Poprzednie częściLBnD 02 - zdrowa miłość

Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

LBnD 19 – Latawiec

Wygrałem życie. Inni wciąż za czymś gonili, ciągle się ścigali, kupowali sprzęty i różne badziewie. Ja już wszystko miałem. Poza marzeniami. Tkwiłem tak w letargu, a dłoń wciąż zaciśnięta odmawiała ruchu. Po co sięgać, skoro samo liże stopy, podpływa do butów i łasi się jak kot? Rzygałem tym przepychem. Gardziłem sobą. Doszło do tego, iż nauczyłem się spoglądać na świat z innej perspektywy. Pragnąłem pochwycić niedostępne. Liczyłem zatem gwiazdy. Podnosiłem tęskny wzrok na chmury i zazdrościłem każdej rozemocjonowanej twarzy. Wtedy doznałem objawienia. Zacząłem od zera, bo tak naprawdę nie posiadałem nic.

 

Poszedłem do pracy. Po swój własny uśmiech i smutek.

Następne częściLBnD 26 – Pączkowanie

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 8

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Tjeri 01.12.2020
    Człowiek stworzony jest do zdobywania, pokonywania trudności, wicia gniazda na skale.
    Dlatego przepych psuje go i niszczy. Czasem dobrze zacząć od zera.
    Fajne stusłówka. :)
  • Kocwiaczek 01.12.2020
    Dzięki, Tjeri :)
  • Shogun 01.12.2020
    Intrygujące. Przedstawiona gorzka rzeczywistość. "Łasi się jak kot" - jasne jak słońce. Pomimo tej prawdy, tej gorzkiej prawdy jest nadzieję.
    Gdyż nie chce już wegetować, ale w końcu czuć i żyć.
    Świetny przekaz :)
  • Kocwiaczek 01.12.2020
    Tak trochę od drugiej strony podeszłam do sprawy. Chociaż jakby się uprzeć. Można czytać od końca:D
  • Shogun 01.12.2020
    Kocwiaczek i dobrze, trza osaczyć temat z każdej strony ;)
  • LBnDrabble 02.12.2020
    Brawo! Witamy w Bitwie i życzymy powodzenia.
    Literkowa
  • Pasja 02.12.2020
    Człowiek zawsze dążył do posiadania. Ale żeby czerpać z tego przyjemność, trzeba umieć się z kim dzielić. Samotność egoistyczna nie da zadowolenia. Ale jak widać zawsze jest czas odrodzić sie na nowo.
    Pozdrawiam
  • Kocwiaczek 02.12.2020
    Do tego jeszcze wypracowane samemu smakuje najlepiej:) Dzięki za odwiedziny i również pozdrawiam.
  • Anonim 02.12.2020
    Super! Rewelacja!
    No, Koci, muszę powiedzieć, że pojechałaś dokładnie tak, jak lubię - po emocjach. Brawo!

    pozdrawiam
  • Kocwiaczek 02.12.2020
    Wow, nie spodziewałam się takiej reakcji :) Dziękuję i również ślę pozdrowienia.
  • Dekaos Dondi 02.12.2020
    Kocwiaczkowa↔Dlaczego nikt nie wspomniał o ''latawcu''?
    Pierwsze skojarzenie↔wzbił się wysoko, najwyżej. Miał wszystko w "nie wszystkim"
    Szybował i nagle po jakimś czasie zobaczył świat z "innej perspektywy''
    Pomyślał↔niech ktoś w końcu, tam na dole, przetnie sznurek.
    Spadnę na ziemie. Zobaczę ''swój własny smutek i uśmiech"↔To taki skrót myślowy:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Kocwiaczek 02.12.2020
    Exactly;) Można też o lekkoduchu w kontekście latawca. Doświadczenia nas zmieniają. A czasem wystarczy po prostu spojrzeć dookoła siebie:)
  • LBnDrabble 03.12.2020
    ZAPRASZAMY!
    Rozpoczynamy po raz 19 głosowanie: https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Czytamy wszystkie drabbelki, komentujemy i głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego?
    Głosujemy do 07 grudnia /poniedziałek/ godz. 23.59
    Literkowa pozdrawia
  • kigja 03.12.2020
    Świetna beczka Diogenesa :)))

    Sa ludzie, którzy mają naprawdę wiele i nie mają nic. Bo nikt nie ma wszystkiego.
    A wszystko to najpierw rodzina, a później cała reszta.
    Nasze powiedzenie "Postaw się, a zastaw się" jest obrazem dzisiejszego zgniłego konsumpcjonizmu. Po co nam 46 par butów na lato? Po co nam telefon za 8 tysi?

    Oczywiście wykluczam z tego grona gadżeciarzy, bo to jest inny gatunek konsumenta, to klasyk, to kolekcjoner, to unikat, haha

    Dobry drabbelek. Można przysiąść i zastanowić się, po co nam to wszystko, jak nie mamy najważniejszego...

    Pozdrawiam!
  • Kocwiaczek 03.12.2020
    Ojej, komentarz prawie tak długi, jak samo drabble:) Miło mi niezmiernie, że wywołuje takie przemyślenia. Masz rację, wszechogarniający konsumpcjonizm wypacza nasze poczucie satysfakcji. Kiedyś liczyły się inne wartości. Dzisiaj gdzieś zagubił się pierwotny sens. A szkoda, bo czasem tak niewiele oznacza bardzo dużo. Ogromnie dziękuję za wizytę:)
  • Pan Buczybór 03.12.2020
    No, jak człowiek wszystko zdobywa bez wysiłku to zaczyna się nudzić, choć niby żyje wygodnie i szczęśliwie. Całkiem spoko drabble.
  • Kocwiaczek 03.12.2020
    Najważniejsze, by zauważył, że to co ma wcale nie jest "wszystkim" i dążył do osiągnięcia czegoś więcej. Niekoniecznie materialnego. Dziękuję za wizytę i komentarz.
  • Bajkopisarz 06.12.2020
    Jak nie mając nic mieć wszystko i jak mając wszystko nie mieć nic. Widocznie samo mieć nie jest wystarczające, nawet być nie jest. Dążenie, zmierzanie w kierunku, pogoń za czymś, cel. Osiągnięcie celu daje spełnienie, lecz co dalej. Osiągnięcie perfekcji sprawia, że nie można już pójść wyżej, pozostaje tylko droga w dół. A to przytłacza.
    „vivere non est necesse, navigare necesse est”

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania