Inteligencja niższa niż przeciętna. Część 2
Dzieci te powinny mieć opinie z poradni psychologiczno - pedagogicznej która będzie nakazywała dostosować wymagania do ich możliwości. Przykładowy fragment takiej opinii wygląda tak :
Całokształt badań wskazuje na rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowego ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują zdolności językowe oraz trwałość pamięci werbalnej długoterminowej.
Następnie pojawił by się w niej opis badań pedagogicznych a potem zalecenia dla rodziców i nauczycieli jak pracować z dzieckiem. Uczniowie ci potrzebują przeważnie :
- więcej czasu na opanowanie materiału
- odpytywania z mniejszych partii materiału i o mniejszym stopniu trudności
- wielu ćwiczeń i powtórzeń żeby utrwalić wiadomości
- doceniania wysiłku wkładanego w nauke a nie tylko efektów
Napisz komentarz
Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania