Krzyk zmarłego

Żywy duch zmarłemu zazdrości

Spokoju i ciszy, jedności

Nicości pod ziemią

Braku problemów i trwogi

 

Lecz zakopane ciało pod ziemią

Chłód samotności odkrywa

Na wystawę białe kości odsłania

Przepada jak kamień i iskra ognista

 

Wtedy za późno na słowa

Czyny, doznania i łaski

Głuchym krzykiem woła

By ujrzeć chodź raz te światła blaski

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (216)

  • MartynaM ponad rok temu
    Rym marny, treść dziwna... żywy zmarłemu zazdrości, chyba tylko w przypadku kataklizmu, typu Czarnobyl, a trup czuje i marzy o życiu... większej bzdury nie czytałam.
  • Kawka ponad rok temu
    Ten komentarz jest żenujący, przeczytałaś od początku do końca, czy limit składania literek na jeden dzień został wyczerpany? Wracaj na pomponik.pl
  • Szpilka ponad rok temu
    Kawka

    Ano żenujący, bo przecież jest wiersz Morsztyna "Do trupa", w którym to podmiot liryczny porównuje się do zmarłego właśnie, zaś ożywianie trupa to nic innego jak animizacja.

    Do trupa

     Leżysz zabity i jam też zabity,

    Ty – strzałą śmierci, ja – strzałą miłości,

    Ty krwie, ja w sobie nie mam rumianości,

    Ty jawne świece, ja mam płomień skryty,

     

    Tyś na twarz suknem żałobnym nakryty,

    Jam zawarł zmysły w okropnej ciemności,

    Ty masz związane ręce, ja wolności

    Zbywszy mam rozum łańcuchem powity.

     

    Ty jednak milczysz, a mój język kwili,

    Ty nic nie czujesz, ja cierpię ból srodze,

    Tyś jak lód, a jam w piekielnej śreżodze.

     

    Ty się rozsypiesz prochem w małej chwili,

    Ja się nie mogę, stawszy się żywiołem

    Wiecznym mych ogniów, rozsypać popiołem. 

    Jan Andrzej Morsztyn
  • Kawka ponad rok temu
    Dokładnie, świetny przykład
  • MartynaM ponad rok temu
    Kawka, żenująca to jest treść tego nibywiersza. Trup "głuchym krzykiem woła", a Ty słyszysz i zapisujesz... medium normalnie.
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM przeczytałaś komentarz Szpilki? Czy jesteś głucha na argumenty?
  • MartynaM ponad rok temu
    No, a to porównanie do wiersza Morsztyna... gdzie w nim trup coś czuje?

    Argumenty Szpili są z czterech liter. Ona nie wie o czym ten wiersz. Niech może objasnienia z neta wyczyta...
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    Odpieprz się w końcu, trollico, nudna jesteś jak flaki z olejem, obsesji dostałaś na moim punkcie? To idź do psychiatry i weź tabletkę!
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, a toś porównanie znalazła... ciemnogród nie z tej ziemi... przebiegłas za moim wpisem, i jak zawsze bez rozumu, byle z odmiennym zdaniem, i poplynelas w glupocie, a teraz wstyd... no nie inaczej, jak się wierszy nie rozumie.?
  • MartynaM ponad rok temu
    przybiegłas*
  • Szpilka ponad rok temu
    Kawka

    Ona nie jest głucha, tylko nigdy nie słyszała o animizacji, ale udaje ekspertkę, wiesz, głowa pusta, ale ego rozdęte ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Jaja jak berety...?
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    Jak powiem do ciebie - idź w peacedo, to będzie znaczyć, że jestem złym człowiekiem?
    Uważam, że nie, bo będę się zamartwiać, czy tam bezpiecznie dotarałaś, zatem idź w peacedo ?
  • Kawka ponad rok temu
    Szpilka +1
  • MartynaM ponad rok temu
    Bo o trupie napisał... no napisał, ale w jakim kontekście?
    Ten trup żyje i krzyczy? ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Kawka

    ?
  • MartynaM ponad rok temu
    No to Szpila, jak zawsze, "wiedzą" błysnęła... no ale na matolki, to może i działa...???
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM latarnia intelektu się znalazła, co w komentarzu pod poezją zaczyna pisać jakieś kocopoły o Czarnobylu, idź lepiej kefir w sklepie poczytać, tylko nie pomyl działów.
  • MartynaM ponad rok temu
    Kawka, toś napisała "żywy duch" i jeszcze zmarlemu zazdrości, a zmarły chce krzyczeć spod ziemi, przy pelnym rozkładzie... czujesz bezsens czy jeszcze nie?
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM To jest poezja, słyszałaś o wolności Twórczej czy miejsca w mózgu brakło ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Kawka, To jest poezja??? W którym miejscu?
    Tu jest tylko bzdura z najgorszym rymem.

    Poezję, to ty zacznij czytać, wolność tworcza nie polega na pisaniu idiotyzmow, coś ci się pokielbasilo pod daszkiem.

    Trup jej krzyczy... żyć mu się zachciało po śmierci.
    No, bezsens niesamowity...
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM Oksymoron, słyszałaś o tym? Dowal się jeszcze może do Mickiewicza, że w Świteziance upiór nawiedza przejezdnych, bo to tak idiotyczne, że ta panna po prostu nie poszła do piachu tylko się wałęsa i truje ludziom dupy. Odwal się wreszcie, bo ludzie chcą po prostu tworzyć i dzielić się swoją sztuką. Wyjdź na zewnątrz po dotykać trawy przegrywie.
  • Mruk ponad rok temu
    Kawka Proszę się nie denerwować na Panią Martynę bo cierpi. Na niemoc twórczą i zgasł wyobraźnię.
  • Kawka ponad rok temu
    Mruk Może i racja
  • Missile ponad rok temu
    MartynaM używam bardzo dużo porównań, oksymoronów, uosobień itp... Oczywiście czy zmarły może krzyczeć? Nie.. Ale czy jest głuchy krzyk? Nie ale to pewne porównanie bo przecież już nie wydobędzie z siebie jakiegokolwiek głosu więc mogę uznać że jego krzyk jest głuchy a poza tym nie słyszałaś, że artyści nawet wynajdują nowe nieistniejace słowa lub zmieniają znaczenie? Neologizmy itp.. Szkoda mi już dalej tłumaczyć ale skoro masz tak słabą wyobraźnię i problemy w zrozumieniu poezji to radzę sie zagłębić... wiersz ma bardzo duży głęboki sens i przekaz.. Żywy człowiek zmeczony życiem, narzekający często popada w skrajne emocje myśląc, że po śmierci jest spokój, cisza brak problemów pojednanie... Wiec zazdrości mu tego jednak zdaje sobie sprawę, że wtedy zostaje samotny nie wydobędzie z siebie już żadnego słowa nic nie odczuje zlstaje pustka dlatego też użyłam sformułowania 'głuchy krzyk' bo już na wszystko za późno jak mówi końcówka wiersza a jeśli moj styl pisania ci sie nie podoba to poprostu nie czytaj albo zrezygnuj z tej stronki bo nie sądzę aby ktokolwiek na tym ucierpiał ?
  • Szpilka ponad rok temu
    Missile

    Oj tak, martyna jest zmęczona życiem niemożebnie, dlatego popadła nie tylko w marazm, ale i otępienie, ale nie wiem, czy to już starcze ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, Kaczmarski czeka... zablysnij!

    Czemu tylko przy dennych publikacjach warujesz?
  • MartynaM ponad rok temu
    Missile choćbys nie wiem co tu wymyśliła, to nie sprawi, że taka pisanina nabierze sensu.

    Poczytaj jak się tworzy metaforę... szpila, to nie wie, odczytuje dosłownie, a tu nic nie razi?
    Niebywałe...
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    A nie, twoja kolej teraz, zarzuciłaś mi wiedzę z Googla, to pochwal się swoją niegooglowską, hahahahaha, wylazła ignoracja, co?
    Nawet nie miałaś pojęcia o tym wierszu Kaczmarskiego.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, gdybym ja się na niego powolala, to na pewno bym zinterpretowala, ale ty się powolujesz na wiersze, ktorych nie rozumiesz... to udowodnij, że się mylę i ty wiesz o czym piszesz...

    Zauważyłam, że czesto przychodzisz po mnie... teraz zrób coś pierwsza... pokaż wiedzę!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    sklasyfikowałaś fraszki Zdzisława, gdy zaproponowałam? Obrzuciłaś mnie obelgami i zarzuciłaś wiedzę googlowską. no to chyżo do Googla i nuraj, może coś wygrzebiesz!
    ale nie wygrzebiesz, żebyś pękła, dlatego ten wiersz zamieściłam, żeby ci nocha podetrzeć. nic nie wiesz NULL!
  • Szpilka ponad rok temu
    *nocha utrzeć miało być, przecież starej babie nie będę nocha podcierać ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, kombinujesz jak koń pod górkę... a ja istotnie nie wiem, bo i jak bez matury?
    Dlatego, patrząc na Twoją wiedzę pod wierszem, gdzie tatusia szukałaś, jestem pęwna, że interpretacja wiersza Kaczmarskiego, to dla ciebie bułka z masłem? Chyba się nie mylę, prawda?
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    ależ dla ciebie, ty taka oczytana i oblatana, poŁetka wielka, co to dla ciebie, c'nie?
    wyczytujesz moje komentarze? bardzo mi miło ? bo ja twoje tylko tępie, gdy głupotą trącą.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, to jak uświadomisz, nas maluczkich, co ten Kaczmarski myślał sobie w tym pięknym wierszu?

    Czy za glupia, jak zawsze, jesteś?
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    No ba, gdzie mi do ciebie, w Akancie cię drukują, tomiki wydajesz, wydawnictwa się o ciebie biją, no dalej, poŁetko, zapędź nas w kozi róg ?
  • Szpilka ponad rok temu
    błyśnij wiedzą, intelektem i erudycją, ale już zauważyłam, że mi zaczynasz od głupich ubliżać, czyli co? trolliczne chamstwo zamiast interpretacji wiersza Kaczmarskiego?
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, no jak ktoś bez matury może uświadamiać tak wyksztalcona osobę jak ty?
    To że mnie drukuja, nie znaczy przecież że się znam, o czym codziennie swiergotasz po kilka razy...

    Nie wstydź się, pokaż mi swoją wyższość... po maturze!
  • Szpilka ponad rok temu
    sklasyfikowalaś fraszki, jak cię prosiłam? pod spodem twoja odpowiedź, zatem bujaj się i żyj w niewiedzy.

    MartynaM 2 dni temu
    Szpila, a po mam je klasyfikowac?
    W jakim celu?

    https://www.opowi.pl/na-dzien-pocalunku-a80969/#comment-770791

    w jakim celu mam ci interpretować i po co, skoro matury nie masz, to i tak nie zrozumiesz, szkoda mojego wysiłku.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, czyli głąb z ciebie że zwykły wiersz taki problem stanowi?
    Cieniutko, ale na więcej nie liczylam. Drzesz ryja, a kompletnie nie wiesz gdzie dzwonią... to pisz i czytaj te fraszki, to akurat na twoje "zdolności" i możliwości oczywiście... i klasyfikuj te fraszki, z naciskiem na *rubaszne* czyli o czterech literach i z czterech liter... goowno będzie zachwycone!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    no ale to ty chcesz wiedzieć, ja już wiem, secondo - nic ci nie muszę tłumaczyć, bo z jakiej racji?

    no i wylazło martynkowe chamstwo, brawo, martynko, tak trzymaj, wiedza do niczego nie jest ci potrzebna, bycie opowijską trollicą to świetna fucha!
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, teraz może zachowasz ostrożność przy tym szukaniu przykładów... bo wiesz, co innego kiedy rodzice ubolewają nad dzieckiem już w chwili narodzin, wiedząc że niczego mu nie zapewnią, i będzie być może jak oni, "żywym trupem", a co innego nieboszczyka z grobu wyciągać do krzyku... no chyba, że to wampir, jak ty - energetyczny...???
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    aha i u głąba wiedzy szukasz? nie wstyd ci?

    zwykły wiersz, powiadasz? nawet tego nie zauważyłaś, że to wiersz niezwykły? Kaczmarski był przede wszystkim poetą, intelektualistą, znawcą historii i malarstwa, jego wiersze bazują na wiedzy historycznej, parał się też ekfrazą, więc tylko głąb mógł napisać, że to zwykły wiersz.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, co ty nie powiesz... normalnie w życiu bym na to nie wpadła...???
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    idę stąd, nudna jesteś niemożebnie, powtarzalna i przewidywalna, twoje riposty są takie same, jakbyś je kopiowała, bleee, nie pozdrawiam.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila, idź, idź, bardziej się ośmieszyć już chyba nie dasz rady... ale mozesz się postarać mnie zaskoczyć...???
  • Mruk ponad rok temu
    Szpilka Nie bądź surowa dla Pani Martyny, rozmowa z nią to jak ze ślepym o kolorach. Ale to nie jej wina, to wina ludzi co ja skrzywdzili.
  • MartynaM ponad rok temu
    Następny biegły ze sztuki poezji, a dorobek zerowy, bo wstydzi się tego badziewia wystawić.
    Tylko w komentarzach mocny!?
  • Mruk ponad rok temu
    MartynaM Nie pisze nie jestem biegły tylko czytam. Skrzywili kiedyś Panią ci którzy starali się nauczyć pisać i przez których Pani płakała. Krew i piach, ale to wstyd czynić takie samo zło innym. Tylko się Pani ośmiesza, dobrze że inni przymykają oko na Pani komentarze i nie pastwią się nad tym co Pani wystawia.
  • MartynaM ponad rok temu
    Mruk, a co wystawiam? Bardzo dobre wiersze, ale jak ktoś się nie zna, to skąd mu to wiedzieć?

    Tacy jak ty, tylko prosciznę rozumieją i trzeba jak krowie na między, bo tylko to dociera. Metafora to szczyty niezdobyte dla matołów.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM Pani tak mówi że bardzo dobre. A kto jest znawcą? Kto może poświadczyć? Pani manipuluje, chce by wszyscy tak uważali. Skąd wiedzieć zwykłym ludziom tutaj że wiersz zwykłej użytkowniczki jest bardzo dobry.
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar zrezygnowales z Mruka? Szybko coś...?

    Ano, jak masz wątpliwości, to zapytaj kogoś mądrego?
  • Mruk ponad rok temu
    Akwadar Proszę by Pan nie drwił sobie ze mnie.
  • Akwadar ponad rok temu
    Mruk ja?! Nigdy w życiu! Przecież poparłem Pana.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM ano zrezygnowałem:)
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar to popisz teraz ze sobą, bardzo dobrze ci idzie... kulturka pełną gębą.?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM wolę z Panią. Szczególnie że długo mnie tu nie było.
  • Mruk ponad rok temu
    Akwadar Nie ma takiej potrzeby drogi Panie. Złośliwość nie na miejscu.
  • Mruk ponad rok temu
    MartynaM Pani Martyno kultura jest
    ważna szkoda ze Pani jej nie uzywa do użytkowników.
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, pojechałeś tą "Panią" i trzeba teraz z twarzą wyjść... nie mam jakoś ochoty na rozmowę z tobą. Zbyt czesto pisałeś, że nie znasz się na poezji, więc nie ma o czym pisać...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM Pani jest tylko jedna... tutaj. ;)
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM czyli nic nowego... Nie znam, chociaż coś tam próbowałem spłodzić....
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, ty masz bzika na moim punkcie... od pięciu lat mnie prześladujesz z tylu, jak widać, nickow, że to już niezdrowe.

    Popisz z kimś, komu sprawi to przyjemność, zakładając że komuś może...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM nick mam tylko jeden. To ty mnie prześladujesz odkąd odrzuciłem twe zaloty.
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, a kiedy to było?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM dawno temu, od pięciu lat za mną biegasz.
  • MartynaM ponad rok temu
    Znaczy, w sensie, te zaloty, bo chyba coś przespałam... aha, od pięciu lat za tobą biegam... Tak jak teraz, kiedy przychodzisz pod moje komentarze czy jak od osłów i baranów ciebie wyzywalam?
  • MartynaM ponad rok temu
    Nie wiem, to może być trudne... ale to nie były zaloty... to raczej coś odwrotnego.
    Mogłam mocniej picisnac... aż żałuję.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM wyzywałaś?! Przecież jesteś kulturalna. Też przychodzisz pod moje i moje teksty, ja pod twoje nie przychodzę. Mocniejsze przyciśnięcie nic by nie dało, nie żałuj więc.
  • MartynaM ponad rok temu
    pocisnąć*

    Nie no, przychodziles pod moje i nawet coś ci się podobało... a moze to byly zaloty,, a ja glupia nie szczailam...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM mało co się podobało, ale to prawda, kilka razy tak było. Jak widać, nie jesteś tak głupia, jak myślisz :))
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, no fakt, najwięcej się udzielales kiedy wstawialam z anonima albo pod innym nickiem, wtedy nawet ze mną walczyles o mój tekst... no ale co kto lubi.?

    Dobra, kończę, bo znowu jakieś cuda odkryjesz...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM bo jak byłaś pod jednym z wielu innych swoich nicków, nie było zagrożenia, że znów będziesz się narzucać i mogłem się śmiało wypowiadać... A, którego tak bardzo broniłem? Przypomnij dla ciekawości. :))
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, ja mam zawsze jeden, ale czasami coś z anonima wrzucalam(teraz nie, bo mi się nie chce), a ten *lewy* to była Iwonka, o czym informowalam z chwilą zakończenia na tym nicku aktywności.

    Nie zagaduj, bo jeszcze ktoś pomyśli, że mi się narzucasz...?
  • Missile ponad rok temu
    MartynaM 'co kto lubi' no naprawde nie mogę ? i kto to mówi ahh nawet z domu nie trzeba wychodzić by obejrzeć kabaret ?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM nikt przy zdrowych myślach ;) Ale podoba ci się to zagadywanie... :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Missile, ach tak się pisze... kabaret, prawda?
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM Póki co to ty tu kabaret odstawiasz, to nie jest stronka do wylewania swoich gorzkich żali.
  • Missile ponad rok temu
    MartynaM widać zacofanie bo w jezyku miejskim ahh jest poprawną wersją jak wiele innych określeń nowych typu mosiek itp.. ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, nie, bo ja głupich ludzi raczej nie lubię.
  • MartynaM ponad rok temu
    Kawka, to akwadar wylewa, że kiedyś jakieś zaloty byly, a teraz ich nie ma...?
  • Missile ponad rok temu
    MartynaM przykro mi że nawet siebie nie lubisz i nie okazujesz szacunku sama do siebie... Jakbyś go posiadała powiedziałabyś co miała powiedzieć i poszła a nie wylewała żale z przed dłuższego czasu i obrazowała swoje całe życie
  • MartynaM ponad rok temu
    Missile, to spr jeszcze ortograficzny... bo wiocha jeczeć przez samo h
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM raczej powiadasz... Ja żadnych głupców nie lubię, ale za to lubię ich prowokować, by patrzeć, jak się tłumaczą, wykręcają, udają kogoś, kim nie są. Jesteś wdzięcznym obiektem.
  • MartynaM ponad rok temu
    Missile, ty nie okazujesz ani sobie, ani innym szacunku pisząc bzdury i wystawiając je na widok publiczny... krzyk trupa... no szał w trampkach?
  • Missile ponad rok temu
    MartynaM pisałam w pośpiechu tu ci przyznam racje i nie kliknęło mi sie c
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM Kończą Ci się pomysły jak jeszcze się dowalić?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM ja?! Nie przesadzaj, najlepiej tobie wylewają się niespełnione miłości.
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, akurat. Chciałbyś... ja piszę prawdę, klamstwa zostawiam maluczkim.

    A że nie potrafisz jej przyjąć i zaloty widzisz, to już nie mój problem.

    Pochwal lepiej żywego trupa, niech się dziewczę cieszy...?
  • Akwadar ponad rok temu
    Kawka nie przejmuj się. Żebyś widziała, jakie cuda MM wypisywała w tekstach jako Laura 123... albo betti, to byś dopiero padła trupem w okrzykach :)
  • Kawka ponad rok temu
    MartynaM Masz problem z megalomanią, skąd ty się urwałaś
  • Kawka ponad rok temu
    Akwadar Nawet nie chcę sobie wyobrażać, masakra
  • MartynaM ponad rok temu
    No, pojechalam po jego przyjaciółce i przez pięć lat lazil za mną z gorzkimi żalami...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM coś ci się przyśniło... to ja ci pojechałem pod swoim tekstem i wkurzyłaś się, odtąd wymyślasz jakieś bajki :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Dzięki temu nikt więcej nie ośmielił się przyjaciolki skrytykować... w tym szaleństwie byla metoda.

    Niedawno się przyznales, a teraz wykrecasz się sianem?

    Już nikt nie krytykuje Violet, prawda??
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM najważniejsz, że ty zaczęłaś się rozpływać nad Violet :)) Oczywiście dodajesz, że to ty ją nauczyłaś pisać, ale nikt nie bierze twojego gadania na poważnie. Szczególnie gdy poczyta prozę w twoim wykonaniu :))
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, jakie rozpływac? Toż przestala się skupiać tylko na bzykanku i docenilam wtedy... wcześniej bylo tylko pieprznie... no tak, proza w moim wykonaniu duzo lepsza z anonima...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM akurat ha, ha ha. Pieprzenia jest więcej, tylko uznałaś że lepiej chwalić :)
    Lepsza? Nie ośmieszaj się, równie przeciętna, tylko z anonima nie obnosisz się jako wielka znawczyni i śmieszności na tle swych produktów nie wywołujesz.
  • MartynaM ponad rok temu
    Konusiku, o czym ty swiergolisz?
    Łazisz za mną, jak przyglup od lat pięciu, bo ci laleczkę zjechalam... i przyczepiasz się do czego tylko możesz. I jeszcze z kilku nickow.

    Dorosnij...
  • MartynaM ponad rok temu
    Czuły wielce na punkcie krytyki... laleczki.
    Toż to nie święta krowa.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM grubasku a ty o czym świergolisz? łazi przygłupia za mną od pięciu lat... Przyczepiła się, bo pochwaliłem tekścik z któregoś jej nicku i to jeszcze cholera wie z którego, bo tyle ich ma.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM czuła wielce na krytykę... pieprzenia na plaży.
    Toż to nie cuda jakieś.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM jak tam grubciu, co jeszcze wymyślisz?
  • MartynaM ponad rok temu
    Ojojoj i myslisz ze ktoś poza szpila w te idiotyzmy uwierzy?
    Zaraz ci tu fałszywcu wkleję twoje wpisy, gdzie tlumaczyles sie z tego lażenia za mną przez lalę malowaną... wszystko jest w archiwum. Zapomniales już?
    To ci przypomnę...

    I jeszcze widzi mnie jako otylą... to ci konusik zemstny!?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM jesteś grubaskiem, grubą babuszką, pulchną bułą :)
    Wklejaj, dawaj! Powklejamy sobie śmieszne rzeczy :))
  • Akwadar ponad rok temu
    Wertujesz archiwa, długo ci się schodzi... grubymi paluszkami nie trafiasz w klawisze?
  • MartynaM ponad rok temu
    To zaraz poszukam, niech stracę chwilę, co mi tam... wszystko jest w pitoleniu, nawet lala wtedy przybiegła ratować konusika

    Mało mu. Miał się już po tym odczepic. Minęło trochę czasu i znowu konus w akcji. W krew mu weszło...
  • MartynaM ponad rok temu
    Trafię w konusika... ciekawe czy nadal deszcz będzie padał...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM w grubaskę trafić nie bedzie trudno, ile ponad stówkę ważysz?
  • MartynaM ponad rok temu
    A co twoja lala taka wypasiona i tak cię to kręci?
    Przykro mi, ale ja nie z tych...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM śpaślaczku, czepiasz się rodziny? No to może pogadamy o nieletnim syneczku, który bezprawka jeździ autem po alkoholu? Dalej jeździ, czy już siedzi w pierdlu?
  • Akwadar ponad rok temu
    *spaślaczku
  • MartynaM ponad rok temu
    Ty jak refluksja... czekaj ona twierdziła, że się masturbujesz w trakcie pisania ze mną, tak się podniecasz że z tobą piszę... może i coś w tym jest, bo wracasz jak bumerang.

    No przykro mi, ze nie masz dzieci, to musi boleć... niby facet a bez jaj...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM niby porządna a patologie na świat wydała....
  • MartynaM ponad rok temu
    Tak? Patologię?

    Ty wszystko o mnie wiesz...?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM wylewasz swoje brudy na portalach, to wiem...
  • MartynaM ponad rok temu
    Ty też... stąd i ja wiem?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM
    laura123 ponad rok temu
    No, prowadził jakieś 200 m i po jednym piwie, mając niecałe 16 lat. Ty za to stara baba i ciągle nagrzana wódą... ale szukasz dla siebie usprawiedliwienia. Auto byś zagryzła w przypływie szału...
  • Akwadar ponad rok temu
    I co jeszcze wiesz?
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar hihihi nasza miss się pierze z brudów
  • Akwadar ponad rok temu
    Tłuściocha ma potrzebę :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar, no i gdzie tu patologia? Jedno piwo to patologia?
    Zobacz, jaki zdolny chlopak, 16 lat a już jeździł porządnie...

    Współczuję ci, że nigdy nie poznasz urokow bycia rodzicem... o Grzes na ratunek przybiegl... będzie bronił pustych jaj.
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpila mnie wyzywa od chudzielcow, ten od grubasow... doborowe towarzystwo!?
  • Grzegory ponad rok temu
    Pustota twoja nie zna granic. Jedno piwo? Matka tak mówi> Wstyd
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM ile razy go do tej pory z komisariatu wyciągałaś? masz jeszcze na adwokata? Czym skorupka za młodu... Gdzie jest matka, gdzie jest ojciec, że małolat autem jeździ, pije alkohol. Wstyd mamuśku, jakbyś mniej jedzeniem opychała i tyła, a więcej dziećmi zajmowała, to córka jakieś wykształcenie zdobyła, a synka z komisariatów nie wyciągała.
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM a kto ci powiedział, że Wodniak nie ma dzieci?
  • MartynaM ponad rok temu
    Tak Grzesiu, gdyby był twoim synem, to by wiadro wypił... wzorem tatusia?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM ty się szpilą nie zajmuj, tylko rodziną. Nie dziwię się chłopu, że z byle sekretarką zwiał, nawet jeśli to była automatyczna sekretarka :))
  • MartynaM ponad rok temu
    Grzesiu chwalil się tym... bo czego nie?
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory niech tyle wie :)
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM zajmij się swoimi dziećmi i pilnuj by nie wypili wiadro, bo wtedy kaplica
  • MartynaM ponad rok temu
    Grzegory, no tylko twoj kolega niech sie moimi zajmuje... tatuś przyszywany. Jprd.
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM z tego co widzę, ty pierwsza tknęłaś rodzinę Wodniaka
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM każdego chłopa robisz przyszywanym tatusiem? Biedne dzieci....
  • MartynaM ponad rok temu
    Nie potrafi się, ten wybrakowany towar, odczepic.

    Wraca i wraca i szuka mózgu w czterech literach. Lalę mu skrytykowalam... i pięć lat za mną łazi. No zboczony jakiś...
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory jak mamusia używa takiego słownictwa, to się nie dziwię, że syn napił się i zwiewał autem gdzie pieprz rośnie. Szkoda, że go gliny złapały...

    laura123 dzisiaj o 9:32

    Kużwa, spójrz, debilu, że to ty lecisz, jak tylko zobaczysz mój komentarz. Tak lecisz, że zatrzymać się nie możesz i snujesz jakieś wizjonerskie obrazy... chcą ciebie, chyba tylko takie śmieci, jak ty!
    Won ode mnie pijusie, moczymordo!
    Kużwa, są tutaj różni bezdomni pijacy, ale jacyś normalniejsi, nawet im czasem rzucę parę groszy albo kupię coś do jedzenia, ale nie mają takich odlotów, nie rzucają się na ludzi... a to, kużwa, agresywne, że tragedia. Rozszarpałby każdego...

    https://www.opowi.pl/edytorial-a70705/

    ____________________________________________
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar wszystkie dzieci nasze są hihihi
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM pięć lat czepiasz się mnie i mojej żony, zboczona jakaś...
  • Akwadar ponad rok temu
    Fajne te archiwum, o którym spaśnięta MM napisła... Ciekawe rzeczy tam są :)
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar ona na opowi jest od rana do wieczora i tylko zbiera brudy i szuka kija
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar ciekawe, gdzie jej podnóżek Lukaszenko się oddalił
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory albo taki kwiatek, podobno kulturalna jest... :)

    laura123 wczoraj o 13:57

    kigja ty debilko po zawodówce, ograniczony mutancie, spaślaku opowijski, leć powłaź trochę innym w cztery literki, żeby piąteczki ci postawili za te parchy, które tworzysz. Tutaj tracisz czas...
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory daj chłopakowi spokój :) i tak odważny jest :))
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar ty jak szafa teczek hihihi
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory albo taki tekścik:

    laura123 59 min. temu

    Ty śmieciu, ty nałogowcu pojebany, zdechniesz w samotności (...)

    Dlatego napisałam, żebyś się hamowała, bo za te słowa powinnaś dostać BANA.
  • Akwadar ponad rok temu
    To MM mnie naprowadziła, chciała to ma... :)
  • MartynaM ponad rok temu
    Akwadar na pewno, bo się interesuję tobą jak nikim, bo nic mnie tak nie obchodzi, jak jakiś konus z ptetensjami, że najładniejszy we wsi, w jego mniemaniu.

    Ty jesteś chory. Na miejscu Violet dobrego lekarza bym ci poszukala, albo kopnęła w d**ę za te chore zainteresowanie inną... że ona to znosi.
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar o! a taka porządna i kulturalna
  • MartynaM ponad rok temu
    No nie, dzisiaj się nie uda wyprowadzić mnie z rownowagi... ten czas minął.

    Ale pokazuj durnia. Fajnie popatrzeć!
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM oni się kochają i mają się dobrze
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM faza rujki minęła?
  • MartynaM ponad rok temu
    Na pewno i dlatego ten konus od pięciu lat za mną lata...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM za to chore zainteresowanie mną, Violet i jej tekstem, kopnął cię w d**ę twój chłop. Nie zniósł przewrotności i choroby...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM to tyspaślaku za mną i Violką biegasz, wywołujesz ją i mnie.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM pewnie że nikt cię nie wyprowadzi, bo to normalne u ciebie. Patologia, policja, jazda po pijaku, bluzganie, nic nowego przecież...
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory ona nie wie o czym piszesz. Porzucona, zdegenerowana, zaraz napisze łzawy wierszyk o nieszczęśliwej miłości...
  • MartynaM ponad rok temu
    To paradne, twoja wyobraźnia bije szczyty absurdu... moje zainteresowanie konusem... tego jeszcze nie grali...
    ???
  • MartynaM ponad rok temu
    Pewnie że napiszę... a konus siebie zobaczy w roli głównej...???
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM to paradne, twoja wyobraźnia bije szczyty absurdu... moje zainteresowanie grubaską ha, ha, ha... Tego jeszcze nie grali...
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar zostaw, nie kop leżącego
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM pisz tłuściocho, tylko się nie spiesz, bo zadyszki dostaniesz i tłuszcz cię zaleje.
  • MartynaM ponad rok temu
    No nic, uśmiałam się... no, im mniejszy konusik, tym większe mniemanie o sobie, jak widać...ale jaja, puste to puste , ale jak berety...???
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar ona jest gruba?
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory nie kopać w jej tłusty tyłek...?
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar a skąd masz takie informacje?
  • MartynaM ponad rok temu
    Pisze tak, żeby konkurencję odstraszyć. Chce mnie tylko dla siebie konusik.?
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM No nic, uśmiałem się... no, im większa grubaska, tym większe mniemanie o sobie, jak widać...ale patola..
  • MartynaM ponad rok temu
    Ale nie dla psa kiełbasa...???
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory złośliwa, gruba, zawistna i nimfomanka, pięć lat za mną łazi
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar ty, to masz szczęście
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM takiej otłuszczonej kiełbachy to nic by nie chciało
  • MartynaM ponad rok temu
    Tu wszyscy wiedzą i widzą kto za kim łazi, a jesli ktoś nie wie, to niech wyzej poszuka...?
  • MartynaM ponad rok temu
    Już ci się Viola znudziła... jak mi przykro.???
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory chyba pecha, taki spaślak się przyczepił i chce mnie odbić żonie.
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM wszyscy? tylko ty tak uważasz, łazisz za wszystkimi.
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM ty jednak masz schizę na tym punkcie, wszyscy za tobą łażą. bez wyjątku i chłopy i baby
  • MartynaM ponad rok temu
    Chyba cos mocniejszego od lukaszenki bierzesz, bo nawet on takich odlotów nie ma...???
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM nie ciesz się. Nie znudziła, a ty nie masz szans. Jesteś stara, gruba, brzydka i masz w rodzinie kryminalistów.
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM i Lukaszenko też za tobą chodzi
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory wszyscy za nią chodzą, tylko jest taka gruba, że nie widzi ich za sobą ;)
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar to się nazywa megalomania
  • Grzegory ponad rok temu
    Megalomania (urojenia wielkościowe) – zaburzenie urojeniowe polegające na przesadnym skupieniu się na własnej doskonałości, samozadowoleniu oraz świadomości własnej wartości, znaczenia i możliwości, prowadzące do zawyżenia samooceny .
  • MartynaM ponad rok temu
    To niech popatrzy, co jej konusik tworzy... jakie arcydziela...

    Nie, lukaszenko przy was, to klasa sama w sobie!
    Zrozumial, że ja niezainteresowna i dał spokoj. Tylko konus nie może tego pojąć... od lat pięciu. Ciemnogród...?
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory albo chroniczne niedopieszczenie ;)
    takie rzeczy jej się marzą:

    laura123 27 min. temu

    Czyżby kochanki Dyzmy na plecy zarzucały cycuszki? Ciekawe...
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM megalomanko
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar wykopaliska
  • MartynaM ponad rok temu
    Nawet wszystkie moje komentarze przechowuje... no szajba calkowita...???
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM od pięciu lat się narzucasz i od pięciu lat nie rozumiesz, że taki grubas jak ty nie ma u mnie szans.
    Ciemnogród...
  • Akwadar ponad rok temu
    MartynaM to z archiwum, o którym pisałaś :))
  • Grzegory ponad rok temu
    MartynaM z tego co wiem ty jesteś specjalistka od archiwum
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory ale nie dała rady go otworzyć, bo ma za grube paluchy :)
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory zobacz tylko jej dupy w głowie:

    laura123 dzisiaj o 9:59

    Najbardziej uczuciowa jesteś, kiedy wypijesz i agresja ci się uruchomi... o wtedy to, aż lata wszystko wokół od tej twojej ''miłości''. Dopiero jak ci ktoś dupę skopie, to łapiesz równowagę... i ubolewasz, jacy to wokół niedobrzy ludzie, a ty pokrzywdzona. I dopóki dupa nie przestanie boleć, to spokój, a jak zapomnisz, to znowu ''akcja'' i tak na okrągło... imponujące życie!
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar większa klawiatura by się jej przydała
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar może by zrobił taki wątek na forum komentarze laury
  • Grzegory ponad rok temu
    Akwadar cytaty poetki
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory świeżaki miałyby ubaw, czytając o sławnej i kulturalnej połetce :))
  • Akwadar ponad rok temu
    Grzegory ja znikam. Zaraz się spaśnięta MM rzuci na mnie w komentach, będąc w nadziei, że wrócę i jej odpiszę. :))
    A takiego w..a!
    Niech się ślini i marzy... :)
  • Szpilka ponad rok temu
    Mruk

    Zniesmaczona tylko z lekka jestem, bo ktoś tu oborę robi i znajduje popleczników, ale był czas przywyknąć.

    Powiadasz, że ludzie skrzywdzili? Być może, ale stare i mądre przysłowie prawi, że złego kościół nie naprawi, dobrego karczma nie zepsuje, czyli trzeba mieć parchaty gen, żeby cynicznym potworkiem zostać ?
  • MartynaM ponad rok temu
    Jeszcze ta szajba za szajbusami... zadnej okazji nie przepuści... niech na swoje chamstwo popatrzy trochę, chyba trzeba powklejac... może jak się zderzy ze swoim goownem, to smród poczuje wreszcie...
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    nie odzywaj się do mnie, cyniczny potworku, jak można takie swiństwa ludziom wypisywać? paszła w buraki i nie wracaj!
  • MartynaM ponad rok temu
    Ja ciebie szajbo portalowa, to mam jedynie w pogardzie, jakbyś nie wiedziała... dno i wodorosty!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    i tak trzymaj, uduś się własną pogardą nawet, bylebyś tylko omijała mnie szerokim łukiem, bo jeśli nie, to zbiorę zaraz twoje występy, czyli chamstwo i mowę nienawiści nie prześlę do admina, tylko tam, gdzie reagują na portalową patologię.
  • MartynaM ponad rok temu
    Wielka poetka i kosmiczny ból czterech liter, bo goowno tylko pisze i skrytykowalam, a szajby nie można, bo wariuje... i szuka i namawia, zeby ktoś poparł, wtedy znowu wstawi swoje badziewie i będzie miodek spijac, bo tak chwali, tak wlazi innym w d**ę, że już jej nawet nie widać, a jak widać, to tylko ze smrodem, ktorym przesiakla.

    Na innych portalach nie zablysnie, bo nie ma z czym i tylko opowi pozostało...
  • MartynaM ponad rok temu
    Przesylaj, ja też tego nie mało. Ostatnio nic innego nie robisz poza lazeniem za mną... wszystko jest zapisane.
    Głupich w rodzinie szukaj!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    buda, małpo ruda!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    buda, małpo ruda!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    ░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
    ░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
    ░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
    ░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
    ░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
    █▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
    █▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
    ░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
    ░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
    ░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
    ░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
    ░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
    ░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
    ░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
    ░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█

    TROLLICY MÓWIMY STANOWCZE NIE! PRECZ Z TROLLICĄ!
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpilka, to ty spadaj, niczego poza chamstwem tu mie wnosisz... patologio zagraniczna!
  • MartynaM ponad rok temu
    Szpilka, to ty spadaj, niczego poza chamstwem tu nie wnosisz... patologio zagraniczna!
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    ░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
    ░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
    ░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
    ░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
    ░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
    █▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
    █▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
    ░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
    ░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
    ░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
    ░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
    ░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
    ░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
    ░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
    ░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█

    TROLLICY MÓWIMY STANOWCZE NIE! PRECZ Z TROLLICĄ!
  • MartynaM ponad rok temu
    Ojojoj, plan nie poszedł i znowu nie może wstawić swoich wypierdkow... ???
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    ░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
    ░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
    ░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
    ░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
    ░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
    █▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
    █▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
    ░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
    ░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
    ░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
    ░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
    ░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
    ░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
    ░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
    ░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█

    TROLLICY MÓWIMY STANOWCZE NIE! PRECZ Z TROLLICĄ!
  • MartynaM ponad rok temu
    A to przecież takie doobre, i o dupce... jak lubi.
    A tu nie może wstawić, a na imnych portalach olewka dzieł zagranicznych... jedyne miejsce na ziemi, to opowi... ???
  • Szpilka ponad rok temu
    MartynaM

    ░░░░▄▄▄▄▀▀▀▀▀▀▀▀▄▄▄▄▄▄
    ░░░░█░░░░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░░▀▀▄
    ░░░█░░░▒▒▒▒▒▒░░░░░░░░▒▒▒░░█
    ░░█░░░░░░▄██▀▄▄░░░░░▄▄▄░░░█
    ░▀▒▄▄▄▒░█▀▀▀▀▄▄█░░░██▄▄█░░░█
    █▒█▒▄░▀▄▄▄▀░░░░░░░░█░░░▒▒▒▒▒█
    █▒█░█▀▄▄░░░░░█▀░░░░▀▄░░▄▀▀▀▄▒█
    ░█▀▄░█▄░█▀▄▄░▀░▀▀░▄▄▀░░░░█░░█
    ░░█░░▀▄▀█▄▄░█▀▀▀▄▄▄▄▀▀█▀██░█
    ░░░█░░██░░▀█▄▄▄█▄▄█▄████░█
    ░░░░█░░░▀▀▄░█░░░█░███████░█
    ░░░░░▀▄░░░▀▀▄▄▄█▄█▄█▄█▄▀░░█
    ░░░░░░░▀▄▄░▒▒▒▒░░░░░░░░░░█
    ░░░░░░░░░░▀▀▄▄░▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒░█
    ░░░░░░░░░░░░░░▀▄▄▄▄▄░░░░░█

    TROLLICY MÓWIMY STANOWCZE NIE! PRECZ Z TROLLICĄ!
  • MartynaM ponad rok temu
    ????????????????????????????????????
  • LBnDrabble ponad rok temu
    Zapraszamy do wzięcia udziału w kolejnej - 47 edycji LBnDrabble

    Poncki - Zwycięzca poprzedniej Bitwy proponuje tematy:

    1) W pogoni za spadającymi kartkami kalendarza
    2) Podróż w nieznane

    Termin zakończenia jest - (11.12.2022).

    Więcej na Forum:
    ttps://www.opowi.pl/forum/lbnd47-w1538/
    I na Profilu w zakładce O mnie:
    https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania