Inteligencja niższa niż przeciętna to poważny problem społeczny

Inteligencja niższa niż przeciętna to poziom sprawności umysłowej która mieści się w przedziale od 70 - 84 IQ. Nie zalicza się jej to upośledzenia umysłowego. Przyjmuje się że jest to poziom który mieści się w dolnej granicy normy. Dzieci z tym poziomem rozwoju umysłowego często nie radzą sobie z nauką już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Program szkoły ogólnodostępnej jest dla nich trudny. Pomimo tego ich możliwości umysłowe są za wysokie żeby uczyły się w szkole specjalnej. W związku z niepowodzeniami edukacyjnymi uczniowie ci :

- tracą motywacje do nauki

- przestają wierzyć w siebie

- odczuwają silny stres przed kolejną porażką

- z czasem mogą mieć nawet myśli samobójcze

Niski poziom intelektualny często przyczynia się także do braku pozytywnych relacji z rówieśnikami.

Jeśli chodzi o trudności w nauce to osoby te mają problemy z :

- myśleniem słowno - pojęciowym

- odróżnianiem rzeczy istotnych od nieistotnych

- zrozumieniem czytanego tekstu

- szybko zapominają czego się nauczyły

- trudności w nauce zazwyczaj występują

w wszystkich przedmiotach

Osoby z inteligencją poniżej przeciętnej często pomimo wysiłku wkładanego w nauke osiągają niskie oceny. Po pewnym czasie przestaje im zależeć i brakuje motywacji. Spowodowane jest to poczuciem że nie mają wpływu na swoje osiągnięcia szkolnego. Uczniowie z tym poziomem intelektu mogą otrzymać opinie z poradni psychologiczno pedagogicznej o dostosowaniu wymagań.

Czy to wystarczy? Jak myślicie w jaki sposób można byłoby pomóc tym uczniom?

Średnia ocena: 2.6  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • SwanSong 01.03.2022
    Samo IQ nie jest wyznacznikiem inteligencji.
  • Karola457 01.03.2022
    Zgadzam się z tym. Jak najbardziej może zdarzyć się przypadek osoby która ma IQ na poziomie 76 ale jest inteligentna i ma świadectwa z czerwonym paskiem lub ktoś ma IQ 120 i w codziennym życiu jest inteligentny ale w szkole sobie nie radzi itp. Jednak w tym tekście skupiłem się na uczniach którzy mają niski poziom IQ i nie radzą sobie z nauką a ich codzienne funkcjonowanie jest równe z ich poziomem rozwoju umysłowego
  • Karola457 01.03.2022
    *skupiłam
  • Karola457, yanko przy 111 był qmplet dyslektyk, ino jedna belferka nawijała, że faktycznie pisowni, to nie łapie i bazgrający jest, ale może kiedy pisarzem zostanie, bo tacy tak miewają. Potem się zmieniła belferka a yanko nie został pisarzem, ale grafomanii i prawie nie jest dyslektykiem, niemni średniego kształcenia nie ma, nie umiał egzaminów. A Karola czasem pół tekstu czaśnie dobrze - może ja się zapomni albo zapamięta.
  • Karola457 02.03.2022
    yanko wojownik 1125 Wybacz ale chyba jestem za głupia żeby zrozumieć o co ci chodzi i co napisałeś
  • Eytu 02.03.2022
    Karola457 Yanko pisze, że mając IQ na poziomie 111, był całkiem dyslekcyjny, czyli nie potrafił dobrze czytać i pisać ( dysortografia to pisanie z błędami). Jego nauczycielka powiedziała że Yanko jest trudnym uczniem i nie rozumie zasad pisowni. Yanko nie został pisarzem, ale grafomanem. I już prawie nie ma problemów z pisaniem i czytaniem. Nie ma średniego wykształcenia. Nie zdał egzaminów. A czasem Karola pół tekstu napisze dobrze , może jak zapomni ( o swojej pozie słodkiej...) albo po prostu zapamiętała zasady pisowni.
  • Eytu 02.03.2022
    PS. Grafoman to osoba mająca duże poczucie wartości dzieł pisanych przez siebie, ale faktycznie dzieła ta nie przejawiają wielkiego kunsztu i wartości artystycznych - popularnie nazywane gniotami.
  • Eytu, No może bardziej yanka dotyczyły: dysortografia i dysgrafia, zamiennie często określane ogólnie dysleksją, bo to popularniejszy termin.
  • Są to jej odmiany.
  • Karola457 03.03.2022
    yanko wojownik 1125 A ja miałam opinie z poradni psychologiczno pedagogicznej o inteligencji niższej niż przeciętna. Podobno mój poziom umysłowy to tylko 77 i nieharmonijny rozwój umysłowy . Wyglądała ona tak :
    W wyniku przeprowadzonego badania psychologicznego stwierdza się rozwój umysłowy w granicach inteligencji niższej niż przeciętna. Rozwój funkcji poznawczych jest nieharmonijny. Bardzo wysoki poziom rozwoju przyjęła synteza danych spostrzeżeniowych (ujmiwanie relacji część całość). Przeciętnie rozwinięta jest pamięć mechaniczna słuchowa krótkoterminowa. W dolnym progu przedziału wyników przeciętnych znajduje się myślenie przyczynowo skutkowe w oparciu o materiał graficzny rozumowanie arytmetyczne oraz tempo uczenia się wzrokowo ruchowego. Bardzo niski poziom rozwoju przyjmują natomiast orientacja wyobraźnia i wizualizacja przestrzenna oraz zdolność do odróżniania rzeczy istotnych od nieistotnych. Niski poziom rozwoju przyjmują trwałość pamięci werbalnej oraz zdolności językowe. Później jest jeszcze dalszy opis ale nie chce mi się pisać.
    Mam wykształcenie średnie bez matury
    A moje świadectwo ukończenia technikum wygląda tak :
    zachowanie - wzorowe

    religia - 6
    j.polski-3
    j. niemiecki - 3
    j.angielski - 2
    wos-3
    Historia - 3
    wok - 3
    matematyka- 2
    Geografia-2
    Biologia-2
    Fizyka-2
    Chemia-2
    Edb-2
    Przedsiębiorstwo-2
    wf-5
    Informatyka-3
    Organizacjia-3
    Technika-3
    Obsługa konsumenta-3
    Usługi żywienie-4
    Język obcy w h-3
    Działalność r-3
    Działalność h-3
    Obsługa informatyczna -5
    Marketing-4
    Praktyka-5
    Historia i społeczeństwo -5
  • JamCi 01.03.2022
    Banał. Coś od siebie? To nie jest tekst literacki.
  • JamCi 01.03.2022
    Nie oceniam.
  • Szanowny Autorze,

    zanim przejdę do sedna sprawy, pragnę delikatnie zwrócić uwagę na literówkę, nie piszemy "występują w wszystkich", tylko: "występują we wszystkich" - to po pierwsze.

    Po drugie: wyznacznikiem prawidłowego rozwoju umysłowego każdego człowieka jest poziom ilorazu inteligencji, a więc: testy na inteligencję, natomiast: samo wykształcenie nie świadczy o poziomie ilorazu inteligencji, według mnie: są cztery kategorie inteligencji, oto one:

    - matematyczna,
    - twórcza,
    - manualna,
    - filozoficzna,

    i aby komuś pomóc, należy obserwować daną osobę i ukierunkować tam - gdzie wykazuje jakiekolwiek zdolności i nic nie wolno robić na siłę - krok po kroku - pomału.

    Nie polecam żadnych testów na inteligencję z książek i różnych zabaw w internecie, np: "sprawdź swoją inteligencję w pytaniach" lub "zrób quiz geograficzny w dwudziestu pytaniach" - jest to tylko i wyłącznie nadprogowa psychomanipulacja, główny cel: zdobycie czytelnika.

    Po trzecie: prawdziwe testy na inteligencję są płatne i należy je robić na czas, poza tym: nie należy również robić testów na inteligencję z jednego źródła - jedni źródło to żadne źródło, osobiście zrobiłem z pięciu różnych źródeł i wyszło mi: 128 - 135 IQ, a to z kolei oznacza, że należę do populacji, która wynosi 6% i nic dziwnego, iż jestem samotnym kawalerem - mniejszość nigdy nie wygra z większością.

    Jednocześnie serdecznie zapraszam na mój tekst pod tytułem: "Wyrywek mądrości", a w moim "Życiorysie" Szanowny Autor znajdzie dane kontaktowe - nie chcę tutaj więcej rozmawiać z nikim, otrzymałem dziś upomnienie od administratora, który sam z siebie tego nie zrobił - dał mi na podstawie donosu.

    Za ewentualne literówki proszę o łaskawe wybaczenie.

    Z poważaniem
    Łukasz Jasiński
  • 110101011 01.03.2022
    Karola, bez względu, czy te Twoje wystąpienia są performansem, warto zwrócić Twoją uwagę na fakt, iż: opowi.pl nie jest portalem fachowym w zakresie poradnictwa psychologicznego/socjalnego. Zatem osobiście polecam kontakt z poradniami zdrowia psychicznego/ośrodkami pomocy społecznej.
    Tekst nie ma wartości artystycznej; to rodzaj eseju na tematy okołonaukowe - Karola, osobiście odczuwam wobec ciebie coś na kształt współczucia, ale nie jestem kompetentny, podobnie jak nikt z tego portalu, do udzielania tobie wsparcia. Zatem - jak wyżej.
    Karola - powodzenia. Szczerze tobie życzę. Serio.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania