Poprzednie częściLBnD 06 - Pył Życia

LBnD 50 - Dzwony biją dla każdego

Tego dnia, kiedy zabiły dzwony, powietrze było ciężkie i duszne. Starzec, stojący na nabrzeżu, spokojnie wytrzepał fajkę, włożył tytoń i podpalił. Zwrócił się w stronę młodego człowieka, który wytrwale, w pocie czoła, pociągał za gruby sznur. Co jakiś czas rzucał udręczone spojrzenia mentorowi, jednak nie odważył się przerwać.

Czas upłynął powoli pośród metalicznych brzmień mosiądzu. W końcu bicie ustało, a uczeń dołączył do mistrza na klifie. Nadciągnęła dziwna cisza i osiadła na ich ramionach, niczym brzemię.

– Dlaczego? – rzucił.

Stary pyknął z fajki. W końcu wzruszył ramionami i rzekł:

– Dlatego, że każdy z nas umiera, ale nie każdy o tym wie.

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (24)

  • Szpilka rok temu
    Enigmatyczna puenta, nie bardzo rozumiem, dziecko nie wie, że umiera, osoba w śpiączce, ciężko chora?

    Miło Cię czytać, Liv ?
  • Liv12365 rok temu
    Można to wziąć bardziej metaforycznie ?

    Witaj, Szpilko, Ciebie również naprawdę miło czytać. ^^

    Dziękuję za komentarz!
  • LBnDrabble rok temu
    Witam w Bitwie i życzę przyjemnej zabawy

    Literkowa
  • Liv12365 rok temu
    Dziękuję! ?
  • Noico1 rok temu
    Miło się czytało.
  • Liv12365 rok temu
    Cieszę się! ;3
  • Dekaos Dondi rok temu
    Liv12365↔"...każdy z nas umiera, ale nie każdy o tym wie"→bardzo wieloznaczne stwierdzenie. Lepiej wiedzieć, czy nie wiedzieć? Komu dane wiedzieć, a kto się dowiaduję, za późno. I kiedy w ogóle mamy pewność, że nie żyjemy?
    Itd... by można dywagować:)↔Pozdrawiam?:)
  • Liv12365 rok temu
    I właśnie na tym polega życie - na dywagowaniu. :D
    Dziękuję za komentarz i wizytę!
  • Atylda rok temu
    Umieramy. Każdy z nas. Życie to droga którą zawsze prowadzi do śmierci. Im szybciej to zrozumiemy, tym szybciej zaczniemy na tej drodze zwalniać i zauważać to, co mijamy. Tekst bardzo mi przypadł do gustu ?
  • Liv12365 rok temu
    Życie to jedyna pewna rzecz w całym życiu, jak to mówią. ;p
    Dziękuję za wizytę i za komentarz. ^^
  • Poncki rok temu
    Liv12365 jeszcze podatki...
  • Liv12365 rok temu
    Śmierć* haha
  • Liv12365 rok temu
    Poncki Tak, śmierć i podatki ?
  • Poncki rok temu
    Pierwsze moje pytanie kogo zabił dzwon :D
    Ciekawa sytuacja. Patrzeć komuś w oczy, wiedzieć, że ma do przekazania.coś niedobrego a jednocześnie musieć w ciszy i spokoju wykonać do końca zadanie.

    Z mojego punktu.widzenia ta historia nie.jest smutna. Pokazuje właśnie jak można zmienić zasady gry. Wszyscy boimy się śmierci. Jeśli się z losem pogodzimy, przestaniemy się bać.
  • Liv12365 rok temu
    Pewnie walnął jakiego przypadkowego przechodnia. ;p

    Tak, to jest jedna z możliwości.
  • Liv12365 rok temu
    Dzięki za wizytę i komentarz!
  • Pasja rok temu
    Scena jak z powieści Hemingway i cytat:
    "Śmierć każdego człowieka umniejsza mnie, albowiem jestem zespolony z ludzkością. Przeto nigdy nie pytaj, komu bije dzwon: bije on tobie"
    Nie znamy dnia, ani godziny swojego końca dlatego żyjemy i planujemy przeszłość i zakładamy rodzinę... dla nas ten mosiądz jest nadzieją na wieczność.

    Pozdrawiam
  • LBnDrabble rok temu
    Rozpoczynamy głosowanie. Zapraszamy!
    Osiem drabble i tylko 800 słówek do zaczytania.
    Głosujemy według zasady: 3 - 2 - 1 - plus uzasadniamy dlaczego? Komentujemy i zostawiamy ślad.

    Głosujemy do 19 /niedziela/ godz. 23.59

    Dziękuję wszystkim za udział i dobrą zabawę!
  • Z przyjemnością pragnę zaprosić do Bitwy, bo warto rozwijać wyobraźnię i dzielić się z innymi słowem. Myślę, że czas obudzić w sobie zachetę na opowiedzenie historii o kimś, kto nie jest człowiekiem, ale tak jak my myśli i ma serce, i pragnie żyć, potrzebuje przyjaźni, zrozumienia i miłości. Tak po prostu!
    Bohaterem naszych wyzwań ma być ktoś ze świata fauny. Może będzie to niebanalna opowieść, albo bajka, fantasy, albo prawdziwe zasłyszane zdarzenie, zadziwiające oryginalnością i zarazem chwytające czytelnika za serce.

    Gorąco zapraszam i liczę na zainteresowanie. Piszemy do końca marca, do północy. Liczę na ciebie!

    Literkowa
  • Czasami lepiej nie wiedzieć. Ciekawe drabble. Gratuluję ?
  • LBnDrabble rok temu
    Zapraszam!

    Masz jeszcze czas na pozostawienie swojej decyzji

    Głosujemy do 19 /niedziela/ godz. 23.59

    Literkowa
  • Vincent Vega rok temu
    Niektórzy umierają już za życia, ciągnąc bezsensownie sznury. Trzeba nauczyć się odrzucać niepotrzebne czynności na rzecz ty, które wzbogacają nasze życie.
  • LBnDrabble rok temu
    Liv123456 jeśli gdzieś jesteś, to proszę określ się w sprawie tematów

    Literkowa
  • LBnDrabble rok temu
    Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w zabawie na drabble.
    Wszystko znajdziesz:
    https://www.opowi.pl/literkowa-z-atylda-i-pasja-zapraszaja-do-a83552/

    Czas pisania do 05 maja /północka/

    Liczymy na ciebie!

    Literkowa

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania