Poprzednie częściLBnD 06 - Pył Życia

LBnD 21 - Czterech ich było

Był to pewien grudniowy wieczór. Samotna chatka stała na uboczu, oblepiona soplami i obsypana śniegiem. Wątłe światło wydobywało się z niewielkiej szpary, którą zostawiły prawie zamknięte drzwi.

Tuż przy oknie stała wysoka postać w gwieździstej pelerynie, która nachylała się, aby wchłonąć jak najwięcej ciepła świątecznej atmosfery. Przypadkiem usłyszała słowa, przemykające się pomiędzy porywistymi powiewami wiatru.

– Śpij kochanie, bo przyjdzie Chytry Gwiazdor.

Tymczasem postać, której zabrano królestwo niebios, zachichotała cicho, słysząc upomnienie kobiety.

– Nie mnie się powinni bać, a tych króli co przyjdą – mruknęła. – Takich imprezowiczów, to świat cały nie widział. Dziesięciolecia wędrują, a jeden wciąż dotrzeć nie może.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (18)

  • Trzy Cztery 30.12.2020
    Czwarty jeździec Apokalipsy miał na imię Śmierć. Pewnie o nim wspomina chichoczący men. Ha! I te przepowiednie o końcu świata, który ma nadejść w mroźną noc! Wszystko się zgadza.

    Pomysł jest dobry, pasuje do okoliczności (kończy się stary rok, wkrótce nadejdzie nowy, na świecie nic dobrego się nie dzieje, więc... może koniec świata już blisko?...), jednak wykonanie, czyli strona techniczna tekstu - do małej poprawy:

    1. Określenia "pewien grudniowy wieczór" i "prawie zamknięte drzwi' są ciekawe, nawet "stylowe", chociaż może warte zastanowienia, ale to pikuś. "Był to pewien grudniowy wieczór" brzmi troszkę ironicznie (wiele historii zaczyna się od słów: "Pewnego dnia", a zatem widać żart, czyli - wielkie OK!

    2. Dalej masz "wysoka postać", "która nachylała się" i o której piszesz nagle: "usłyszał". Postać usłyszała, bo jest rodzaju żeńskiego, Nawet jeśli widzisz faceta, a piszesz o nim "postać", to daj "usłyszała".

    3. "Tymczasem mężczyzna, któremu zabrano królestwo niebios, zachichotał cicho" - Tymczasem postać )mężczyzna, któremu zabrano królestwo niebios), zachichotała cicho. (konsekwencja!)

    4. "– Nie mnie się powinni bać, a tych króli co przyjdą – mruknął". - mruknęła (?)

    Musisz się zdecydować, czy piszesz o postaci, czy o mężczyźnie, i wybrać jeden rodzaj - żeński albo męski, do opisywania czynności.
  • Liv12365 30.12.2020
    Masz rację. Widzę to teraz. Już zabieram się za poprawę :P
    Dziękuję ślicznie za wizytę i opinię!
    Pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 30.12.2020
    Liv12365↔Wyobraziłem sobie ową scenkę.
    ''oblepiona soplami i obsypana śniegiem. Wątłe światło wydobywało się z niewielkiej szpary''→ładnie!
    Hmm... może nie na tę gwiazdę spozierają. Tyle ich na różnych niebach błyszczy.
    Ano właśnie... lepiej się bać wiadomo czego, niż... takich ''co wciąż wędrują'':)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Liv12365 30.12.2020
    Prawda, wędrują i wędrują, nie wiadomo gdzie. ;)
    Dziękuję za wizytę i również ciepło pozdrawiam! :)
  • Trzy Cztery 30.12.2020
    Nie ma za co. Teraz tekst wygląda jak ta lala.
  • Bajkopisarz 30.12.2020
    Bardzo klimatyczny drabbelek. Zinterpretowanie zależy, jak mi się wydaje, od umieszczenia akcji w odpowiednim czasie. Może to być dzień dzisiejszy, a może to tysiąc latem temu, a może przeszło dwa tysiące. Ja sobie wybiorę że to tak trochę ponad tysiąc i wtedy ta interpretacja robi się proroczo złowieszcza ? Bo tych trzech, jak wiem z historii przyszło w końcu, imprezowych, ale i brutalnych. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. Potem poszli dalej, lecz miejscowi do dziś nie potrafią ich zapomnieć. Prawdę rzekł Chytry Gwiazdor, że trzeba się było ich bać.
  • Liv12365 30.12.2020
    Co było to i jest i dziś, bo historia zatacza koła. ;)
    Dzięki za opinię. Miłego wieczorku! ;))
  • Bajkopisarz 31.12.2020
    Liv12365 - o tak! Interpretacja, przy założeniu że opisywana sytuacja ma miejsce dziś, też jest bardzo ciekawa. Może jeszcze bardziej złowieszcza nawet. Na pewno mniej bajkowa...
  • LBnDrabble 30.12.2020
    Witamy w Bitwie i życzymy fajnej zabawy.
    Literkowa pozdrawia
  • Liv12365 30.12.2020
    Dziękuję! ;)
  • Pasja 30.12.2020
    Ciekawa historia i wieki miną, a czwarty chyba nie dotrze. Ci trzej niosą dary, a czwarty zabiera.
    Na czasie drabbelek
    Pozdrawiam :)
  • Liv12365 30.12.2020
    I tak to bywa w życiu. ;)
    Dziękuję za wpadnięcie i również serdecznie. ;))
  • Anonim 04.01.2021
    Dla mnie to drabble to w zasadzie ostatni wers:
    "– Nie mnie się powinni bać, a tych króli co przyjdą – mruknęła. – Takich imprezowiczów, to świat cały nie widział. Dziesięciolecia wędrują, a jeden wciąż dotrzeć nie może."
    Jeśli miałbym go interpretować personalnie, to nie wiem, do kogo jest to przytyk, nie wiedzę ani w przeszłości, ani w teraźniejszości kogoś, kto byłby imprezowiczem, a zarazem byłby niebezpieczny.
    Natomiast dobrze to oddaje, moim zdaniem, pewną tendencję: nie należy się bać tych, co widać po nich, że są źli, ale tych innych. Jest takie powiedzenie:
    Boże, chroń nas przed tymi, co chcą dla nas dobrze, bo przed tymi, co chcą źle, obronimy się sami.
    Bardzo mi się podoba to drabble.
    Pozdrox.
  • Liv12365 04.01.2021
    I tak jest, to prawda. Łatwiej się bronić przed czymś, co znamy i czego się spodziewamy.
    Dzięki za wizytę Antoni ;)
    Również pozdrawiam!
  • LBnDrabble 05.01.2021
    Zapraszamy na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/literkowa-bitwa-na-drabble-glosowanie-w1241/
    Rozpoczynamy głosowanie na najlepsze drabble.
    Głosujemy do 08 stycznia /piątek/ godz. 23.59
    Literkowa
  • Shogun 08.01.2021
    Kurcze, nie wiem czy właściwie myślę, ale po "Tymczasem postać, której zabrano królestwo niebios" od razu skojarzył mi się Szatan. W końcu on kiedyś też był w królestwie niebieskim.
    Czterech ich było... Czterech Jeźdźców Apokalipsy, czyli nie bójcie się Mnie (Szatana) lecz siebie i tego co robicie ze światem...
    Ciekawe, ciekawe.
    Tak to widzę.

    Pozdrawiam :)
  • Pan Buczybór 08.01.2021
    No, doprawdy intrygujące. Porządne drabble.
  • LBnDrabble 15.01.2021
    Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Bitwie na Drabble.
    Tematy dwa:
    - TYKANIE UCZUĆ
    - GATUNKI SNÓW
    Można jeden, można drugi, a można też obydwa tematy umieścić w stu słówkach.
    Czas pisania i wrzucania linków do 17.01.2021 (północ)
    Zasady konkursu znajdziesz tutaj: https://www.opowi.pl/profil/lbndrabble/ lub
    https://www.opowi.pl/konkursy/
    Liczymy na Ciebie!!!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania