Gnoza perpetualna.

Disclaimer: osoba, pisząca te słowa, nie ma niczego wspólnego z poglądami, zawartymi w poniższych tekstach!

 

I. "Dobre" czyny są od tysięcy lat badane na różne sposoby i wykorzystywane wówczas, gdy mnożą się doniesienia o przemocy w rodzinach. Na mocy szczególnych założeń winno być to przedstawiane bez upiększeń i idealizacji, które zdążyły się już zadomowić w mediach oraz różnych instytucjach. Na mocy tych samych założeń* gnoza perpetualna sankcjonuje pierwotne znaczenie słowa "magia". Pomiędzy jej wyznawcami zaś unika się spoufalania i zadawania gwałtu.

______

* Wielkim głosem pytamy: jakich?

 

II. Kiedy władze państwowe powracają do pomysłów swych prekursorów, Jaldabaoth woła nieustannie "żartuję!" i poprzez wymuszone zaufanie prowadzi nawet największych buntowników do żalu za "grzechy". Teolodzy twierdzą, że taka jest cena wolności istot żywych i umysłów. Tu trzeba dobitnie wyłożyć: bluźnierstwo to nie będzie darowane w tym życiu ani żadnym z przyszłych. "Zaprawdę powiadam wam, że moim zdaniem, jakie dla mnie zastrzegliście, mądry swą wiedzę pomnaża, słuchając." (D 89, 12)

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania