Poprzednie częściGnoza perpetualna.

Gnoza perpetualna: epifania czy schizofrenia?

Każda prawdziwa wiedza i umiejętność są obce nawet we własnym kraju. "Jako słusznie wieszcz zauważył, ośmielę się rzec, iż człek żaden zaprzeczyć temu nie może." Jeśli taki osąd wyszedłby od strony mesjasza, nie dziwiłby gdyby tetragrammaton w formie YHWH był zagrożony utratą "zbawienia". Niestety daje nam to wgląd w doświadczenie życia trynitarnego w bóstwie i nakłania do przyjęcia bardzo szczególnego prezentu, niekoniecznie za darmo. Takie bez mała kupieckie podejście można przenosić na sprawy wiary, ale nie idzie to w parze z integralnym głoszeniem nauki katolickiej. "Tego z uporem jako dorośli się dzierżą, a zanim zrozumieć zdołają, kim są i po co do mnie przychodzą, wiele przeciw tobie zdziałać przy pomocy przesłanek rozumowych też nie mogą."

______________

Od spisującego: tak czy siak- a kysz!

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (2)

  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    No, to "a kysz" odnosi się do tego z dużej litery Kościoła? Ja jednak mam do Niego spory szacunek. Oczywiście wybrałbym raczej Voodoo na osobistą religję, ale katolicyzm też jest prawdziwy, bo dzieje się w nim magja... Faustyna czy inni byliby szamanami w normalnych czasach... Wybacz moją ignorancję i generalne niezrozumienie o czym piszesz, zerknę na inne Twoje texty, może będą bardziej przystępne.
    Pozdrawiam ?
  • Ernest Tudonyi dwa lata temu
    "A kysz" dotyczy wszystkiego, co każe mi się przyjmować "na wiarę" bez żadnych dowodów możliwych do sprawdzenia własnymi zmysłami. A to, co przeczytałeś, to nieprzyjemna zabawa plus minus literacka w proceduralne generowanie tekstu. Przyznam, że to, co się wylosuje, bywa nawet dla mnie zaskakujące. ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania