Gościć Anioła

                                          Opowiadanie dedykuję pamięci Babci  Alinki

 

„Człowiek miarą wszechrzeczy” Protagoras

 

– Błagam księdza, błagam! Niech ksiądz odprawi nad moim mężem egzorcyzmy! – kobiecie w średnim wieku, mieszkającej we wsi Kości Wielkie, ręce trzęsły się z nerwów.

– Ależ spokojnie! – Ksiądz próbował załagodzić sytuację. – Muszę wszystko na spokojnie rozważyć. Na początku trzeba wykluczyć chorobę psychiczną. Czy mąż już kontaktował się z psychiatrą?

Kobieta złapała się za łeb.

– Ksiądz to chyba z byka spadł; mąż opętany, a ja go mam jeszcze wozić po szpitalach?

– Takie są procedury! Pretensje do papieża!

– Papież jest w Rzymie, psychiatra w Warszawie, a ksiądz w Kościach Wielkich. Chodźmy do mojego męża. – Kobieta była wyjątkowo uparta.

Chcąc nie chcąc ksiądz zgodził się na jej prośbę i przeszli do drugiego pokoju. Mąż siedział na tapczanie niczym leń w wierszu Brzechwy, poderwał się jednak na widok duchownego.

– Dobrze księdza widzieć! – przywitał się radośnie – Bardzo potrzebuję kontaktu z przedstawicielem kościoła. Odwiedza mnie anioł, sługa Boży!

– Głupi ty! – Żona syknęła – To nie anioł, tylko diabeł! A ty jesteś przez niego opętany, zaraz ksiądz ci odprawi egzorcyzmy i będzie po sprawie!

Słysząc to mężczyzna aż poczerwieniał.

– Ty podła grzesznico! Nazywasz Bożego wysłannika diabłem! Będziesz się smażyła w piekle!

– Uspokójcie się ludzie! – Ksiądz czuł, że znalazł się między młotem a kowadłem. – Mi to bardziej wygląda na schizofrenię!

Gdy już wszyscy ochłonęli, mężczyzna zaczął opisywać wizyty tego, jak to nazywał, anioła.

– Przybywa do mnie zawsze o północy. Modli się i prosi o święte rzeczy.

– Niby o co? – Księdza to nawet zainteresowało.

– O to, żebym odnalazł ciało św. Jana spod Gruszy.

– Nie ma takiego świętego! – Ksiądz wytrzeszczył oczy.

– To zapomniany święty, a ja mam od Boga misję przypomnieć o nim światu.

– Misję to masz od szatana, idioto! – Żona była naprawdę zdenerwowana.

Ksiądz westchnął i powiedział:

– Tego diabła to możemy już z pewnością wykluczyć. Opętany reagowałby ze wstrętem na kościelną symbolikę, poza tym samo przesłanie jest nietypowe dla tego typu przypadków. Trzeba nazwać sprawę po imieniu, mówi pan od rzeczy, gdyż jest chory psychicznie. Teraz musimy tylko powiadomić służbę zdrowia.

Słysząc to małżeństwo równocześnie zerwało się na równe nogi.

– Teraz rozumiem! – krzyknął gospodarz. – Chcą moje święte wizje przedstawić jako wariactwo! To diabelska sztuczka!

– Diabeł udaję chorobę, żeby nie dopuścić do egzorcyzmów! Niezłe sztuczka tego złego! – żona była coraz bardziej wzburzona.

W pewnym sensie jednak, z czymś się wreszcie zgodzili.

Ksiądz zaś westchnął:

– Zaraz samemu zwariuję i to nie z powodu diabelskiej sztuczki!

– Wrabiają mnie jak św. Faustynę! – maż coraz mocniej szedł w swojej obronie.

– To zrobi ksiądz ten egzorcyzm, czy nie! – gospodyni nie tyle pytała, ile próbowała wymusić  decyzję.

– Idę zadzwonić do Tworek! – ksiądz wcale nie miał zamiaru odprawić rytuału.

– Słuchaj głupia babo: czy gdybym był opętanym a nie wybranym przez Boga człowiekiem,  to byłbym w stanie zrobić to!

Po tych słowach demonstracyjnie mąż złapał krzyż i go pocałował.

Widząc to, jego żona załamała ręce.

– Opętany dokonał profanacji! Ratunku!

– Ratunek – dobry pomysł! – pomyślał sobie ksiądz i wybiegł.

Historia podzieliła mieszkańców wsi Kości Wielkie. Jedni mieli mężczyznę za opętanego, drudzy za proroka, trzeci za wariata. Oczywiście z czasem sprawa przycichła. Jednak każdy z trójki głównych bohaterów pozostał przy swoim.

Spytacie, który z nich miał rację? Przecież to nieważne. Dla ludzi nie liczy się prawda. Liczy się tylko własna opinia.

Marek Adam Grabowski                                                       

Warszawa 2022

Helikopter 12/2022

https://opt-art.net/helikopter/12-2022/marek-adam-grabowski-goscic-aniola/

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (108)

  • Noico1 ponad rok temu
    Zapomniałeś Marku, że w każdej ankiecie badającej opinię publiczną na jakiś temat istnieje jeszcze czwarta grupa, tzw. niezdecydowanych, czyli nie mających żadnego zdania na taki temat. I ci być może są najuczciwsi. Nie można ich wrzucać do jednego worka z pozostałymi i potępiać, co zapewne było Twoją intencją w tym utworze.
  • Noico1 ponad rok temu
    err. na dany temat.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Owszem jest opcja czwarta. Pozdrawiam
  • rozwiazanie ponad rok temu
    Marek, dobry tekst.:)) 5. Pozdrawiam ?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dziękuję!
  • Tjeri ponad rok temu
    Hehe, dobre!
    A to rozbrajające: "żebym odnalazł ciało św. Jana spod Gruszy".
    To potencjalny zaczątek nowego rozdziału opowieści o Kościach. Poszukiwania świętego znaczy. :) Duuże możliwości :)).
    Dobrze się czytało!
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Ten fragment o św. Janie niby mało ważny, ale robi wrażenie. Pozdrawiam ciekawią mnie twoje oponie o https://www.opowi.pl/zona-i-corka-a81172/ i https://www.opowi.pl/zimowy-ludzik-a81072/
  • MartynaM ponad rok temu
    Ja bym ''zaraz sam zwariuję' zapisała.
    Pozdrawiam 5
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dziękuję!
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Prawda się nie liczy, chyba że jest moja?. Tak na marginesie ostatnio czytałem wywiad z osobą, która rozmawiała z osobami skrzywdzonymi przez egzorcystów. Ciekawe spojrzenie.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dzięki. Możesz dać link do tej rozmowy. Pozdrawiam
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski https://wiadomosci.wp.pl/pieklo-istnieje-na-ziemi-a-diabel-w-nim-ma-twarz-egzorcysty-6857502164814752a
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk dziś można napisać każdą bzdurę, praktycznie nieweryfikowalną, podobnie jak było z oskarżeniem kardynała Pella. Jaki jest sens we wklejaniu i cytowaniu takich głupot. Widziałem tę prośbę Marka i zastnawiałem się co wkleisz. Obstawiałem 50% ba 50%, onet albo wirtualną.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 staram się patrzeć na wszystko z różnych stron.
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk to tak jakbyś wybierał między propagandą sowiecką, a z drugiej strony nazistowską. Według obu "stron" gułagów ani obozów śmierci nie było, byli za to źli Polacy przeprowadzający holokaust, przed którym ofiary gorliwie bronili dzielni niemieccy i sowieccy żołnierze. Wystarczy wejść na główną onetu, czy wirtualnej, by średnio rozgarnięty człowiek zorientował się, że ma do czynienia z morzem szamba, a nie z żadną stroną. Znam wiele świadectw rzeczywistych, a nie zmyślonych udanych egzorcyzmów. No chyba, że to były takie egzorcyzmy, które jakiś redaktor faktu, albo tefałenu zorganizował, z wynajętymi aktorami na potrzeby tekstu propagandowego.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 z twojego punktu widzenia, korzystna jest wiedza, jak "wróg" przedstawia zdarzenia. Z mojego mogę czerpać wiedzę, że w każdym obszarze mogą być przegięcia. Tak na marginesie nie bierzesz pod uwagę, że egzorcysta także może być opętany?
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk na onecie, wirtualnej, czy we wszystkich podobnych szambach praktycznie nie spotkasz innego księdza. Nie trzeba czytać, żeby wiedzieć, co tam się pojawia. Dla nich wszyscy katolicy są opętani, bo nie wierzą w złotego cielca, którego oni wyznają, tylko w Boga. Więc napiszą tysiące kłamstw, podlanych jakąś jednostkową prawdą dla uwiarygodnienia, by zniszczyć to co dobre.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 jest też film. Nie wierzysz, że egzorcysta może zostać opętany lub zostanie nim nieodpowiednia osoba. Najłatwiej zniszczyć organizację od wewnątrz. Tak chyba wygląda sytuacja z Kościołem. Koń trojański zawsze na czasie.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Józef Kemilk , W życiu bym do egzorcysty nie poszedł, ale Bogumił może powinien, bardzo ma symptomy.
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk państwa też się w ten sam sposób niszczy, organizując imprezy i nagrywając filmiki, jak słynne urodziny Hitlera z wynajętymi aktorami. Tylko ciężki idiota jest w stanie uwierzyć, albo widz tych mediów, że w państwie w którym naziści zabili 6 milionów ludzi i ograbili niemal wszystkich obywateli ktoś normalny może czcić Hitlera.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Noico1, "Tylko ciężki idiota jest w stanie uwierzyć, albo widz tych mediów, że w państwie w którym naziści zabili 6 milionów ludzi i ograbili niemal wszystkich obywateli ktoś normalny może czcić Hitlera."

    Oto słowo propagandy.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Noico1.

    PS

    Normalny nie może, toteż nikt Ciebie i kolegów nie posądzą o ten stan.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Tj o normalność.
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk i jeszcze coś fajnego na dobranoc Józefie.

    https://m.youtube.com/watch?v=c_2-RhD_rT4
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 te "urodziny Hitlera" były żenujące, ale nie odchodźmy od tematu.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 tak się niszczy - racja. A kościół przegapił w 89 roku szansę na oczyszczenie. Mógł wywalić TW, którzy byli szantarzowani za różne występki. Nie zrobił tego (i wciąż nie robi) tak więc zbieramy tego owoce.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 tego jest cały cykl
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Józef Kemilk wywiad dość tendencyjny. Nawet jeśli są prawdziwe to autor powinien zaznaczyć, że są sprzeczne z oficjalnymi zasadami przeprowadzania egzorcyzmów w Kościele Katolickim. Sam dokument "egzorcyzmy polskie" wzbudza kontrowersje.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Jeśli kogoś interesuje profesjonalna wiedza to polecam https://www.youtube.com/watch?v=s1Pbh9gIMH4&list=PLFn1VIsptN2JiUG5Fwr_at87TLCVmTrJI
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk to nie było do końca możliwe, bo oni byli nadal chronieni przez sb, współpracowali z różnych względów, dla idei mało którzy, na większość sb miała haki, jakaś jazda po pijanemu, wypadek lub jakieś ekscesy obyczajowe. Część współpracowała za zgodą miejscowych biskupów, bo była szantażowana lub zmuszana. Niektórzy myśleli, że czynią dobrze, jak było w przypadku jednego z kapelanów Hubala, tego młodszego ks. Ludwika Muchy. W jego przypadku zależało mu na zgodzie władz na nauczanie religii, pozwolenia na remonty kościołów. On akurat autentycznie chodził po domach i nawracał komunistów, co podobno w dwóch przypadkach mu się udało. W sumie jako TW nie robił nikomu krzywdy, a działał dla dobra Kościoła. Najgorsi byli TW, na których sb miało haki obyczajowe, które są wyciągane dopiero dzisiaj, po kilkudziesięciu latach. Przemalowani na rzeczników zboczeńców neokomuniści uruchomili te haki w filmie Sekielskich. Obłuda Sekielskich polega na tym, że widzowie tego filmu nie podali zostali poinformowani, że to byli agenci komunistycznej bezpieki w Kościele, ci niby pedofile. Ten film udowadnia tylko to co napisałem wyżej, że nie warto wierzyć takim obłudnym stacjom, czy portalom, jak tvn, wp, onet. Tych nieżyjących już pedofilów teraz piętnują, a do końca życia płacili im granty za donoszenie na kolegów i znajomych.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 i o tym mówię, mogli oczyścić kościół. Koszt byłby duży, ale zyski większe. A tak mamy co mamy
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski Nie mówię, że nie tendencyjny. Jednak inne spojrzenie i pewnie prawdziwe. We wszystkim trzeba zachować umiar i rozsądek
  • Noico1 ponad rok temu
    Teraz inne już problemy ma Kościół, schizma w kościele niemieckim, holenderskim i nie tylko, diabeł na tronie piotrowym, to jest wyzwanie. Niby bywali już papieże gorsi od Franciszka, ale nie wiem czym to się skończy. Oczywiście wiary ludzi prawdziwie wierzących w Boga żadne skandale i ekscesy nie odstręczą od wiary, bo nie dla księdza katolicy chodzą do kościoła, ale żeby pokazać światu co i kto się naprawdę liczy.
    A metody uderzania w kościół neokomuna, nazywana zbiorczo obecnie lewactwem ma różne, wszelkiego rodzaju populizmy dla ubogich. Uderzają zarówno w dochody, próbując zrobić z Kościoła materialnego pariasa, ostatnio uderzają nawet w sakrament spowiedzi świętej. Nic nowego w ciągu dwóch tysięcy lat, do czasów Konstantyna Wielkiego chrześcijan krzyżowano, czy rzucano lwom na pożarcie. Dziś mają dużo mediów, więc dla prymitywnego ludu powtarzane dzień dzień we wszystkich przekaźnikach kłamstwa wystarczają.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 w sumie to te sprawy agentów są o dupę pokłóć; z kilkoma wyjątkami jak Wałęsa. W większości ktoś coś podpisał i tyle. Nie warto tego ciągnąć, chociaż oczywiście w ramach wolności słowa i wolności nauki powinno być to dozwolone, jeśli nie ma pomówień.
  • Akwadar ponad rok temu
    Noico1 wiara zaniemogła przed prymitywnym ludem... więc, co ona warta?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 wy pisiory to macie jakąś obsesję na punkcie obocznego Papieża.
  • Noico1 ponad rok temu
    Akwadar, no w chamstwie to jesteście niezrównani.
  • Noico1 ponad rok temu
    Co to jest oboczny papież.
  • Noico1 ponad rok temu
    Marku, nie sądzę, żeby kardynał Pell był pisiorem, czy cokolwiek słyszał o pisie. Poczytaj:

    „Toksyczny koszmar” i „katastrofa” – pośmiertny głos kard. Pella o pontyfikacie Franciszka

    https://pch24.pl/toksyczny-koszmar-i-katastrofa-posmiertny-glos-kard-pella-o-pontyfikacie-franciszka/
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 Czy ktoś atakuje jest sprawą wtórną. Przede wszystkim należy dbać o czystość w swoich szeregach. Ja zawsze prymitywnie myślę, że prawda jest taka sama, nie ważne czy głoszona dwa tysiące lat temu, czy teraz. Niestety w religiach "prawda" jest płynna i zmieniająca się zgodnie z zapotrzebowaniem. nie lubię takiego czegoś, bo to odbiera wiarygodność.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 To pewnie pisowskie facenews. Przecież Pell był znany jak człowiek Franciszka.
  • Noico1 ponad rok temu
    Józef Kemilk jasne, oskarżenie chrześcijan o podpalenie Rzymu, niczego Ciebie nie nauczyło. Pewnie pośród tych tysięcy chrześcijan wpuszczonych na arenę byli też jacyś nawróceni alkoholicy, rozpustnicy, złodzieje. Jak sobie wyobrażasz to dbanie o czystość? Mamy ich pozabijać? Chyba, bo nie pamiętam daty jego likwidacji, działało ciężkie więzienie dla upadłych księży na Świętym Krzyżu. Jego lokatorami było stale kilkudziesięciu duchownych z całej Polski.
  • Noico1 ponad rok temu
    Do pewnego czasu był skarbnikiem nawet w Watykanie. Gdy próbował uporządkować finanse stał się wrogiem. Uruchomiono przeciw niemu oszczerstwa, które zaprowadziły go do więzienia, gdzie stracił zdrowie. Jak widzisz nawet australijskie więzienie to nie sanatorium.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Przecież Watykan nigdy nie oskarżał Pella. Co do newsa, przeczytaj do dokładnie. Nie wynika z niego, że mamy dowody że Pell jest autorem tych słów. Pomijam już fakt, że jest tam nieprawdziwa informacja, że Papież popiera kapłaństwo kobiet.
  • Noico1 ponad rok temu
    "Kapłaństwo" kobiet to nieistotny drobiazg w porównaniu z tym co on popiera, Marku.
  • Józef Kemilk ponad rok temu
    Noico1 Pytanie jest podstawowe, o co chodziło Jezusowi (co głosił) i pierwszym chrześcijanom? Jeżeli uderzą cię w jeden policzek, nadstaw drugi. Jeżeli widzisz, że ktoś popełnia grzech, zwróć mu uwagę. I jeszcze dwa przykazania miłości.
    Nie chodzi o kasę, nie chodzi o władzę, tylko o głoszenie dobrej nowiny.
    Co zostało?
    Kasa jest, władza wymyka się z rąk. Przykazania miłości - martwe, dobrej nowiny właściwie brak.
    Wyszło odwrotnie - niestety
  • Akwadar ponad rok temu
    Noico1 ciebie nikt nie pobije, napisałem normalnie i bez złośliwości, a ty z zacietrzewieniem... nie dziwne, że przez takie zachowania ludzie się zniechęcają...
  • Noico1 ponad rok temu
    Dobra nowina to głoszenie zmartwychwstania Jezusa, jego wygranej z przemocą, dziczą i poniżeniem ze strony świata. Czego jeszcze oczekujesz Józefie? Żeby chrześcijanie wciskali się do domów obcym ludziom, jak Jehowi? Moja parafia utrzymuje do dzisiaj kilkuset ukraińskich uchodźców, składamy się zimą na opał *węgiel-, bo to wieś, co roku zbierane są składki na różnych poszkodowanych, zarówno w katastrofach czy zdarzeniach lokalnych, jak i ogólnopolskich, czy światowych, akcje caristas z okazji świat Bożego Narodzenia. Jakiej jeszcze oczekujesz miłości od parafian takiej niewielkiej choćby parafii jak moja. Mamy ateistom pupcię podcierać? No wybacz kościół prowadzi setki hospicjów, domów samotnej matki i inych domów opiekuńczych, musi mieć na to pieniądze, czy to się komuś podoba, czy nie. Potrzebne są środki na remonty budynków, pensje personelu, bo tam nie wszyscy to księżą, a nawet jeśli zakonnice, to przecież też muszą za coś żyć.
  • Noico1 ponad rok temu
    Akwadar do czego się zniechęcasz? To poczytaj sobie jakie obrzydliwości wypisują tutaj ci tzw. ateiści.
  • Akwadar ponad rok temu
    Noico1 ale ty do mnie wyskoczyłeś...
    I w ten sposób kościół przejdzie do lamusa, ateiści będą górą
  • Noico1 ponad rok temu
    W chamstwie zawsze będą górą, to oczywiste, nikt im nie dorówna, ani nawet nie będzie się starał. Dla niech to wystarczający powód do zadowolenia.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Nie wykraczaj się, odnoszę się do tego co było pod twoim linkiem. Natomiast "Kapłaństwo kobiet" było herezją, więc trudno uznać to drobiazgiem.
  • Noico1 ponad rok temu
    Marku, wielu rzeczy Franciszek nie mówi wprost, bo byłby wywieziony na taczce. Ale wiele zmian wprowadza tylnymi drzwiami i stosuje metodę małych kroczków. Nie ma absolutnie żadnej reakcji na zachowania biskupów niemieckich, których chrześcijanami to już trudno nazwać.
  • Noico1 ponad rok temu
    A ostatnio suspendował księdza broniącego życia. Franciszek to szatan w Watykanie. Zamiast chrześcijańskiego pozdrowienia do młodzieży zgromadzonej w Krakowie mówił dzień dobry. Pewnie to taki argentyński TW i mason.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 tutaj masz racje, Kościół potrzebuje pieniędzy żeby móc prowadzić instytucje pożytku społecznego. Jezus też brał datki.
  • Noico1 ponad rok temu
    Decyzję w sprawie amerykańskiego księdza Franka Pavone wydała watykańska Dykasteria ds. Duchowieństwa. Powodem są między innymi rzekomo bluźniercze wypowiedzi. Istnieją jednak przesłanki, by podejrzewać, że sprawa ma drugie dno. Antyaborcyjna działalność księdza mogła stać się mocno niewygodna.

    63-letni ksiądz Frank Pavone praktycznie całą swoją działalność i siły skupił na obronie wartości życia ludzkiego od poczęcia do naturalnej śmierci. Jako przewodniczący kilku organizacji antyaborcyjnych (między innymi Priests For Life czyli „księża za życiem”) wygłaszał przemówienia w całym kraju i nie bał się mówić oraz pokazywać prawdy o aborcji. Ten autentyczny obrońca życia został całkowicie wbrew sobie usunięty ze stanu kapłańskiego.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 znów powtarzasz pisowskie "prawdy". Watykan wydał kilka oficjalnych komunikatów odcinających się od Niemieckiego synodu. Ostatni raptem parę dni temu.
  • Noico1 ponad rok temu
    Przecież to Franciszek jest inicjatorem tego kuriozalnego synodu. Decyzje mają być podjęte bodajże w przyszłym roku. To co wyprawiają niektórzy biskupi niemieccy kwalifikuje się do wywalenia ich na zbity pysk ze stanu kapłańskiego, a nie pomruków odcinających się, w które wątpię szczerze mówiąc, żeby takie były w ogóle. Poza tym nie czytam żadnych pisowskich mediów. One zresztą piszą o polityce, a nie o religii.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Rzeczywiście sprawa ks, Pavone jest dziwna. Niestety mamy chaos informacyjny. Ciekawe w jego obronie stanęła nawet cześć osób LGBT, tych które nie popierają aborcji.
  • Noico1 ponad rok temu
    Franciszek działa destrukcyjnie. Zresztą Benedykt też go krytykował. Niby tacy zdarzali się już wcześniej, więc nic nowego, ale mimo wszystko to nieprzyjemne jest.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 pioswkie jest chociażby radio Maryja. Natomiast mylisz dwie sprawy ogólnoświatowy synod, który powołał Papież. A Niemiecką drogę synodalną, która jest bezprawna inicjatywą samym tamtejszych biskupów.
  • Akwadar ponad rok temu
    Noico1 a więc alleluja i do przodu, powodzenia
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Benedykt skrytykował jedynie kilka decyzji. A generalnie o Franciszku wypowiadał się z szacunkiem.
  • Noico1 ponad rok temu
    W jego obronie stają wszyscy uczciwi ludzie, którzy mogą coś zrobić. I ma takiej jednostki jak osoba LGBT. To wymysł neobolszewickiej nowomowy. Są mężczyźni lub kobiety.
  • Noico1 ponad rok temu
    Benedykt skrytykował jedynie kilka decyzji. A generalnie o Franciszku wypowiadał się z szacunkiem.

    A miał inne wyjście?
  • Noico1 ponad rok temu
    Akwadar i nawzajem:)
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 oczywiście, że miał. Był wolnym człowiekiem.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 wiesz co miałem na myśli pisząc LGBT.
  • Noico1 ponad rok temu
    Dla mnie to określenie ukute przez lewackich rewolucjonistów, którzy tym mianem określają wszystkich wykolejeńców, którzy po porzuceniu przez lewicę robotników i osób biednych stali się dla nich proletariatem zastępczym. A co Ty Marku miałeś na myśli, to nie wiem.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Gejów, lesbijki, bi i transwestytów. Może nie jest to najmądrzejszy termin, ale skoro niektórzy tak się przedstawiają to ich sprawa. Natomiast jest ciekawe, że takie osoby są w USA w ruchu antyaborcyjnym. W Polsce byłoby to niewyobrażane.
  • Noico1 ponad rok temu
    Dla mnie to wyłącznie słowo techniczne, które zastąpiło dawnego "towarzysza". Dziś jest jest to elgiebetowiec, w związku z zamianą proletariatu miast i wsi na wykolejeńców. Oczywiście znakują ich literami, niczym bydło na pastwisku. Dawne hasło proletariusze miast i wsi łączcie się pozostaje niezmienne. Bolszewizm miał zawsze zakusy do umiędzynaradawiania swoich bredni, stąd różne międzynarodówki. Lewica po plecach jakichś biednych, chorych ludzi, których nikt nie pytał o zdanie, czy chcą być przez nią reprezentowani, wspina się do władzy. Po prostu nie mają nic mądrego do powiedzenia, to bełkoczą o LGBt. To zwykła przykrywka o wpływy polityczne. Dziwię się, że ludzie takie wrzutki podłapują i ich używają.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Noico1 Może i prawda, ale chyba tego terminu już się nie da wyeliminować?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Noico1, Polityka i egzorcyzmy, ciekawa linia, przyszłość naszą jest!
  • Noico1 ponad rok temu
    No chyba nie da Marku, dzięki za ciekawą dyskusję, zaraz wyjeżdżamy do Kłodzka, więc się żegnam do poniedziałku. Pozdro.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Noico1, Kuźwa, niewierzący pójdą do piekła, wierzący do nieba. Wy wierzący i Was nie lu lubię, Wy nie lubicie mnie. Po cholerę mam chcieć wg Was iść do nieba??? Większość fajnych ludzi, których znam, to niewierzący. Mam się żreć w niebie z Wami całą wieczność przy wtórze nudnych chórów anielskich, jak mogę radośnie przerzucać opał w zacnym towarzystwie, w piekle i robić sobie niewybredne żarty z wachmanów, co mi zrobią - rozstrzelają? Czy istnieje w chrześcijaństwie nauka mówiąca o śmiertelności dusz? Czy Wasze puste łby uwzględniają, że można nie chcieć pójść do nieba, choćby z tego względu, by Was tam nie spotkać?

    Za kilka kościołów łącznie z plebaniami można by wybudować jakiś choćby mały szpital, który ratowałby ludzkie życie i miast na kościelną korporację, na luksus zakonnika i księdza, na jego fantazje zboczenia i kolaboracje, pompować pieniądze na ratowanie życia własnych obywateli. Nie ma większej wartości niż życie ludzkie, bo to co Wy zwiecie życiem wiecznym, to po prostu śmierć.
    Jeśli zwierze nie posiada duszy, a wg Was nie posiada, to Wy tez jej nie macie.
    Każda istota czuje ból i boi się śmierci, Wy (i wyznania pokrewne) chcecie jednemu gatunkowi wmówić, że za ziemskie udręki dostanie nagrodę po śmierci, to poproszę o odpowiedź - jak ją odczuje lub wykorzysta, jako ewentualna wiązka energii, raczej nieświadomej?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 Ale chyba mnie lubisz?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski, Pisałem o "Bogumiłach", gdyż nie jest on taki jeden, nie jest wyjątkowy, znam takich w realu, może węższy mają horyzont, ale natury, wypisz, wymaluj, są tej samej.
    Bogumił to stan umysłu.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 Może nie jest wyjątkowy, ale chyba jest modelowy. ?
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski, Ot, to i reprezentant, może przez to trochę jednak ma coś w sobie wyjątkowego, wyszedł poza środowisko lokalne.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Noico1 "Pewnie pośród tych tysięcy chrześcijan wpuszczonych na arenę" Podobno kilkudziesięciu.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 Stał się własną autoparodią.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski, I zda się, że jest z tego rad, różnie ma oblicza objawione szczęście.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 wczoraj się za wasz obu modliłem, ale czułem że jemu tej modlitwy bardziej potrzeba.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski, Marku, nie warto, ja nie chcę iść do nieba, a on ma ADHD, to jemu wybaczą. Lepiej o pokój na świecie, o opamiętanie ludzkości przed degradacją środowiska, żeby pustynie zakwitły, żeby GMO nie było, mniej herbicydu i pestycydu, mniej zachłanności i takie tam jeszcze... a za nas, nie warto.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 Ale wiesz ja w tobie pewien zmysł religijni dostrzegam.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski, Zapewne iluzja, odbicie od nieaktualnej pieczęci, jakkolwiek podbitej w kościelnych księgach od chrztu po bierzmowanie, efekt widma przez siłowe próby kształtowanie mnie na gorliwego katolika.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    yanko wojownik 997 przymus nie daje dobrych efektów.
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    "Faustynę! – maż" - mąż
  • yanko wojownik 997 ponad rok temu
    Radośnie i nie ma co przywoływać konwencji ankietowej, jak nadaje opętany Noico1, bo to fikcja i każdy miał zdanie, nie było osób niezdecydowanych, bo autor tak postanowił.

    Niektóre Twoje opowiadania Marku, mógłbyś odrywać od Kości Wielkich, bo nie wpisują się zbyt mocno w tamtejsze realia i tak jest z tym.
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dzięki! Generalnie te które wyszyłam do periodyków są tak napisane, żeby mogły je czytać osoby nieznające Kości, ale i tak są w tym uniwersum umieszczone. Pozdrawiam
  • Pobóg Welebor ponad rok temu
    Świetne! Uśmiałem się. Tak mi przyszło, że szamani są chorzy, opętani i święci w jednym...
    Pozdrawiam ?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dzięki! Ciekawa interpretacja.
  • Dekaos Dondi ponad rok temu
    Marek Adam Grabowski↔Taki "żwawy tekst" zajmująco napisany.
    To fakt. Czasami nie ważne, co prawdą, jeno jaką swoją prawdę chcemy usłyszeć:)↔Pozdrawiam?:)
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Bardzo mi miło. Pozdrawiam
  • Poncki ponad rok temu
    Rewelacyjnie się historia kumuluje i rozbija o puentę.

    Takie przysłowie jest: "kto ma rację, ten stawia kolację" - ale nie wiem co oznacza :P
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Miło mi. Nie znałem przysłowia.
  • Narrator ponad rok temu
    Zabawne przedstawienie konfrontacji małżeńskiej z udziałem trzeźwo myślącego księdza oraz znakomity temat na forum.

    Ostatni paragraf jest zbyteczny, ponieważ brzmi moralizatorsko, przez co osłabia wymowę opowiadania.

    Daję 5, żeby nie psuć laurki i pozdrawiam. ?
  • Marek Adam Grabowski ponad rok temu
    Dzięki! Końcówka bardziej ma skłaniać do refleksji; inna sprawa, że robi to już wstępny cytat. Pozdrawiam
  • Domenico Perché ponad rok temu
    Temat egzorcyzmów łatwy nie jest.

    Tutaj bardzo mi się spodobało. I św. Jan spod Gruszy, i anioł.

    A puenta znakomita.
  • Dziękuję za bardzo miły komentarz. Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale jakoś mi umknął. Pozdrawiam
  • Bettina rok temu
    W alfabecie polskim jest dziewięć liter tworzonych za pomocą znaków diakrytycznych (litery diakrytyzowane, litery diakrytyczne): ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż.

    – Wrabiają mnie jak św. Faustynę! – maż coraz mocniej szedł w swojej obronie.

    Warszawa 2022

    Helikopter 12/2022

    https://opt-art.net/helikopter/12-2022/marek-adam-grabowski-goscic-aniola/
  • Łukaszenkow rok temu
    "W pustej szklance pomarańcze, to ideał mój"
  • Bettina rok temu
    Łukaszenkow
    Kto?
  • Łukaszenkow rok temu
    Bettina Portalowy Piotr Kupicha
  • Bettina rok temu
    Łukaszenkow
    He?
  • Łukaszenkow rok temu
    Bettina Nevermind
  • Bettina rok temu
    Łukaszenkow
    Syćko jasne.
  • Bettina rok temu
    Teraz nic, tylko pług poprowadzić.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania