Każdy ma prawo pisać wiersze

każdy ma prawo pisać wiersze

nie musi być doskonały

wcale nie to tu jest pierwsze

by nas zaniosły do chwały

każdy ma prawo pisać wiersze

które naznaczą jego życie

żeby mieć czym oczy przetrzeć

gdy śmieje się i płacze skrycie

każdy ma prawo pisać wiersze

poezja jak ogień wybucha

ona chce tylko rozpieszczać

i ludzkim sercom wciąż ufa

nie brońmy jej tworzyć innym

każda poezja jest pierwsza

wiersz nie jest niczemu winny

nie zakazuje się wiersza

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 18

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (119)

  • kigja 13.03.2020
    tak tak :)
  • wicus 13.03.2020
    Dziękuję za afirmujący komentarz! :)
  • ściemniacz 13.03.2020
    kiszka chała gnioton wstyd że tutaj wisi toto :)))))
  • wicus 13.03.2020
    ściemniacz Niestety nic nie poradzę - nie można usuwać komów.
  • ściemniacz 14.03.2020
    hehe taki jestem żądny chwały ale talent mam za mały sam se będę kadził słodko a przygany mnie nie dotkną :))))
  • LeeaThorelli 13.03.2020
    Bardzo melodyjny wiersz. I może nie jestem w tym kompetentna, ale świetny rym. :-)
    I przekaż dobry.

    Peace&love
  • wicus 13.03.2020
    Bardzo dziękuję za życzliwy komentarz!
  • befana_di_campi 13.03.2020
    Chyba wezmę się za specjalny, poświęcony temu zagadnieniu, wątek :) Bo jak dałam radę "wszechmądrzącym się" na "poezji-polskiej", dam radę i tutaj ;-) Niektóre portale omijam wielkim łukiem, gdyż choć trollowania się nie boję, to jednak w imię nie wiadomo czego, oszczędzam własną energię :-)

    Serdecznie :)
  • wicus 13.03.2020
    Dziękuję za komentarz! Też serdecznie!
  • betti 13.03.2020
    Nie każdy jest malarzem, nie każdy jest lekarzem, tak nie wszyscy nadają się do pisania poezji. Tu trzeba czegoś więcej niż chęci, trzeba talentu, a tym obdarzeni wybrani. Ja wiem, to jest przykre, ale takie życie.
  • wicus 13.03.2020
    betti nie żadni "wybrani" tylko Ty i Ci, których namaścisz... Kto Ci dał prawo "certyfikowania" poezji? W zasadzie, po co pytam - ludzi, którzy ledwie czegoś lizną i myślą, że zjedli wszystkie rozumy jest mnóstwo. Ale wiersze nie potrzebują niczyich certyfikatów i dzięki temu żaden "nadpoeta" nigdy nie będzie w pełni szczęśliwy.
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    wicus pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej.
  • betti 13.03.2020
    wicus ja Ci nie zabrania pisać, pisz sobie na zdrowie, ale poety to z Ciebie nie będzie. Nie masz talentu. Nawet ten tekst, można było napisać z mocą, a tu tylko gorzkie żale. Mniej łączcie się, w kupie siła.

    Będziecie pisać bzdury i wzajemnie się chwalić.
  • betti 13.03.2020
    Niemniej korekta.
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    betti cały dzień tu kwitniesz wylewając jad - tak nie nakłonisz nikogo do pracy nad swoim warsztatem twórczym, tylko zniechęcisz. I ciekawe, że nie jesteś tak zgryźliwa pod miernej jakości tekstami zaangażowanymi politycznie.
  • betti 13.03.2020
    cos_ci_opowiem nie mogę czytać o polityce, mam odruch wymiotny, dlatego nawet nie zaglądam. Ale to miłe, że się interesujesz moją aktywnością.

    Pozdrawiam serdecznie.
  • DEMONul1234 13.03.2020
    betti, nie każdy jest tak dobry jak ty, ale nie jest to powód szufladkowania piszących na tych lepszych i gorszych...
  • betti 13.03.2020
    DEMONul1234 sami się szufladkuja, tym bardziej mocno, im mocniej chce ich wyrwać z marazmu.
  • Magda1906 13.03.2020
    lubisz dołować nie a takim pierdoleniem możesz wrażliwą osobę zdołować tak że się załamie bo uwierzy że do niczego się nie nadaje
  • Magda1906 13.03.2020
    to do betti
  • betti 13.03.2020
    Z Tobą dyskutować nie będę.
  • Magda1906 13.03.2020
    betti a to już jest dyskryminacja za go się uważasz za alfę i omegę co wszystko wie i ma prawo rozkazywać
  • betti 13.03.2020
    Magda1906 Ty się nie znasz ani na prozie, ani na poezji, gadać z Tobą, to strata czasu.
  • Magda1906 13.03.2020
    betti Jak śmiesz mówić że ja się nie znam na prozie czy poezji jesteś bezczelna wiem co to metafora wiatr czesze włosy czy suknię porównuje się w do nocy
  • betti 13.03.2020
    Magda1906 nie rozsmieszaj mnie...
  • Magda1906 13.03.2020
    betti to ty mnie nie rozśmieszaj
  • betti 13.03.2020
    Magda1906 no, znasz się na metaforze...hahaha
  • wicus 13.03.2020
    cos_ci_opowiem Ciekaw jestem, czy znasz dalszy ciąg tej piosneczki? :)
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    wicus znam, znam, może być i parafraza z ciągiem dalszym ;)
  • wicus 13.03.2020
    betti Gorzkie żale są perłą staropolskiej poezji, choć oczywiście ich autor nie był Tobą. I nie miał talentu. Dziękuję za pozwolenie, przepraszam za chwilę szczerości, a oczywistych bzdur staram się już nie wypominać.
  • wicus 13.03.2020
    Magda1906 Dziękuję za komentarze i troskę o osoby wrażliwe!
  • Szpilka 13.03.2020
    Betti, zgadzam się z Tobą, wiersza nie czytałam zgodnie z zaleceniem Haremu Szejka, żeby knoty omijać ?
  • befana_di_campi 13.03.2020
    betti Łaskawczyni :p "Nie zabrania"... No, ciewy, widzita jom?
  • bogumil1 13.03.2020
    Oj tak, zgodzę się z tym.
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    Dałem 5. To prawda, że nie każdy zostanie poetą, ja też, bo poezja to raczej nie jest mój konik. Ale tworzyć nikomu zabronić nie można, a jeśli ktoś przejawia chociaż iskierkę talentu, to trzeba go pobudzać do jej wykrzesania, a nie zniechęcać. Dokładnie to samo dotyczy prozy.
  • wicus 13.03.2020
    Dziękuję za cenny komentarz i miłą ocenę!
  • Jacom JacaM 13.03.2020
    każdy ma prawo pisać i każdy ma prawo oceniać ;-) takie życie
  • bogumil1 13.03.2020
    Ale już nie każdy ma prawo pisać wierutne bzdury w komentarzach. Tak na marginesie.
  • Jacom JacaM 13.03.2020
    bogumil1 powiedz to do lustra , tylko nie płacz
  • Puchacz 13.03.2020
    Jacom JacaM Nie patrzy w lustro.
    Nie ma go w oborze.
  • cos_ci_opowiem 13.03.2020
    Oceniać, krytycznie, ale konstruktywnie - jestem za. Wylewać jad i odreagowywać jakieś swoje bóle - nie.
  • wicus 13.03.2020
    Nie każdy pisanie i nie każda ocena jest cokolwiek warta (oczywiście, nie chodzi mi o Twój komentarz, bo on wiele wnosi).
  • Jacom JacaM 13.03.2020
    publikując w internecie trzeba się liczyć z różnymi ocenami i różną ich formą
  • wicus 13.03.2020
    Jacom JacaM Oj, tak.
  • Pan Buczybór 13.03.2020
    przesłanie szlachetne, wykonanie słabe... Na pierwszy ogień powtórzenia i lekki patos. Potem, jakby się tego pozbyć może coś z tego wyjść
  • Puchacz 13.03.2020
    Czy szlachetność intencji może wypełnić lukę braku talentu oraz braku warsztatu?
    Pisać oczywiście każdy może, jeśli jest mu to potrzebne, ale odrobina pokory i dystansu jest wtedy potrzebna.
    Najgorszy nie jest brak talentu, a przekonanie o jego posiadaniu.
    A to zjawisko się tu ostatnio bardzo wzmogło.
  • wicus 13.03.2020
    Puchacz Trudno się nie zgodzić.
  • befana_di_campi 13.03.2020
    Puchacz : Pan Norwid też był przekonany ;)
  • Kocwiaczek 13.03.2020
    naznacza - naznaczą

    końcówka zdecydowanie najlepsza :) Ja dałam 5, ale ze mnie żaden poeta. Ja to po prostu ja - tworzę bo lubię i chcę :) Pozdrowienia!
  • wicus 13.03.2020
    Dziękuję! Odwzajemniam pozdrowienia!
  • piliery 14.03.2020
    Przesłanie z którym nie sposób się zgodzić. Niech każdy pisze. Wolno mu. Jednak niech każdy się zastanowi zanim wystawi swoją "twórczość" na portalu literackim. Podobnie każdy może śpiewać ale opera czy filharmonia nie jest dla każdego kto lubi śpiewać lub grać. Bo portale literackie to takie małe (czasami nawet spore) teatry muzyczne. :)
  • wicus 14.03.2020
    Żeby się z czymś zgadzać albo nie, trzeba to najpierw zrozumieć, a wydaje się, że niestety masz z tym duży kłopot (na marginesie, już sam pomysł "niezgadzania się" z wierszem jest trochę dziwny). Jednak gdzie jest w tym wierszu mowa o "wstawianiu swojej twórczości na portal literacki"? Prawda, że trzeba się zastanawiać, czy zamieścić wiersz, ale dotyczy to także komów. Niektóre są naprawdę głupie.
  • piliery 14.03.2020
    wicus Pomysł "niezgadzania się z wierszem"? Gdzie to wyczytałeś? :D
  • piliery 14.03.2020
    Nie zauważyłem: Powinno brzmieć: Przesłanie z którym nie sposób się nie zgodzić.. :) Dalszy ciąg to potwierdza
  • wicus 14.03.2020
    piliery W pewnym stopniu, faktycznie.
  • laura123 31.08.2020
    Tutaj też nie znalazłam wyzwisk betti. Znalazłam jedynie atak co niektórych na nią, po jej komentarzu. Słaby ten wiersz, inni też to napisali.
  • Szpilka 31.08.2020
    Laura, a co Ty ją tak promujesz i próbujesz wybielić? Nie da się zrobić drugi raz pierwszego wrażenia. O!
  • laura123 31.08.2020
    Szpilka nie chodzi o wybielenie, bo nie widzę, po pierwsze, powodu, po drugie konieczności. Wicuś zarzucił wyzwiska, z ciekawości zaczęłam szukać. Tyle.
  • Szpilka 31.08.2020
    laura123

    No, jak się ma sterty ubranek, a do nich wielu szaf potrzeba, to się nie widzi, bo się ciągle w jakiejś szafie siedzi ?
  • Zaciekawiony 31.08.2020
    Betti miała specyficzny styl krytyki. Zwykle nie była to krytyka rzeczowa, ciężko się było u niej doprosić o konkrety. Najczęściej rzucała coś w stylu "To nie wiersz. Nie będę tłumaczyć czemu, bo każdy prawdziwy poeta widzi to od razu". Lubiła się czasem powoływać na ogólniki w stylu "wszyscy pisarze" czy "to oczywiste". Nawet jeśli chodziło o rzecz możliwą do naprawienia, ona pisała od razu, że tekst się zdyskwalifikował i koniec. I nie pisała, że to jej opinia - pisała, że tak jest i koniec, a jeśli tego nie widzisz, to przestań pisać i zajmij się czymś innym, bo do pisania się nie nadajesz.

    Po dłuższych dyskusjach wychodziło na jaw, że w większości przypadków chodziło o jej prywatne odczucia lub zasady jakie sama stosowała, ale traktowała to wszystko jak nadrzędne prawo poezji i wymagała, aby wszyscy wokół się stosowali do tych zasad, które tylko ona znała. Sporo było w tym ego, napastliwego stosunku i patrzenia z wyższością.
  • Szpilka 31.08.2020
    Zaciekawiony

    Dzięki za przybliżenie charakteru znielubionej osoby ?
  • laura123 31.08.2020
    Na każdym portalu inaczej komentują. Są portale, gdzie na technikę największą uwagę się zwraca, później na lirykę, dopiero na końcu przesłanie. Tam nikt odczuciami autora nie zawraca sobie głowy. Obowiązuje zasada ''pisz dobrze albo wcale''. Kto nie pracuje nad sobą, dostaje po łbie. Może betti z takich portali przyszła.
    Tutaj, jak zauważyłam, większość się wspiera pochwałami, a twórczość różna.
  • Szpilka 31.08.2020
    laura123

    laura123 25 min. temu
    Czepiasz się, Szpilka. Każdy może pisać jak chce, a nie jak Ty chcesz. Bez urazy, ale to tylko portal.

    https://www.opowi.pl/nasz-dom-a62588/#comment-590256

    Czy Ty czasem nie masz schizy? Raz prawisz tak, a raz siak, schiza się tak objawia.
  • laura123 31.08.2020
    Szpilka o co Tobie chodzi? Napisałam wyżej, że może betti przyszła z innych portali i inne miała wymagania. Tutaj jakie są każdy widzi.

    Uparłaś się na mnie i gnębisz.
  • Zaciekawiony 31.08.2020
    laura123
    Sęk w tym, że Betti nie opisywała odczuć ani co do techniki, ani liryki ani przesłania, tylko od pierwszego razu sadziła takimi kategorycznymi osądami. No wyobraź sobie. Wrzucasz wiersz i dostajesz komentarz "to nie wiersz" - nic więcej, tylko to jedno zdanie. Dopytujesz o co chodzi i dowiadujesz się, że "to oczywiste, powinnaś to widzieć". Ale chcesz wiedzieć co to jest konkretnie i wyduszasz z niej tylko "każdy poeta to wie". A po paru dniach wrzucasz następny wiersz i pojawia się kolejny tego typu komentarz. Nic dziwnego, że ludziom puszczały nerwy, a ona potrafiła jadowicie odpowiadać i miała cierpliwość ciągnąć kłótnię kilka godzin.
  • laura123 31.08.2020
    To egoistycznie podchodziła, może nie chciała konkurencji. Inaczej by pomagała.
  • wicus 31.08.2020
    Dopiero teraz zauważam ten komentarz. Powiem szczerze, że cieszy mnie renesans zainteresowania moim wierszem z czasów przedpotopowych. :) Inna sprawa, że sam fakt, że ktoś coś napisał jeszcze nie oznacza, że ma rację. Najlepszym dowodem jest to co niektórzy mówią o... napisanym przeze mnie wierszu. ;) Mocny ma być kulturysta, dobry wiersz ma prawo do słabości. Dziękuję za komentarz.
  • Szpilka 31.08.2020
    wicus

    Hihihihih, słaby, ale dobry, bingo! ?
  • wicus 31.08.2020
    Zaciekawiony Trafiłeś! Widziałem to w dokładnie ten sam sposób.
  • wicus 31.08.2020
    Szpilka Poezja to nie wyciskanie sztangi, tu siła nie jest potrzebna...
  • iNick 02.09.2020
    laura123, lauro123, betti przyszła i była a jaka ona była... Nosiła tęczowe sukienki, zawsze pomocą służyła, bezdomnym kupowała wino, ale dawała im wybór kupowała: wino, papierosy i chleb z masłem i kazała wybierać, co chcą, to po trzech do niej podchodzili.

    Była lesbijką, lubiła spirytus, w torebce zawsze miała piersiówkę ze spirytusem i suszony, niepylony kwiat konopi oraz szklaną fifę, lubiła wziąć bucha.

    kumplowała się z Angelą, lubiła ją, chwaliła. Z Akwadarem się szczególnie lubiła i z takim yankiem, takim wsiórem, ale mimo, że to wsioch był to lubiła go, bo ana lubiła cały świat.

    Jeździła na wieś na wykopki, zaraz po wyjściu z autobusu zakładała gumofilce, pracowała od popołudnia do zmierzchu, za to pozwalali jej zabrać pół koszyka kartofli, pół, bo tak ja lubili i jeszcze po cebóli w każdy gumofilc - jako premia, w ten sposób miała kartofle na zimę i cebulę, bo cebuli jadła mniej, choć wegetarianka.

    Każdy lubił te betti. Można by dużo jeszcze dobrego pisać na temat.
  • Puchacz 02.09.2020
    wicus Powiedział ekspert od pisania i analizowania poezji...
    Rzeczywiście ma prawo do dużej słabości :)))
  • wicus 02.09.2020
    iNick Gdybym wiedział, że osoba betti wywołuje aż takie zainteresowanie napisałbym wiersz o niej samej. :)
  • iNick 03.09.2020
    wicus, Były już wiersze o betti i nie tylko wiersze, jak się rozbuja na nowym profilu, to niechybnie będą kolejne.
  • Akwadar 03.09.2020
    iNick a rozbuja się, rozbuja... ;)
  • iNick 03.09.2020
    Akwadar, Pomożemy jej rozdmuchać żar, tak z dobrego serca ;)
  • Akwadar 03.09.2020
    iNick trzymam rękę na pulsie :)
  • wicus 03.09.2020
    iNick Mam nadzieję, że powstaną już niebawem i skupią na sobie "dyskusję", która obecnie kumuluje się pod tekstami mówiącymi o czymś zupełnie innym.
  • laura123 31.08.2020
    Siedzisz w szafie? Straszne!
  • Szpilka 31.08.2020
    Laura, skąd, miałam Ciebie na myśli ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka, Uma Thurman na Twoim awatarze z tej konkretnej sceny, to jakaś głębsza sprawa, np. skierowanie na Twój poprzedni nick? Czy ot po prostu fantazja?
  • Szpilka 03.09.2020
    iNick

    Fantazja i poczucie estetyki ?
  • iNick 03.09.2020
    Szpilka, Aha.
  • laura123 31.08.2020
    Mnie? A co Ty o mnie wiesz?
  • Szpilka 31.08.2020
    A wszystko i nic, sayonara, miło się gwarzyło ?
  • laura123 31.08.2020
    Nie rozumiem Ciebie, jakaś dziwna jesteś.
  • Akwadar 31.08.2020
    betta daj spokój, nie zaczynaj wojenek
  • Szpilka 31.08.2020
    Akwadar

    To nie Betti, ona by raczej takiego komentarza nie zmieściła, tylko zjechała jak święty Michał diabła ?

    https://www.opowi.pl/nasz-dom-a62588/#comment-590290

    laura123 godzinę temu
    Czepiasz się, Szpilka. Każdy może pisać jak chce, a nie jak Ty chcesz. Bez urazy, ale to tylko portal.
  • Szpilka 31.08.2020
    *zamieściła
  • wicus 31.08.2020
    Szpilka Dziękuję spamerom za reklamę mojego wiersza, ale widzę, że nie stać Was na mądre komentarze. A więc żegnam.
  • Akwadar 31.08.2020
    Szpilka obyś miała rację... pożyjemy, popatrzymy...
  • Angela 31.08.2020
    Szpilka nie masz racji, spójrz proszę pod mój wiersz, który dzisiaj komentowałaś i na wpis laury.
    Mowa w nim o postępach, a jako laura była u mnie pierwszy raz.
    Ponadto wiersze laury ...
    Betti miała specyficzny styl, nie jest w stanie się go pozbyć.
  • wicus 31.08.2020
    Szpilka To zabawne z tym Michałem...;)
  • Szpilka 31.08.2020
    Angela

    Oj, aż się zacuknęłam ? Wierzę Ci i daję dyla ?
  • Szpilka 31.08.2020
    Akwadar

    Hm, zwątpiłam ?
  • Akwadar 31.08.2020
    Angela witam Cię, Pani!
    Masz rację, na sto kilometrów pachnie mi to "żmijką". Jedną skórę Pinokio zrzuciła, ale druga już twardnieje. Ten ton... ha,ha, ha
  • Angela 31.08.2020
    Szpilka nie ma się jej co bać : ) Może potrzebowała drugiej szansy?
  • Akwadar 31.08.2020
    Szpilka, też jestem ostrożniejszy, odkąd wziąłem Cię za balejażową ;)
  • Szpilka 31.08.2020
    wicus

    Stare, ale jare ?
  • Szpilka 31.08.2020
    Angela

    Może, czas pokaże ?
  • Akwadar 31.08.2020
    Angela ooo! Drugiej szansy i tego się trzymajmy :)
  • Angela 31.08.2020
    Akwadar witam Cię, Panie!
    Nie było szansy, że zniknie na stałe.
    Niech sobie jest : )
  • wicus 31.08.2020
    Szpilka Rozśmiewzyło mnie to dlatego, bo ja mam tak na imię. :)
  • Szpilka 31.08.2020
    Akwadar

    Aha, pomylić się można, szczególnie w wirtualu ?
  • wicus 31.08.2020
    Akwadar 8:1055 - co to jest? ;)
  • Szpilka 31.08.2020
    wicus

    Ładnie, ciao, Michał ?
  • Akwadar 31.08.2020
    wicus a skąd mam wiedzieć hi, hi
    Pasek klinowy?
  • Akwadar 31.08.2020
    Szpilka zmyliłaś mnie wtedy :)
  • Akwadar 31.08.2020
    Angela niech jest ;)
  • Szpilka 01.09.2020
    Akwadar

    Errare humanum est, miło że potrafisz przyznać się do błędu, wielka rzecz!
    Kacza zupa, zupełnie nie mam zdolności aktorskich, czasem zazdroszczę innym, tak pięknie potrafią się przepoczwarzać, ubranka zmieniać i styl. Miłego dzionka ?
  • wicus 01.09.2020
    Akwadar Fakt, Ty niewiele wiesz... To stosunek ilości Twoich opowiadań do spamersko-hejterskich komów.
  • Akwadar 01.09.2020
    Szpilka większą nie jest niż tkwić w tym błędzie.
    Nie ma chyba czego zazdrościć, bo z tego przepoczwarzania motyla nigdy nie ma.
    Wzajemnie :)
  • Akwadar 01.09.2020
    wicus a ty wiesz, że nie ilość się liczy, tylko jakość?
    Nie wiesz!
    No cóż, nie dziwi nic...
  • Akwadar 01.09.2020
    * nie tkwić
    Korekta
  • wicus 01.09.2020
    Akwadar Jak widać we wcześniejszych komach,ilość także dokładnie wyliczony, nie mówmy więc, że ona się "nie liczy". ;) Bez ilości nie ma może być mowy o jakości.
  • Akwadar 01.09.2020
    wicus weź... U Ciebie to nie działa. Idź lepiej do ostatniego tekstu i zacznij tę ilość poprawiać na jakość, bo krowa co dużo ryczy, mało mleka daje.
  • wicus 01.09.2020
    Akwadar Przeczytałeś mój ostatni tekst czy tylko domyślasz się, że wymaga poprawek? Tak czy owak, miotanie złośliwości jest znacznie łatwiejsze od pisania opowiadań etc.
  • Ant 31.08.2020
    Bardzo mi się podoba! :)
  • wicus 31.08.2020
    Niezmiernie się cieszę! Dziękuję za komentarz!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania