Inteligencja niższa niż przeciętna. Część 2

Dzieci te powinny mieć opinie z poradni psychologiczno - pedagogicznej która będzie nakazywała dostosować wymagania do ich możliwości. Przykładowy fragment takiej opinii wygląda tak :

Całokształt badań wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe oraz trwałość pamięci werbalnej długoterminowej.

Następnie pojawił by się w niej opis badań pedagogicznych a potem zalecenia dla rodziców i nauczycieli jak pracować z dzieckiem. Uczniowie ci potrzebują przeważnie :

- więcej czasu na opanowanie materiału

- odpytywania z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności

- wielu ćwiczeń i powtórzeń żeby utrwalić wiadomości

- doceniania wysiłku wkładanego w nauke a nie tylko efektów

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania