjego martwy pies i jeszcze kilka innych.
    Na 10 nowych co najmniej 5 jest jego.
  • pansowa 10.04.2021
    Morus nie jest nowy, ale to była wersja light dopóki była celinka.
    Celowe wprowadzanie w błąd i oswajanie nas z tym nickiem.
    Teraz wróci stare.
  • Onyx 10.04.2021
    Morus nie biorę za rzeczywistość, próbuję tylko wytłumaczyć, że porównywanie zaburzenia do tranpłciowości nie jest za dobre ??‍♀️
  • Onyx 10.04.2021
    pansowa zobaczymy, choć wiele na to wskazuje, ciągle mam cichą nadzieję, że się mylisz, choć jest więcej niż pewne, że to Bogumił
  • pansowa 10.04.2021
    Onyx To on.
    Jego chorobliwy mózg produkuje właśnie różne wersje samego siebie.
  • Onyx 10.04.2021
    pansowa echhhh
  • Morus 10.04.2021
    Nyksiu, ja tylko napisałem tekst, dający szerokie pole do interpretacji i do dyskusji, a co kto na ten temat sądzi, nie mnie oceniać. Ilu ludzi, tyle opinii. Moja rola jako autora została spełniona, nie zamierzam tu się kłócić z czytelnikami, cieszę się z każdej opinii pod opkiem i każdego serdecznie pozdrawiam, zachęcając jednocześnie do czytania moich kolejnych tekstów, mam nadzieję że nie zabraknie mi weny.
  • pansowa 10.04.2021
    Morus Oby brakło, ale cudów nie ma.
  • Shogun 10.04.2021
    pansowa heh ?
  • Onyx 10.04.2021
    Morus sam przyznałeś, że inspirowałeś się wydarzeniami w Podkowie Leśnej ??‍♀️
  • Morus 10.04.2021
    Tak, ale akcja mojego opka toczy się w całkiem innej miejscowości i dotyczy innego przypadku. Zainspirowała mnie pozytywna reakcja dyrektorki i grona pedagogicznego, pełna empatii wobec tamtej dziewczynki.
  • Opalony Ernest 10.04.2021
    Morus A ja tu zastopuję tolerancyjność, bo są granice pewne.
    Na ten przykład dziewczynka lubi łazić z kolegami po drzewach i nie lubi warkoczyków
    Chłopczyca.
    Nie oznacza, že zaraz ma płeć zmieniać za namową pseudo psychologa.
    I refluks nie będzie szanował rzekomych praw człeka do czucia się chomikem, ino do psychiatryka zadzwoni.
  • Morus 10.04.2021
    Ernest masz rację, znam takie przypadki, znane są też z literatury, czy filmów, powstających na historiach autentycznych. Tylko, że dziś niektórzy próbują rozdmuchiwać to do rangi sensacji, co uważam za chore. Poza tym podejmowanie takich decyzji za głupiutkie dziecko też chyba nie halo. Problem medyczny stanowią raczej ludzie ideologizujący tego typu pojedyncze i rzadkie przypadki. I to jest smutne.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Opalony Ernest na oczy nie widziałeś takiej parady, powtarzasz za mediami. Tak samo, jak ja nie widziałem na oczy pielgrzymki, a na podstawie tego, co słyszałem mógłbym paplać, że księża na nich każą nienawidzić ateistów, a pod namiotami uprawia się przedmałżeński seks.
  • Opalony Ernest 10.04.2021
    cos_ci_opowiem W mediach właśnie można obejrzeć relacje z parad i pielgrzymek.
    Coś_ tam_ gadające uważa, że relacje wypaczone i refluks nie widział lateksów?
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Opalony Ernest Tak, relacje wypaczone i wybiórcze. Sam możesz sprawdzić, o ile covid nie pokrzyżuje planów organizatorów. Parę dziwadeł to nie jest całe LGBT.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Opalony Ernest I specjalnie napisałem o pielgrzymce, bo wiem o pielgrzymkach tyle samo, co Ty o marszach. :)
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Opalony Ernest Tyle że zawsze byli chłopcy bawiący się lalkami, jak i dziewczynki zajeżdżające resoraki. Na to też krzywo patrzono, a to przecież stare jak świat. Jeśli chłopiec i to nie taki mały mówi, że chciałby być dziewczynką, a dziewczynka chłopcem, to coś jest na rzeczy, choć nie wiem, czy należy aż tak poważnie traktować deklaracje dziesięciolatka. Natomiast jeśli to samo powie w wieku lat 14-15, to już jak najbardziej trzeba do tego podejść poważnie. Tak po prostu jest i tyle, niektórzy mają niezgodną płeć mózgu z fizyczną i należy to uszanować zamiast wypisywać o Azorach i helikopterach.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Aby było jasne, to że chłopiec bawi się lalkami, a dziewczynka resorakami i łazi po drzewach jeszcze nic nie znaczy. Ale jasne deklaracje to już co innego.
  • Shogun 10.04.2021
    I znowu tekst nacechowany politycznie i jeszcze nawet w najmniejszym stopniu nieobiektywny.
    Bez oceny.
  • Morus 10.04.2021
    Dzięki za komentarz, szanuję prawo do indywidualnego odbioru tekstu. Pozdr.
  • Paweł Banan 10.04.2021
    Mistrzostwo! Nie wiem czy powinienem się z tego śmiać, bo to wcale nie jest zabawne o czym piszesz, a jednak się uśmiałem czytając to. Spotęgowałeś promowane ostatnio idee mające na celu walkę z naturą człowieczą do granic absurdu. No ale niestety, takie mamy czasy kreowane przez media, influenserów, a ludzie to łykają.

    Pozdro:)
  • Morus 10.04.2021
    Dzięks za „Mistrzostwo”. Bardzo dobra analiza. Pozdr.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Nie wiem, jak można promować coś, co jest stare jak ludzkość, tj. niezgodność płci mózgu i fizycznej u niektórych osób.
  • Wrotycz 10.04.2021
    Niech Bóg Ci wybaczy, Autorze tego prymitywnego, chamskiego porównania sytuacji dzieci transseksualnych. Chcę wierzyć, że jesteś niedouczony, ale i tak licha to próba zrozumienia Twojego bezlitosnego podejścia.
    O toaletę w szkole się nie martw, nauczyciele mają wspólną dla obu płci, na pewno klucz udostępniają.
    Poczytaj, jeśli nie miałeś okazji zetknąć się z cierpiącymi dziećmi, z tragediami, które czasami kończą się samobójstwami.
    Daj sobie szansę na wrażliwość.
    https://www.medonet.pl/zdrowie/zdrowie-dla-kazdego,uzgadnianie-plci--aspekty-psychologiczne--prawne-i-medyczne,artykul,16873297.html
  • pansowa 10.04.2021
    Przecież napisałem, że jest tylko jedna kreatura, która ma podobnie tępą wrażliwość i prymitywny obraz świata (pomijając tych, co się tym tekstem zachwycili)..
    Udawała umiarkowanie, bo od wariactwa miała celinkę.
    Teraz wychodzi szydło z worka.
  • Wrotycz 10.04.2021
    Im mniej takich postaw, tym lepiej. Tu więc cieszę się ze zjawiska klonowania.
    Niestety mamy również atak sędzi i kuratorki... nie jest dobrze.
    Ale to się zmieni, Mirek.
  • pansowa 10.04.2021
    Wrotycz Oby.
    To straszne postawy obudowane ideologią i wiarą (z którą nic nie mają wspólnego).
  • Witaj Wrotysiu! Jakże Cię tu brakowało, czeba częściej przychodzić - koniecznie.
  • Wrotycz, Wrotusiu nie id tą niepoprawną drogą.
    pS
    Twój tato żyje? Się nielogiczne wydaje.
    Janczarka któren tam poległ - znał by może?
    Na bunkry jak poszli, taki z mej rodziny on trochu.
  • Morus 10.04.2021
    Wrotycz, dzięks, masz prawo do swoich subiektywnych opinii, na tym polega wolność słowa. Każdy koments czytelników wnosi wiele do dyskusji. Pozdrawiam ciepło.
  • Wrotycz 10.04.2021
    Morus, uważam, że nie masz prawa sprowadzania błędów natury (!!!) do wykreowanego obraźliwego absurdu w tekściku tylko subiektywnym. Dość indoktrynacji ludzi, którzy nie mają pojęcia na czym sprawa polega. Stąd mój obiektywny protest, dość już prześladowań dzieci transseksualnych, czynienia im krzywdy, przysparzania cierpień. Że czynią to ich rówieśnicy... można zrozumieć, ale ludzie dorośli, ludzie pióra?!
    Ja rozumiem, że portal dzięki takim jak Twoja postawom prowokuje do polemik i kłótni, ale są granice prowokacji. Krzywda wyrządzana dzieciom to limes nieprzekraczalny.
    A Ty to zrobiłeś.

    _________
    Yanko, Ciebie długo tu nie było, ja nigdy nie odeszłam :)
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    Wrotycz Nastoletni homoseksualiści mają w Polsce prze**bane, więc trudno oczekiwać, że w tym społeczeństwie transseksualiści będą mogli być sobą, skoro homoseksualizm to dla niektórych nadal zboczenie i wymysł. A księża (niejednokrotnie homoseksualiści) tylko dolewają oliwy do ognia.
  • SwanSong 10.04.2021
    Czyli problemem jest rzadki przypadek odmiennej psychiki u osób transpłciowych, a problemem nie są dziwne stany psychiki objawiające się wiarą w wymyślone żydowskie zombie sprzed 2000 lat?
    Spoko.
  • Dead_Dog 10.04.2021
    Wiecęj szacunku, faszysto.
  • SwanSong 10.04.2021
    Dead_Dog
    Nie
  • Dead_Dog 11.04.2021
    SwanSong no tak, faszyści nie szanują niczego. Rzymski salut ci w oko.
  • Shogun 11.04.2021
    Dead_Dog ????
  • SwanSong 11.04.2021
    Dead_Dog
    Przykro mi, że nie czujesz niczego.
  • piliery 10.04.2021
    Zabawne opowiadanko choć wieje w nim grozą. Konsekwencje takich decyzji rzadko kto dostrzega bo to przecież wszystko w imię specyficznie pojmowanej tolerancji. Moda na leki które są gorsze od choroby panuje nie od dziś i pewnie będzie się rozwijać. Do czasu.
  • Tjeri 10.04.2021
    Naprawdę zabawne?
    To pogratulować!
  • Morus 10.04.2021
    Dzięks, dlatego dodałem do kategorii triller. Jak ktoś szuka horroru, zazwyczaj wchodzi do kategorii śmieszne.
  • piliery 10.04.2021
    Tjeri Jak doczytasz to nie tylko zabawne. :)
  • Tjeri 10.04.2021
    piliery Doczytałam.
    Po Tobie spodziewałam się więcej. Przykre.
  • Morus 10.04.2021
    Tjeri pod Twoim ostatnim tekstem wpisuje się osoba, która założyła konto o podobnej nazwie i awatarze do mojego, zmuszając mnie do zmiany mojego dotychczasowego awatara. Z tym nickiem, ani userem nie mam nic wspólnego.
  • Tjeri 10.04.2021
    Morus, Dzięki za info, Celina :))
  • Morus 10.04.2021
    Tjeri, nie wiem czy Celina, czy Genowefa, czy Józek, mało mnie to rusza, w każdym razie nie jest to moje konto.
  • piliery 10.04.2021
    Tjeri Rozczarowania cudzymi poglądami. Dla mnie to codzienność ale i radość że nie wszyscy myślimy tak samo. Widzę w tym wiecej szans na rzeczywiste porozumienie. Powszechana zgoda zawsze jest kłamstwem. Szkoda tylko że nie jest nas stać na wzajemny szacunek.
  • Tjeri 10.04.2021
    Morus dzięki za info, pozdrawiam :)))
  • Tjeri 10.04.2021
    piliery... Bądź kim jesteś. A moim rozczarowaniem się nie przejmuj. Jestem moralnie wymagająca.
  • piliery 10.04.2021
    Tjeri Dobrze ze myślisz dobrze o sobie.
  • laura123 10.04.2021
    piliery świetna riposta. Gratuluję!
  • Tjeri 10.04.2021
    piliery wręcz przeciwnie. Myślałam dobrze o Tobie.
  • cos_ci_opowiem 10.04.2021
    To jakie leki są lepsze od tych proponowanych w ramach "mody"?
  • Tjeri 10.04.2021
    piliery uu, Laurka pochwaliła. Fajnie, nie? :)
    A mnie przykro. Mialam Cię za mądrego człowieka. Tak szczerze.
    Ale każdy ma prawo się mylić.
  • Shogun 10.04.2021
    cos_ci_opowiem pewnie elektrowstrząsy i lobotomia ;)
  • laura123 10.04.2021
    Tjeri uuu, ''moralnie wymagająca'', a na usługach ''niemoralny pansowa'' - można zdechnąć ze śmiechu. Tjeri, jak pijesz, nie pisz!
  • Tjeri 10.04.2021
    laura123 nie interesuje mnie Wasze bagno. Ale dobrze Ci życzę. Bądź zdrowa. Tylko trzymaj się z daleka.
  • laura123 10.04.2021
    Tjeri jakie ''nasze'' Ty w nim siedzisz po uszy, ale zza meblościanki, tak bezpieczniej, co nie?
    Też Ci zdrowia życzę. Duuużo!
  • Tjeri 10.04.2021
    laura123 dziękuję. Szczerze współczuję, Lauro.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Shogun Raczej gnębienie, poniżanie i bicie, żeby przypadkiem pedał czy tranzystor nie wpadł na to, że w dorosłym życiu może żyć normalnie między ludźmi i się ich nie bać. Religijni psychopaci zawsze na coś optymalnego wpadną w imię swojego miłosiernego boga.
  • laura123 11.04.2021
    Tjeri kąsasz... czyżby pansowa poszedł w tango z Ernestem? No, przykre, ale wróci... przeczekaj!
  • piliery 11.04.2021
    Tjeri Argumenty ad personam w takiej dyskusji. Jak je moralnie oceniasz?
  • Tjeri 11.04.2021
    piliery Ty przeciw Laurze?
    Spoko, Piliery. Masz prawo do własnego zdania.
  • Shogun 11.04.2021
    cos_ci_opowiem niestety, nie ma gorszego fanatyzmu i zatwardziałego umysłu od religijnych fanatyków. Zrobią wszystko, aby postawić na swoim i "wybić" z głowy homoseksualistom transseksualistom wizję normalnego życia w przyszłości.
  • Tjeri 11.04.2021
    Szczerze,bo zabrzmiało złośliwie. Nie mam prawa oczekiwać po Tobie myślenia podobnego do mnie.
  • piliery 11.04.2021
    Tjeri Nie wtrącam się w rozmowy których tła nie rozpoznaję. Pisałem w odpowiedzi na Twoje słowa.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Shogun Dopóki nie trafią na podobnych sobie fanatyków, niekoniecznie religijnych. Ale nie będą to LGBT. Przecież jak płaczą do dziś za represje komunistyczne i uważają, że z tego powodu im się wszystko należy.
  • Shogun 11.04.2021
    cos_ci_opowiem tak, trafi kiedyś kosa na kamień. Eee, od tych "represji" to oni niezbyt ucierpieli, lecz rozdmuchują to jak niewiadomo co, dla własnych korzyści oczywiście.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Shogun Za Stalina to może rzeczywiście cierpieli, ale później... Później to była symbioza dwóch totalitaryzmów.
  • Shogun 11.04.2021
    cos_ci_opowiem za Stalina tak, ale długo to nie trwało, a później wiadomo... układy, układziki i wszystko w szachu trzymali.
  • Tjeri 11.04.2021
    piliery nie mam prawa Cię oceniać.
    Może masz powody tak właśnie myśleć.
    Powiem Ci jedno: Wyśmiewanie się z dzieci, które urodziły się nie w tym ciele co trzeba jest niskie. Bardzo niskie.
    To nie jest kwestia mody, czy czasów. To straszna tragedia. A ludzie, którzy tym grają, to straszne prymitywy. Po Tobie oczekiwałam więcej.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Shogun Co im nie przeszkadza bóldupić w nieskończoność.
  • Tjeri 11.04.2021
    No i wyszło, że jednak oceniam.
    Wbrew sobie.
  • piliery 11.04.2021
    Tjeri Wyśmiewanie się z dzieci? Tez uznaję za niegodne. W tym opowiadaniu dostrzegam jednak coś innego. To satyra na głupotę politykierów (dyrektorzy szkół tez bywają politykierami) którzy nie są zdolni rozpoznać logicznie sytuacji i stosują rozwiązania których skutki są łatwo przewidywalne - w rezultacie szkodzą tym którym miały pomóc.
  • Tjeri 11.04.2021
    piliery Twoje zdanie. Twoje prawo.
    Moje rozczarowanie.
  • Tjeri 11.04.2021
    Ech.
  • Tjeri 11.04.2021
    piliery wierzysz, że umysł może być w opozycji do ciała? Znaczy że można urodzić się nie w tym ciele co trzeba?
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Tjeri taki umysł trzeba leczyć.
  • Tjeri 11.04.2021
    Dead_Dog, wiem..., Celinko. Jednaka nie wszyscy są.faszystami, jak Ty. Żyj sobie w spokoju, Celinko.
  • Angela 11.04.2021
    Tjeri nie szarp się z nimi, wypowiadają się o czymś, o czym tak naprawdę nie mają
    bladego pojęcia. Tyle wiedzą, ile gdzieś tam przeczytali.
  • piliery 11.04.2021
    Tjeri To nie kwestia wiary. To kwestia wiedzy. Amerykańskie doświadczenia z dziećmi, prowadzone w tym zakresie, doprowadziły do strasznych tragedii. Niestety.
  • Tjeri 11.04.2021
    Angela nie szarpię.
    Celina to dno. Ale o Pilierym mam dobre zdanie.
  • Tjeri 11.04.2021
    piliery bardzo mi przykro w takim razie. Nie kontynuujmy.
  • Shogun 11.04.2021
    cos_ci_opowiem ano nie przeszkadza, bo przecież trzeba chapać władzy, więcej i więcej.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    I domagać się wciąż więcej kasy, wpływów i przywilejów. Kosztem wszystkich innych.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Niech najpierw udowodnią, że odbytnica służy do tego samego co pochwa.
  • Angela 11.04.2021
    Dead_Dog księża pedofile nie mają w tej materii wątpliwości.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Angela idealne podsumowanie tych rozważań xD.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Angela również rabini, psycholodzy, marynarze, i górnicy, i hutnicy...
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Dead_Dog psycholog, marynarz, górnik i hutnik po takim czynie i procesie z nim związanym idą wprost do pierdla. I bardzo dobrze. A ksiądz? Do innej parafii. Najlepiej wiejskiej, w religijnym regionie, żeby miał nowe ofiary pod... ręką, powiedzmy.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Angela mnie we wczesnych latach 80-tych na koloniach molestował nauczyciel. Zapewne członek ZNP a może i PZPR.
  • Angela 11.04.2021
    Dead_Dog hmmm, od kiedy to górnikowi powierzamy duszyczki naszych dzieci?
    Coś ci się pomyliło, duszpasterz winien być kryształowo czysty, skoro Bogu ślubował...
  • Tjeri 11.04.2021
    Angela, to przeca Celina...
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Tjeri Kto to ta Celina, bo nie jestem na bieżąco w tutejszych telenowelach?
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Angela a ty jesteś kryształowo czysta? Nie bronię przestępców i wkurwia mnie zamiatanie pod dywan. Zwłaszcza, że JESTEM katolikiem.
  • Angela 11.04.2021
    Tjeri wiem ( :
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Tjeri no właśnie - kto to???
  • Tjeri 11.04.2021
    Zbanowali ją, więc ujawnia się w Morusie i innych nickach. Chory umysł, chore potrzeby.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Tjeri i to niby ja mam być Celiną? Posrało tu kogoś?
  • Angela 11.04.2021
    Dead_Dog ja Bogu nie ślubowałam, ale niewiele mam sobie do zarzucenia.
  • Tjeri 11.04.2021
    cos_ci_opowiem
    To taki chory człowiek.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Angela a ja sobie mam mnóstwo.
  • Tjeri 11.04.2021
    Dead_Dog bądź zdrów :).
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Tjeri Ja z tej serii pamiętam tego typka Indri, to ta sama osoba? Chociaż on, z tego co pamiętam, był dość zacięty na swoich poglądach, ale skłonny do dyskusji.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Tjeri dziękuję, zdrowie dopisuje.
  • pansowa 11.04.2021
    Dead_Dog Jest równie głupi, czy jeszcze głupszy?
    Oto jest pytanie Tjeri.
  • Angela 11.04.2021
    Dead_Dog a wystarczy przestrzegać nauk Jezusa, bo był samą miłością i nikogo nie odtrącał.
  • Angela 11.04.2021
    cos_ci_opowiem tak, ta sama.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    cos_ci_opowiem przecież tu też jesteś zacięta. I wszyscy, którzy w każdym, kto ma inne poglądy, widzą jakąś mityczną Celinę.
  • pansowa 11.04.2021
    cos_ci_opowiem
    Ten typ ma dziesiątki avatarów i stara się grać ciągle kogoś innego.
    A kończy sie jak zwykle.
  • Angela 11.04.2021
    pansowa : )
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Angela ale też mówił "nie grzesz więcej".
  • Tjeri 11.04.2021
    cos_ci_opowiem
    To ten sam chory człowiek.
    Utrzymywał masę nicków "na wszelki wypadek". Chora jednostka.
  • pansowa 11.04.2021
    Angela Bez zmian.
    Pisałem, że długo nie wytrzyma, ale niektórzy mieli wątpliwości i sugerowali mi fobię :)))
  • Angela 11.04.2021
    Dead_Dog było też coś o rzucaniu kamieniem : )
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Dead_Dog mógłbyś/mogłabyś zwracać się do mnie zgodnie z moją biologiczną i psychiczną płcią? XD Dziękuję!
  • Tjeri 11.04.2021
    Dead_Dog tak. Właśnie Ty.
    A cały świat posrany, co zrobić.
  • Ant 11.04.2021
    Dzień dobry. Widzę jakaś ożywiona rozmowa to przybyłem zobaczyć
  • Dead_Dog 11.04.2021
    cos_ci_opowiem a jakiej to płci jesteś? Mamy ich teraz tyle.
  • Angela 11.04.2021
    pansowa czyli znowu wesoło.
    Dobrze, pasowałoby raz w tygodniu się wyspać.
    Dobranoc Wszystkim.
  • pansowa 11.04.2021
    Ant Mówiłem, że wróci. :)))
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Dead_Dog tą numer 2137.
  • pansowa 11.04.2021
    cos_ci_opowiem Ma celinka parę, no nie? :)))
  • Tjeri 11.04.2021
    Ant, tu tylko duchów wywoływanie i faszyzmu rozpoznawanie. Czyli Bogumiła po banie powroty :).
    Lepiej zmilczeć z daleka.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    pansowa no to jest cholernie "śmieszne", że potępia homoseksualistów i osoby transpłciowe, a sam podpisuje się to męskim, to żeńskim pseudonimem. Albo zdrowy pojeb, albo świetny troll.
  • pansowa 11.04.2021
    cos_ci_opowiem I jedno i drugie.
    Niestety, kurczące się portale kondensują podobnych świrów.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    pansowa Kurczące? Tutaj tętni życiem, tylko brakuje porządnej moderacji, dlatego takie cudo sobie używa.
  • pansowa 11.04.2021
    cos_ci_opowiem Raczej nie literackim życiem jak widać.
  • Angela. Nie czeba spać, czeba walczyć.
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Dobra, koniec, nie zamierzam się tłumaczyć z tego, że nie jestem wielbłądem .
  • pansowa 11.04.2021
    To spadaj
  • Dead_Dog 11.04.2021
    pansowa spierdalaj cioto
  • Ant 11.04.2021
    Gdyby mnie ktoś o takie coś oskarżał to bym dla zabawy przyznał, że nim jestem
  • Dead_Dog 11.04.2021
    Ant macie posrane w tych pustych łbach.
  • pansowa 11.04.2021
    Dead_Dog Miałeś nam zrobić przyjemność i stąd iść.
    I nie zasrywać portalu :)
  • Ant 11.04.2021
    Troszkę to nie na miejscu. Czemu tak agresywnie do mnie piszesz?
  • Tjeri 11.04.2021
    pansowa nie denerwuj faszysty
  • pansowa 11.04.2021
    Ant Pewnie pijany.
    On zawsze robił takie jazdy u mnie na fleku.
    Wczoraj jeden, dziś drugi ma parcie.
  • pansowa 11.04.2021
    Tjeri Nio :)))
    Idu spać.
  • cos_ci_opowiem 11.04.2021
    Dead_Dog jak posrane, to nie w pustych, logika szwankuje, ale to u religiantów normalne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania